Lediga jobb som Systemförvaltare i Sollentuna

Se lediga jobb som Systemförvaltare i Sollentuna. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Sollentuna som finns hos arbetsgivaren.

Systemförvaltare

Vill du göra riktig skillnad varje dag? På Ragn-Sells är det exakt det vi gör, oavsett vilken position du har. Vi är ett familjeföretag i tredje generationen med erfarenheten i ryggen och blicken mot morgondagens innovationer. Hos oss får du vara med och forma en cirkulär framtid där vi minskar behovet av att bryta nya råvaror och istället använder det vi redan har – om och om igen.Vi söker nu en Systemförvaltare till vårt team som består av 12 förvaltare.... Visa mer
Vill du göra riktig skillnad varje dag? På Ragn-Sells är det exakt det vi gör, oavsett vilken position du har. Vi är ett familjeföretag i tredje generationen med erfarenheten i ryggen och blicken mot morgondagens innovationer. Hos oss får du vara med och forma en cirkulär framtid där vi minskar behovet av att bryta nya råvaror och istället använder det vi redan har – om och om igen.Vi söker nu en Systemförvaltare till vårt team som består av 12 förvaltare. Vi hanterar förvaltningsobjekt inom hela Ragn-Sells koncernen och drivs alla av Ragn-Sells värdeord, vi tror på enkla lösningar, är ansvarstagande och har en framåtanda och helhetssyn på organisationen.

Vi erbjuder dig


• Arbete inom en av Sveriges viktigaste branscher
• En trevlig naturnära arbetsplats med bra och kompetenta kollegor
• Goda anställningsvillkor med 30 dagar semester och möjlighet till flextid samt kollektivavtal, pension och friskvårdsbidrag m.m.
• Kompetensutvecklingsmöjligheter genom vår egen akademi

Ansvar och arbetsuppgifter

Som systemförvaltare hos Ragn-Sells arbetar du med att utifrån ett IT-perspektiv samordna och driva förvaltningen av ett eller flera affärsobjekt som i sin tur innehåller ett eller flera system eller moduler. I tätt samarbete med affärens motpart i förvaltningen ser vi till att säkerställa utveckling av systemstöd i enlighet med företagets affärskrav och vår IT-strategi.

En central del av rollen är att ansvara för konfiguration, utveckling och förvaltning av vår SharePoint-miljö. Du implementerar bästa praxis för att säkerställa en effektiv och användarvänlig plattform för Ragn-Sells koncern, samarbetar nära team inom verksamheten för att säkra ett enkelt och effektivt arbetssätt i Microsoft Teams och andra Microsoft 365-tjänster. Du har också kontakt med vår support- och driftsorganisation för att säkerställa en stabil användarsupport och löpande förvaltning.

Din profil

Vi söker dig som har avslutad eftergymnasial utbildning, gärna inom IT/teknik, eller motsvarande erfarenhet som vi bedömer som likvärdig. Du har erfarenhet av systemförvaltning, gärna i enlighet med PM3, och en djup förståelse för SharePoint-funktionalitet och arkitektur.

Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta i komplexa Microsoft 365-miljöer och har god kunskap om Teams och dess integration med övriga tjänster. Har du dessutom erfarenhet av ledningssystem är det meriterande. Certifieringar såsom Microsoft Certified: SharePoint Administrator är ett plus, men inget krav.

Eftersom arbetet är både varierande och utmanande behöver du ha en god förmåga att anpassa dig till nya uppgifter och arbetssätt. Du kommunicerar tydligt och professionellt på både svenska och engelska, i tal och skrift.

Ansökan och kontakt

Vi arbetar med löpande urval, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Personligt brev är inget krav för att söka tjänsten, besvara däremot gärna urvalsfrågorna så gott du kan. Frågor om tjänsten besvaras av Head of IT Maintenance Andreas Lundström på [email protected]

Ragn-Sells är ett av Sveriges främsta kompetensföretag inom återvinning och miljö. Vi samlar in, behandlar och återvinner avfall och restprodukter från näringsliv, organisationer och hushåll över hela Sverige. Våra erfarna och professionella medarbetare tror på enkla lösningar, ansvarstagande, helhetssyn och framåtanda. Vi är drygt 1600 medarbetare i Sverige. Ragn-Sells koncernen finns dessutom i Norge, Danmark och Estland. Visa mindre

System Manager - ERP & CRM

Ansök    Maj 27    Culligan Sverige AB    Systemförvaltare
Culligan Nordic Group Vi på Culligan Nordic är stolta över att vara en av Nordens största leverantörer inom vatten, kaffe och storkök. Vårt uppdrag är att vara det självklara valet för innovativa och hållbara vattenlösningar för den privata och offentliga sektorn i Norden, och vår målsättning är enkel - alla ska ha tillgång till rent dricksvatten samtidigt som vi minskar engångsförbrukningen av plast! På Culligan Nordic Group arbetar 365 anställda, spridd... Visa mer
Culligan Nordic Group
Vi på Culligan Nordic är stolta över att vara en av Nordens största leverantörer inom vatten, kaffe och storkök. Vårt uppdrag är att vara det självklara valet för innovativa och hållbara vattenlösningar för den privata och offentliga sektorn i Norden, och vår målsättning är enkel - alla ska ha tillgång till rent dricksvatten samtidigt som vi minskar engångsförbrukningen av plast! På Culligan Nordic Group arbetar 365 anställda, spridda över Sverige, Norge, Danmark och Finland. Du känner igen oss på vårt höga kundfokus, pålitliga service och dedikation till miljövänlig & etisk handel.
Tjänsten i korthet
Vill du vara med och forma en ny IT-organisation i en spännande nordisk koncern? Motiveras du av att förvandla dina kollegors visioner till effektiva tekniska lösningar? Då kan det här vara rollen för dig! 
Som System Manager hos Culligan Nordic Group ansvarar du för förvaltning och vidareutveckling av vårt ERP- och CRM-system, med stort eget ansvar och möjlighet att driva egna initiativ. Du samarbetar nära verksamheten och externa leverantörer för att skapa tekniska lösningar som stärker affären. 
Det här är en nyckelroll i vår nya IT-organisation, där du får stort eget ansvar och frihet att påverka. Du ansvarar för förvaltning, utveckling och stabil drift av vårt ERP-system Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations, samt successivt även vårt CRM-system SuperOffice. Här får du förverkliga idéer från sälj och ekonomi genom tekniska lösningar och arbeta tätt tillsammans med både interna nyckelpersoner och externa leverantörer.
Du kommer att: 

Säkerställa förvaltning och vidareutveckling av Dynamics F&O och SuperOffice, i linje med vår förvaltningsmodell.



Självständigt genomföra mindre systemändringar och konfigurering, samt leda större utvecklingsprojekt tillsammans med våra leverantörer.



Samla in, analysera och dokumentera verksamhetskrav och översätta dem till tekniska lösningar.



Delta i systemtester, förändringshantering och förbättringsarbete samt planera förvaltningsinsatser tillsammans med nyckelpersoner.



Utveckla processer för systemförvaltning, livscykelhantering och dokumentation.



Vid behov utbilda systemanvändare och skapa relevant utbildningsmaterial.



Hantera integrationer, datamigrering och säkerställa datakvalitet inom dina system.



Vi tror att du:  Har dokumenterad erfarenhet av förvaltning av Microsoft Dynamics 365 Finance and Operations och kan självständigt genomföra mindre ändringar och konfigureringar. 
Har grundläggande kunskaper i databashantering (MS ) och erfarenhet av integrationer, gärna med PEPPOL och Synapse för PowerBI. 
Är nyfiken och vill lära dig vårt CRM-system SuperOffice. 
Har förståelse för informationssäkerhet och GDPR, och säkerställer att systemen följer dessa krav. 
Är van vid kravställning, drivs av struktur och är kommunikativ och serviceinriktad i ditt samarbete med både interna och externa parter. 
Har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. 
Är självgående, har högt eget driv och trivs med att ta stort ansvar.
Det är även meriterande om du: Har tidigare erfarenhet av CRM-förvaltning. 
Har kunskap om Microsoft Fabric eller Dynamic Web
Är bekant med ITIL-ramverket och dess tillämpning inom systemförvaltning.
Vi erbjuder dig:  En unik möjlighet att med stort inflytande vara med och bygga upp och forma en ny IT-organisation!
En roll med stort eget ansvar och frihet att driva utveckling och förändring. 
En innovativ och ständigt växande arbetsplats, där du har engagerade kollegor i hela Norden och goda utvecklingsmöjligheter. 
Flexibla arbetssätt och möjligheten att arbeta delvis på distans.

Plats  Tjänsten utgår från vårt svenska huvudkontor i Sollentuna, med möjlighet att jobba remote. 
Hos oss på Culligan gör vi mer än att leverera vatten – vi skapar lösningar som förbättrar människors vardag, hälsa och miljö. Vill du vara med och göra skillnad på riktigt? Då kan det här vara din nästa utmaning.
Vi rekryterar löpande, och kommer att granska din ansökan så fort vi kan. Om din profil passar för tjänsten kommer vi att kontakta dig för ett första steg, och skulle just den här rollen inte vara en matchning för dig kommer vi oavsett att återkoppla dig. Har du frågor kring tjänsten? Kontakta [email protected].
Vi ser fram emot din ansökan! Visa mindre

IT-Systemförvaltare Transport

Vill du göra riktig skillnad varje dag? På Ragn-Sells är det exakt det vi gör, oavsett vilken position du har. Vi är ett familjeföretag i tredje generationen med erfarenheten i ryggen och blicken mot morgondagens innovationer. Hos oss får du vara med och forma en cirkulär framtid där vi minskar behovet av att bryta nya råvaror och istället använder det vi redan har – om och om igen.Vi erbjuder dig • Arbete inom en av Sveriges viktigaste branscher • En tr... Visa mer
Vill du göra riktig skillnad varje dag? På Ragn-Sells är det exakt det vi gör, oavsett vilken position du har. Vi är ett familjeföretag i tredje generationen med erfarenheten i ryggen och blicken mot morgondagens innovationer. Hos oss får du vara med och forma en cirkulär framtid där vi minskar behovet av att bryta nya råvaror och istället använder det vi redan har – om och om igen.Vi erbjuder dig


• Arbete inom en av Sveriges viktigaste branscher
• En trevlig naturnära arbetsplats med bra och kompetenta kollegor
• Goda anställningsvillkor med 30 dagar semester och möjlighet till flextid samt kollektivavtal, pension och friskvårdsbidrag m.m.
• Kompetensutvecklingsmöjligheter genom vår egen akademi.

Ansvar och arbetsuppgifter

Som IT-Systemförvaltare hos Ragn-Sells kommer du att spela en nyckelroll i att samordna och driva förvaltningen av ett eller flera systemstöd inom transport och logistik. Du kommer att arbeta i tätt samarbete med motsvarande förvaltare på affärs sidan och övriga IT förvaltare inom samma område, för att säkerställa att systemen utvecklas och anpassas efter företagets affärskrav och IT-strategi.

Din profil

Vi söker dig som har avslutad eftergymnasial utbildning, gärna inom IT/teknik, eller motsvarande erfarenhet som vi bedömer likvärdig. Du bör ha några års erfarenhet av systemförvaltning, helst med erfarenhet av att arbeta enligt en förvaltningsmodell som t.ex. PM3. Vi ser gärna att du har erfarenhet av transportplanering och systemstöd för detta, antingen som användare eller ännu bättre, som förvaltare.

Som person trivs du med att vara spindeln i nätet, där du levererar lösningar och aktivt fångar upp behov. Du följer våra uppsatta processer för att säkerställa att krav omvandlas till funktionella lösningar. Med ett starkt kundfokus levererar du lösningar som ger kundnytta både vad gäller arkitektur, säkerhet och användarvänlighet.

Eftersom arbetet är både varierande och utmanande är det viktigt att du kan anpassa dig till nya arbetsuppgifter och arbetsmetoder. Rollen innebär många kontakter, vilket kräver att du kan kommunicera på svenska och engelska på ett klart och tydligt sätt, både i tal och skrift.

Denna tjänst kräver B-körkort, då arbetet ibland kan ske ute på våra anläggningar.

Ansökan och kontakt

Vi arbetar med löpande urval, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Frågor om tjänsten besvaras av Head of IT Maintenance

Andreas Lundström på [email protected]

Ragn-Sells är ett av Sveriges främsta kompetensföretag inom återvinning och miljö. Vi samlar in, behandlar och återvinner avfall och restprodukter från näringsliv, organisationer och hushåll över hela Sverige. Våra erfarna och professionella medarbetare tror på enkla lösningar, ansvarstagande, helhetssyn och framåtanda. Vi är drygt 1600 medarbetare i Sverige. Ragn-Sells koncernen finns dessutom i Norge, Danmark och Estland. Totalt är vi ca 2500 personer i hela koncernen och 2023 omsatte koncernen ca 8,5 miljarder SEK. Visa mindre

Förvaltningsledare för ärendehanteringssystemet Artvise

Ansök    Apr 3    Sollentuna kommun    Systemförvaltare
Vi söker förvaltningsledare för ärendehanteringssystemet Artvise till kanslienheten på kommunledningskontoret. Artvise är ett av de system som Sollentuna kommun använder för intern och extern ärendehantering, i syfte strukturera och effektivt hantera olika typer av kundärenden.  Som förvaltningsledare för Artvise ansvarar du för förvaltning och framförallt utveckling av systemets funktion och drift. Du arbetar både på operativ och taktisk nivå, vilket ... Visa mer
Vi söker förvaltningsledare för ärendehanteringssystemet Artvise till kanslienheten på kommunledningskontoret.

Artvise är ett av de system som Sollentuna kommun använder för intern och extern ärendehantering, i syfte strukturera och effektivt hantera olika typer av kundärenden. 

Som förvaltningsledare för Artvise ansvarar du för förvaltning och framförallt utveckling av systemets funktion och drift. Du arbetar både på operativ och taktisk nivå, vilket innebär att du har ansvar för att systemet fungerar i vardagen samtidigt som du tillsammans med användare och leverantör ständigt förbättrar och driver systemets utveckling framåt.

Bland arbetsuppgifterna ingår till exempel:
fånga upp önskemål och behov från användarna för kravställning mot leverantören och se till att förbättringar och anpassningar blir realiserade
- planera, beställa och godkänna förändringar, uppgraderingar, acceptanstester och utvecklingsinsatser
- vara ett löpande stöd för användare i systemet inklusive administrera användare och behörigheter
- ansvar för att utbilda användarna gällande systemets funktioner samt vara rådgivande kring effektiva arbetssätt utifrån systemets möjligheter
- ta fram och hålla användardokumentation såsom manualer m.m. uppdaterade
- upprätta annan relevant dokumentation om förvaltningsobjektet
- sammankalla och leda förvaltningsmöten tillsammans med leverantören samt med andra roller i organisationen som t.ex. förvaltningsledare IT, digitaliseringsledare, dataskyddssamordnare.
- följa upp avtal och licenser och hålla i övrig kontakt med leverantören
- ansvara för att systemet hanterar information i enlighet med all relevant lagstiftning, bland annat informationssäkerhet, integritetslagstiftning och IT-säkerhet ur ett tekniskt perspektiv
- ansvara för att säkerställa kontinuitetplanering och kommunikation vid driftsstopp
- ansvara för årlig planering och uppföljning av budget och aktiviteter för förvaltningsobjektet

Kvalifikationer
I den här rollen har du många olika kontaktytor såväl internt som externt, vilket ställer höga krav på förmåga att samarbeta och skapa relationer med andra. Du är serviceinriktad och har ett professionellt kundbemötande samtidigt som du har lätt att sätta dig in i verksamhetens behov och se lösningar. Att du tar ansvar, är resultatorienterad och självgående med förmåga att planera och strukturera din vardag på ett effektivt sätt ser vi som självklart.

Du har en universitets- eller högskoleutbildning inom relevant område, eller har förvärvat motsvarande erfarenhet i arbetslivet. Du har också erfarenhet av att ha arbetat som systemförvaltare, förvaltningsledare eller motsvarande roll i en större organisation. Du har erfarenhet av att arbeta i Artvise eller något annat likvärdigt ärendehanteringssystem. Du talar och skriver flytande svenska.

Övriga nödvändiga kvalifikationer är:

• Vana vid leverantörsstyrning
• Nödvändig teknisk kompetens för att förstå samband till IT-infrastruktur och systemets beroende till andra system
• Kunskap om informationssäkerhet och IT-säkerhet
• Erfarenhet av att arbeta med PM3 som förvaltningsmodell

Vi erbjuder
Du blir en del av den administrativa avdelningen som består av sex enheter: digitalisering, IT, internservice, kansli, kontaktcenter och överförmyndaren. Hos oss möter du en nytänkande grupp som tycker att digitalisering och innovation är vägen framåt. Vårt mål är att ge den absolut bästa servicen till invånare och medarbetare!

Vi har höga ambitioner och bred kompetens inom flera olika områden. Här finns stora möjligheter till utveckling och nya karriärvägar för den som vill.

Sollentuna kommun satsar på digital utveckling och med den kommer behov av att förvalta valda system och digitala lösningar. Som anställd i Sollentuna kommun erbjuds du ett roligt, stimulerande och utmanade uppdrag. Du är med i arbetet med att göra Sollentuna lite bättre för varje dag för kommuninvånarna.

Vi värnar om ett gott arbetsklimat som möjliggör ett hållbart arbetsliv, bland annat genom att vi tillämpar flextid, erbjuder kompetensutveckling, friskvårdsbidrag, möjlighet till distansarbete och semesterväxling. 

https://www.sollentuna.se/jobb--foretagande/jobb-och-praktik/sollentuna-kommun-som-arbetsgivare/personalformaner/

Övrigt
Vi tillämpar individuell lönesättning och gör urval löpande.

Den här tjänsten kan komma att säkerhetsklassas. Tjänsten förutsätter svenskt medborgarskap.
Välkommen med din ansökan!

Välkommen till Sollentuna – en kommun mitt i möjligheterna! Tillsammans gör vi Sollentuna bättre varje dag för våra invånare, företagare och organisationer. Vi har tydliga och ambitiösa mål för att skapa trygghet, välfärd och hållbar tillväxt.


Vi erbjuder dig ett meningsfullt och roligt jobb i en stabil miljö där ambitionsnivån är hög. Hos oss får du fantastiska kollegor som vill göra skillnad för andra. Nu söker vi dig som är nytänkande, ansvarstagande och välkomnande. Följ med oss på resan mot att skapa Sveriges mest attraktiva kommun! Visa mindre

Senior Azure Engineer to Etac, Kista

Ansök    Mar 10    Level Recruitment AB    Systemförvaltare
Etac - Creating possibilities Would you like a career where you can contribute to something meaningful? At Etac, you can pursue an interesting career journey while being part of a rewarding end goal – to improve people’s quality of life. Our medical aids promote abilities for people at all stages of life, helping children develop new skills, prolonging independence for people in later life, and supporting caregivers in their daily work.  We are a global c... Visa mer
Etac - Creating possibilities

Would you like a career where you can contribute to something meaningful? At Etac, you can pursue an interesting career journey while being part of a rewarding end goal – to improve people’s quality of life. Our medical aids promote abilities for people at all stages of life, helping children develop new skills, prolonging independence for people in later life, and supporting caregivers in their daily work. 
We are a global company with sales all over the world, and with our roots and headquarters in Sweden. If you want a job where you can develop professionally while also making a positive difference to people’s lives – let's create new possibilities together!

Your Responsibilities

As a Senior Azure Engineer at Etac, you will play a pivotal role in shaping and maintaining our Azure environment, ensuring its robustness and scalability. Working closely with IT architects, you will translate complex design patterns into concrete technical solutions and ensure the seamless integration of various systems. You will also be instrumental in overseeing external partners, ensuring that all deliverables meet the highest quality standards and contractual agreements. In addition to your technical expertise, you will be responsible for driving key DevOps initiatives, optimizing development pipelines, and maintaining security best practices across the entire IT infrastructure.

Your core responsibilities will include:

-    Implementing and maintaining Azure environments, including networking, PaaS services, and data solutions, ensuring stability, security, and performance.
-    Collaborating with architects to implement design patterns in areas like data management, applications, and platform configurations.
-    Overseeing partner deliveries to ensure quality and compliance with agreements.
-    Supporting the development and maintenance of DevOps pipelines, automating development, testing, and deployment.
-    Creating and maintaining documentation for operational procedures and service descriptions to support knowledge transfer and troubleshooting.
-    Adapting to new concepts, supporting changes within the Tech team, and driving continuous improvement.
-    Applying IT security best practices to safeguard the environment from potential threats.

Your Profile

We are looking for a highly skilled and motivated Senior Azure Engineer with a relevant university degree in IT or equivalent work experience. The ideal candidate will have at least 5 years of experience working with Azure environments, including networking, PaaS services, and data management. You should have in-depth knowledge of Windows, , Active Directory, and other related services within Microsoft’s hosting track, as well as a strong understanding of DevOps services and experience in implementing and supporting DevOps pipelines. Experience working with Microsoft frameworks and implementation frameworks is highly valued. A solid grasp of IT security concepts and best practices is essential. Proficiency in English is important, and knowledge of Swedish is valued.

In addition to your technical expertise, personal qualities are equally important. We are looking for someone who is driven, proactive, and capable of working independently. You should be a natural problem-solver with a strong focus on delivering results. Clear communication skills and the ability to explain complex technical concepts in an understandable way are key. Collaboration and teamwork are essential, as is a strong sense of initiative and responsibility in your work.

Why Etac?

We are a dynamic company on an exciting journey, offering career opportunities across multiple fields and locations worldwide. As part of our team, you will work in an environment that values:

-    Contributing to solutions that improve people’s lives.
-    Opportunities for professional growth within the organization.
-    A healthy work-life balance.
-    Freedom with responsibility.

Application Process

In this process Etac is working with Level Recruitment. To apply, please click the apply button. If you have further questions don´t hesitate to contact Recruitment Consultant Stina Koskijev at +46 8 120 50 421 or [email protected]. Please note that no applications will be allowed through email. 

We will interview ongoingly so please register your application as soon as possible. Visa mindre

Förvaltningsledare för ärendehanteringssystemet Artvise

Ansök    Dec 20    Sollentuna kommun    Systemförvaltare
Sollentuna kommun satsar på digital utveckling och med den kommer behov av att förvalta valda system och digitala lösningar. Vi söker nu en förvaltningsledare som är intresserad av digital utveckling och som vill vara med och arbeta för god kvalitet på våra system och tjänster över tid. Du kommer tillhöra kanslienheten som är en del av administrativa avdelningen.  I kanslienheten ingår nämndsekreterare, registratorer, utredare, administrativt stöd till... Visa mer
Sollentuna kommun satsar på digital utveckling och med den kommer behov av att förvalta valda system och digitala lösningar.

Vi söker nu en förvaltningsledare som är intresserad av digital
utveckling och som vill vara med och arbeta för god kvalitet på våra system och tjänster över tid.

Du kommer tillhöra kanslienheten som är en del av administrativa avdelningen. 
I kanslienheten ingår nämndsekreterare, registratorer, utredare, administrativt stöd till förtroendevalda, valkansli samt förvaltningsledare för flera av kommunens övergripande system och tjänster.
Förvaltningsledaren kommer därutöver ha täta kontakter med medarbetare på digitaliseringsenheten, ITenheten men också med leverantörer samt medarbetare och chefer i organisationen. Du ingår i ett nätverk av förvaltningsledare i kommunen.

Ärendehanteringssystemet Artvise är ett av de system som Sollentuna kommun använder för intern och extern ärendehantering, i syfte strukturera och effektivt hantera olika typer av kundärenden. 

Arbetsbeskrivning
Som förvaltningsledare för Artvise ansvarar du för förvaltning och framförallt utveckling av systemets funktion och drift. Du arbetar både på operativ och taktisk nivå, vilket innebär att du har ansvar för att systemet fungerar i vardagen samtidigt som du tillsammans med användare och leverantör ständigt förbättrar och driver systemets utveckling framåt.

Bland arbetsuppgifterna ingår till exempel:
- fånga upp önskemål och behov från användarna för kravställning mot leverantören och se till att förbättringar och anpassningar blir realiserade
- planera, beställa och godkänna förändringar, uppgraderingar, acceptanstester och utvecklingsinsatser
- vara ett löpande stöd för användare i systemet inklusive administrera användare och behörigheter
- ansvar för att utbilda användarna gällande systemets funktioner samt vara rådgivande kring effektiva arbetssätt utifrån systemets möjligheter
- ta fram och hålla användardokumentation såsom manualer m.m. uppdaterade
- upprätta annan relevant dokumentation om förvaltningsobjektet
- sammankalla och leda förvaltningsmöten tillsammans med leverantören samt med andra roller i organisationen som t.ex. förvaltningsledare IT, digitaliseringsledare, dataskyddssamordnare.
- följa upp avtal och licenser och hålla i övrig kontakt med leverantören
- ansvara för att systemet hanterar information i enlighet med all relevant lagstiftning, bland annat informationssäkerhet, integritetslagstiftning och IT-säkerhet ur ett tekniskt perspektiv
- ansvara för att säkerställa kontinuitetplanering och kommunikation vid driftsstopp
- ansvara för årlig planering och uppföljning av budget och aktiviteter för förvaltningsobjektet

Kvalifikationer
För att lyckas i rollen som förvaltningsledare har du många olika kontaktytor såväl internt som externt, vilket ställer höga krav på förmåga att samarbeta och skapa relationer med andra. Du är serviceinriktad och har ett professionellt kundbemötande samtidigt som du har lätt att sätta dig in i verksamhetens behov och se lösningar. Att du tar ansvar, är resultatorienterad och självgående med förmåga att planera och strukturera din vardag på ett effektivt sätt ser vi som självklart.

Du har en universitets- eller högskoleutbildning inom relevant område, eller har förvärvat motsvarande erfarenhet i arbetslivet. Du har också erfarenhet av att ha arbetat som systemförvaltare, förvaltningsledare eller motsvarande roll i en större organisation. Du har erfarenhet av att arbeta i Artvise eller något annat likvärdigt ärendehanteringssystem. Du talar och skriver flytande svenska.

Övriga nödvändiga kvalifikationer är:

• Vana vid leverantörsstyrning
• Nödvändig teknisk kompetens för att förstå samband till IT-infrastruktur och systemets beroende till andra system
• Kunskap om informationssäkerhet och IT-säkerhet
• Erfarenhet av att arbeta med PM3 som förvaltningsmodell


Vi erbjuder
Som anställd i Sollentuna kommun erbjuds du ett roligt, stimulerande och utmanade uppdrag. Du är med i arbetet med att göra Sollentuna lite bättre för varje dag för kommuninvånarna.

Vi erbjuder en trevlig arbetsplats med engagerade och kompetenta medarbetare. Vi värnar om ett gott arbetsklimat som möjliggör ett hållbart arbetsliv, bland annat genom att vi tillämpar flextid, erbjuder kompetensutveckling, friskvårdsbidrag, möjlighet till distansarbete och semesterväxling. 

https://www.sollentuna.se/jobb--foretagande/jobb-och-praktik/sollentuna-kommun-som-arbetsgivare/personalformaner/

 

Övrigt
Vi tillämpar individuell lönesättning och gör urval löpande.

Den här tjänsten är säkerhetsklassad vilket innebär att vi gör en säkerhetsprövning enligt
säkerhetsskyddslagen (2018:585) innan vi tar beslut om att anställa en ny medarbetare. Tjänsten
förutsätter svenskt medborgarskap.
Välkommen med din ansökan!

Välkommen till Sollentuna – en kommun mitt i möjligheterna! Tillsammans gör vi Sollentuna bättre varje dag för våra invånare, företagare och organisationer. Vi har tydliga och ambitiösa mål för att skapa trygghet, välfärd och hållbar tillväxt.


Vi erbjuder dig ett meningsfullt och roligt jobb i en stabil miljö där ambitionsnivån är hög. Hos oss får du fantastiska kollegor som vill göra skillnad för andra. Nu söker vi dig som är nytänkande, ansvarstagande och välkomnande. Följ med oss på resan mot att skapa Sveriges mest attraktiva kommun! Visa mindre

Tjänsteområdesansvarig för nätverk och IT-säkerhet

Ansök    Maj 12    Sollentuna kommun    Systemförvaltare
Vi söker en tjänsteområdesansvarig för området nätverk och IT-säkerhet som kan hjälpa oss att driva det viktiga arbetet med att planera och utveckla driften av nätverks-relaterade tjänster och säkerställa en god IT-säkerhetssamordning och effektiv styrning och uppföljning gentemot våra driftleverantörer. Med det övergripande målet att vara en attraktiv och effektiv organisation har Sollentuna kommun höga ambitioner i arbetet med att skapa rätt förutsätt... Visa mer
Vi söker en tjänsteområdesansvarig för området nätverk och IT-säkerhet som kan hjälpa oss att driva det viktiga arbetet med att planera och utveckla driften av nätverks-relaterade tjänster och säkerställa en god IT-säkerhetssamordning och effektiv styrning och uppföljning gentemot våra driftleverantörer.

Med det övergripande målet att vara en attraktiv och effektiv organisation har Sollentuna kommun höga ambitioner i arbetet med att skapa rätt förutsättningar för våra medarbetare och förtroendevalda. Vårt fokus är att göra Sollentuna lite bättre varje dag för våra invånare och för alla våra medarbetare. Vår vision är att bli Sveriges mest attraktiva kommun.

Kommunens IT-drift är outsourcad via olika IT-leverantörer och indelad i flertalet olika tjänsteområden som t.ex. IT-arbetsplats, säkerhet, serverdrift, nätverk, telefoni, integration, e-tjänster m.m. Förvaltning av dessa områden sker av flertalet tjänsteområdesansvariga inom IT-enheten som i sin tur ingår i den administrativa avdelningen på kommunledningskontoret.

IT-enheten består av 25-30 medarbetare och teamet som utgör dina närmaste kollegor, de tjänsteområdesansvariga, är 6-8 medarbetare.

Arbetsuppgifter
Som tjänsteområdesansvarig för nätverk och IT-säkerhet förvaltar och utvecklar du nätverksdriften och ansvarar för systematiskt IT-säkerhetsarbete inom IT-enheten och med styrning mot hela verksamheten. Du ansvara för rutiner och hantering av IT-säkerhetsincidenter, leder och prioriterar arbetet inom tjänsteområdet samt styr leverantörer som levererar tjänsterna inom ditt tjänsteområde. Du driver ditt arbete i nära samarbete med IT-arkitekt, övriga tjänsteområdesansvariga, förvaltningsledare IT och leverantörernas IT-tekniker och säkerhetsfunktionen i kommunen.

Tjänstekatalogen och ansvaret för driftområdet innehåller bland annat Systematiskt IT-säkerhetsarbete, IT-säkerhetstjänster (såsom DDOS, brandväggar, EDR), trådlös- och fast nätverksåtkomst (Wifi/LAN/WAN), Routing/DHCP, fibertjänster, internetåtkomst, övervakning och nätverkshårdvara.

Konkreta exempel på arbetsuppgifter som ingår:

- Skapa och arbeta gentemot en årlig förvaltningsplan.
- Följa upp avtal och licenser.
- Bidra med krav i upphandlingar inom tjänsteområdet.
- Kontinuitets-, underhålls- och kapacitetplan.
- Budget, prognos och ekonomisk uppföljning.
- Förvalta tjänsteportfölj och tjänstekatalog
- Kravställa och följa upp operativa processer mot IT-support och driftleverantörs supportfunktion.
- Omvärldsbevakning inom tjänsteområdet.
- Delta vid allvarliga incidenter samt vid krishantering inom området.
- Planera, delta och stötta i planering och förändring i IT-projekt.

Vi som jobbar inom IT-enheten har ett högt säkerhetstänk i IT-sammanhang, gillar ett ge och ta konstruktiv feedback och föra en öppen dialog med ”högt i tak”. Din närmaste chef som du rapporterar till är gruppchefen för infrastruktur- och leverans.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom relevant område eller annan utbildning eller erfarenhetsnivå som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du är tekniskt kunnig inom IT-infrastruktur både generellt och specifikt, har dokumenterad erfarenhet av arbete inom hela eller delar av kompetensområdet nätverk- och IT-säkerhet liksom dokumenterad erfarenhet av IT-säkerhetsarbete eller motsvarande kunskap. Utöver tekniska kunskaper behöver du mycket god svenska i tal och skrift, erfarenhet av leverantörsstyrning och avtalsuppföljning inom IT, erfarenhet och förståelse i att hantera komplexa avtal inom IT-området och kunskap och erfarenhet av outsourcad IT-drift.

Meriterande är om du dessutom har erfarenhet av:

- Driftansvar inom ett eller flera IT-infrastruktur-områden, gärna IT-säkerhetsrelaterat.
- Förvaltningsledning inom IT.
- Stora organisationer med IT utlagt på entreprenad (multisourcing).
- Erfarenhet av supportprocesser, ITIL, ISO, LEAN eller liknande förbättringsarbete. Det är också fördelaktigt om du känner till governance-modeller för IT som t.ex. Cobit eller PM3.
- IT-arbete inom offentlig sektor, gärna kommunal verksamhet.

Det har är en tjänst med mycket ansvar och många kontaktytor och vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi tror att du är strategisk, har pedagogisk insikt samt en hög analytisk problemlösningsförmåga. Dessutom tror vi att du arbetar strukturerat mot tydliga mål.    

Övrigt
Då anställningen är placerad i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. För anställning krävs godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen.

Vi erbjuder
För oss är det viktigt att våra medarbetare har ett hållbart arbetsliv och kan kombinera ett professionellt arbete med familj och fritid. Vi arbetar också för att alla medarbetare får utvecklas i sin roll och att kompetenser tas till vara. Vi tillämpar flextid, distansarbetsmöjligheter, erbjuder kompetensutveckling, friskvårdsbidrag och semesterväxling.

https://www.sollentuna.se/jobb--foretagande/jobb-och-praktik/sollentuna-kommun-som-arbetsgivare/personalformaner/

Vi erbjuder dig möjligheter att utvecklas i en öppen och kreativ miljö med engagerade kollegor. Arbetsplatsen ligger i vårt nyrenoverade kommunhus i centrala Sollentuna.

Med engagemang växer vi tillsammans – vi skapar värde och gör Sollentuna lite bättre varje dag. Vi vill ge dig möjligheten att kunna påverka, utvecklas, växa i din yrkesroll och trivas med kollegor. Vi söker dig som är nytänkande, ansvarstagande och välkomnande. Jämlikhet och mångfald är viktigt för oss och vi behöver olika kompetenser i våra verksamheter. Välkommen till oss! Visa mindre

Systemförvaltare till socialkontoret i Sollentuna

Ansök    Maj 12    Sollentuna kommun    Systemförvaltare
I samband med en utökad satsning på digitalisering inom Sollentuna kommun och socialkontoret kommer systemförvaltningen på kontoret att utökas och bestå av två systemförvaltare och en digitaliseringsledare. I rollen som systemförvaltare ska du tillsammans med dina två kollegor både förvalta kontorets verksamhetssystem samt vara behjälplig i det utvecklingsarbete som bedrivs inom området. Inom Socialkontoret arbetar 230 medarbetare, organiserade under t... Visa mer
I samband med en utökad satsning på digitalisering inom Sollentuna kommun och socialkontoret kommer systemförvaltningen på kontoret att utökas och bestå av två systemförvaltare och en digitaliseringsledare.

I rollen som systemförvaltare ska du tillsammans med dina två kollegor både förvalta kontorets verksamhetssystem samt vara behjälplig i det utvecklingsarbete som bedrivs inom området.

Inom Socialkontoret arbetar 230 medarbetare, organiserade under tre avdelningar, avdelning för vuxen och avdelning barn och unga samt avdelningen stöd och utveckling.
Socialkontoret i Sollentuna kommun svarar för myndighetsutövning och utförarverksamhet inom individ- och familjeomsorgen och har en budget på 325 miljoner kronor. Ett flertal verksamhetssystem sörjer för en effektiv digital administration och ärendehandläggning. Vårt huvudsakliga ärendehanteringssystem för individärenden är Procapita/Lifecare. Men ett flertal andra system används också inom kontoret.

Arbetsuppgifter

Vi tror att du har en bakgrund inom systemförvaltning och relevant eftergymnasial utbildning. Vi ser också gärna att du har kommunal erfarenhet och det är ett plus om du har kunskap om – och uppskattar arbeta inom – socialtjänstens ansvarsområde.


Vi söker dig som är noggrann och har förmågan att arbeta självständigt och som gillar att ta sig an nya uppgifter. Du är serviceinriktad och bra på samverkan och har en pedagogisk förmåga att förklara olika system och hur de kan användas.


På socialkontoret kommer du att arbeta på avdelningen för stöd och utveckling. Inom avdelningen samlas olika centrala funktioner – alltifrån systemförvaltare, jurist, utredare, kvalitetsutvecklare, administratörer, nämndsekreterare med flera. Systemförvaltarna ingår i en mindre grupp som är direktrapporterande till avdelningschefen. Totalt är vi en schysst och kul grupp om totalt ett 20-tal medarbetare. Vi sitter i det nyligen helt ombyggda och renoverade stadshuset, Turebergshuset, precis vid Sollentuna centrum och pendeltågstation.

Vi erbjuder
En spännande och dynamisk arbetsplats där du är med och arbetar för kommuninvånarnas bästa. Socialkontoret har nöjda medarbetare och goda resultat på medarbetarundersökningar.
För oss är det viktigt att våra medarbetare har ett hållbart arbetsliv och kan kombinera ett professionellt arbete med familj och fritid. Vi arbetar också för att alla medarbetare får utvecklas i sin roll, kompetenser tas till vara och att vi trivs tillsammans på jobbet. Vi tillämpar flextid, erbjuder kompetensutveckling, friskvårdsbidrag, semester- och pensionsväxling.
Vi erbjuder dig möjligheter att utvecklas i en öppen och kreativ miljö med engagerade kollegor. Det finns möjlighet att till viss del arbeta på distans.

Heltid, tillsvidareanställning. Vi tillämpar individuell lönesättning.

I denna rekrytering kommer vi att genomföra bakgrundskontroll på slutkandidat/er innan anställning erbjuds.

Vi lägger vikt vid personlig lämplighet. Vi gör urval löpande.

Varmt välkommen med din ansökan.

 

Med engagemang växer vi tillsammans – vi skapar värde och gör Sollentuna lite bättre varje dag. Vi vill ge dig möjligheten att kunna påverka, utvecklas, växa i din yrkesroll och trivas med kollegor. Vi söker dig som är nytänkande, ansvarstagande och välkomnande. Jämlikhet och mångfald är viktigt för oss och vi behöver olika kompetenser i våra verksamheter. Välkommen till oss! Visa mindre

Tjänsteområdesansvarig för IAM (behörighet och åtkomst)

Ansök    Maj 12    Sollentuna kommun    Systemförvaltare
Vi söker nu en tjänsteområdesansvarig för området IAM (Identity and Access Management)/ behörighet och åtkomst som kan hjälpa oss att driva det viktiga arbetet med att planera och utveckla samt automatisera och säkra kommunens behörighetsstyrning och identitetsplattform samt säkerställa effektiv styrning och uppföljning gentemot våra driftleverantörer. Med det övergripande målet att vara en attraktiv och effektiv organisation har Sollentuna kommun höga ... Visa mer
Vi söker nu en tjänsteområdesansvarig för området IAM (Identity and Access Management)/ behörighet och åtkomst som kan hjälpa oss att driva det viktiga arbetet med att planera och utveckla samt automatisera och säkra kommunens behörighetsstyrning och identitetsplattform samt säkerställa effektiv styrning och uppföljning gentemot våra driftleverantörer.

Med det övergripande målet att vara en attraktiv och effektiv organisation har Sollentuna kommun höga ambitioner i arbetet med att skapa rätt förutsättningar för våra medarbetare och förtroendevalda. Vårt fokus är att göra Sollentuna lite bättre varje dag för våra invånare och för alla våra medarbetare. Vår vision är att bli Sveriges mest attraktiva kommun.

Kommunens IT-drift är outsourcad via olika IT-leverantörer och indelad i flertalet olika tjänsteområden som t.ex. IT-arbetsplats, säkerhet, serverdrift, nätverk, telefoni, integration, e-tjänster m.m. Förvaltning av dessa områden sker av flertalet tjänsteområdesansvariga inom IT-enheten som i sin tur ingår i den administrativa avdelningen på kommunledningskontoret.

IT-enheten består av 25-30 medarbetare och teamet som utgör dina närmaste kollegor, de tjänsteområdesansvariga, är 6-8 medarbetare.

Arbetsuppgifter
Som tjänsteområdesansvarig för IAM / behörighet och åtkomst ansvarar du för att leda och prioritera arbetet inom tjänsteområdet. Du styr leverantörer som levererar tjänsterna inom ditt tjänsteområde, har ett nära samarbete med IT-arkitekt, övriga tjänsteområdesansvariga, förvaltningsledare IT och leverantörernas IT-tekniker.

Tjänstekatalogen och ansvaret för driftområdet innehåller bland annat följande:
Identitetshantering – att förvalta administrationen av organisationens användaridentiteter under hela användarens livscykel. Nuvarande lösning bygger bl.a. på Microsoft Identity manager.
Åtkomsthantering – att förvalta åtkomsträttigheterna till organisationens resurser och autentiseringen när användarna nyttjar dessa resurser, inklusive styrning av kommunens IDP/Identity Provider. Nuvarande lösning bygger bl.a. på Nexus digital access.

Konkreta exempel på arbetsuppgifter som ingår:

- Skapa och arbeta gentemot en årlig förvaltningsplan.
- Uppföljning av avtal och licenser
- Kravställning vid upphandling inom tjänsteområdet
- Kontinuitets-, underhålls- och kapacitetplan.
- Budget, prognos och ekonomisk uppföljning
- Förvalta tjänsteportfölj och tjänstekatalog
- Kravställa och följa upp operativa processer mot IT-support och driftleverantörs supportfunktion.
- Omvärldsbevakning inom tjänsteområdet
- Delta vid allvarliga incidenter samt vid krishantering inom området.
- Planera, delta och stötta i planering och förändring i IT-projekt.

Vi som jobbar inom IT-enheten har ett högt säkerhetstänk i IT-sammanhang, gillar ett ge och ta konstruktiv feedback och föra en öppen dialog med ”högt i tak”. Din närmaste chef som du rapporterar till är gruppchefen för infrastruktur- och leverans.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom relevant område eller annan utbildning eller erfarenhetsnivå som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du är tekniskt kunnig inom IT-infrastruktur både generellt och specifikt. Du har dokumenterad erfarenhet av arbete inom hela eller delar av kompetensområdet. Utöver det behöver du mycket god svenska i tal och skrift, erfarenhet av leverantörsstyrning och avtalsuppföljning inom IT, erfarenhet och förståelse i att hantera komplexa avtal inom IT-området liksom kunskap och erfarenhet av outsourcad IT-drift.

Meriterande är om du dessutom har erfarenhet av:

- Driftansvar inom ett eller flera IT-infrastruktur-områden.
- Förvaltningsledning inom IT.
- Stora organisationer med IT utlagt på entreprenad (multi-sourcing).
- Erfarenhet av supportprocesser, ITIL, ISO, LEAN eller liknande förbättringsarbete. Det är också fördelaktigt om du känner till governance-modeller för IT som t.ex. Cobit eller PM3.
- IT-arbete inom offentlig sektor, gärna kommunal verksamhet.
- IT-säkerhetsarbete.

Det har är en tjänst med mycket ansvar och många kontaktytor och vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi tror att du är strategisk, har pedagogisk insikt samt en hög analytisk problemlösningsförmåga. Dessutom tror vi att du arbetar strukturerat mot tydliga mål.    

Övrigt
Då anställningen är placerad i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. För anställning krävs godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen.

Vi erbjuder
För oss är det viktigt att våra medarbetare har ett hållbart arbetsliv och kan kombinera ett professionellt arbete med familj och fritid. Vi arbetar också för att alla medarbetare får utvecklas i sin roll och att kompetenser tas till vara. Vi tillämpar flextid, distansarbetsmöjligheter, erbjuder kompetensutveckling, friskvårdsbidrag och semesterväxling.

https://www.sollentuna.se/jobb--foretagande/jobb-och-praktik/sollentuna-kommun-som-arbetsgivare/personalformaner/

Vi erbjuder dig möjligheter att utvecklas i en öppen och kreativ miljö med engagerade kollegor. Arbetsplatsen ligger i vårt nyrenoverade kommunhus i centrala Sollentuna.

Med engagemang växer vi tillsammans – vi skapar värde och gör Sollentuna lite bättre varje dag. Vi vill ge dig möjligheten att kunna påverka, utvecklas, växa i din yrkesroll och trivas med kollegor. Vi söker dig som är nytänkande, ansvarstagande och välkomnande. Jämlikhet och mångfald är viktigt för oss och vi behöver olika kompetenser i våra verksamheter. Välkommen till oss! Visa mindre

Tjänsteområdesansvarig för serverdrift och molntjänster

Ansök    Maj 12    Sollentuna kommun    Systemförvaltare
Vi söker nu en tjänsteområdesansvarig för området serverdrift och molntjänster som kan hjälpa oss att driva det viktiga arbetet med att planera och utveckla driften av server-relaterade tjänster och molntjänster samt säkerställa effektiv styrning och uppföljning gentemot våra driftleverantörer. Med det övergripande målet att vara en attraktiv och effektiv organisation har Sollentuna kommun höga ambitioner i arbetet med att skapa rätt förutsättningar för... Visa mer
Vi söker nu en tjänsteområdesansvarig för området serverdrift och molntjänster som kan hjälpa oss att driva det viktiga arbetet med att planera och utveckla driften av server-relaterade tjänster och molntjänster samt säkerställa effektiv styrning och uppföljning gentemot våra driftleverantörer.

Med det övergripande målet att vara en attraktiv och effektiv organisation har Sollentuna kommun höga ambitioner i arbetet med att skapa rätt förutsättningar för våra medarbetare och förtroendevalda. Vårt fokus är att göra Sollentuna lite bättre varje dag för våra invånare och för alla våra medarbetare. Vår vision är att bli Sveriges mest attraktiva kommun.

Kommunens IT-drift är outsourcad via olika IT-leverantörer och indelad i flertalet olika tjänsteområden som t.ex. IT-arbetsplats, säkerhet, serverdrift, nätverk, telefoni, integration, e-tjänster m.m. Förvaltning av dessa områden sker av flertalet tjänsteområdesansvariga inom IT-enheten som i sin tur ingår i den administrativa avdelningen på kommunledningskontoret.

IT-enheten består av 25-30 medarbetare och teamet som utgör dina närmaste kollegor, de tjänsteområdesansvariga, är 6-8 medarbetare.

Arbetsuppgifter
Som tjänsteområdesansvarig för serverdrift och molntjänster ansvarar du för att leda och prioritera arbetet inom tjänsteområdet. Du styr leverantörer som levererar tjänsterna inom ditt tjänsteområde. Du driver ditt arbete i nära samarbete med IT-arkitekt, övriga tjänsteområdesansvariga, förvaltningsledare IT och leverantörernas IT-tekniker.

Tjänstekatalogen och ansvaret för driftområdet innehåller bland annat server-, applikations- och databasdrift, brandväggar, certifikat, DNS, Active Directory, Exchange, lagring, logghantering och molntjänster (till exempel office365/Azure/Google Cloud).

Konkreta exempel på arbetsuppgifter som ingår:

- Skapa och arbeta gentemot en årlig förvaltningsplan.
- Uppföljning av avtal och licenser
- Kravställning vid upphandling inom tjänsteområdet
- Kontinuitets-, underhålls- och kapacitetplan.
- Budget, prognos och ekonomisk uppföljning
- Förvalta tjänsteportfölj och tjänstekatalog
- Kravställa och följa upp operativa processer mot IT-support och driftleverantörs supportfunktion.
- Omvärldsbevakning inom tjänsteområdet
- Delta vid allvarliga incidenter samt vid krishantering inom området.
- Planera, delta och stötta i planering och förändring i IT-projekt.

Vi som jobbar inom IT-enheten har ett högt säkerhetstänk i IT-sammanhang, gillar ett ge och ta konstruktiv feedback och föra en öppen dialog med ”högt i tak”. Din närmaste chef som du rapporterar till är gruppchefen för infrastruktur- och leverans.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom relevant område eller annan utbildning eller erfarenhetsnivå som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du behöver vara tekniskt kunnig inom IT-infrastruktur både generellt och specifikt, ha dokumenterad erfarenhet av arbete inom hela eller delar av kompetensområdet. Utöver detta behöver du mycket god svenska i tal och skrift, erfarenhet av leverantörsstyrning och avtalsuppföljning inom IT, erfarenhet och förståelse i att hantera komplexa avtal inom IT-området liksom kunskap och erfarenhet av outsourcad IT-drift.

Meriterande är om du dessutom har erfarenhet av:

- Driftansvar inom ett eller flera IT-infrastruktur-områden.
- Förvaltningsledning inom IT.
- Stora organisationer med IT utlagt på entreprenad (multisourcing).
- Erfarenhet av supportprocesser, ITIL, ISO, LEAN eller liknande förbättringsarbete. Det är också fördelaktigt om du känner till governance-modeller för IT som t.ex. Cobit eller PM3.
- IT-arbete inom offentlig sektor, gärna kommunal verksamhet.
- IT-säkerhetsarbete.

Det har är en tjänst med mycket ansvar och många kontaktytor och vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi tror att du är strategisk, har pedagogisk insikt samt en hög analytisk problemlösningsförmåga. Dessutom tror vi att du arbetar strukturerat mot tydliga mål.    

Övrigt
Då anställningen är placerad i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. För anställning krävs godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen.

Vi erbjuder
För oss är det viktigt att våra medarbetare har ett hållbart arbetsliv och kan kombinera ett professionellt arbete med familj och fritid. Vi arbetar också för att alla medarbetare får utvecklas i sin roll och att kompetenser tas till vara. Vi tillämpar flextid, distansarbetsmöjligheter, erbjuder kompetensutveckling, friskvårdsbidrag och semesterväxling.

Förmåner för dig som är anställd i Sollentuna kommun

Vi erbjuder dig möjligheter att utvecklas i en öppen och kreativ miljö med engagerade kollegor. Arbetsplatsen ligger i vårt nyrenoverade kommunhus i centrala Sollentuna.

Med engagemang växer vi tillsammans – vi skapar värde och gör Sollentuna lite bättre varje dag. Vi vill ge dig möjligheten att kunna påverka, utvecklas, växa i din yrkesroll och trivas med kollegor. Vi söker dig som är nytänkande, ansvarstagande och välkomnande. Jämlikhet och mångfald är viktigt för oss och vi behöver olika kompetenser i våra verksamheter. Välkommen till oss! Visa mindre

Spännande uppdrag som Systemförvaltare med kunskap inom SQL!

Hjärtligt välkommen att arbeta som Systemförvaltare hos oss på PersonalExpressen! Hos oss får du ett engagerat, genuint och personligt bemötande samt en stor nyfikenhet kopplat såväl till dig som person samt yrkesutövare. Vi är Sveriges mest personliga konsultföretag! Just nu söker vi dig som vill vara med i en spännande resa tillsammans med ett engagerat team. Du kommer få möjligheten att arbeta med att både förvalta och utveckla nya IT-verktyg. Denna tjä... Visa mer
Hjärtligt välkommen att arbeta som Systemförvaltare hos oss på PersonalExpressen!
Hos oss får du ett engagerat, genuint och personligt bemötande samt en stor nyfikenhet kopplat såväl till dig som person samt yrkesutövare. Vi är Sveriges mest personliga konsultföretag!
Just nu söker vi dig som vill vara med i en spännande resa tillsammans med ett engagerat team. Du kommer få möjligheten att arbeta med att både förvalta och utveckla nya IT-verktyg. Denna tjänst är i Stockholm och det finns även möjlighet till arbete på distans.
I denna roll söker vi dig som:
Har minst fem års erfarenhet av arbete med förvaltning av MS samt tre års erfarenhet av Server Integration Services, Server Agent, MS Visual Studio och MS Power BI
Har minst tre års erfarenhet av att leda systemförvaltning med agila metoder
Har minst två års erfarenhet av arbete med JSON data och XML data
Trivs i rollen där man leder en mindre grupp och kan arbeta självständigt

PersonalExpressen bemannar professionella, ambitiösa och jordnära IT-konsulter efter våra kunders behov och önskemål. Vi är noga med att de konsulter vi presenterar för våra kunder matchar våra förväntningar gällande humanistiska grundvärderingar, god arbetsmoral samt en hög grad av individuellt självgående.
Utöver de spännande och varierande uppdragen kan vi erbjuda dig som konsult att alltid växa tillsammans med oss - både som kollegor och som människor. Vi ser oss som ett lag! Vi är övertygade om att den ambitionen från oss som arbetsgivare är det bästa receptet för en gemensam yrkesmässig framgång och för ett gemensamt privat välmående.
Välbetalda och spännande uppdrag i hela landet med oss på PersonalExpressen!
På PersonalExpressen upphandlar vi löpande gentemot de största statliga myndigheterna i Sverige och därmed kan du i en tid av stundande lågkonjuktur känna dig trygg med de uppdrag du får hos oss. Vi arbetar primärt gentemot offentliga kunder och har flertalet ramavtal med statliga myndigheter såsom Sveriges riksdag, regering, utrikesdepartement och övriga centrala myndigheter fördelade över hela landet. Utöver detta har vi också en lång rad samarbetspartners inom det privata näringslivet. Här får du alltså en unik möjlighet att bli erbjuden toppenuppdrag inom ditt kompetensområde, såväl till det offentliga som till det privata näringslivet.
Med oss på PersonalExpressen vid din sida kommer du alltid att ha möjlighet att själv styra din resa framåt. Först när du är både nöjd och stolt över de uppdrag du blir erbjuden kommer vi att vara nöjda och stolta över oss själva och vår egen insats. Låt oss ta oss an din framtid tillsammans!
Vårt långsiktiga perspektiv!
På PersonalExpressen har vi alltid ambitionen att kunna erbjuda våra konsulter längre uppdrag på plats ute hos våra kunder. Vår affärsidé är att arbeta nära både våra kunder och våra konsulter för att skapa förutsättningar till att utvecklas tillsammans över tid. Därför är det viktigt att du som arbetar som konsult hos oss kommer till en kund och uppdrag där du trivs och mår bra över tid. Samtidigt får du använda din yrkesmässiga kunskap och dina erfarenheter på ett så stimulerande och utvecklande sätt som möjligt. De flesta av våra konsulter på PersonalExpressen har jobbat tillsammans med oss i många år - det hoppas vi att du också kommer göra!
Sök in till oss på PersonalExpressen redan idag!
Har du några frågor eller funderingar går det utmärkt att ringa eller skicka ett mejl till ansvarig kontaktperson för denna annons. Kontaktuppgifter hittar du längre ned på denna sida.
Så snart du skickat in din ansökan till oss återkommer vi till dig för en inledande dialog. Där ges vi möjlighet att lära känna varandra lite närmare och förhoppningsvis även hitta en väg framåt tillsammans.
Stort tack och återigen hjärtligt välkommen till oss på PersonalExpressen! Visa mindre

Application Manager

Ansök    Aug 15    Envirotainer AB    Systemförvaltare
Som Application Manager PLM Systems kommer ditt fokus att vara att hantera flera PLM-applikationer som stödjer tillverkning, utveckling och underhåll av våra produkter. Denna roll kräver att du har en god teknisk förståelse för systemens kapacitet samt förståelse för relevanta affärsprocesser. Du förväntas styra applikationen ur ett tekniskt perspektiv och stödja organisationen att driva innovation och att öka effektiviteten i arbetet med dessa applikation... Visa mer
Som Application Manager PLM Systems kommer ditt fokus att vara att hantera flera PLM-applikationer som stödjer tillverkning, utveckling och underhåll av våra produkter. Denna roll kräver att du har en god teknisk förståelse för systemens kapacitet samt förståelse för relevanta affärsprocesser. Du förväntas styra applikationen ur ett tekniskt perspektiv och stödja organisationen att driva innovation och att öka effektiviteten i arbetet med dessa applikationer. Du kommer också att samordna med olika affärspartners för att förbereda lämpliga strategier och se till att strategierna förverkligas.
Tjänsten rapporterar till Head of IT Application Development & Governance och du ingår i IT-teamet.
Du kommer bland annat:
· Definiera och underhålla system- och applikationsdokumentation samt leverantörsavtal.
· Ansvara för budget och kostnadsuppföljning för dina applikationer.
· Ansvara för att applikationernas säkerhet, prestanda och tillgänglighet.
· Agera stöd för tredje linjens support och ta ansvar vid större incidenter.
Vem är du?
För att lyckas i rollen som Application Manager på Envirotainer är du öppen, ärlig och transparant i din kommunikation. Du trivs med att arbeta på egen hand såväl som i grupp. Som person är du nyfiken, serviceinriktad och visar ett stort engagemang. Vidare ser vi att du gärna har en kreativ och lösningsorienterad inställning som genomsyrar ditt arbete.
Vi ser även att du har:
· Relevant teknisk utbildning eller motsvarande erfarenhet.
· Arbetslivserfarenhet inom systemförvaltning.
· Bred kunskap inom olika IT-områden såsom server, klient, nätverk och databas.
· Erfarenhet av kravställning internt och externt.
· Erfarenhet av kostnadsberäkningar kopplade till applikationer och system.
Då företagsspråket är engelska kräver tjänsten att du talar och skriver obehindrat på både engelska och svenska. Det är meriterande om du har branschvana från tillverkningsindustrin, gärna från en internationell verksamhet samt erfarenhet av projektledning, planering och Cloudlösningar.
Arbetsplats: Rosersberg. Vissa arbetsresor kan förekomma.
Kontaktperson: Jessica Flaming, Head of IT Application Development & Governance, tel +46 765 12 92 81 Visa mindre

Förvaltningsledare inom IT - Sollentuna Kommun

Ansök    Dec 6    Randstad AB    Systemförvaltare
Arbetsbeskrivning Drivs du av att jobba i gränssnittet mellan IT och verksamheten och skapa verksamhetsnytta genom IT? Sollentuna kommun är en spännande och dynamisk arbetsplats där du är med och gör skillnad på riktigt. Vi är inne i en digital transformationsresa där du kommer vara en nyckelperson som digitaliseringsledare i att styra utvecklingen utifrån våra kunders behov. Vi söker en utvecklingsorienterad förvaltningsledare till vårt systemförvaltarte... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Drivs du av att jobba i gränssnittet mellan IT och verksamheten och skapa verksamhetsnytta genom IT? Sollentuna kommun är en spännande och dynamisk arbetsplats där du är med och gör skillnad på riktigt. Vi är inne i en digital transformationsresa där du kommer vara en nyckelperson som digitaliseringsledare i att styra utvecklingen utifrån våra kunders behov.

Vi söker en utvecklingsorienterad förvaltningsledare till vårt systemförvaltarteam som vill vara en nyckelperson i vårt arbete med att skapa bästa möjliga omsorg för brukare och kunder i Sollentuna. Tjänsten är placerad på avdelningen ekonomi och verksamhetsstöd på Vård- och omsorgskontoret med totalt 10 medarbetare. Avdelningens uppdrag är att skapa förutsättningar för en effektiv verksamhet med god intern styrning och kontroll och ger stöd i frågor om ekonomi, lokaler, säkerhet, IT-system och digitalisering. 
Systemförvaltarteamet består av fyra medarbetare och ansvarar för att stödja kontorets arbetsprocesser med effektiva system och teknikstöd. I rollen som Förvaltningsledare arbetar du både taktiskt och operativt och du förväntas ha en god överblick över förvaltningsområdet och samordna kontorets systemförvaltning och utvecklingsarbete kopplat till system och välfärdsteknik. Ett viktigt fokusområde i rollen är att ha en överblick över kontorens samlade digitaliseringsprojekt där du som digitaliseringsledare driver innovation och utvecklingsprojekt inom ett eller flera kontor.

Vi erbjuder dig
En spännande och dynamisk arbetsplats där du jobbar nära våra kunder och är med och gör skillnad på riktigt. 
En spännande roll som innefattar att leda vårt digitaliseringsarbete.
Ett hållbart arbetsliv där du kan kombinera arbete med familj och fritid. För oss är det viktigt att våra medarbetare har balans i sitt arbetsliv.
En arbetsplats där du som medarbetare får utvecklas i din roll och där vi tar till vara på våra medarbetares kompetenser.
En hybrid arbetsplats med möjlighet till flextid, kompetensutveckling, friskvårdsbidrag och semesterväxling.


Ansvarsområden
I rollen som Förvaltningsledare ingår:

• Samordna processer för teamet ex systemförvaltning eller utvecklingsaktiviteter inom ramen för förvaltningsplanen. Här ingår att realisera förbättringsförslag, önskemål och anpassningar.
• Planering och uppföljning av budget och aktiviteter för ett eller flera Förvaltningsobjekt.
• Ledning av Objektspecialister för ett eller flera Förvaltningsobjekt.
• Upprätta och underhålla förvaltningsplan, förvaltningsspecifikation, systemdokumentation samt
användardokumentation.
• Avvikelserapportering, här ingår att säkerställa att verksamheten har uppdaterade kontinuitetsplaner i händelse av driftstopp
• Säkerställa att information i systemen uppfyller GDPR och IT-säkerhet ur ett tekniskt perspektiv.
• Samverka, styra samt följa upp externa leverantörer.
• Samverkan med IT Förvaltningsledare på kommunledningskontoret.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:

• Flera års erfarenhet av att arbeta med utveckling- och förvaltningsarbete inom systemförvaltning och systemutveckling utifrån ett verksamhetsperspektiv.
• Relevant akademisk högskoleutbildning inom datavetenskap och/eller systemvetenskap.
• Erfarenhet av att framgångsrikt driva projekt inom digitalisering och systemutveckling.
• God svenska i tal och skrift. Du kan självständigt sammanställa analyser, skriva rapporter och utredningar till ledning och politik. 
• Du är bekväm med att kommunicera för större och mindre grupper.
• Kunskap om utvecklingsmetodik och projektmodeller.

Har du kunskap och erfarenhet av att arbetat med verksamhetssystem för inom vård och omsorg är det meriterande. Ett extra plus om du har kunskap om verksamhetssystemen Pulsen Combine, Phoniro. Önskvärt är även erfarenhet av processbaserat arbetssätt och agil metodik.

Som person ser vi att du har god samarbetsförmåga och är uthållig i dina arbetsuppgifter. Du är ansvarstagande och strukturerar själv ditt arbetssätt och driver dina processer framåt. Du är resultatorienterad och har förmågan att göra korrekta avvägningar och prioriteringar i ditt arbete.

Om företaget
Sollentuna är en växande kommun med siktet inställt på att bli Sveriges mest attraktiva kommun. I vårt arbete på vård- och omsorgskontoret utgår vi från senioren Leylas och tonåringen Elias behov, perspektiv och önskemål. 2019 blev kommunen utsedd till årets kvalitetskommun och nu arbetar vi för att Leyla, Elias och de andra omsorgstagarna i kommunen ska vara trygga och ge oss högsta betyg för det stöd och den service de får.
Vård- och omsorgskontoret består av cirka 80 medarbetare. Vårt uppdrag är att ansvara för äldreomsorgen och omsorgen om personer med funktionsnedsättning. Kontoret är en beställarorganisation och är uppdelat i fyra avdelningar.

Med engagemang växer vi tillsammans – vi skapar värde och gör Sollentuna lite bättre varje dag. Vi vill ge dig möjligheten att kunna påverka, utvecklas, växa i din yrkesroll och trivas med kollegor. Vi söker dig som är nytänkande, ansvarstagande och välkomnande. Jämlikhet och mångfald är viktigt för oss och vi behöver olika kompetenser i våra verksamheter. Välkommen till oss! Visa mindre

Systemförvaltare till socialkontoret

Ansök    Feb 18    Sollentuna kommun    Systemförvaltare
Socialkontoret i Sollentuna kommun söker en systemförvaltare. Tjänsten är organisatoriskt placerad på avdelningen för stöd och utveckling och ingår i ett team med ytterligare en systemförvaltare samt en ITK. På avdelningen arbetar ca 20 personer med olika typer av internt stöd. Socialnämnden i Sollentuna ansvarar för stöd och bistånd enligt socialtjänstlagen till personer upp till 65 år. Det inkluderar ekonomiskt bistånd, barn- och ungdomsvård, missbru... Visa mer
Socialkontoret i Sollentuna kommun söker en systemförvaltare.

Tjänsten är organisatoriskt placerad på avdelningen för stöd och utveckling och ingår i ett team med ytterligare en systemförvaltare samt en ITK. På avdelningen arbetar ca 20 personer med olika typer av internt stöd.

Socialnämnden i Sollentuna ansvarar för stöd och bistånd enligt socialtjänstlagen till personer upp till 65 år. Det inkluderar ekonomiskt bistånd, barn- och ungdomsvård, missbruksvård, socialpsykiatri och kommunens flyktingverksamhet.

Arbetsbeskrivning
I rollen som systemförvaltare ansvarar du för utveckling och förvaltning av verksamhetssystemet Lifecare/Procapita som används inom socialkontoret, och för implementering av digitala lösningar i verksamheterna. I din roll samarbetar du med kommunens centrala IT-enhet och är kontaktperson mot systemleverantörerna.

Ditt uppdrag är huvudsakligen att säkerställa kvaliteten och säkerheten i systemet och att uppdatera och införa nya versioner och moduler i samarbete med systemets användare. Du fungerar som en supportfunktion och utbildar användare. I uppdraget ingår även att omvärldsbevaka och ta fram underlag för gallring, statistik och indikatorer.

Systemförvaltaren är en del i avdelningen för stöd och utveckling som bidrar till att skapa förutsättningar för effektivare interna processer. Avdelningen har ett stödjande och utvecklande uppdrag gentemot kontorets verksamhetsområden. Vi står ständigt inför nya utmaningar och arbetar hela tiden på att bli bättre. 

Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleutbildning och erfarenhet av systemförvaltning. Det är meriterande om du har kunskaper och erfarenhet från processer inom socialtjänst och har god kännedom om dess regelverk och tillhörande lagar. Du har också god förståelse och intresse för digitala tjänster. Du kan uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift.

Du har lätt för att samarbeta och vågar utmana och prova nya vägar. Du har en analytisk förmåga och kan se helheten i det arbete du gör. Du är serviceinriktad, van vid att ta eget ansvar, noggrann och självgående. Du har ett strukturerat arbetssätt och klarar av att arbeta i ett tidvis högt tempo. Då du kommer att stödja och utbilda medarbetare är det viktigt att du har en pedagogisk förmåga. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Vi erbjuder
Vi värnar om ett gott arbetsklimat som möjliggör ett hållbart arbetsliv bland annat genom att vi tillämpar flextid, erbjuder kompetensutveckling, friskvårdsbidrag och semesterväxling.

https://www.sollentuna.se/sv/naringsliv--jobb/jobb-och-praktik/sollentuna-kommun-som-arbetsgivare/personalformaner/

Din arbetsplats ligger centralt i Sollentuna centrum med goda allmänna kommunikationer med pendeltåg och bussar. Närheten till Sollentuna centrum erbjuder ett stort utbud av restauranger och service i en nyskapad stadsmiljö.

Tjänsten är en tillsvidareanställning. Tillträde snarast efter överenskommelse. Vi tillämpar individuell lönesättning.

Välkommen med din ansökan!

Med engagemang växer vi tillsammans – vi skapar värde och gör Sollentuna lite bättre varje dag. Vi vill ge dig möjligheten att kunna påverka, utvecklas, växa i din yrkesroll och trivas med kollegor. Vi söker dig som är nytänkande, ansvarstagande och välkomnande. Jämlikhet och mångfald är viktigt för oss och vi behöver olika kompetenser i våra verksamheter. Välkommen till oss! Visa mindre

Systemförvaltare till Ragn-Sells

Ansök    Feb 19    Total Resurs AB    Systemförvaltare
Som Systemförvaltare hos Ragn-Sells är din främsta uppgift att förvalta, upprätthålla kvalité och leverans i system inom de IT-relaterade affärbehoven. Om företaget: Ragn-Sells är ett av Sveriges främsta kompetensföretag inom återvinning och miljö. Samlar in, behandlar och återvinner avfall och restprodukter från näringslivet, organisationer och hushåll över hela Sverige. Ragn-Sells har erfarna och professionella medarbetare som tror på enkla lösningar,... Visa mer
Som Systemförvaltare hos Ragn-Sells är din främsta uppgift att förvalta, upprätthålla kvalité och leverans i system inom de IT-relaterade affärbehoven.

Om företaget:

Ragn-Sells är ett av Sveriges främsta kompetensföretag inom återvinning och miljö. Samlar in, behandlar och återvinner avfall och restprodukter från näringslivet, organisationer och hushåll över hela Sverige. Ragn-Sells har erfarna och professionella medarbetare som tror på enkla lösningar, ansvarstagande, helhetssyn och framåtanda. Idag är drygt 1500 medarbetar verksamma i Sverige och koncernen finns också representerad i Danmark, Norge och Estland. Totalt 2300 medarbetare engageras i hela koncernen och 2019 omsatte koncernen över 6 miljarder SEK. Ragn-Sells vill vara ett bevis på att omsorg om jorden och bra affärer går hand i hand. Här erbjuds du att arbeta i ett företag med stark entreprenörsanda och driv med fullt fokus på tillväxt. Bra förmåner och stora möjligheter till utveckling. Huvudkontoret ligger i Sollentuna en stenkast från natursköna Norrviken.

Din roll:Du kommer att arbeta med tillämpning av strukturerad metodik och leda aktiviteter kring ”life cycle mangement” för de system som man ansvarar för.

Några av dina främsta arbetsuppgifter omfattas av:

- Samordna insatser med andra team och specialister.

- Definiera och följa upp KPI:er.

- Utforma strategi kring rapportering till berörda parter och därefter genomföra dessa.

- Driva utvecklingen i linje med affärskrav och god förvaltningsbarhet över tid

- Nära samarbete med andra delar av företaget för att säkerställa konsekvens i tillvägagångssätt och bidra till genomförandet

- Arbeta nära IT-arkitekter och andra produktförvaltningar enligt ”life cycle metodiken” och Ragn-Sells processer

- Arbeta nära produktägare med motsvarande roller inom affärsverksamheten för att tillsammans på bästa sätt säkerställa så att system utvecklas i linje med affärskrav.

- Vårda relationer till leverantörer, bidra till RFIs/RFPs för tjänster från leverantörer   Säkerställa adekvat övervakningskapacitet leveranskapacitet (kvalité, prestanda, säkerhet)

- Förstå det dagliga löpande underhållet och support.

- Driva processen för att säkerställa att alla inom det operativa teamet har rätt förutsättningar och kunskaper för en effektiv lösningshantering.

- Anpassa dig tillSamarbeta med närliggande IT-funktioner som hanterar Azure AD, Nätverk, etc

- Kontinuerlig kontraktsgranskning och uppdatering när servicekraven ändras och förfaller

I din roll som systemförvaltare arbetar du också med inköp, beställningar, och hantering av anbud krig berörda förvaltningsobjekt utifrån förvaltningsplan och budget. Rollen innefattar rätt att fatta beslut enligt det nuvarande beslutssystemet för Ragn-Sells Recycling AB och dotterbolag samt tillhörande underdelegering av beslutsrätt avseende inköp, beställningar, anbud, ingå avtal eller andra åtagande. Rollen ingår i Ragn-Sells Group Function IT och rapporterar till Lifecycle & Solution Manager.

Vem är du?

Vi antar att du har en Kandidatexamen eller civilingenjör inom relevant IT- eller teknikområde det är även meriterande med utbildning inom ledarskap. Troligen har du erfarenhet av systemförvaltning i större organisationer och vana av att tillämpa praktiska principer för livscykelhanteringsmetoder och verktyg. Vi ser gärna att du tidigare har arbetat med IT-leveranser tillsammans med externa parter och leverantörer. Även erfarenhet av projektledning ser vi som en förutsättning för att nå framgång i rollen. Det är även starkt meriterande med erfarenhet från återvinningsbranschen.



Vi ser gärna att du har:

- Kunskap inom Lösning- och livscykelhantering

- Erfarenhet av förvaltning av HR system är meriterande

- Kunna förutsäga, identifiera och lösa problem

- Förstå organisatoriska frågor och utmaningar

Du är väl bevandrad inom kundservice och är en utomordentlig god kommunikatör. Du har ett strukturerat och organiserat arbetssätt och fungerar bra i team såväl som självständigt. Du är flytande i både svenska och engelska.

Har du några funderingar kring tjänsten?

Tveka då inte att höra av dig till: Talent Aquisition Manager,

Tove Svansson, 073- 522 70 87 [email protected] Total Resurs

Vi är inget traditionellt rekryteringsföretag. Vi sätter kvalitet framför kvantitet. Genom ett personligt engagemang och med individen i fokus skapar vi givande och hållbara relationer. Vi tror just att det vinnande konceptet handlar om att omge sig med engagerade människor. Det är inte enbart ett företags visioner eller en slående uppfinning som gör oss konkurrenskraftiga och lyckosamma, utan det är människors engagemang. Människor som får utvecklas och använda hela sin potential och kraft kan nå hur långt som helst. Vårt mål är enkelt: du ska nå dina. Total Resurs är en leverantör av konsult- och rekryteringstjänster inom IT, där erfarenhet och hög kompetens är lika viktigt som äkta engagemang och hjärta. grundades 2011 med säte i Stockholm. Vi är idag ca 35 medarbetare, varav 25 konsulter. Vi vill vara skickligare, närmare och ge mer. Bakom Total Resurs står erfarna entreprenörer och några av marknadens främsta konsulter och medarbetare. Många av oss har mer än 25-års erfarenhet av IT, konsulttjänster och rekrytering. Vi bygger det företag vi själva alltid velat arbeta i och som kunder och leverantörer vill arbeta med. Visa mindre

Tjänsteområdesansvarig Telefoni

Ansök    Nov 8    Sollentuna kommun    Systemförvaltare
Sollentuna kommun är en växande kommun med siktet inställt på att bli Sveriges mest attraktiva kommun och är idag en av de främsta kommunerna i landet avseende skola och näringsliv. It-enhetens grunduppdrag i Sollentuna kommun är att tillhandahålla it-tjänster till kommunens alla verksamheter. Vi är en enhet med drygt 20 medarbetare. Vi har högt i tak och tycker att arbetsglädje är en av de viktigaste delarna av abetsplatsen. Vi söker nu en kvalitetsme... Visa mer
Sollentuna kommun är en växande kommun med siktet inställt på att bli Sveriges mest attraktiva kommun och är idag en av de främsta kommunerna i landet avseende skola och näringsliv.

It-enhetens grunduppdrag i Sollentuna kommun är att tillhandahålla it-tjänster till kommunens alla verksamheter. Vi är en enhet med drygt 20 medarbetare. Vi har högt i tak och tycker att arbetsglädje är en av de viktigaste delarna av abetsplatsen.

Vi söker nu en kvalitetsmedveten och strategiskt inriktad tjänsteområdesansvarig som ska fortsätta driva utvecklingen av kommunens telefoni- och kommunikationslösningar framåt!

Arbetsbeskrivning
Rollen innebär att ansvara för drift och förvaltning av kommunens telefoni- och kommunikationslösningar och driva området framåt. Ditt ansvar är att strategiskt utveckla och styra leveransen av våra telefonitjänster. Du kommer att tillsammans med våra leverantörer se till att verksamheternas behov uppfylls. I rollen har du ett nära operativt samarbete med kommunens Servicedesk som ansvarar för en nära dialog och support till våra slutanvändare.

Vi söker dig som har god vana att driva standardiseringsarbete och genom tydliga tjänstebeskrivningar och kontrakt styra dina leverantörer. 

Kvalifikationer
Du har:

- Erfarenhet av att arbeta med utveckling, både strategiskt och operativt, inom telefoni.
- Erfarenhet av att framgångsrikt föreslå telefoni-lösningar baserade på verksamhetens och användarnas behov och krav i en stor organisation.
- Erfarenhet av leverantörsstyrning.
- Teknisk kompetens inom telefoni- och tillhörande kommunikationslösningar
- Erfarenhet av att arbeta enligt ITIL

Meriterande är:

- Relevant högskole- eller universitetsutbildning.
- Erfarenhet av förvaltningsmodellen pm3

Arbetet innebär många kontaktytor inom och utanför organisationen och därför krävs att du är kommunikativ, serviceinriktad och har ett pedagogiskt förhållningssätt. Du behöver vara lösningsfokuserad och trivas med utmaningar och snabba beslut.

Vi erbjuder
Vi erbjuder spännande arbetsuppgifter i en organisation med hög prioritet i kommunen!

Vi värnar om ett gott arbetsklimat som möjliggör ett hållbart arbetsliv bland annat genom att vi tillämpar flextid, erbjuder kompetensutveckling, friskvårdsbidrag och semesterväxling. Vi satsar på utvecklingsfrågor och är ett härligt gäng att jobba i!

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Intervjuer sker fortlöpande under pågående rekrytering.

Med engagemang växer vi tillsammans – vi skapar värde och gör Sollentuna lite bättre varje dag. Vi vill ge dig möjligheten att kunna påverka, utvecklas, växa i din yrkesroll och trivas med kollegor. Vi söker dig som är nytänkande, ansvarstagande och välkomnande. Jämlikhet och mångfald är viktigt för oss och vi behöver olika kompetenser i våra verksamheter. Välkommen till oss! Visa mindre

Systemförvaltare med erfarenhet av projektledning till Dibber Sverige

Ansök    Jul 2    Dibber Sverige AB    Systemförvaltare
Dibber Sverige är en del av Læringsverkstedet som är Norges största förskoleaktör. Dibber har 80 förskolor och skolor i hela Sverige. Varje dag arbetar vi mot samma vision: "Vi får världens viktigaste värden att växa." Vårt mål är att barnen ska växa genom att tillägna sig kunskap och förmågor samt utveckla en känsla av trygghet och empati. Våra förskolor och skolor behöver dig som älskar att jobba med barn och elever. På Dibber vill vi vara varma människ... Visa mer
Dibber Sverige är en del av Læringsverkstedet som är Norges största förskoleaktör. Dibber har 80 förskolor och skolor i hela Sverige. Varje dag arbetar vi mot samma vision: "Vi får världens viktigaste värden att växa." Vårt mål är att barnen ska växa genom att tillägna sig kunskap och förmågor samt utveckla en känsla av trygghet och empati.

Våra förskolor och skolor behöver dig som älskar att jobba med barn och elever. På Dibber vill vi vara varma människor med den bästa kompetensen.



Vill du vara med och bidra till vår framtida skol-och förskoleverksamhet? Nu söker vi dig som vill arbeta med hela livscykeln av våra system och IT-tjänster. Våra tjänster ska stödja barn, elever, medarbetare och vårdnadshavare genom att skapa möjligheter för ett enhetligt, kvalitetssäkrat och effektivt arbetssätt. 

Du kommer ha fokus på digitala arbetssätt, verktyg och tjänster med syfte att effektivisera och främja kvalitetsarbetet inom organisationen. Utifrån verksamhetens behov skapar och förbättrar du digitala processer och optimerar användning av olika system.?Vi har höga ambitioner med vår digitaliseringsresa dem kommande åren där vi skall ta stora kliv.

I rollen som systemförvaltare har du det tekniska förvaltningsansvaret för delar av vår systemportfölj, som idag delas in i fyra grupperingar: skoladministrativa system, pedagogisk lärmiljö, verksamhetsstöd och samarbetsytor. Du rapporterar till den svenska IT-chefen och kommer arbete mot hela verksamheten och med system i alla ovan grupperingar, med fokus på moln och SaaS-tjänster. Du kommer stötta både förskole- och skolverksamheten  i utvecklingen av Dibber Sveriges olika system genom att prioritera, planera och driva förvaltnings-och utvecklingsinitiativ. Du förväntas arbeta i nära samarbete med verksamheterna samt utbilda och stödja vid systemtekniska behov.  

I rollen som tekniskprojektledare så kommer du leda utvecklingsprojekt primärt för den svenska organisationen och på sikt för den globala.  

Tjänsten är placerad på huvudkontoret i Helenelund, Sollentuna, där du sitter tillsammans med ca 20 kollegor. 

 

Arbetsuppgifter
.Användarsupport vid tekniska systemfrågor 

.Inventera och samordna behov, utveckling och utbildning
.Processkartläggning - utveckla rutiner, processer och funktioner för systemen 
.Agera tekniskprojektledare såsom vid övertagande av verksamhet, eller utvecklingsprojekt 
.Felsöka integrationer och systemfel 

.Genomföra säkerhetskontroller och säkerhetsanalyser 

.Leda och koordinera felsökning, utveckling- och testarbete mellan olika parter såsom verksamheten, leverantör och IT-drift 

.Kravställa systemfunktioner till leverantörer 

.Tekniskt systemutbilda och leda användargrupper tillsammans med verksamhetsutvecklare och IT-pedagoger 

.Skapa användardokumentation och e-utbildningar 

.Framtag av  ärendestatistik och ge förslag till insats eller förbättring baserat på analyser  

.Omvärldsbevakning

Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleutbildning i systemvetenskap, datavetenskap eller motsvarande, erfarenhet av systemadministration, integrationer och att ge support för administrativa system. Du har erfarenhet av att leda användargrupper och hålla i leverantörsdialoger.  

Du är en van projektledare och har erfarenhet av att jobba med kravinsamling och  behovsplanering mellan IT och verksamhet, samt trivs med att samarbeta med andra och har en förmåga att sätta IT-frågor i ett större sammanhang där verksamheten är i fokus. 

Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift. 

Det är meriterande om du har certifiering inom IT-förvaltningsledning, agila arbetsmetoder eller
projektledning, samt erfarenhet av Google Workspace for Education eller MDM
hantering av Chromebooks och Ipads.

Det är mycket meriterande om du har erfarenhet av att arbeta inom
förskole- och skolverksamhet eller liknande samt förvaltningserfarenhet
av skoladministrativa system och lärplattformar.

Personliga egenskaper
På?Dibber?vill vi vara varma människor med den bästa kompetensen. Du som söker den här tjänsten gillar lagarbete, är kreativ, sprider god stämning omkring dig och lyfter gärna fram kvaliteter hos dina kolleger. Du tar egna initiativ och bjuder på dig själv, har förmåga att lyssna på andra, delar med dig av dina erfarenheter och stärker organisationens gemensamma ambitioner.??? 

För att lyckas i rollen behöver du vara proaktiv, ta initiativ till förändring och utveckling och driva arbetet framåt. Då du kommer att ha mycket kontakter både internt och externt är det viktigt att du har förmågan att utveckla ett bra samarbete med goda relationer, och du kommer ha stor nytta av att du har ett kommunikativt och pedagogiskt sätt. Du behöver vara serviceinriktad och lösningsorienterad. 

Vi erbjuder
Engagerade och duktiga kolleger i en professionell miljö både i Sverige och internationellt!

En bred roll med ansvar och möjlighet att påverka Dibber Sveriges digitala transformationsresa

En nytillsatt roll som du har möjlighet att påverka utformningen på

Vi har kollektivavtal genom Almega (Friskoleavtalet). Dibber har ett löfte till alla sina medarbetare: «Hos oss har du alla möjligheter att utvecklas både som yrkesmänniska och individ samtidigt som du utför världens viktigaste jobb på bästa möjliga sätt.» 

Förmåner i samtliga av Dibbers verksamheter; 
*Friskvårdsbidrag 
*Personalstöd via Falck Health Care 

Information?om?tjänsten?
Tillträde?enligt?överenskommelse. Vi?tillämpar?6?månaders?provanställning? 
Lön? 
Enligt?överenskommelse? 
Ansökan
Endast?sökande?som?uppfyller?kvalifikationskraven?beaktas. Vi?frånsäger?oss kontakt?från?rekryterare.? 
Intervjuer?sker?löpande?och?tjänsten?kan komma att?tillsättas?innan?sista?ansökningsdatum? 

Utdrag ur belastningsregistret måste uppvisas före tillträde och stor vikt läggs vid personlig lämplighet 

Varmt?välkommen?med din?ansökan!? 

? ? 

Kontaktinformation
Selam Welday, Head of IT, [email protected]

Arbetsplats
Stupvägen 1

191 42 Sollentuna Visa mindre