Lediga jobb OnePartnerGroup Stockholm AB i Sollentuna

Se alla lediga jobb från OnePartnerGroup Stockholm AB i Sollentuna. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Sollentuna som finns inom det yrket.

Key Account Manager till Konica Minolta

Vill du vara med och utveckla affären med några av våra viktigaste partners? Har du erfarenhet av B2B-försäljning? Då kan du vara den vi söker! Vi arbetar målinriktat för att skapa långsiktiga relationer, samtidigt som vi levererar resultat på kort sikt.   Om rollen Som Key Account Manager hos Konica Minolta får du ett strategiskt och affärsnära uppdrag där du ansvarar för att förvalta och utveckla relationerna med våra mest betydelsefulla partners. Du... Visa mer
Vill du vara med och utveckla affären med några av våra viktigaste partners? Har du erfarenhet av B2B-försäljning? Då kan du vara den vi söker! Vi arbetar målinriktat för att skapa långsiktiga relationer, samtidigt som vi levererar resultat på kort sikt.

 


Om rollen

Som Key Account Manager hos Konica Minolta får du ett strategiskt och affärsnära uppdrag där du ansvarar för att förvalta och utveckla relationerna med våra mest betydelsefulla partners. Du kombinerar gedigen affärskompetens med ett starkt eget driv och en passion för att skapa resultat med målet att öka tillväxten och lönsamheten.

Du driver hela affären från strategi till avslut och följer upp nyckeltal som omsättning, täckningsbidrag och volymer. Rollen kräver initiativförmåga, affärsfokus och ett starkt relationsdriv. Våra partners finns över hela landet.

Dina huvudsakliga ansvarsområden:
Ansvara för din egen försäljningsbudget inom tilldelade partnerkonton.
Utveckla starka samarbeten med nya och befintliga partners.
Identifiera tillväxtmöjligheter och driva affärsutveckling tillsammans med partners.
Samarbeta internt för att säkerställa lönsamma och hållbara affärer.
Aktivt arbeta med CRM och rapportering av försäljningsresultat, prognoser och pipeline.
Bidra till den övergripande affärsstrategin och utvecklingen av Konica Minoltas erbjudande.


 

 

 

 


Vi söker dig som har
Minst 5 års erfarenhet av försäljning inom B2B, gärna inom Tech- eller IT-branschen.
Dokumenterad erfarenhet av att bygga och utveckla framgångsrika kund- och partnerrelationer.
Starka kommunikativa egenskaper och god förmåga att förhandla och skapa förtroende.
Affärsmässighet, strategisk förståelse och ett lösningsorienterat arbetssätt.
God datorvana och erfarenhet av Microsoft Office (Word, Excel, PowerPoint) och CRM-system.

Vi värdesätter att du har en positiv inställning, trivs i en dynamisk miljö och är van att ta eget ansvar. Du är relationsskapande, resultatinriktad och gillar att samarbeta över teamgränser.
 


Om Konica Minolta
Konica Minolta är ett globalt IT-företag som förändrar och revolutionerar framtidens sätt att arbeta. Vi bygger broar mellan papper och digitalisering genom att tillhandahålla innovativa kvalitetslösningar inom print- och IT-infrastruktur och vi utvecklar ständigt våra affärsområden.

Innovation ligger i centrum för allt vi gör. Under de senaste 150 åren har vi kontinuerligt förflyttat gränserna för tekniken genom att skapa revolutionerande produkter och tjänster som förbättrar våra kunders verksamheter. Konica Minolta sysselsätter idag ca 40 000 medarbetare världen över med en omsättning på cirka 8 miljarder euro.

Som arbetsgivare sätter vi stort värde på våra medarbetare – deras utveckling, trivsel och möjlighet att påverka. Hos oss får du kontinuerligt stöd i din karriärutveckling, både genom kompetenshöjande insatser, affärsprogram och internationella karriärmöjligheter.
 


Vi erbjuder
Marknadsmässiga löner
En härlig teamkänsla och en trevlig arbetsvardag
Givande events med partners och kollegor
Tjänstebil
Konkurrenskraftig fast lön plus provision utan tak med kvartalsvis utbetalning
Kollektivavtal, pensionsupplägg enligt ITP1/ITP2, friskvårdsbidrag, extra förmånliga försäkringspremier
Gedigen utbildningsplan


 

 

 

 

 

 

 

 


Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar Konica Minolta med OnePartnerGroup Stockholm. Tjänsten är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning. Tillträde efter överenskommelse. Kontoret finns i Kista strax norr om centrala Stockholm.

Har du frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver är du välkommen att kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Josefine Blomkvist på [email protected] eller Kristian Ekelund på [email protected]

Vänta inte med att skicka in din ansökan då vi går igenom kandidater löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Vi tar inte emot ansökningarna via mail. Om du går vidare i processen kommer du att få genomföra två arbetspsykologiska tester för att vi ska kunna göra den bästa matchningen av kandidater.

Vi ser fram emot att höra från dig! Visa mindre

Account Manager till Elesa Scandinavia

Är du en driven säljare med ett intresse för teknik? Elesa Scandinavia söker nu en Account Manager som vill vara med på vår fortsatta tillväxtresa där vi är världsledande inom tillverkning av maskinkomponenter.   Om rollen Som Säljare hos oss kommer du att ha en nyckelroll i vår fortsatta utveckling. Du kommer att ansvara för att både bibehålla och utveckla relationer med befintliga kunder, samt bearbeta nya potentiella kunder där du kommer att ha stor fri... Visa mer
Är du en driven säljare med ett intresse för teknik? Elesa Scandinavia söker nu en Account Manager som vill vara med på vår fortsatta tillväxtresa där vi är världsledande inom tillverkning av maskinkomponenter.
 
Om rollen
Som Säljare hos oss kommer du att ha en nyckelroll i vår fortsatta utveckling. Du kommer att ansvara för att både bibehålla och utveckla relationer med befintliga kunder, samt bearbeta nya potentiella kunder där du kommer att ha stor frihet att bygga upp ditt arbetssätt. Du kommer exempelvis ha kontakt med företag inom tillverkning och industri där dina främsta kontaktytor är inköpare och konstruktörer. 

Arbetsuppgifter:
  Kontakta befintliga och potentiella kunder där din roll innebär resor i tjänsten till företag inom Sverige.
Arbeta med merförsäljning och skapa långsiktiga samarbeten.
Delta i mässor och event, samt daglig kontakt och samarbete med vårt moderbolag i Italien.

 
Vem är du?
Vi söker dig som är prestigelös, ansvarstagande och drivande. Du har en förmåga att arbeta självständigt, skapa förtroenden och att ta egna initiativ samtidigt som du värdesätter samarbete och teamkänsla. Du har en uthållig inställning och trivs i en flexibel miljö där du kan påverka och forma din egen roll på ett strukturerat sätt.

För att lyckas i rollen bör du ha:
  Erfarenhet av B2B-försäljning och arbete ute på fältet.
Ett tekniskt intresse.
Gymnasieexamen, gärna med kompletterande säljutbildning.
Du behärskar svenska och engelska i såväl tal som skrift.
Erfarenhet av att ha arbetat i något CRM-system och affärssystem.
B-körkort och tillgänglighet för resor inom Sverige samt till vårt huvudkontor i Italien.

 
Vad erbjuder vi dig?
Hos oss får du möjlighet att ta stort eget ansvar och arbeta i en fri och utvecklande roll. Vi erbjuder en familjär företagskultur med platt organisation och öppen atmosfär. Du får också möjlighet att arbeta nära vårt moderbolag i Italien.

Vårt kontor i Sollentuna består av ett sammansvetsat team på sex personer, och vi arbetar i en prestigelös, hjälpsam och dynamisk miljö med korta beslutsvägar.
 
Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar Elesa Scandinavia med OnePartnerGroup Stockholm. Tjänsten är på heltid och omfattar hela den svenska marknaden, med start enligt överenskommelse. Du utgår från kontoret i Sollentuna med möjlighet till ett flexibelt arbetssätt.

Har du frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver är du välkommen att kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Åsa Wallergård Fröblom på [email protected] eller Josefine Blomkvist på [email protected]

Vänta inte med att skicka in din ansökan då vi går igenom kandidater löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Vi tar inte emot ansökningarna via mail. Om du går vidare i processen kommer du att få genomföra två arbetspsykologiska tester för att vi ska kunna göra den bästa matchningen av kandidater.
 
Om Elesa Scandinavia
Elesa Scandinavia bildades 2003 och är ett helägt dotterbolag till Elesa S.p.a.  Vårt kontor ligger i Sollentuna och vi är idag 6 personer som arbetar här. Vi är ansvariga för försäljning och marknadsföring av Elesas sortiment i Sverige, Norge och viss mån Finland. Från vårt kontor i Sollentuna tar vi hand om försäljning, teknisk support samt distribution till våra kunder och distributörer i Sverige, Norge och Finland.

Elesa är ett internationellt familjeföretag med huvudkontor och produktion i Monza, Italien. Vi är världsledande inom tillverkning av maskinkomponenter och har ett starkt fokus på kvalitet och innovation.

Elesa grundades 1941 och är idag världsledande inom standardmaskinkomponenter i teknopolymer. Idag har vi över 60 000 artikelnummer i vårt sortiment som säljs i mer än 60 länder genom de 14 dotterbolag och kvalificerade distributörer runt om i världen. Visa mindre

Nätverkstekniker till Fujitsu

Nu söker vi tre erfarna nätverkstekniker till vårt team. Som nätverkstekniker kommer du att ha en central roll i planering, implementering och underhåll av vår nätverksinfrastruktur. Genom nära samarbete med IT-avdelningen kommer du att bidra till utvecklingen av robusta och säkra nätverkslösningar.   Dina arbetsuppgifter Designa och implementera skalbara och pålitliga nätverkslösningar baserade på organisatoriska krav.  Konfigurera och underhålla routra... Visa mer
Nu söker vi tre erfarna nätverkstekniker till vårt team. Som nätverkstekniker kommer du att ha en central roll i planering, implementering och underhåll av vår nätverksinfrastruktur. Genom nära samarbete med IT-avdelningen kommer du att bidra till utvecklingen av robusta och säkra nätverkslösningar.
 
Dina arbetsuppgifter
Designa och implementera skalbara och pålitliga nätverkslösningar baserade på organisatoriska krav.
 Konfigurera och underhålla routrar, switchar, brandväggar och andra nätverksenheter.
Uppgradering av nätverksutrustning och programvara.
Övervaka nätverksprestanda och åtgärda eventuella nätverksrelaterade problem. 
Implementera och hantera nätverkssäkerhetsprotokoll och åtgärder.
Samarbeta med olika enheter för att säkerställa en sömlös integration av nätverkssystem.
Utvärdera och rekommendera nätverkshårdvara, mjukvara och kommunikationsprotokoll.
Dokumentera nätverkskonfigurationer och förändringar för referens och framtida felsökning.     

 
Vem är du?
Du är en lagspelare med god kommunikationsförmåga och stark problemlösningsförmåga, som gillar utmaningar och som har en bra förmåga att kunna dela kunskap med andra kollegor. Du är en ansvarstagande person med en passion för IT och nätverk. Du kan formulera dig väl i både tal och skrift i både svenska och engelska. Du tycker om att få ta eget ansvar och kan arbeta självständigt utan handledning på plats. 

Du har relevant utbildning inom data/it/nätverksteknik eller motsvarande erfarenhet. Du har också erfarenhet av nätverkssäkerhetsprotokoll och brandväggar, samt av att arbeta med LAN, WLAN och WAN. Du har kunskap om säkerhetsåtgärder och felsökningsmetoder.

Du behöver inneha B-körkort och du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska. 
 
Om Fujitsu
Fujitsu är världens enda globala, japanska IT-tjänsteföretag. Vi utnyttjar möjligheterna med IT, innovation och digitalisering för att utveckla verksamheter och bidra till ett bättre och mer hållbart samhälle. Fujitsu har närmare 124 000 medarbetare som hjälper kunder i fler än 100 länder. I Sverige är vi 600 medarbetare som hjälper företag och organisationer att bli effektivare och utveckla sin verksamhet. Vi har en bred portfölj av produkter, lösningar och tjänster inom IT och digitalisering.

Många kunder överlåter hela ansvaret för sin it-infrastruktur åt Fujitsu. Andra väljer att nyttja vår expertkompetens inom digital transformation, cybersäkerhet eller hybrid IT. Läs mer om vad vi erbjuder här nedan. Att vi är japanska innebär att vi är lite mer flexibla, lite mer lyhörda, än många andra aktörer. Att aktivt bidra till hållbarhet och en bättre värld är också det en del av vårt japanska DNA.
 
När du blir en av oss
Denna tjänst innebär att du kommer bli anställd som konsult hos oss på OnePartnerGroup och du kommer tillbringa dina arbetsdagar hos Fujitsu. Som konsult hos oss har du din konsultchef som stöttar dig i att lyckas och trivas. Självklart innefattas din anställning av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension, fackliga relationer och friskvårdsbidrag, för inget är viktigare än att du känner dig trygg med din anställning hos oss. Låt oss bli din nya kollega!

Vi på OnePartnerGroup jobbar med rekrytering, bemanning och utbildning och är din bästa kollega I karriären när du söker jobb. Med lokal förankring på ett 50-tal orter, från Malmö I söder till Kalix I norr, finns vi alltid nära dig.
 
Övrig information
Omfattning: Heltid
Anställningsform: Visstidsanställning 3 månader med möjlighet till förlängning
Tillträde: Omgående
 
Nyfiken på att veta mer
Kontakta oss gärna om du har frågor om rollen eller hur processen ser ut framåt. Kontaktperson för denna processen är Josefine Blomkvist, [email protected]. Alla ansökningar behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan

Vi ser fram emot att höra från dig! Visa mindre

Serviceansvarig till Kemppi

Efter lång och trogen tjänst ska Peter, som är serviceansvarig på Kemppi, gå i pension. Nu söker vi en serviceansvarig som är noggrann, kommunikativ och som vill bli en del av ett härligt gäng på Kemppi i Sverige. Om Kemppi Kemppi är det vägledande företaget inom svetsbranschen. Bolagets uppgift är att utveckla lösningar som hjälper kunderna att expandera sin verksamhet. Kemppi har sitt huvudkontor i Lahti i Finland. Företaget har över 900 svetsexperter a... Visa mer
Efter lång och trogen tjänst ska Peter, som är serviceansvarig på Kemppi, gå i pension. Nu söker vi en serviceansvarig som är noggrann, kommunikativ och som vill bli en del av ett härligt gäng på Kemppi i Sverige.

Om Kemppi
Kemppi är det vägledande företaget inom svetsbranschen. Bolagets uppgift är att utveckla lösningar som hjälper kunderna att expandera sin verksamhet. Kemppi har sitt huvudkontor i Lahti i Finland. Företaget har över 900 svetsexperter anställda i 20 länder och en omsättning på över 190 miljoner Euro. Företagets utbud består av svetslösningar – intelligent hårdvara, programvara för svetsdokumentation och experttjänster – för alltifrån krävande industriella tillämpningar till produkter för enklare svetsning. Lokala experter i över 60 länder är tillgängliga via bolagets globala partnernätverk.

Kemppi Oy leds och ägs av familjen Kemppi och ingår i Kemppi Group. Kemppi Group ansvarar för den långsiktiga utvecklingen av Kemppis marknadsvärde. Kemppi Sverige AB är ett helägt dotterbolag till Kemppi Oy.

Om rollen 
Som serviceansvarig på Kemppi är det du som ansvarar för att de servicetekniker som arbetar på verkstäderna runtom i Sverige är uppdaterade och utbildade inom den kunskap som krävs för att kunna hantera och serva Kemppis produkter på bästa sätt. Du besöker verkstäderna och håller i utbildningar där en del besök utförs tillsammans med Kemppis säljare. Vid kontoret i Sollentuna finns även en egen verkstad där du som serviceansvarig utför jobb som är mer komplexa. Du kommer också arbeta med:
  Ansvara för att vi inom Kemppi Sverige har uppdaterade kunskaper kring teknik och service för samtliga produkter
Ansvara för att de externa serviceställen som finns runt om i landet utbildas så att de kan utföra auktoriserad service på Kemppi’s produkter
Stödja säljare och svetstekniker vid behov vad gäller teknik, uppdateringar av mjukvaror mm
Stödja våra återförsäljare vid behov vad gäller teknik, uppdateringar av mjukvaror mm
Besöka serviceverkstäder och återförsäljare regelbundet för att fånga upp frågeställningar
Delta i Kemppi’s globala servicemöten för att tillgodogöra sig de senaste rönen angående service på våra produkter
Driva försäljning av serviceavtal mot nyckelkunder (i samarbete med ansvarig säljare)

Vem söker vi? 
Vi söker dig som är kommunikativ, serviceminded och noggrann. Du känner dig bekväm med att prata inför en större grupp människor och är pedagogisk i ditt sätt att förklara och lära ut. Du har gymnasieutbildning inom exempelvis elektronik eller mekanik och har goda kunskaper inom elektronik. Kanske har du vidareutbildat dig inom området. Du har teknisk förståelse och har tidigare arbetat med att serva och reparera någon typ av maskin. Det är även viktigt att du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift. För att lyckas i rollen behöver du ha datorvana då vi arbetar i flertalet olika system. Vi ser också att du innehar B-körkort.
 
Vill du veta mer?
I den här rekryteringen samarbetar Kemppi med OnePartnerGroup Stockholm. Tjänsten är på heltid med start enligt överenskommelse och du kommer att ha din arbetsplats på Kemppis kontor i Sollentuna. Resor förekommer i tjänsten.

Har du frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver är du välkommen att kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Christina Stenbeck på [email protected] eller Josefine Blomkvist på [email protected]. Vi tar inte emot ansökningarna via mail med hänsyn till GDPR. Om du går vidare i processen kommer du att få genomföra två arbetspsykologiska tester för att vi ska kunna göra den bästa matchningen av kandidater.

Rådande semestertider kan göra att det kommer dröja något med återkoppling från oss men vi lovar att återkoppla till dig så snart vi kan. Vi önskar dig en underbar sommar och vi ser fram emot att läsa din ansökan efter semestern! Visa mindre

Nätverkstekniker till Fujitsu

Nu söker vi tre erfarna nätverkstekniker till vårt team. Som nätverkstekniker kommer du att ha en central roll i planering, implementering och underhåll av vår nätverksinfrastruktur. Genom nära samarbete med IT-avdelningen kommer du att bidra till utvecklingen av robusta och säkra nätverkslösningar.   Dina arbetsuppgifter Designa och implementera skalbara och pålitliga nätverkslösningar baserade på organisatoriska krav.  Konfigurera och underhålla routra... Visa mer
Nu söker vi tre erfarna nätverkstekniker till vårt team. Som nätverkstekniker kommer du att ha en central roll i planering, implementering och underhåll av vår nätverksinfrastruktur. Genom nära samarbete med IT-avdelningen kommer du att bidra till utvecklingen av robusta och säkra nätverkslösningar.
 
Dina arbetsuppgifter
Designa och implementera skalbara och pålitliga nätverkslösningar baserade på organisatoriska krav.
 Konfigurera och underhålla routrar, switchar, brandväggar och andra nätverksenheter.
Uppgradering av nätverksutrustning och programvara.
Övervaka nätverksprestanda och åtgärda eventuella nätverksrelaterade problem. 
Implementera och hantera nätverkssäkerhetsprotokoll och åtgärder.
Samarbeta med olika enheter för att säkerställa en sömlös integration av nätverkssystem.
Utvärdera och rekommendera nätverkshårdvara, mjukvara och kommunikationsprotokoll.
Dokumentera nätverkskonfigurationer och förändringar för referens och framtida felsökning.     

 
Vem är du?
Du är en lagspelare med god kommunikationsförmåga och stark problemlösningsförmåga, som gillar utmaningar och som har en bra förmåga att kunna dela kunskap med andra kollegor. Du är en ansvarstagande person med en passion för IT och nätverk. Du kan formulera dig väl i både tal och skrift i både svenska och engelska. Du tycker om att få ta eget ansvar och kan arbeta självständigt utan handledning på plats. 

Du har relevant utbildning inom data/it/nätverksteknik eller motsvarande erfarenhet. Du har också erfarenhet av nätverkssäkerhetsprotokoll och brandväggar, samt av att arbeta med LAN, WLAN och WAN. Du har kunskap om säkerhetsåtgärder och felsökningsmetoder.

Du behöver inneha B-körkort och du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska. 
 
Om Fujitsu
Fujitsu är världens enda globala, japanska IT-tjänsteföretag. Vi utnyttjar möjligheterna med IT, innovation och digitalisering för att utveckla verksamheter och bidra till ett bättre och mer hållbart samhälle. Fujitsu har närmare 124 000 medarbetare som hjälper kunder i fler än 100 länder. I Sverige är vi 600 medarbetare som hjälper företag och organisationer att bli effektivare och utveckla sin verksamhet. Vi har en bred portfölj av produkter, lösningar och tjänster inom IT och digitalisering.

Många kunder överlåter hela ansvaret för sin it-infrastruktur åt Fujitsu. Andra väljer att nyttja vår expertkompetens inom digital transformation, cybersäkerhet eller hybrid IT. Läs mer om vad vi erbjuder här nedan. Att vi är japanska innebär att vi är lite mer flexibla, lite mer lyhörda, än många andra aktörer. Att aktivt bidra till hållbarhet och en bättre värld är också det en del av vårt japanska DNA.
 
När du blir en av oss
Denna tjänst innebär att du kommer bli anställd som konsult hos oss på OnePartnerGroup och du kommer tillbringa dina arbetsdagar hos Fujitsu. Som konsult hos oss har du din konsultchef som stöttar dig i att lyckas och trivas. Självklart innefattas din anställning av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension, fackliga relationer och friskvårdsbidrag, för inget är viktigare än att du känner dig trygg med din anställning hos oss. Låt oss bli din nya kollega!

Vi på OnePartnerGroup jobbar med rekrytering, bemanning och utbildning och är din bästa kollega I karriären när du söker jobb. Med lokal förankring på ett 50-tal orter, från Malmö I söder till Kalix I norr, finns vi alltid nära dig.
 
Övrig information
Omfattning: Heltid
Anställningsform: Visstidsanställning 3 månader med möjlighet till förlängning
Tillträde: Omgående
 
Nyfiken på att veta mer
Kontakta oss gärna om du har frågor om rollen eller hur processen ser ut framåt. Kontaktperson för denna processen är Josefine Blomkvist, [email protected]. Alla ansökningar behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan

Vi ser fram emot att höra från dig! Visa mindre

Innesäljare till Ramirent

Ramirent i Sollentuna växer och behöver nu en innesäljare med hög känsla för service! Nu finns en möjlighet att jobba i en mångsidig roll tillsammans i teamet om tre, snart fyra personer. Du är på plats i Ramirents lokal i Sollentuna och kommer ha en varierande vardag som på sikt vill innehålla allt ifrån att ta emot och hjälpa kunder i butik till att skriva avtal och bygga relation med återkommande kunder. Det finns chanser till förlängning efter periode... Visa mer
Ramirent i Sollentuna växer och behöver nu en innesäljare med hög känsla för service!

Nu finns en möjlighet att jobba i en mångsidig roll tillsammans i teamet om tre, snart fyra personer. Du är på plats i Ramirents lokal i Sollentuna och kommer ha en varierande vardag som på sikt vill innehålla allt ifrån att ta emot och hjälpa kunder i butik till att skriva avtal och bygga relation med återkommande kunder. Det finns chanser till förlängning efter perioden om sex månader. Målet är att bli en permanent del av Ramirents team i Sollentuna. 

På Ramirent är våra värderingar "Smooth Service with a Smile". Detta gör Ramirent till en arbetsplats präglad av entusiasm, en trevlig stämning och god laganda. Ramirent är också ett starkt utvecklingsorienterat företag som värderar sina medarbetare högt. Därmed månar vi också om våra medarbetares kompetensutveckling. När du arbetar hos oss utvecklas du med företaget; dina insatser och initiativ uppmärksammas tillsammans med dina ambitioner att utvecklas inom verksamheten.

Om rollen  Hjälpa kunderna som kommer till butiken
Svara i telefon, ta beställningar samt rådgivning av våra produkter
Stämma av leveranser med kund. Att allt fungerat som planerat
Hjälpa till med diverse andra uppgifter, exempelvis: körningar, maskin- och verktygsunderhåll mm
Proaktivt säljarbete mot kund där du utvecklar nya och befintliga kunder

På sikt ser vi även möjligheter till att Skriva avtal med kunder och bygga egen kundbas
Specialområden, exempelvis fakturering, samordna logistik eller liknande

Om dig 
Vi söker dig som har ett högt servicetänk och ser service som en självklarhet i en roll med kontinuerlig kundkontakt. Kunderna består både av företag och privatpersoner. Därför är det även viktigt att du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska.
Teamet består idag av tre, snart fyra personer så det krävs ett prestigelöst förhållningsätt där du med högt engagemang vill ta dig an en stor bredd av arbetsuppgifter och uppskattar arbete i högt tempo.

Vi söker en ansvarstagande, lösningsorienterad person som förstår vad service innebär. För att lyckas i rollen behöver du ha datorvana då vi arbetar i flertalet olika system. I denna process lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper så skriv tydligt i ditt personliga brev varför just du passar för den här rollen!

Det är meriterande om du har Arbetat i en serviceinriktad roll
Erfarenhet från liknande roll

När du blir en av oss
Denna tjänst innebär att du kommer bli anställd av oss på OnePartnerGroup och du kommer tillbringa dina arbetsdagar hos Ramirent. Som konsult på OnePartnerGroup har du kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension samt fackliga relationer och du kommer ha regelbunden kontakt med din konsultchef. Hos oss får du testa nya utmaningar och utmanas under trygga förhållanden.

Vi på OnePartnerGroup jobbar med rekrytering och bemanning utifrån vår största drivkraft – att se dig lyckas och nå dina mål på både kort och lång sikt. Med en lokal förankring på ett 40-tal orter, från Malmö i söder till Kalix i norr, finns vi nära dig. Välkommen till oss!

Övrig information Omfattning: Heltid
Anställningsform: Visstid 6 månader
Tillträde: Omgående
Placering: Sollentuna, Stockholm
Körkort

Nyfiken på att veta mer?
Kontakta oss gärna om du har frågor om rollen eller hur processen ser ut framåt. Alla ansökningar behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan
Vi ser fram emot att höra från dig! Visa mindre

Innesäljare till Ramirent

Ramirent i Sollentuna växer och behöver nu en innesäljare med hög känsla för service! Nu finns en möjlighet att jobba i en mångsidig roll tillsammans i teamet om tre, snart fyra personer. Du är på plats i Ramirents lokal i Sollentuna och kommer ha en varierande vardag som på sikt vill innehålla allt ifrån att ta emot och hjälpa kunder i butik till att skriva avtal och bygga relation med återkommande kunder. Det finns chanser till förlängning efter periode... Visa mer
Ramirent i Sollentuna växer och behöver nu en innesäljare med hög känsla för service!

Nu finns en möjlighet att jobba i en mångsidig roll tillsammans i teamet om tre, snart fyra personer. Du är på plats i Ramirents lokal i Sollentuna och kommer ha en varierande vardag som på sikt vill innehålla allt ifrån att ta emot och hjälpa kunder i butik till att skriva avtal och bygga relation med återkommande kunder. Det finns chanser till förlängning efter perioden om sex månader. Målet är att bli en permanent del av Ramirents team i Sollentuna. 

På Ramirent är våra värderingar "Smooth Service with a Smile". Detta gör Ramirent till en arbetsplats präglad av entusiasm, en trevlig stämning och god laganda. Ramirent är också ett starkt utvecklingsorienterat företag som värderar sina medarbetare högt. Därmed månar vi också om våra medarbetares kompetensutveckling. När du arbetar hos oss utvecklas du med företaget; dina insatser och initiativ uppmärksammas tillsammans med dina ambitioner att utvecklas inom verksamheten.

Om rollen  Hjälpa kunderna som kommer till butiken
Svara i telefon, ta beställningar samt rådgivning av våra produkter
Stämma av leveranser med kund. Att allt fungerat som planerat
Hjälpa till med diverse andra uppgifter, exempelvis: körningar, maskin- och verktygsunderhåll mm
Proaktivt säljarbete mot kund där du utvecklar nya och befintliga kunder

På sikt ser vi även möjligheter till att Skriva avtal med kunder och bygga egen kundbas
Specialområden, exempelvis fakturering, samordna logistik eller liknande

Om dig 
Vi söker dig som har ett högt servicetänk och ser service som en självklarhet i en roll med kontinuerlig kundkontakt. Kunderna består både av företag och privatpersoner. Därför är det även viktigt att du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska.
Teamet består idag av tre, snart fyra personer så det krävs ett prestigelöst förhållningsätt där du med högt engagemang vill ta dig an en stor bredd av arbetsuppgifter och uppskattar arbete i högt tempo.

Vi söker en ansvarstagande, lösningsorienterad person som förstår vad service innebär. För att lyckas i rollen behöver du ha datorvana då vi arbetar i flertalet olika system. I denna process lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper så skriv tydligt i ditt personliga brev varför just du passar för den här rollen!

Det är meriterande om du har Arbetat i en serviceinriktad roll
Erfarenhet från liknande roll

När du blir en av oss
Denna tjänst innebär att du kommer bli anställd av oss på OnePartnerGroup och du kommer tillbringa dina arbetsdagar hos Ramirent. Som konsult på OnePartnerGroup har du kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension samt fackliga relationer och du kommer ha regelbunden kontakt med din konsultchef. Hos oss får du testa nya utmaningar och utmanas under trygga förhållanden.

Vi på OnePartnerGroup jobbar med rekrytering och bemanning utifrån vår största drivkraft – att se dig lyckas och nå dina mål på både kort och lång sikt. Med en lokal förankring på ett 40-tal orter, från Malmö i söder till Kalix i norr, finns vi nära dig. Välkommen till oss!

Övrig information Omfattning: Heltid
Anställningsform: Visstid 6 månader
Tillträde: Omgående
Placering: Sollentuna, Stockholm
Körkort

Nyfiken på att veta mer?
Kontakta oss gärna om du har frågor om rollen eller hur processen ser ut framåt. Alla ansökningar behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan
Vi ser fram emot att höra från dig! Visa mindre

Innesäljare till Ramirent

Ramirent i Sollentuna växer och behöver nu en innesäljare med hög känsla för service! Nu finns en möjlighet att jobba i en mångsidig roll tillsammans i teamet om tre, snart fyra personer. Du är på plats i Ramirents lokal i Sollentuna och kommer ha en varierande vardag som på sikt vill innehålla allt ifrån att ta emot och hjälpa kunder i butik till att skriva avtal och bygga relation med återkommande kunder. Det finns chanser till förlängning efter periode... Visa mer
Ramirent i Sollentuna växer och behöver nu en innesäljare med hög känsla för service!

Nu finns en möjlighet att jobba i en mångsidig roll tillsammans i teamet om tre, snart fyra personer. Du är på plats i Ramirents lokal i Sollentuna och kommer ha en varierande vardag som på sikt vill innehålla allt ifrån att ta emot och hjälpa kunder i butik till att skriva avtal och bygga relation med återkommande kunder. Det finns chanser till förlängning efter perioden om sex månader. Målet är att bli en permanent del av Ramirents team i Sollentuna. 

På Ramirent är våra värderingar "Smooth Service with a Smile". Detta gör Ramirent till en arbetsplats präglad av entusiasm, en trevlig stämning och god laganda. Ramirent är också ett starkt utvecklingsorienterat företag som värderar sina medarbetare högt. Därmed månar vi också om våra medarbetares kompetensutveckling. När du arbetar hos oss utvecklas du med företaget; dina insatser och initiativ uppmärksammas tillsammans med dina ambitioner att utvecklas inom verksamheten.

Om rollen  Hjälpa kunderna som kommer till butiken
Svara i telefon, ta beställningar samt rådgivning av våra produkter
Stämma av leveranser med kund. Att allt fungerat som planerat
Hjälpa till med diverse andra uppgifter, exempelvis: körningar, maskin- och verktygsunderhåll mm
Proaktivt säljarbete mot kund där du utvecklar nya och befintliga kunder

På sikt ser vi även möjligheter till att Skriva avtal med kunder och bygga egen kundbas
Specialområden, exempelvis fakturering, samordna logistik eller liknande

Om dig 
Vi söker dig som har ett högt servicetänk och ser service som en självklarhet i en roll med kontinuerlig kundkontakt. Kunderna består både av företag och privatpersoner. Därför är det även viktigt att du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska.
Teamet består idag av tre, snart fyra personer så det krävs ett prestigelöst förhållningsätt där du med högt engagemang vill ta dig an en stor bredd av arbetsuppgifter och uppskattar arbete i högt tempo.

Vi söker en ansvarstagande, lösningsorienterad person som förstår vad service innebär. För att lyckas i rollen behöver du ha datorvana då vi arbetar i flertalet olika system. I denna process lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper så skriv tydligt i ditt personliga brev varför just du passar för den här rollen!

Det är meriterande om du har Arbetat i en serviceinriktad roll
Erfarenhet från liknande roll

När du blir en av oss
Denna tjänst innebär att du kommer bli anställd av oss på OnePartnerGroup och du kommer tillbringa dina arbetsdagar hos Ramirent. Som konsult på OnePartnerGroup har du kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension samt fackliga relationer och du kommer ha regelbunden kontakt med din konsultchef. Hos oss får du testa nya utmaningar och utmanas under trygga förhållanden.

Vi på OnePartnerGroup jobbar med rekrytering och bemanning utifrån vår största drivkraft – att se dig lyckas och nå dina mål på både kort och lång sikt. Med en lokal förankring på ett 40-tal orter, från Malmö i söder till Kalix i norr, finns vi nära dig. Välkommen till oss!

Övrig information Omfattning: Heltid
Anställningsform: Visstid 6 månader
Tillträde: Omgående
Placering: Sollentuna, Stockholm
Körkort

Nyfiken på att veta mer?
Kontakta oss gärna om du har frågor om rollen eller hur processen ser ut framåt. Alla ansökningar behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan
Vi ser fram emot att höra från dig! Visa mindre

Projektledare inom bro och kulvert till ViaCon

1986 grundades ViaCon och kombinerar idag mer än tre decenniers erfarenhet med dagens spjutspetsteknik och är en pionjär inom broar, kulvertar, geoteknik och dagvattenlösningar. Med ca 800 anställda och verksamhet i 19 länder erbjuder företaget sina kunder en mängd distinkta toppmoderna lösningar som är pålitliga, långvariga och utformade för att möta utmaningarna i en föränderlig värld. ViaCons lösningar stödjer både kunder och samhället i att nå viktiga... Visa mer
1986 grundades ViaCon och kombinerar idag mer än tre decenniers erfarenhet med dagens spjutspetsteknik och är en pionjär inom broar, kulvertar, geoteknik och dagvattenlösningar.

Med ca 800 anställda och verksamhet i 19 länder erbjuder företaget sina kunder en mängd distinkta toppmoderna lösningar som är pålitliga, långvariga och utformade för att möta utmaningarna i en föränderlig värld. ViaCons lösningar stödjer både kunder och samhället i att nå viktiga och hållbara mål.

ViaCon Groups olika lokala marknaders resurser inom teknik och innovation i kombination med gruppens övriga styrkor gör ViaCon till ett självklart val för sina kunder. 
Läs mer på www.viacon.se

Om rollen
Nu utökar vi teamet i Stockholm med en Projektledare inom vårt affärsområde Bro och kulvert. I rollen kommer du att ta ansvar för, och bidra till att hela affären inom aktuellt produktområde följer företagets uppsatta strategier och målsättningar.

Du kommer arbeta fram tekniska lösningar och förslag att presentera i mötet med våra kunder. Rollen innefattar även att på ett professionellt och utvecklande sätt arbeta tillsammans med ViaCons centrala tekniska funktioner med syftet att långsiktigt vara den ledande aktören på den svenska marknaden!

Arbetsuppgifter
  I rollen som projektledare arbetar du med kundprojekt, som du blir tilldelad eller själv sålt in, med fokus på teknik, hållbarhet och affärsmässighet.
Ditt ansvar omfattar planering, genomförande, ledning, styrning samt budget och ekonomiskt resultat i projekten.
Projekten kan vara tidsbegränsade med ett tydligt slutdatum, men kan även innefatta kontinuerlig kontakt med nyckelkunder för uppföljning och arbete med nya hållbara tekniska lösningar och offerter.
Aktivt arbeta med att bevara och utveckla ett kontaktnät bland våra kunder verksamma både som konsulter inom samhällsutveckling, entreprenörer och byggherrar.
Vara tekniskt stöd och rådgivare till vår övriga säljorganisation gällande området Bro Kulvert
Deltaga i arbetet med strategi, budgetarbete samt produktsortiment inom området Bro Kulvert
Samarbeta inom utförandeprojekt med vår Entreprenadavdelning och ansvara för uppdragsledingen gällande våra interna projekt.

Din bakgrund
Vi söker dig som har 2-5 års erfarenhet inom uppdragsledning eller projektledning.  Vi tror att du är utbildad civil- eller högskoleingenjör, eller motsvarande. Vi ser gärna att du har erfarenhet av projektledning inom bygg- och anläggningsbranschen, eller annan form av likvärdig erfarenhet.

Tjänsten förutsätter goda IT-kunskaper tillsammans med obehindrade kunskaper i engelska och svenska då vi är ett internationellt bolag. Du har goda kunskaper i AMA och känner till TRV-dokumentation.

Som person letar vi efter dig som är lösningsorienterad, lyhörd och kommunikativ och van vid många kontaktytor. Du tycker om problemlösning och är en analytisk och strukturerad person. Vi har en jordnära och prestigelös kultur där vi samarbetar och tillsammans når våra ambitiösa mål.

Resor i tjänsten förekommer.

Du erbjuds
Ett arbete med frihet under ansvar och du kan kombinera distansarbete och arbete på något av våra kontor med dina kollegor. Du kommer att ha en betydelsefull roll i ett bolag med tempo och fokus på hållbara lösningar och kollegor i hela Europa, med stora karriärmöjligheter och ett strategiskt fokus på lärande samt intern utveckling.  

Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar ViaCon med OnePartnerGroup. Vid frågor eller mer information vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Josefine Blomkvist på 072-377 5125. Då vi inte tar emot ansökan via mail hänvisar vi dig till att söka via annonsen.

Vi ser fram emot din ansökan!

Om OnePartnerGroup
OnePartnerGroup är en svenskägd koncern med ett unikt helhetskoncept för företag. Vi är en trygg partner när du behöver hjälp med rekrytering, bemanning, utbildning och smarta produktionslösningar. Hos oss har du tillgång till den bästa lokala kompetensen inom både yrkesarbetar- och tjänstemannasektorn. Du får också flexibla lösningar som möjliggör långsiktig tillväxt och lönsamhet. Vi finns nära dig. OnePartnerGroup är verksamma på ett 50-tal orter, med ca 3000 engagerade medarbetare.

Varmt välkommen till www.onepartnergroup.se/stockholm för att läsa mer! Visa mindre

Projektledare inom bro och kulvert till ViaCon

1986 grundades ViaCon och kombinerar idag mer än tre decenniers erfarenhet med dagens spjutspetsteknik och är en pionjär inom broar, kulvertar, geoteknik och dagvattenlösningar. Med ca 800 anställda och verksamhet i 19 länder erbjuder företaget sina kunder en mängd distinkta toppmoderna lösningar som är pålitliga, långvariga och utformade för att möta utmaningarna i en föränderlig värld. ViaCons lösningar stödjer både kunder och samhället i att nå viktiga... Visa mer
1986 grundades ViaCon och kombinerar idag mer än tre decenniers erfarenhet med dagens spjutspetsteknik och är en pionjär inom broar, kulvertar, geoteknik och dagvattenlösningar.

Med ca 800 anställda och verksamhet i 19 länder erbjuder företaget sina kunder en mängd distinkta toppmoderna lösningar som är pålitliga, långvariga och utformade för att möta utmaningarna i en föränderlig värld. ViaCons lösningar stödjer både kunder och samhället i att nå viktiga och hållbara mål.

ViaCon Groups olika lokala marknaders resurser inom teknik och innovation i kombination med gruppens övriga styrkor gör ViaCon till ett självklart val för sina kunder. 
Läs mer på www.viacon.se

Om rollen
Nu utökar vi teamet i Stockholm med en Projektledare inom vårt affärsområde Bro och kulvert. I rollen kommer du att ta ansvar för, och bidra till att hela affären inom aktuellt produktområde följer företagets uppsatta strategier och målsättningar.

Du kommer arbeta fram tekniska lösningar och förslag att presentera i mötet med våra kunder. Rollen innefattar även att på ett professionellt och utvecklande sätt arbeta tillsammans med ViaCons centrala tekniska funktioner med syftet att långsiktigt vara den ledande aktören på den svenska marknaden!

Arbetsuppgifter
  I rollen som projektledare arbetar du med kundprojekt, som du blir tilldelad eller själv sålt in, med fokus på teknik, hållbarhet och affärsmässighet.
Ditt ansvar omfattar planering, genomförande, ledning, styrning samt budget och ekonomiskt resultat i projekten.
Projekten kan vara tidsbegränsade med ett tydligt slutdatum, men kan även innefatta kontinuerlig kontakt med nyckelkunder för uppföljning och arbete med nya hållbara tekniska lösningar och offerter.
Aktivt arbeta med att bevara och utveckla ett kontaktnät bland våra kunder verksamma både som konsulter inom samhällsutveckling, entreprenörer och byggherrar.
Vara tekniskt stöd och rådgivare till vår övriga säljorganisation gällande området Bro Kulvert
Deltaga i arbetet med strategi, budgetarbete samt produktsortiment inom området Bro Kulvert
Samarbeta inom utförandeprojekt med vår Entreprenadavdelning och ansvara för uppdragsledingen gällande våra interna projekt.

Din bakgrund
Vi söker dig som har 2-5 års erfarenhet inom uppdragsledning eller projektledning.  Vi tror att du är utbildad civil- eller högskoleingenjör, eller motsvarande. Vi ser gärna att du har erfarenhet av projektledning inom bygg- och anläggningsbranschen, eller annan form av likvärdig erfarenhet.

Tjänsten förutsätter goda IT-kunskaper tillsammans med obehindrade kunskaper i engelska och svenska då vi är ett internationellt bolag. Du har goda kunskaper i AMA och känner till TRV-dokumentation.

Som person letar vi efter dig som är lösningsorienterad, lyhörd och kommunikativ och van vid många kontaktytor. Du tycker om problemlösning och är en analytisk och strukturerad person. Vi har en jordnära och prestigelös kultur där vi samarbetar och tillsammans når våra ambitiösa mål.

Resor i tjänsten förekommer.

Du erbjuds
Ett arbete med frihet under ansvar och du kan kombinera distansarbete och arbete på något av våra kontor med dina kollegor. Du kommer att ha en betydelsefull roll i ett bolag med tempo och fokus på hållbara lösningar och kollegor i hela Europa, med stora karriärmöjligheter och ett strategiskt fokus på lärande samt intern utveckling.  

Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar ViaCon med OnePartnerGroup. Vid frågor eller mer information vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Josefine Blomkvist på 072-377 5125. Då vi inte tar emot ansökan via mail hänvisar vi dig till att söka via annonsen.

Vi ser fram emot din ansökan!

Om OnePartnerGroup
OnePartnerGroup är en svenskägd koncern med ett unikt helhetskoncept för företag. Vi är en trygg partner när du behöver hjälp med rekrytering, bemanning, utbildning och smarta produktionslösningar. Hos oss har du tillgång till den bästa lokala kompetensen inom både yrkesarbetar- och tjänstemannasektorn. Du får också flexibla lösningar som möjliggör långsiktig tillväxt och lönsamhet. Vi finns nära dig. OnePartnerGroup är verksamma på ett 50-tal orter, med ca 3000 engagerade medarbetare.

Varmt välkommen till www.onepartnergroup.se/stockholm för att läsa mer! Visa mindre

Produktchef rekryteras till Eloflex

Vi söker en produktchef som är duktig på att utveckla produkter och se affärsmöjligheter till Eloflex, ett litet företag som erbjuder produkter som ger människor möjlighet att leva ett aktivt liv. Eloflex är på en spännande tillväxtresa, här finns möjlighet att vara med och utveckla företaget. Om Eloflex AB Eloflex utvecklar och marknadsför hopfällbara elrullstolar. Under parollen Reclaim your freedom! arbetar vi genom ett stort distributions- och säljnät... Visa mer
Vi söker en produktchef som är duktig på att utveckla produkter och se affärsmöjligheter till Eloflex, ett litet företag som erbjuder produkter som ger människor möjlighet att leva ett aktivt liv. Eloflex är på en spännande tillväxtresa, här finns möjlighet att vara med och utveckla företaget.

Om Eloflex AB
Eloflex utvecklar och marknadsför hopfällbara elrullstolar. Under parollen Reclaim your freedom! arbetar vi genom ett stort distributions- och säljnätverk i femton länder runtomkring i Europa.

Eloflex grundades 2016 och ägs sedan 2018 av Teqnion (TEQ på Stockholm Nasdaq First North). Vi har arbetat oavbrutet med att förfina vår affärsmodell och byggt både ett starkt varumärke med högt förtroende, starka relationer och produkter av hög kvalitet. Vi är stolta över att vara nära kunden och användare och vi växer stadigt.

Eloflex kontor ligger i Häggvik i Sollentuna, nära både E18 och pendeltågstation.

Se filmen om Eloflex här.

Arbetsbeskrivning
I denna tjänst kommer du få en central roll i ett företag som växer. Du kommer att arbeta nära ett litet team bestående av servicetekniker, lager-logistikansvarig, VD, administratör och marknadskommunikatör för att skapa de bästa, affärsmässiga förutsättningarna för företaget. Vi letar efter en person med både teknisk och kommersiell bakgrund. Rätt person som drivs av att utveckla både produkter och affärer kommer vara avgörande. Vi rekryterar denna roll för att kunna ta oss an än mer av alla de möjligheter vi har.

Arbetsuppgifterna består bland annat av:

Produktutveckling Vara bolagets tekniskt kunniga på sortimentet
Driva lanseringar av nya produkter
Utbilda samarbetspartners på vårt sortiment
Identifiera möjligheter för vårt framtida sortiment
Stötta servicetekniker och partners på vårt produktsortiment
Vara med och utveckla serviceaffären
Ansvara för dokumentation kring tester och certifikat
Marknadsutveckling Utveckla relationer och affärer till våra befintliga och nya samarbetspartners
Arbeta nära marknadsansvarig och vara delaktig i marknadsaktiviteter
Tillsammans med VD identifiera nya affärsmöjligheter för bolaget
Dina egenskaper och färdigheter
Vi söker en kreativ och självgående person med en stark förmåga att bygga och utveckla relationer. Vi tror att du har en teknisk eftergymnasial utbildning samt minst 5 års erfarenhet av produktutveckling eller liknande. Du behöver kunna prata och skriva obehindrat på svenska och engelska.

Du är affärsorienterad och tycker om att prestera resultat både för dig själv och för vårt team. Fallenhet för affärssystem och Excel är en styrka. Erfarenhet/utbildning i CAD är meriterande.

Anställningsform
Tillsvidareanställning, start omgående eller enligt överenskommelse.
Ort: Häggvik

Kontaktuppgifter och ansökan
I den här rekryteringen samarbetar Eloflex med OnePartnerGroup Stockholm som initialt ansvarar för första delen av processen men efter ansökan tar Eloflex vid. Om du tror att du har det vi söker, skicka in din ansökan med CV och personligt brev till oss idag. Ansökningar kommer att hanteras löpande.

För frågor om tjänsten, kontakta VD Johan Adlén på 0722339406 eller [email protected].
För frågor om rekryteringsprocessen, kontakta Anna-Karin Karlsson på 0709261647 eller [email protected].

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

ViaCon rekryterar Teknisk Säljare inom Bro & Kulvert

ViaCon grundades 1986 och kombinerar idag mer än tre decenniers erfarenhet med dagens spjutspetsteknik och är en pionjär inom broar, kulvertar, geoteknik och dagvattenlösningar. Med ca 800 anställda och verksamhet i 19 länder erbjuder företaget sina kunder en mängd distinkta toppmoderna lösningar som är pålitliga, långvariga och utformade för att möta utmaningarna i en föränderlig värld. ViaCons lösningar stödjer både kunder och samhället i att nå viktiga... Visa mer
ViaCon grundades 1986 och kombinerar idag mer än tre decenniers erfarenhet med dagens spjutspetsteknik och är en pionjär inom broar, kulvertar, geoteknik och dagvattenlösningar.

Med ca 800 anställda och verksamhet i 19 länder erbjuder företaget sina kunder en mängd distinkta toppmoderna lösningar som är pålitliga, långvariga och utformade för att möta utmaningarna i en föränderlig värld. ViaCons lösningar stödjer både kunder och samhället i att nå viktiga och hållbara mål.

ViaCon Groups olika lokala marknaders resurser inom teknik och innovation i kombination med gruppens övriga styrkor gör ViaCon till ett självklart val för sina kunder. 
Läs mer på www.viacon.se

Om rollen
Nu utökar ViaCon teamet i Stockholm med en person som ansvarar för den tekniska försäljningen inom vårt affärsområde Bro och kulvert. I rollen kommer du att ta ansvar för, och bidra till att hela sälj- marknadsföringsprocessen inom aktuellt produktområde följer företagets uppsatta strategier och målsättningar. Rollen innefattar även att på ett professionellt och utvecklande sätt arbeta tillsammans med ViaCons centrala tekniska funktioner med syftet att långsiktigt vara den ledande aktören på den svenska marknaden!

Arbetsuppgifter Extern försäljning inom aktuellt produktområde genom kundkontakter
Proaktiv arbete mot branschens konsultverksamhet samt andra föreskrivande funktioner genom kontakter och tekniska möten med målsättningen att kraftigt öka antalet affärsmöjligheter med ViaCons produkt/lösning föreskrivet
Bygga ett kontaktnät samt var med att ta fram en struktur på hur vi jobbar proaktivt mot föreskrivande led inom aktuellt produktområde 
Delaktighet i arbetet med ViaCons strategi, prisbild, budgetarbete samt produktsortiment inom området Bro Kulvert
Förbereda och ta fram aktuellt marknadsföringsmaterial i enlighet med företagets behov
Tekniskt stöd samt prismässig rådgivning till ViaCons övriga säljorganisation gällande området Bro Kulvert
Samarbeta inom utförandeprojekt med ViaCons Entreprenadavdelning
Ansvara för uppdragsledingen gällande våra interna projekt.  
Din bakgrund
Vi söker dig som är utbildad civil- eller högskoleingenjör inom väg vatten och har 2-5 års erfarenhet, alternativt har 5 års erfarenhet inom uppdragsleding mot brokonstruktion och kan bronormen.  

Vi ser gärna att du har erfarenhet av projektförsäljning inom bygg- och anläggningsbranschen, eller annan form av likvärdig försäljningserfarenhet. Tjänsten förutsätter goda IT-kunskaper tillsammans med obehindrade kunskaper i engelska och svenska då vi är ett internationellt bolag. 

Som person letar vi efter dig som är lösningsorienterad, lyhörd och kommunikativ och van vid många kontaktytor. Vidare är du en analytisk och strukturerad och trivs med att resa till viss del i tjänsten. Vi har en jordnära och prestigelös kultur där vi samarbetar och tillsammans når våra ambitiösa mål.  

Du erbjuds
Att arbeta i ett bolag med högt tempo och stort fokus på hållbara lösningar med kollegor i hela Europa. Ett flexibelt arbetsliv där du kan kombinera distansarbete och arbete på något av våra kontor med dina kollegor. Ingå i en multinationell organisation med stora karriärmöjligheter och ett strategiskt fokus på lärande samt intern utveckling.  

Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar ViaCon med OnePartnerGroup. Vid frågor eller mer information vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Josefine Blomkvist på 072-377 5125. Urval sker löpande med start vecka 30. Då vi inte tar emot ansökan via mail hänvisar vi dig till att söka via annonsen.

Vi ser fram emot din ansökan!

Om OnePartnerGroup
OnePartnerGroup är en svenskägd koncern med ett unikt helhetskoncept för företag. Vi är en trygg partner när du behöver hjälp med rekrytering, bemanning, utbildning och smarta produktionslösningar. Hos oss har du tillgång till den bästa lokala kompetensen inom både yrkesarbetar- och tjänstemannasektorn. Du får också flexibla lösningar som möjliggör långsiktig tillväxt och lönsamhet. Vi finns nära dig. OnePartnerGroup är verksamma på ett 50-tal orter, med ca 3000 engagerade medarbetare.

Varmt välkommen till www.onepartnergroup.se/stockholm för att läsa mer! Visa mindre

Inköpschef till Fujitsu

Om Fujitsu Fujitsu är ett av världens största IT-tjänsteföretag, med 132 000 medarbetare i 100 länder. Vi vill skapa en värld med människan i centrum, där teknik och innovation är redskap för att nå målen. I Sverige är vi fler än 600 medarbetare. Vi hjälper företag, kommuner och myndigheter att bli effektivare och mer innovativa med hjälp av IT och teknologi. Dina arbetsuppgifter I rollen som Procurement Manager-/Inköpschef Fujitsu Sweden ansvarar du för ... Visa mer
Om Fujitsu
Fujitsu är ett av världens största IT-tjänsteföretag, med 132 000 medarbetare i 100 länder. Vi vill skapa en värld med människan i centrum, där teknik och innovation är redskap för att nå målen. I Sverige är vi fler än 600 medarbetare. Vi hjälper företag, kommuner och myndigheter att bli effektivare och mer innovativa med hjälp av IT och teknologi.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som Procurement Manager-/Inköpschef Fujitsu Sweden ansvarar du för Fujitsu Swedens utgifter med tredje part som årligen är ca 85m euro. Området omfattar hårdvara, mjukvara, tjänster och företagsutgifter. Du ansvarar för att implementera och hantera upphandlingsstrategier på nationell samt projektnivå för att säkerställa att affärsbehov och mål uppfylls.
Du arbetar för att leverera påvisbara fördelar till Fujitsu och våra kunder genom att utveckla goda relationer till leverantörer och interna kontakter. Du är ”Single Point of Contact” från inköp för Sverige och ansvarig för att ta in support från Category Teams i Europa när det är lämpligt. Implementera och övervaka upphandlingsstrategier på nationell nivå för kunder och interna stakeholders
Leverera värde - Identifiera samt utföra arbetet för att maximera ekonomisk avkastning genom att maximera värde samt ta tillvara på möjligheter
Utveckla, definierar och implementerar förhandlingsstrategier för kontrakt. Utarbeta avtalsvillkor för leverantörer för att minimera Fujitsus riskexponering
Identifiering och hantering av nyckelleverantörer på strategisk nivå för att säkerställa en effektiv relation som levererar maximalt värde samtidigt som de kommersiella och finansiella riskerna för Fujitsu minimeras
Där det behövs, hantera och motivera team (både virtuellt och direkt) för effektiv leverans av upphandling och affärsmål.
Försvara ansvarsfull upphandlingspraxis, policyer och processer
Förstå nyckelkunder, engagerar sig regelbundet med och bygga engagemang med relevanta intressenter.
Tillhandahålla konsulttjänster till kollegor och/eller anbudsteam där du säkerställer innovativa och konkurrenskraftiga insatser för att vinna affärer; utnyttja befintliga produkt-/tjänsteerbjudanden genom kapacitetsenheterna eller tredje part
För att passa i rollen krävs förmåga att ta stort ansvar och att man vill och kan jobba mot KPI:s på lokal och nationell nivå. Både inom ekonomi, kundrelation samt process.


Din bakgrund Du har kandidat eller master inom inköp, ekonomi, teknik eller IT
Vi ser du har minst 3 års erfarenhet av inköp och besitter god förhandlingsförmåga
Har arbetat med allt från att ta in offerter från standardleverantörer till att driva RFX och göra strategiska långtidskontrakt med nya leverantörer
Bekväm att arbeta i en internationell miljö
Kunskap om inköps- och upphandlingstekniker samt förmåga att "läsa" marknaden
Flexibel med god kundorienteringsförmåga
Din roll innebär kontakt med flertalet olika personer inom- och utanför Fujitsu därav är mycket god kommunikationsförmåga på både svenska och engelska viktigt. Rollen innebär deltagande i projekt och att lösa utmaningar som uppkommer längst med projektens gång är centralt. I och med att Fujitsu är en stor organisation är det en fördel om man har erfarenhet av att orientera sig inom större organisationer.


När du blir en av oss
Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer bli anställd av oss på OnePartnerGroup men du kommer tillbringa dina arbetsdagar hos Fujitsu. Som konsult på OnePartnerGroup har du kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension samt fackliga relationer och du kommer ha regelbunden kontakt med din konsultchef. Hos oss får du testa nya utmaningar och utmanas under trygga förhållanden.

Vi på OnePartnerGroup jobbar med rekrytering och bemanning utifrån vår största drivkraft – att se dig lyckas och nå dina mål på både kort och lång sikt. Med en lokal förankring på ett 40-tal orter, från Malmö i söder till Kalix i norr, finns vi nära dig.
Välkommen till oss!

Övrig information
Omfattning: Heltid
Anställningsform: Visstidsanställning 

Nyfiken på att veta mer
Kontakta oss gärna om du har frågor om rollen eller hur processen ser ut framåt. Rådande semestertider kan göra att det kommer dröja något med återkoppling från oss men vi lovar att återkoppla till dig så snart vi kan.
 
Vi önskar dig en underbar sommar och vi ser fram emot att läsa din ansökan efter semestern! Visa mindre

Fordonskoordinator sökes till Recover

Är du en person som tycker om en entreprenörsdriven miljö och är en stjärna på att koordinera? Är du även intresserad av hållbarhetsarbete och föredrar ett högt tempo? Sök då tjänsten som fordonskoordinator till Recover! Om företaget Recover Group är marknadsledande i Norden inom Industri- Skadeservice och har i tillägg en dominant position inom Riv Håltagning i Sverige. Koncernen levererar tjänster till försäkringsbolag, företag och privatpersoner. Se... Visa mer
Är du en person som tycker om en entreprenörsdriven miljö och är en stjärna på att koordinera? Är du även intresserad av hållbarhetsarbete och föredrar ett högt tempo? Sök då tjänsten som fordonskoordinator till Recover!

Om företaget
Recover Group är marknadsledande i Norden inom Industri- Skadeservice och har i tillägg en dominant position inom Riv Håltagning i Sverige. Koncernen levererar tjänster till försäkringsbolag, företag och privatpersoner. Sedan Recover Group etablerades som en självständig verksamhet för sex år sedan har företaget tredubblat omsättningen och genomfört 19 förvärv. Recover är en nordisk aktör som är rikstäckande i Norge, Danmark och Finland och är i Sverige marknadsledande i Mälardalen. Recover har över 2 100 anställda fördelat på 104 kontor över hela Norden.

Dina arbetsuppgifter
Som fordonskoordinator hos Recover är det din uppgift att koordinera och vidareutveckla vårt arbetssätt och vår fordonshantering där du utgår från vår hållbarhetsstrategi, då vår verksamhet i Sverige innefattar cirka 90 tjänstebilar, 400 servicebilar (under 3500kg), 120 tunga fordon samt 60 släpvagnar. Förutsättningar och arbetssätt är under utveckling och din insats blir en viktig del i att tillsammans med chefer sätta strukturer på plats.
För rätt person kan tjänsten utvecklas till en ledande position med underställd personal och utveckling av våra egna fordonsverkstäder. Du rapporterar till Chef för Hållbarhet.
Arbetet innefattar också: Administration och handläggning av fordon, drivmedelskort och fordonsregister
Bevaka försäkringsärenden och stötta organisationen i försäkringsfrågor gällande fordon
Prestationsutvärdering, uppföljning av nyckeltal samt analys
Säkerhetsställa att lagar och förordningar efterlevs för fordon, tankbesiktningar, kontroll färdskrivare mm
Agera administrativt stöd till ledning och chefer i fordonsfrågor samt samordna utbildning tex inom Eco-drivning
Medverka i att ta fram lång- och kortsiktiga investerings- och utbytesplaner av fordon
Medverka i avstämningsmöten med våra interna och externa verkstäder
Att tillsammans med Chef Hållbarhet planera och genomföra inköp av fordonsrelaterade produkter och tjänster

Din bakgrund
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet inom transportbranschen eller liknande bransch. Du har högskoleutbildning inom ekonomi eller transport, alternativt att du har motsvarande arbetslivserfarenhet. Rollen innefattar många kontaktytor, både internt och externt, så för att lyckas behöver du ha en stark kommunikativ förmåga, ha tidigare erfarenhet av administrativt arbete, vara lyhörd och uthållig. Du tycker om att driva förändringsarbeten och drivs av nyckeltal samt målstyrning.

Önskvärt är att du har erfarenhet av operativt arbete i transportbranschen eller liknande samt kännedom om ekonomiska kalkyler, fordons-, bränsle-, och utsläppsuppföljning och skadehantering. Det är meriterande om du har C-körkort, yrkestrafiktillstånd/är trafikansvarig och/eller säkerhetsrådgivare/ADR. Vidare har du goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.

När du blir en av oss
Denna tjänst innebär att du kommer bli anställd av oss på OnePartnerGroup och du kommer tillbringa dina arbetsdagar hos Recover. Som konsult på OnePartnerGroup har du kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension samt fackliga relationer och du kommer ha regelbunden kontakt med din konsultchef. Hos oss får du testa nya utmaningar och utmanas under trygga förhållanden.

Vi på OnePartnerGroup jobbar med rekrytering och bemanning utifrån vår största drivkraft – att se dig lyckas och nå dina mål på både kort och lång sikt. Med en lokal förankring på ett 40-tal orter, från Malmö i söder till Kalix i norr, finns vi nära dig. Välkommen till oss!

Övrigt
Omfattning: Heltid
Anställningsform: Visstid 4 månader med stor möjlighet till förlängning
Tillträde: Omgående

Nyfiken på att veta mer
Kontakta oss gärna om du har frågor om rollen eller hur processen ser ut framåt. Rådande semestertider kan göra att det kommer dröja något med återkoppling från oss men vi lovar att återkoppla till dig så snart vi kan.
 
Vi önskar dig en underbar sommar och vi ser fram emot att läsa din ansökan efter semestern! Visa mindre

Teknisk säljare till Infometric

Infometric är en ledande och grön leverantör som befinner sig mitt i den intensiva energiomställningen. Vi är experter på att mäta och spara energi och att hjälpa våra kunder att hushålla med våra gemensamma resurser. Vi erbjuder moderna tekniska lösningar och hållbara energilösningar som lönar sig – för både plånboken och klimatet. Genom åren har vi har hjälpt tusentals fastighetsägare och bostadsrättsföreningar att sänka sina energikostnader med hundrata... Visa mer
Infometric är en ledande och grön leverantör som befinner sig mitt i den intensiva energiomställningen. Vi är experter på att mäta och spara energi och att hjälpa våra kunder att hushålla med våra gemensamma resurser.
Vi erbjuder moderna tekniska lösningar och hållbara energilösningar som lönar sig – för både plånboken och klimatet.
Genom åren har vi har hjälpt tusentals fastighetsägare och bostadsrättsföreningar att sänka sina energikostnader med hundratals miljoner kronor. Vi mäter el, varm- och kallvatten och temperatur i fastigheter och i boendes lägenheter. I våra mätsystem ingår också ofta solcellsanläggningar och laddboxar till elbilar.
Sedan starten 1995 har vi samlat in över en miljard mätvärden. Nu växlar vi upp med ambitionen att under de närmaste åren bli en ännu större aktör inom den gröna energiomställningen.
Vårt huvudkontor är placerat i Sollentuna och vi är omkring 40 anställda.

Om Tjänsten
Som teknisk säljare kommer du att bli en del av ett drivet och engagerat säljteam. Ditt uppdrag blir att utveckla kundrelationen och försäljningen till bostadsrättsföreningar, fastighetsägare och i viss mån också installatörskunder och deras partners.
Du arbetar självständigt med driva arbetet framåt, vilket kommer att kräva fullt fokus och engagemang. Vi arbetar med moderna CRM-system (i dagsläget Lime) samt smidiga verktyg för uppföljning, vilket är ett krav då arbetet ofta involverar många olika intressenter och yrkesgrupper.

Huvudsakliga arbetsuppgifter Ha dialog med bostadsrättsföreningar när det gäller nyförsäljning och utbyte av IMD-system.
Utöka Infometrics nätverk med bostadsrättsföreningar, fastighetsägare samt i viss utsträckning installatörer och tekniska konsulter. Utöver det att etablera nya säljkanaler.
Vårda och utveckla befintliga kundrelationer samt skapa resultat genom merförsäljning.
Interagera med avdelningarna Kalkylteam, Drift Support och Utveckling.
I tjänsten ingår en del inrikesresor för att etablera relation och förtroende med nya och befintliga kunder.

Arbetets omfattning och villkor
Heltid, kontorstider. Start enligt överenskommelse, gärna så snart som möjligt. Vi tillämpar sex månaders provanställning. Lön efter överenskommelse.
Vi ser helst att du arbetar och utgår från vårt kontor i Stockholm men med rätt person går det att diskutera.

Vem vi söker
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet inom försäljning, med dokumenterade resultat. Du har ett intresse för IT och teknik. Det är meriterande om du har erfarenhet från bygg-, VVS- eller elbranschen men det är inget krav. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att sälja tekniska lösningar och att du är starkt serviceinriktad och tycker om att bygga relationer med dina kunder. Vidare är du flytande i svenska.

Utbildningsnivå:
Gymnasial men relevant högskoleutbildning är meriterande.
För att lyckas och trivas i rollen ser vi att du ha ett stort eget driv och en stor vilja att lyckas. Du är målmedveten och du har ett sinne för affärer. Du är ihärdig och lojal samt en lagspelare som har en hög social kompetens och nära till skratt.

Vad vi kan erbjuda
På Infometric har vi snabba beslutsvägar där du har möjlighet att snabbt utvecklas och ta större ansvar. Vår verksamhet bygger på att våra anställda trivs och vill stanna hos oss. Det är viktigt för oss att ha roligt på jobbet och att känna att vi gör skillnad när vi hjälper våra kunder att bli mer miljömedvetna, minska sin energianvändning och att hitta på nya sätt att visualisera detta på.

Vi har vårt huvudkontor i Sollentuna/Helenelund, med närhet till pendeltåg, ca 10 minuter från Centralen.

Låter tjänsten intressant eller har du frågor är det bara att höra av dig eller kika in på www.infometric.se?

I denna rekrytering samarbetar Infometric med OnePartnerGroup. Vi tillämpar löpande urval så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. Läs gärna mer och ansök via www.onepartnergroup.se. För ytterligare frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Karl Nilsson på telefonnummer +46708137443 alt. [email protected]. Visa mindre

ViaCon rekryterar Teknisk Säljare inom Bro & Kulvert

ViaCon grundades 1986 och kombinerar idag mer än tre decenniers erfarenhet med dagens spjutspetsteknik och är en pionjär inom broar, kulvertar, geoteknik och dagvattenlösningar. Med ca 800 anställda och verksamhet i 19 länder erbjuder företaget sina kunder en mängd distinkta toppmoderna lösningar som är pålitliga, långvariga och utformade för att möta utmaningarna i en föränderlig värld. ViaCons lösningar stödjer både kunder och samhället i att nå viktiga... Visa mer
ViaCon grundades 1986 och kombinerar idag mer än tre decenniers erfarenhet med dagens spjutspetsteknik och är en pionjär inom broar, kulvertar, geoteknik och dagvattenlösningar.

Med ca 800 anställda och verksamhet i 19 länder erbjuder företaget sina kunder en mängd distinkta toppmoderna lösningar som är pålitliga, långvariga och utformade för att möta utmaningarna i en föränderlig värld. ViaCons lösningar stödjer både kunder och samhället i att nå viktiga och hållbara mål.

ViaCon Groups olika lokala marknaders resurser inom teknik och innovation i kombination med gruppens övriga styrkor gör ViaCon till ett självklart val för sina kunder. 
Läs mer på www.viacon.se

Om rollen
Nu utökar ViaCon teamet i Stockholm med en person som ansvarar för den tekniska försäljningen inom vårt affärsområde Bro och kulvert. I rollen kommer du att ta ansvar för, och bidra till att hela sälj- marknadsföringsprocessen inom aktuellt produktområde följer företagets uppsatta strategier och målsättningar. Rollen innefattar även att på ett professionellt och utvecklande sätt arbeta tillsammans med ViaCons centrala tekniska funktioner med syftet att långsiktigt vara den ledande aktören på den svenska marknaden!

Arbetsuppgifter Extern försäljning inom aktuellt produktområde genom kundkontakter
Proaktiv arbete mot branschens konsultverksamhet samt andra föreskrivande funktioner genom kontakter och tekniska möten med målsättningen att kraftigt öka antalet affärsmöjligheter med ViaCons produkt/lösning föreskrivet
Bygga ett kontaktnät samt var med att ta fram en struktur på hur vi jobbar proaktivt mot föreskrivande led inom aktuellt produktområde 
Delaktighet i arbetet med ViaCons strategi, prisbild, budgetarbete samt produktsortiment inom området Bro Kulvert
Förbereda och ta fram aktuellt marknadsföringsmaterial i enlighet med företagets behov
Tekniskt stöd samt prismässig rådgivning till ViaCons övriga säljorganisation gällande området Bro Kulvert
Samarbeta inom utförandeprojekt med ViaCons Entreprenadavdelning
Ansvara för uppdragsledingen gällande våra interna projekt.  
Din bakgrund
Vi söker dig som är utbildad civil- eller högskoleingenjör inom väg vatten och har 2-5 års erfarenhet, alternativt har 5 års erfarenhet inom uppdragsleding mot brokonstruktion och kan bronormen.  

Vi ser gärna att du har erfarenhet av projektförsäljning inom bygg- och anläggningsbranschen, eller annan form av likvärdig försäljningserfarenhet. Tjänsten förutsätter goda IT-kunskaper tillsammans med obehindrade kunskaper i engelska och svenska då vi är ett internationellt bolag. 

Som person letar vi efter dig som är lösningsorienterad, lyhörd och kommunikativ och van vid många kontaktytor. Vidare är du en analytisk och strukturerad och trivs med att resa till viss del i tjänsten. Vi har en jordnära och prestigelös kultur där vi samarbetar och tillsammans når våra ambitiösa mål.  

Du erbjuds
Att arbeta i ett bolag med högt tempo och stort fokus på hållbara lösningar med kollegor i hela Europa. Ett flexibelt arbetsliv där du kan kombinera distansarbete och arbete på något av våra kontor med dina kollegor. Ingå i en multinationell organisation med stora karriärmöjligheter och ett strategiskt fokus på lärande samt intern utveckling.  

Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar ViaCon med OnePartnerGroup. Vid frågor eller mer information vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Josefine Blomkvist på 072-377 5125. Urval sker löpande med start vecka 30. Då vi inte tar emot ansökan via mail hänvisar vi dig till att söka via annonsen.

Vi ser fram emot din ansökan!

Om OnePartnerGroup
OnePartnerGroup är en svenskägd koncern med ett unikt helhetskoncept för företag. Vi är en trygg partner när du behöver hjälp med rekrytering, bemanning, utbildning och smarta produktionslösningar. Hos oss har du tillgång till den bästa lokala kompetensen inom både yrkesarbetar- och tjänstemannasektorn. Du får också flexibla lösningar som möjliggör långsiktig tillväxt och lönsamhet. Vi finns nära dig. OnePartnerGroup är verksamma på ett 50-tal orter, med ca 3000 engagerade medarbetare.

Varmt välkommen till www.onepartnergroup.se/stockholm för att läsa mer! Visa mindre

Inköpschef till Fujitsu

Om Fujitsu Fujitsu är ett av världens största IT-tjänsteföretag, med 132 000 medarbetare i 100 länder. Vi vill skapa en värld med människan i centrum, där teknik och innovation är redskap för att nå målen. I Sverige är vi fler än 600 medarbetare. Vi hjälper företag, kommuner och myndigheter att bli effektivare och mer innovativa med hjälp av IT och teknologi. Dina arbetsuppgifter I rollen som Procurement Manager-/Inköpschef Fujitsu Sweden ansvarar du för ... Visa mer
Om Fujitsu
Fujitsu är ett av världens största IT-tjänsteföretag, med 132 000 medarbetare i 100 länder. Vi vill skapa en värld med människan i centrum, där teknik och innovation är redskap för att nå målen. I Sverige är vi fler än 600 medarbetare. Vi hjälper företag, kommuner och myndigheter att bli effektivare och mer innovativa med hjälp av IT och teknologi.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som Procurement Manager-/Inköpschef Fujitsu Sweden ansvarar du för Fujitsu Swedens utgifter med tredje part som årligen är ca 85m euro. Området omfattar hårdvara, mjukvara, tjänster och företagsutgifter. Du ansvarar för att implementera och hantera upphandlingsstrategier på nationell samt projektnivå för att säkerställa att affärsbehov och mål uppfylls.
Du arbetar för att leverera påvisbara fördelar till Fujitsu och våra kunder genom att utveckla goda relationer till leverantörer och interna kontakter. Du är ”Single Point of Contact” från inköp för Sverige och ansvarig för att ta in support från Category Teams i Europa när det är lämpligt. Implementera och övervaka upphandlingsstrategier på nationell nivå för kunder och interna stakeholders
Leverera värde - Identifiera samt utföra arbetet för att maximera ekonomisk avkastning genom att maximera värde samt ta tillvara på möjligheter
Utveckla, definierar och implementerar förhandlingsstrategier för kontrakt. Utarbeta avtalsvillkor för leverantörer för att minimera Fujitsus riskexponering
Identifiering och hantering av nyckelleverantörer på strategisk nivå för att säkerställa en effektiv relation som levererar maximalt värde samtidigt som de kommersiella och finansiella riskerna för Fujitsu minimeras
Där det behövs, hantera och motivera team (både virtuellt och direkt) för effektiv leverans av upphandling och affärsmål.
Försvara ansvarsfull upphandlingspraxis, policyer och processer
Förstå nyckelkunder, engagerar sig regelbundet med och bygga engagemang med relevanta intressenter.
Tillhandahålla konsulttjänster till kollegor och/eller anbudsteam där du säkerställer innovativa och konkurrenskraftiga insatser för att vinna affärer; utnyttja befintliga produkt-/tjänsteerbjudanden genom kapacitetsenheterna eller tredje part
För att passa i rollen krävs förmåga att ta stort ansvar och att man vill och kan jobba mot KPI:s på lokal och nationell nivå. Både inom ekonomi, kundrelation samt process.


Din bakgrund Du har kandidat eller master inom inköp, ekonomi, teknik eller IT
Vi ser du har minst 3 års erfarenhet av inköp och besitter god förhandlingsförmåga
Har arbetat med allt från att ta in offerter från standardleverantörer till att driva RFX och göra strategiska långtidskontrakt med nya leverantörer
Bekväm att arbeta i en internationell miljö
Kunskap om inköps- och upphandlingstekniker samt förmåga att "läsa" marknaden
Flexibel med god kundorienteringsförmåga
Din roll innebär kontakt med flertalet olika personer inom- och utanför Fujitsu därav är mycket god kommunikationsförmåga på både svenska och engelska viktigt. Rollen innebär deltagande i projekt och att lösa utmaningar som uppkommer längst med projektens gång är centralt. I och med att Fujitsu är en stor organisation är det en fördel om man har erfarenhet av att orientera sig inom större organisationer.


När du blir en av oss
Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer bli anställd av oss på OnePartnerGroup men du kommer tillbringa dina arbetsdagar hos Fujitsu. Som konsult på OnePartnerGroup har du kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension samt fackliga relationer och du kommer ha regelbunden kontakt med din konsultchef. Hos oss får du testa nya utmaningar och utmanas under trygga förhållanden.

Vi på OnePartnerGroup jobbar med rekrytering och bemanning utifrån vår största drivkraft – att se dig lyckas och nå dina mål på både kort och lång sikt. Med en lokal förankring på ett 40-tal orter, från Malmö i söder till Kalix i norr, finns vi nära dig.
Välkommen till oss!

Övrig information
Omfattning: Heltid
Anställningsform: Visstidsanställning 

Nyfiken på att veta mer
Kontakta oss gärna om du har frågor om rollen eller hur processen ser ut framåt. Alla ansökningar behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan

Vi ser fram emot att höra från dig! Visa mindre

Redovisningsekonom/senior ekonomiassistent till norrort!

Nu söker vi en redovisningsekonom/senior ekonomiassistent för kunds räkning. Ta chansen och bli del av ett företag i stark tillväxt – med kollegor som är pålitliga, modiga och omtänksamma! Mer om tjänsten Vill du utvecklas som redovisningsekonom och arbeta i en bred roll? Lockas du av ett företag som är inne i en spännande utvecklingsfas med tillväxt i fokus? Då ska du söka den här rollen! Här får du möjlighet att arbeta nära redovisningsansvarig med eg... Visa mer
Nu söker vi en redovisningsekonom/senior ekonomiassistent för kunds räkning. Ta chansen och bli del av ett företag i stark tillväxt – med kollegor som är pålitliga, modiga och omtänksamma!

Mer om tjänsten
Vill du utvecklas som redovisningsekonom och arbeta i en bred roll? Lockas du av ett företag som är inne i en spännande utvecklingsfas med tillväxt i fokus? Då ska du söka den här rollen! Här får du möjlighet att arbeta nära redovisningsansvarig med eget ansvar och möjligheter att utvecklas i din profession. Tillsammans med redovisningsansvarig kommer du driva arbetet på ekonomiavdelningen framåt. Vi söker dig som har några års erfarenhet av redovisning som lockas av att arbeta på ett bolag, ledande i branschen.

Kunden är specialist på håltagning, rivning och sanering. Du rapporterar till redovisningsansvarig och kommer ingå i en ekonomiavdelning på 3 personer med placering i Rotebro. Resor till kontoren i Kungsör och Örebro kan förekomma.

Huvudsakliga arbetsuppgifter: Ansvar för kund/lev reskontra
Utläggsredovisning
Löpande redovisning
Avstämningar
Div kontorsuppgifter
Stötta redovisningsansvarig i dennes dagliga arbete

Mer om dig och vad vi söker 
Vi söker dig med några års erfarenhet inom redovisning som arbetat med liknande arbetsuppgifter. Kanske har du jobbat som ekonomiassistent i några år och är redo att ta nästa steg i karriären. Vi tror att du har arbetat i stora bolag tidigare, gärna i liknande bransch. Du är bekväm med projektredovisning, och har med fördel arbetat i Hantverksdata. Vidare har du goda kunskaper i hur redovisningsflödet från ax till limpa bör och kan se ut. Du uttrycker dig utan svårigheter på svenska och engelska i tal och skrift.

För att vara framgångsrik i tjänsten har du en trygghet i din kunskap, du trivs i en roll med många kontaktytor och du har lätt att kommunicera med din omgivning. Du angriper ditt arbete på ett strukturerat, proaktivt sätt och du kan sätta din egen agenda och arbeta mot dina uppsatta mål. Du är initiativtagande och att ta dig an projekt och ser värdet i att komma i mål med dina uppgifter.

När du blir en av oss
Denna tjänst innebär att du kommer bli anställd av oss på OnePartnerGroup och du kommer tillbringa dina arbetsdagar ute hos kunden. Som anställd hos oss har du kollektivavtal, med allt vad de innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension samt fackliga relationer och du kommer ha regelbunden kontakt med din konsultchef. Hos oss får du testa nya utmaningar och utmanas under trygga förhållanden.

Vi på OnePartnerGroup jobbar med rekrytering och bemanning utifrån vår största drivkraft – att se dig lyckas och nå dina mål på både kort och lång sikt. Med en lokal förankring på ett 40-tal orter, från Malmö i söder till Kalix i norr, finns vi nära dig. Välkommen till oss!

Övrig information
Omfattning: Heltid 
Anställningsform: 6 månader med intention om vidare anställning hos kunden efter det
Tillträde: Omgående
Placering: Rotebro, Sollentuna

Låter detta intressant?
Kontakta oss gärna om du har frågor om tjänsten. Alla ansökningar behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Teknisk säljare till Infometric

Infometric är en ledande och grön leverantör som befinner sig mitt i den intensiva energiomställningen. Vi är experter på att mäta och spara energi och att hjälpa våra kunder att hushålla med våra gemensamma resurser. Vi erbjuder moderna tekniska lösningar och hållbara energilösningar som lönar sig – för både plånboken och klimatet. Genom åren har vi har hjälpt tusentals fastighetsägare och bostadsrättsföreningar att sänka sina energikostnader med hundrata... Visa mer
Infometric är en ledande och grön leverantör som befinner sig mitt i den intensiva energiomställningen. Vi är experter på att mäta och spara energi och att hjälpa våra kunder att hushålla med våra gemensamma resurser.
Vi erbjuder moderna tekniska lösningar och hållbara energilösningar som lönar sig – för både plånboken och klimatet.
Genom åren har vi har hjälpt tusentals fastighetsägare och bostadsrättsföreningar att sänka sina energikostnader med hundratals miljoner kronor. Vi mäter el, varm- och kallvatten och temperatur i fastigheter och i boendes lägenheter. I våra mätsystem ingår också ofta solcellsanläggningar och laddboxar till elbilar.
Sedan starten 1995 har vi samlat in över en miljard mätvärden. Nu växlar vi upp med ambitionen att under de närmaste åren bli en ännu större aktör inom den gröna energiomställningen.
Vårt huvudkontor är placerat i Sollentuna och vi är omkring 40 anställda.

Om Tjänsten
Som teknisk säljare kommer du att bli en del av ett drivet och engagerat säljteam. Ditt uppdrag blir att utveckla kundrelationen och försäljningen till bostadsrättsföreningar, fastighetsägare och i viss mån också installatörskunder och deras partners.
Du arbetar självständigt med driva arbetet framåt, vilket kommer att kräva fullt fokus och engagemang. Vi arbetar med moderna CRM-system (i dagsläget Lime) samt smidiga verktyg för uppföljning, vilket är ett krav då arbetet ofta involverar många olika intressenter och yrkesgrupper.

Huvudsakliga arbetsuppgifter Ha dialog med bostadsrättsföreningar när det gäller nyförsäljning och utbyte av IMD-system.
Utöka Infometrics nätverk med bostadsrättsföreningar, fastighetsägare samt i viss utsträckning installatörer och tekniska konsulter. Utöver det att etablera nya säljkanaler.
Vårda och utveckla befintliga kundrelationer samt skapa resultat genom merförsäljning.
Interagera med avdelningarna Kalkylteam, Drift Support och Utveckling.
I tjänsten ingår en del inrikesresor för att etablera relation och förtroende med nya och befintliga kunder.

Arbetets omfattning och villkor
Heltid, kontorstider. Start enligt överenskommelse, gärna så snart som möjligt. Vi tillämpar sex månaders provanställning. Lön efter överenskommelse.
Vi ser helst att du arbetar och utgår från vårt kontor i Stockholm men med rätt person går det att diskutera.

Vem vi söker
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet inom försäljning, med dokumenterade resultat. Du har ett intresse för IT och teknik. Det är meriterande om du har erfarenhet från bygg-, VVS- eller elbranschen men det är inget krav. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att sälja tekniska lösningar och att du är starkt serviceinriktad och tycker om att bygga relationer med dina kunder. Vidare är du flytande i svenska.

Utbildningsnivå:
Gymnasial men relevant högskoleutbildning är meriterande.
För att lyckas och trivas i rollen ser vi att du ha ett stort eget driv och en stor vilja att lyckas. Du är målmedveten och du har ett sinne för affärer. Du är ihärdig och lojal samt en lagspelare som har en hög social kompetens och nära till skratt.

Vad vi kan erbjuda
På Infometric har vi snabba beslutsvägar där du har möjlighet att snabbt utvecklas och ta större ansvar. Vår verksamhet bygger på att våra anställda trivs och vill stanna hos oss. Det är viktigt för oss att ha roligt på jobbet och att känna att vi gör skillnad när vi hjälper våra kunder att bli mer miljömedvetna, minska sin energianvändning och att hitta på nya sätt att visualisera detta på.

Vi har vårt huvudkontor i Sollentuna/Helenelund, med närhet till pendeltåg, ca 10 minuter från Centralen.

Låter tjänsten intressant eller har du frågor är det bara att höra av dig eller kika in på www.infometric.se?

I denna rekrytering samarbetar Infometric med OnePartnerGroup. Sista ansökningsdag är den 22 december men vi tillämpar löpande urval så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. Läs gärna mer och ansök via www.onepartnergroup.se. För ytterligare frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Karl Nilsson på telefonnummer +46708137443 alt. [email protected]. Visa mindre

Teknisk säljare till Infometric

Infometric är en ledande och grön leverantör som befinner sig mitt i den intensiva energiomställningen. Vi är experter på att mäta och spara energi och att hjälpa våra kunder att hushålla med våra gemensamma resurser. Vi erbjuder moderna tekniska lösningar och hållbara energilösningar som lönar sig – för både plånboken och klimatet. Genom åren har vi har hjälpt tusentals fastighetsägare och bostadsrättsföreningar att sänka sina energikostnader med hundrata... Visa mer
Infometric är en ledande och grön leverantör som befinner sig mitt i den intensiva energiomställningen. Vi är experter på att mäta och spara energi och att hjälpa våra kunder att hushålla med våra gemensamma resurser.
Vi erbjuder moderna tekniska lösningar och hållbara energilösningar som lönar sig – för både plånboken och klimatet.
Genom åren har vi har hjälpt tusentals fastighetsägare och bostadsrättsföreningar att sänka sina energikostnader med hundratals miljoner kronor. Vi mäter el, varm- och kallvatten och temperatur i fastigheter och i boendes lägenheter. I våra mätsystem ingår också ofta solcellsanläggningar och laddboxar till elbilar.
Sedan starten 1995 har vi samlat in över en miljard mätvärden. Nu växlar vi upp med ambitionen att under de närmaste åren bli en ännu större aktör inom den gröna energiomställningen.
Vårt huvudkontor är placerat i Sollentuna och vi är omkring 40 anställda.

Om Tjänsten
Som teknisk säljare kommer du att bli en del av ett drivet och engagerat säljteam. Ditt uppdrag blir att utveckla kundrelationen och försäljningen till bostadsrättsföreningar, fastighetsägare och i viss mån också installatörskunder och deras partners.
Du arbetar självständigt med driva arbetet framåt, vilket kommer att kräva fullt fokus och engagemang. Vi arbetar med moderna CRM-system (i dagsläget Lime) samt smidiga verktyg för uppföljning, vilket är ett krav då arbetet ofta involverar många olika intressenter och yrkesgrupper.

Huvudsakliga arbetsuppgifter Ha dialog med bostadsrättsföreningar när det gäller nyförsäljning och utbyte av IMD-system.
Utöka Infometrics nätverk med bostadsrättsföreningar, fastighetsägare samt i viss utsträckning installatörer och tekniska konsulter. Utöver det att etablera nya säljkanaler.
Vårda och utveckla befintliga kundrelationer samt skapa resultat genom merförsäljning.
Interagera med avdelningarna Kalkylteam, Drift Support och Utveckling.
I tjänsten ingår en del inrikesresor för att etablera relation och förtroende med nya och befintliga kunder.

Arbetets omfattning och villkor
Heltid, kontorstider. Start enligt överenskommelse, gärna så snart som möjligt. Vi tillämpar sex månaders provanställning. Lön efter överenskommelse.
Vi ser helst att du arbetar och utgår från vårt kontor i Stockholm men med rätt person går det att diskutera.

Vem vi söker
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet inom försäljning, med dokumenterade resultat. Du har ett intresse för IT och teknik. Det är meriterande om du har erfarenhet från bygg-, VVS- eller elbranschen men det är inget krav. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att sälja tekniska lösningar och att du är starkt serviceinriktad och tycker om att bygga relationer med dina kunder. Vidare är du flytande i svenska.

Utbildningsnivå:
Gymnasial men relevant högskoleutbildning är meriterande.
För att lyckas och trivas i rollen ser vi att du ha ett stort eget driv och en stor vilja att lyckas. Du är målmedveten och du har ett sinne för affärer. Du är ihärdig och lojal samt en lagspelare som har en hög social kompetens och nära till skratt.

Vad vi kan erbjuda
På Infometric har vi snabba beslutsvägar där du har möjlighet att snabbt utvecklas och ta större ansvar. Vår verksamhet bygger på att våra anställda trivs och vill stanna hos oss. Det är viktigt för oss att ha roligt på jobbet och att känna att vi gör skillnad när vi hjälper våra kunder att bli mer miljömedvetna, minska sin energianvändning och att hitta på nya sätt att visualisera detta på.

Vi har vårt huvudkontor i Sollentuna/Helenelund, med närhet till pendeltåg, ca 10 minuter från Centralen.

Låter tjänsten intressant eller har du frågor är det bara att höra av dig eller kika in på www.infometric.se?

I denna rekrytering samarbetar Infometric med OnePartnerGroup. Vi tillämpar löpande urval så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. Läs gärna mer och ansök via www.onepartnergroup.se. För ytterligare frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Karl Nilsson på telefonnummer +46708137443 alt. [email protected]. Visa mindre

Projektledare till ONE Nordic med ansvarsområde Stockholm Norr

ONE Nordic utökar sin organisation och söker en Local Area Manager (LAM) med ansvarsområde Stockholm Norr. ONE Nordic koncernen är en av Sveriges ledande leverantörer inom tekniska tjänster, underhåll och entreprenad inom energisektorn. Vi är en rikstäckande koncern med ca 1000 anställda. Våra etableringar är spridda på ett 25-tal orter med huvudkontor i Malmö. Dina arbetsuppgifter Som LAM kommer du att planera, styra och följa upp den dagliga verksamhete... Visa mer
ONE Nordic utökar sin organisation och söker en Local Area Manager (LAM) med ansvarsområde Stockholm Norr.

ONE Nordic koncernen är en av Sveriges ledande leverantörer inom tekniska tjänster, underhåll och entreprenad inom energisektorn.
Vi är en rikstäckande koncern med ca 1000 anställda. Våra etableringar är spridda på ett 25-tal orter med huvudkontor i Malmö.
Dina arbetsuppgifter
Som LAM kommer du att planera, styra och följa upp den dagliga verksamheten inom området för installation av nya elmätare. Du kommer att leda personal som är ute på fältet och ha det yttersta ansvaret för driften. I din roll ingår också att säkerställa att produktivitet maximeras och att uppdrag utförs enligt plan samt på korrekt sätt. Du utgör projektledarens högra hand avseende schemaläggning, styrning, kontroll/uppföljning av ärende/uppdrag. 

Exempel på övriga arbetsuppgifter:
- Arbeta för att uppdraget fortlöper ekonomiskt, operativt och tidsmässigt enligt givna kostnads-, tid- och kvalitetsramar fastställd utrullningsplan
- Personalansvar för cirka 26 personer
- Avrop av material i samråd med logistikansvarig inköpsavdelning
- Ha dialog med övriga LAM för avstämning avseende resurser, planering och beläggning
- Delta och genomföra projektmöten inklusive rapportering mot kund 

ONE Nordic erbjuder
Var med och utveckla ONE Nordic! Vi är en koncern med lång tradition och gedigen erfarenhet. Vi vill hela tiden utveckla oss och bli ännu bättre. För att nå dit behöver vi kompetenta medarbetare som är nyfikna och engagerade. Vi är stolta över att ha skapat en arbetsplats som ger sina medarbetare möjlighet att utvecklas och växa. Vi erbjuder:
- Stora utvecklingsmöjligheter inom företaget
- Inspirerande och professionella kolleger inom ditt arbetsområde
- Attraktiva medarbetarförmåner
- Frihet under ansvar
- Stimulerande arbetsmiljö

Din bakgrund/Dina egenskaper
Vi söker dig som har erfarenhet av projektledning, ärendehanteringssystem, positionering och tillgänglighet. Du har utbildning på minst gymnasienivå inom el eller motsvarande. Har du dessutom högskoleutbildning inom relevant område som tex el/energi/teknik ser vi det som meriterande. Du har tidigare erfarenhet i projektledaruppdrag och flera års erfarenhet av arbetsledning med ansvar för operativ personal. I rollen som LAM krävs det bred teknisk kunskap samt branschkunskap. Kunskap och erfarenhet av personal- och elsäkerhetsfrågor är en förutsättning för att lyckas i rollen. Du har också grundläggande kunskap i ekonomi och entreprenadjuridik. Du har stor förståelse och erfarenhet av arbete i IT-stödsystem, i affärssystem och du har god kännedom i Officepaketet. Då mycket av den tekniska informationen är på engelska, krävs att du talar och skriver svenska och engelska obehindrat. Körkort för lägst nivå B är ett krav, BE och BC är meriterande. 

Du är socialt kompetent, har ett stort kundfokus och tycker det är viktigt att nå uppsatta mål i rätt tid. Du är trygg i din roll som ledare och du är bra på att motivera, entusiasmera och skapa en bra lagkänsla. Dessutom har du ett strukturerat arbetssätt, är resultatinriktad och har god kommunikationsförmåga.

Övrigt:
Omfattning: Heltid
Placering: Norra Stockholm
Start: Omgående eller enligt överenskommelse 
I denna rekrytering samarbetar ONE Nordic med OnePartnerGroup.
Urvalet kommer att ske löpande så passa på att sök redan idag, vi ser fram emot att höra ifrån dig! Visa mindre

Teknisk säljare till Infometric

Infometric är en ledande och grön leverantör som befinner sig mitt i den intensiva energiomställningen. Vi är experter på att mäta och spara energi och att hjälpa våra kunder att hushålla med våra gemensamma resurser. Vi erbjuder moderna tekniska lösningar och hållbara energilösningar som lönar sig – för både plånboken och klimatet. Genom åren har vi har hjälpt tusentals fastighetsägare och bostadsrättsföreningar att sänka sina energikostnader med hundrata... Visa mer
Infometric är en ledande och grön leverantör som befinner sig mitt i den intensiva energiomställningen. Vi är experter på att mäta och spara energi och att hjälpa våra kunder att hushålla med våra gemensamma resurser.
Vi erbjuder moderna tekniska lösningar och hållbara energilösningar som lönar sig – för både plånboken och klimatet.
Genom åren har vi har hjälpt tusentals fastighetsägare och bostadsrättsföreningar att sänka sina energikostnader med hundratals miljoner kronor. Vi mäter el, varm- och kallvatten och temperatur i fastigheter och i boendes lägenheter. I våra mätsystem ingår också ofta solcellsanläggningar och laddboxar till elbilar.
Sedan starten 1995 har vi samlat in över en miljard mätvärden. Nu växlar vi upp med ambitionen att under de närmaste åren bli en ännu större aktör inom den gröna energiomställningen.
Vårt huvudkontor är placerat i Sollentuna och vi är omkring 40 anställda.

Om Tjänsten
Som teknisk säljare kommer du att bli en del av ett drivet och engagerat säljteam. Ditt uppdrag blir att utveckla kundrelationen och försäljningen till bostadsrättsföreningar, fastighetsägare och i viss mån också installatörskunder och deras partners.
Du arbetar självständigt med driva arbetet framåt, vilket kommer att kräva fullt fokus och engagemang. Vi arbetar med moderna CRM-system (i dagsläget Lime) samt smidiga verktyg för uppföljning, vilket är ett krav då arbetet ofta involverar många olika intressenter och yrkesgrupper.

Huvudsakliga arbetsuppgifter Ha dialog med bostadsrättsföreningar när det gäller nyförsäljning och utbyte av IMD-system.
Utöka Infometrics nätverk med bostadsrättsföreningar, fastighetsägare samt i viss utsträckning installatörer och tekniska konsulter. Utöver det att etablera nya säljkanaler.
Vårda och utveckla befintliga kundrelationer samt skapa resultat genom merförsäljning.
Interagera med avdelningarna Kalkylteam, Drift Support och Utveckling.
I tjänsten ingår en del inrikesresor för att etablera relation och förtroende med nya och befintliga kunder.

Arbetets omfattning och villkor
Heltid, kontorstider. Start enligt överenskommelse, gärna så snart som möjligt. Vi tillämpar sex månaders provanställning. Lön efter överenskommelse.
Vi ser helst att du arbetar och utgår från vårt kontor i Stockholm men med rätt person går det att diskutera.

Vem vi söker
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet inom försäljning, med dokumenterade resultat. Du har ett intresse för IT och teknik. Det är meriterande om du har erfarenhet från bygg-, VVS- eller elbranschen men det är inget krav. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att sälja tekniska lösningar och att du är starkt serviceinriktad och tycker om att bygga relationer med dina kunder. Vidare är du flytande i svenska.

Utbildningsnivå:
Gymnasial men relevant högskoleutbildning är meriterande.
För att lyckas och trivas i rollen ser vi att du ha ett stort eget driv och en stor vilja att lyckas. Du är målmedveten och du har ett sinne för affärer. Du är ihärdig och lojal samt en lagspelare som har en hög social kompetens och nära till skratt.

Vad vi kan erbjuda
På Infometric har vi snabba beslutsvägar där du har möjlighet att snabbt utvecklas och ta större ansvar. Vår verksamhet bygger på att våra anställda trivs och vill stanna hos oss. Det är viktigt för oss att ha roligt på jobbet och att känna att vi gör skillnad när vi hjälper våra kunder att bli mer miljömedvetna, minska sin energianvändning och att hitta på nya sätt att visualisera detta på.

Vi har vårt huvudkontor i Sollentuna/Helenelund, med närhet till pendeltåg, ca 10 minuter från Centralen.

Låter tjänsten intressant eller har du frågor är det bara att höra av dig eller kika in på www.infometric.se?

I denna rekrytering samarbetar Infometric med OnePartnerGroup. Sista ansökningsdag är den 22 december men vi tillämpar löpande urval så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. Läs gärna mer och ansök via www.onepartnergroup.se. För ytterligare frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Karl Nilsson på telefonnummer +46708137443 alt. [email protected]. Visa mindre