Lediga jobb som Informatörer, kommunikatörer och PR-specialister i Sollentuna

Se lediga jobb som Informatörer, kommunikatörer och PR-specialister i Sollentuna. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Sollentuna som finns hos arbetsgivaren.

Kommunikatör, projektanställning

Vi söker en kunnig och engagerad kommunikatör till en projektanställning på Sollentuna kommun. Du kommer att ge kommunikationsstöd till kommunens Vård- och omsorgskontor under en period med flera nya satsningar. Vill du använda din kompetens för att stötta och bidra med din kommunikationskompetens under en period med mycket utveckling är detta ett uppdrag för dig! Arbetsuppgifter I rollen som kommunikatör kommer du bland annat att arbeta med: -Produkt... Visa mer
Vi söker en kunnig och engagerad kommunikatör till en projektanställning på Sollentuna kommun.

Du kommer att ge kommunikationsstöd till kommunens Vård- och omsorgskontor under en period med flera nya satsningar. Vill du använda din kompetens för att stötta och bidra med din kommunikationskompetens under en period med mycket utveckling är detta ett uppdrag för dig!

Arbetsuppgifter
I rollen som kommunikatör kommer du bland annat att arbeta med:

-Produktionsledning: Samordna beställningar av grafiskt material och hantera korrekturrundor.
-Textbearbetning och skrivande: Skapa och bearbeta texter för olika kommunikationskanaler, inklusive webb och sociala medier.
-Kommunikationsrådgivning: Ge råd och stöd till medarbetare inom Vård- och omsorgskontoret i kommunikationsfrågor.
-Arbete med nya satsningar: Ge kommunikationsstöd till prioriterade områden och projekt inom kontoret.
-Webbkommunikation: Arbeta med innehåll på kommunens webbplats för att säkerställa att informationen är aktuell, tydlig och användarvänlig.
-Stöd vid införande av mallar: Hjälpa medarbetare på Vård- och omsorgskontoret att implementera nya mallar för effektiv kommunikation.

Vem söker vi?
Vi söker dig som har:

-Flerårig erfarenhet av liknande arbete som kommunikatör, gärna med erfarenhet från offentlig sektor.
-Erfarenhet av att producera och bearbeta texter för olika kommunikationskanaler.
-Goda kunskaper inom webbarbete i Episerver och sociala medier.
-Erfarenhet av produktionsledning, att samordna beställningar av grafiskt material och förmedla till formgivare.
-Pedagogisk förmåga och intresse av att ge stöd och hjälpa kollegor med din kompetens.  

Du kommunicerar obehindrat på svenska i tal och skrift.

Du har lätt för att samarbeta, är lösningsorienterad och lyhörd med förmåga att arbeta nära kollegor och andra intressenter. Du är strukturerad och kan även arbeta väl självständigt.

Vi erbjuder
Du kommer att vara placerad på kommunikationsavdelningen och rapportera till kommunikationschefen. Du arbetar nära en kommunikationsstrateg som har övergripande ansvar för att ge kommunikationsstöd till Vård- och omsorgskontoret, för att säkerställa en sammanhållen och effektiv kommunikation.

Kommunikationsavdelningen ansvarar för Sollentuna kommuns övergripande kommunikations- och varumärkesarbete och ger stöd till kommunens verksamheter. Inom avdelningen finns kollegor som ansvarar övergripande för kontakter med verksamhetskontoren och andra som arbetar med webb och intranät, kommunikationsprojekt, sociala medier, rörlig bild, samt pressfrågor. Hos oss väntar en positiv och drivande grupp kollegor som tillsammans gör Sollentuna lite bättre varje dag!

Vi tillämpar flextid och erbjuder distansarbetsmöjligheter och friskvårdsbidrag. Tjänsten är placerad i nyrenoverade lokaler i Turebergshuset som ligger centralt i Sollentuna centrum. Hit är det är lätt att ta sig med allmänna kommunikationer. 

Välkommen till Sollentuna – en kommun mitt i möjligheterna! Tillsammans gör vi Sollentuna bättre varje dag för våra invånare, företagare och organisationer. Vi har tydliga och ambitiösa mål för att skapa trygghet, välfärd och hållbar tillväxt.


Vi erbjuder dig ett meningsfullt och roligt jobb i en stabil miljö där ambitionsnivån är hög. Hos oss får du fantastiska kollegor som vill göra skillnad för andra. Nu söker vi dig som är nytänkande, ansvarstagande och välkomnande. Följ med oss på resan mot att skapa Sveriges mest attraktiva kommun! Visa mindre

Pressansvarig till miljöföretaget Ragn-Sells

Vill du göra riktig skillnad varje dag? På Ragn-Sells är det exakt det vi gör, oavsett vilken position du har. Vi är ett familjeföretag i tredje generationen med erfarenheten i ryggen och blicken mot morgondagens innovationer. Hos oss får du vara med och forma en cirkulär framtid där vi minskar behovet av att bryta nya råvaror och istället använder det vi redan har – om och om igen.Är du en skicklig kommunikatör som brinner för att skapa kraftfull och stra... Visa mer
Vill du göra riktig skillnad varje dag? På Ragn-Sells är det exakt det vi gör, oavsett vilken position du har. Vi är ett familjeföretag i tredje generationen med erfarenheten i ryggen och blicken mot morgondagens innovationer. Hos oss får du vara med och forma en cirkulär framtid där vi minskar behovet av att bryta nya råvaror och istället använder det vi redan har – om och om igen.Är du en skicklig kommunikatör som brinner för att skapa kraftfull och strategisk kommunikation? Vill du vara en del av en organisation som aktivt arbetar för en hållbar framtid? Då är rollen som Pressansvarig hos oss på Ragn-Sells något för dig.

Om rollen
Som Pressansvarig får du en central roll i att utveckla Ragn-Sells varumärke, tonalitet och visuella identitet, både i medier och genom vår kommunikation. Du ansvarar för vår pressbearbetning och mediehantering och arbetar strategiskt för att säkerställa att vår kommunikation når rätt målgrupper med rätt budskap. Du kommer att rapportera till Kommunikationschefen och samverka med både interna team och externa partners.

Ansvar och arbetsuppgifter omfattas av:


• Aktivt delta i arbetet med att forma, utveckla och genomföra vår PA/PR-strategi.
• Ta fram budskap, artiklar och pressmeddelanden, hantera mediekontakter och bygga relationer med relevanta journalister och medier, samt arbeta proaktivt med omvärldsbevakning för att säkerställa varumärkets position.
• Utveckla och träna experter, chefer och utpekade talespersoner.
• Kvalitetssäkra redaktionellt innehåll som texter, bilder, filmer och design på våra kanaler, både digitala och analoga, och säkerställ att kommunikationen är målgruppsanpassad och engagerande.
• Planera och prioritera interna och externa projekt/produktioner, samt fungera som kontaktperson för samarbeten med externa leverantörer.
• Säkerställa att all kommunikation följer Ragn-Sells policy, processer och visuella profil för en enhetlig och stark kommunikationsprofil.
• Pressjour enligt roterande schema.

Vi söker dig som har:


• Relevant utbildning inom kommunikation, journalistik, PR eller liknande, samt är flytande i både tal och skrift på svenska och engelska.
• Minimum 5-10 års erfarenhet från arbete på en kommunikationsavdelning eller PR-byrå.
• Gedigen erfarenhet av att skapa tydlig och professionell kommunikation anpassad till specifika målgrupper.
• Goda kunskaper i publicering, distribution och analysverktyg.
• Erfarenhet från projektledning av framgångsrika kommunikationsprojekt, och vana att självständigt söka upp och sammanställa viktiga händelser för spridning i relevanta kanaler.

Du är en person som arbetar proaktivt och är trygg i att fatta egna beslut. Din förmåga att bygga relationer och samarbeta med kollegor på alla nivåer är stark, och du har förmåga att kunna balansera kostnadsmedvetenhet och resurseffektivitet. Ditt arbete präglas av företagets värderingar och hållbarhetsmål, och du uttrycker dig tydligt, korrekt och inspirerande, alltid med fokus på målgruppen.

Vad vi erbjuder:
Ragn-Sells är en dynamisk arbetsplats där du som Pressansvarig får möjlighet att påverka och utveckla vår kommunikation och bidra till vårt hållbarhetsarbete. Vi erbjuder en arbetsplats som sätter värde på innovation, samarbete och personlig utveckling.

Ansök nu och bli en del av vårt arbete för ett hållbart samhälle.

Ragn-Sells är ett av Sveriges främsta kompetensföretag inom återvinning och miljö. Vi samlar in, behandlar och återvinner avfall och restprodukter från näringsliv, organisationer och hushåll över hela Sverige. Våra erfarna och professionella medarbetare tror på enkla lösningar, ansvarstagande, helhetssyn och framåtanda. Vi är drygt 1600 medarbetare i Sverige. Ragn-Sells koncernen finns dessutom i Norge, Danmark och Estland. Totalt är vi ca 2500 personer i hela koncernen och 2023 omsatte koncernen ca 8,5 miljarder SEK. Visa mindre

Kommunikatör sökes till Sollentuna kommun

Har du ett par års erfarenhet som kommunikatör och söker en ny utmaning? Detta kan vara den perfekta möjligheten för dig! Om tjänstenKommunikationsavdelningen ansvarar för Sollentuna kommuns övergripande kommunikations- och varumärkesarbete, samt ger kommunikationsstöd till kommunens verksamhetskontor. Inom avdelningen jobbar vi tätt ihop för att ge professionellt stöd och utveckla kommunikationen över hela organisationen. Totalt är vi 15 medarbetare som g... Visa mer
Har du ett par års erfarenhet som kommunikatör och söker en ny utmaning? Detta kan vara den perfekta möjligheten för dig!
Om tjänstenKommunikationsavdelningen ansvarar för Sollentuna kommuns övergripande kommunikations- och varumärkesarbete, samt ger kommunikationsstöd till kommunens verksamhetskontor. Inom avdelningen jobbar vi tätt ihop för att ge professionellt stöd och utveckla kommunikationen över hela organisationen. Totalt är vi 15 medarbetare som ger kommunikationsrådgiving och stöd, arbetar med grafisk design, sociala medier, webb, foto/rörliga medier samt pressfrågor. Som kommunikatör arbetar du nära en av kommunens kommunikationsstrateger som genomför ett förändringsarbete och avlastar denne vad gäller operationell kommunikation.
Om kunden Välkommen till Sollentuna – en kommun mitt i möjligheterna! Tillsammans gör vi Sollentuna bättre varje dag för våra invånare, företagare och organisationer. Vi har tydliga och ambitiösa mål för att skapa trygghet, välfärd och hållbar tillväxt.
Vi erbjuder dig ett meningsfullt och roligt jobb i en stabil miljö där ambitionsnivån är hög. Hos oss får du fantastiska kollegor som vill göra skillnad för andra. Nu söker vi dig som är nytänkande, ansvarstagande och välkomnande. Följ med oss på resan mot att skapa Sveriges mest attraktiva kommun!
Vi söker dig som:-Är duktig på att skriva texter – nyhetstexter och sociala medier - snabbt på god svenska
-Kommer att sköta våra Facebookgrupper – lägga ut bilder och publicera
-Kan produktionsleda, dvs ta emot behov av grafisk produktion från kommunens kontor, redigera text, sköta korrvändor och skicka vidare till kollegor som gör formgivningen.
-Kan skriva digitala nyhetsbrev i Apsis
-Klarar enklare grafisk produktion i InDesign och Photoshop
-Är kunnig i Optimizely (för vår externwebb) samt gärna SiteVision (intranät)
ÖvrigtUppdraget är på heltid med start omgående och 6 månader framåt, med chans till förlängning.
Om Arena Personal Arena Personal är experter på rekrytering och bemanning och är en av de mest erfarna aktörerna på den svenska bemanningsmarknaden. Vi är verksamma över hela Sverige, och har kollektivavtal med Unionen och LO. Som konsult hos oss på Arena Personal kan du förvänta dig en stöttande och nära Konsultchef. Hos oss får du möjlighet att testa på nya spännande arbetsplatser, bredda ditt nätverk och utveckla din karriär.
Vi ser fram emot att hjälpa dig till ditt nästa arbete! Visa mindre

Kundansvarig kommunikationsstrateg till kommun

Stämmer du in på profilen senior och ansvarsfull? Då har du möjligheten att få göra skillnad med dina kunskaper inom kommunikation! Om uppdraget Vi söker en kundansvarig kommunikationstrateg till en kommun i norra Stockholm. Uppdraget väntas starta den 5 augusti och ska pågå till och med den 30 december 2024.Detta konsultuppdrag avser ett heltidsuppdrag, 100% som utförs på plats i kundens nyrenoverade lokaler, men även på distans i överenskommelse med kund... Visa mer
Stämmer du in på profilen senior och ansvarsfull? Då har du möjligheten att få göra skillnad med dina kunskaper inom kommunikation!
Om uppdraget
Vi söker en kundansvarig kommunikationstrateg till en kommun i norra Stockholm. Uppdraget väntas starta den 5 augusti och ska pågå till och med den 30 december 2024.Detta konsultuppdrag avser ett heltidsuppdrag, 100% som utförs på plats i kundens nyrenoverade lokaler, men även på distans i överenskommelse med kund. Du kommer ingå i enkommunikationsavdelning om 15 medarbetaresom ansvarar för kommunensövergripande kommunikations- och varumärkesarbete, där 4 av dessa är kundansvariga.Som kundansvarig kommunikatörstrateg ansvar du för två av kommunens kontor, utbildningskontoret och kultur- och fritidskontoret.
Dina arbetsuppgifter
Du arbetar både strategiskt som operativt med kommunikation och ansvarar för denstrategiska kommunikationsplaneringensamt ser till att kommunikationen bidrar till att kontoren når sina övergripande mål.Utöver detta hjälper du även till med stöd och rådgivning inom kommunikation då du arbetar nära ledningen och medarbetare på de tvåkontoren och kollegor inom kommunikationsavdelningen. Du arbetar med att producera och publicera texter i olika kanaler och projektleder kommunikationsaktiviteter. Du rapporterar tillkommunikationschefen.
Dina främsta arbetsuppgifter består av:
Strategisk kommunikationsplanering med mål att stödja verksamhets- och varumärkesmål.
Utveckla kontorens kommunikation och arbetssätt för att på bästa sätt nå målgrupper, i samverkan med kollegor med specialistkompetens på kommunikationsavdelningen och på kontoren.
Operativt genomförande av kommunikationsinsatser.
Stötta kontoren inom kommunikation i krisläge.

Dina kvalifikationer
Högskoleutbildning inom kommunikation eller annan motsvarande utbildning relevant för tjänsten.
Flerårig erfarenhet av kommunikationsarbeteoch är van att ta fram kommunikationsstrategier på hög nivå och att omsätta dessa i praktiken.
Har erfarenhet av liknande arbete i politiskt styrd verksamhet.
Har framgångsrikt arbetat i roller där du gett kommunikationsstöd till ledning och verksamheter.
Erfarenhet av att arbeta med utbildningsfrågor som kommunikatör eller kommunikationsstrateg.
Erfarenhet av kriskommunikation.
Du är en skicklig skribent som formulerar budskap och väljer kanal med målgruppen i fokus och kommunicerar obehindrat på svenska i tal och skrift.

För att passa i rollen är duinitiativrik, driven och strategisk samt harförmågan att självständigt prioritera och genomföra arbetsuppgifter. Du är relationsbyggande och inger ett naturligt förtroende både hos medarbetare och chefer. Att kommunicera tydligt ochmålgruppsanpassat både i tal och skrift ligger även i din natur.
Vidare är du strukturerad och har förmåga att hantera många olika arbetsuppgifter som löper parallellt.
Meriterande
Erfarenhet av att leda workshops och utbildningar.

Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 14/6.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Pernilla Gärden [email protected]
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på +46 72 175 40 00
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år. Visa mindre

Sollentuna kommun söker kommunikationsstrateg

Vill du vara med och göra skillnad genom dina kunskaper inom kommunikation? Vårt fokus är att göra Sollentuna lite bättre varje dag för våra invånare och medarbetare. Vår vision är att bli Sveriges mest attraktiva kommun. Konsekvent kommunikation och ett starkt varumärke hjälper oss att uppnå den visionen. Arbetsuppgifter Tjänsten innehåller både strategiskt och operativt kommunikationsarbete. I din roll ansvarar du för den strategiska kommunikationsp... Visa mer
Vill du vara med och göra skillnad genom dina kunskaper inom kommunikation?

Vårt fokus är att göra Sollentuna lite bättre varje dag för våra invånare och medarbetare.

Vår vision är att bli Sveriges mest attraktiva kommun. Konsekvent kommunikation och ett starkt varumärke hjälper oss att uppnå den visionen.

Arbetsuppgifter
Tjänsten innehåller både strategiskt och operativt kommunikationsarbete. I din roll ansvarar du för den strategiska kommunikationsplaneringen i syfte att stödja verksamhets- och varumärkesmål. Du utvecklar förvaltningskontorens kommunikation och arbetssätt för att på bästa sätt nå målgrupper. Du ger stöd och rådgivning inom kommunikation, skriver och publicerar texter i olika kanaler och projektleder kommunikationsaktiviteter. Du arbetar nära ledning och medarbetare på de två kontoren och kollegor inom kommunikationsavdelningen. Du rapporterar till kommunikationschefen.

Erfarenhet
Du har flerårig erfarenhet av kommunikationsarbete och är van att ta fram kommunikationsstrategier och att omsätta dessa i praktiken.
Du har erfarenhet av liknande arbete i politiskt styrd verksamhet och har framgångsrikt arbetat i roller där du gett kommunikationsstöd till ledning.
Du är en skicklig skribent som formulerar budskap och väljer kanal med målgruppen i fokus och kommunicerar obehindrat på svenska i tal och skrift.
Vi vill också att du har erfarenhet av kriskommunikation.

Vi söker sig som har högskoleutbildning inom kommunikation eller annan motsvarande utbildning relevant för tjänsten.

Meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta med skol- eller utbildningsfrågor samt att leda workshops och utbildningar.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är initiativrik, driven och strategisk. Du har förmågan att självständigt prioritera och genomföra arbetsuppgifter. Att bygga relationer och förtroende hos både chefer och kollegor är något som kommer naturligt för dig, liksom att kommunicera tydligt och målgruppsanpassat både i tal och skrift. Du är strukturerad och har förmåga att hantera att många olika arbetsuppgifter som löper parallellt.

Vi erbjuder
Rollen som kommunikationsstrateg är en rolig, spännande och viktig tjänst med stort eget ansvar och goda möjligheter till professionell utveckling. Du blir en del av kommunikationsavdelningen som ansvarar för Sollentuna kommuns övergripande kommunikations- och varumärkesarbete. 

Inom avdelningen jobbar vi tätt ihop och hjälper varandra för att ge ett kvalificerat stöd och utveckla kommunikationen över hela organisationen. Totalt är vi 15 medarbetare, varav fyra kommunikationsstrateger med kundansvar för kommunens olika förvaltningskontor. Utöver det finns kollegor som arbetar särskilt med grafisk design, sociala medier, webb, foto och film samt pressfrågor. Vi är en positiv grupp som motiveras av att göra Sollentuna lite bättre varje dag!

Vi vill att våra medarbetare ska kunna ha ett hållbart arbetsliv, bland annat att kunna kombinera ett professionellt arbete med familj och fritid. Vi tillämpar flextid och erbjuder distansarbetsmöjligheter, kompetensutveckling, friskvårdsbidrag och semesterväxling. Tjänsten är placerad i nyrenoverade lokaler i Turebergshuset som ligger centralt i Sollentuna centrum. Hit är det är lätt att ta sig med allmänna kommunikationer. 

Välkommen till Sollentuna – en kommun mitt i möjligheterna! Tillsammans gör vi Sollentuna bättre varje dag för våra invånare, företagare och organisationer. Vi har tydliga och ambitiösa mål för att skapa trygghet, välfärd och hållbar tillväxt.


Vi erbjuder dig ett meningsfullt och roligt jobb i en stabil miljö där ambitionsnivån är hög. Hos oss får du fantastiska kollegor som vill göra skillnad för andra. Nu söker vi dig som är nytänkande, ansvarstagande och välkomnande. Följ med oss på resan mot att skapa Sveriges mest attraktiva kommun! Visa mindre

Kommunikationsstrateg

Vi söker en skicklig kommunikationsstrateg till kommunledningskontoret på Sollentuna kommun. I rollen ingår arbete med kommunens övergripande internkommunikation, intranät och arbetsgivarvarumärke. Du ansvarar för den strategiska kommunikationsplaneringen och det dagliga, operativa kommunikationsstödet till avdelningar på kommunledningskontoret. Dessa är avdelningarna för ekonomi, administration, IT, HR samt arbetsmarknad och näringsliv. Du projektlede... Visa mer
Vi söker en skicklig kommunikationsstrateg till kommunledningskontoret på Sollentuna kommun.

I rollen ingår arbete med kommunens övergripande internkommunikation, intranät och arbetsgivarvarumärke. Du ansvarar för den strategiska kommunikationsplaneringen och det dagliga, operativa kommunikationsstödet till avdelningar på kommunledningskontoret. Dessa är avdelningarna för ekonomi, administration, IT, HR samt arbetsmarknad och näringsliv.

Du projektleder kommunikationsaktiviteter och producerar och publicerar texter i olika kanaler. Du arbetar nära ledning och medarbetare på kommunledningskontoret och kollegor inom kommunikationsavdelningen. Du rapporterar till kommunikationschefen.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

- Vara ansvarig kommunikatör och huvudsaklig kontakt gentemot kommunledningskontoret avdelningar.
- Ge dagligt kommunikationsstöd till chefer och medarbetare.
- Arbete med att utveckla kommunens interna kommunikation, både strategiskt och operativt.
- Driva och utveckla Sollentunas intranät Solsidan.
- Tillsammans med HR-avdelningen driva kommunens övergripande satsningar kopplade till Sollentunas arbetsgivarmärke.

Kvalifikationer
Vi söker sig som har högskoleutbildning inom kommunikation eller annan motsvarande utbildning relevant för tjänsten. Du är en skicklig skribent som kommunicerar obehindrat på svenska i tal och skrift.
Dessutom vill vi att du har erfarenhet av:

- liknande tjänst och arbetsuppgifter, där du tagit fram kommunikationsstrategier och omsatt dessa i praktiken
- strategiskt och operativt kommunikationsstöd till ledning och verksamheter
- att driva och utveckla arbetsgivarvarumärke, inklusive strategisk och praktiskt arbete på LinkedIn
- ansvar för intranät i en större organisation
- framtagning eller utveckling av strategi eller riktlinjer för internkommunikation
- kommunikationsstöd till evenemang, gärna med målgrupp chefer
- kriskommunikation.

Meriterande om du har erfarenhet från en politiskt styrd organisation, samt av budgetansvar.

Vi söker dig som är initiativrik, driven och strategisk. Du är service- och utvecklingsinriktad och har förmågan att självständigt prioritera och genomföra arbetsuppgifter. Du tycker om att samarbeta och har förmågan att engagera och inspirera kollegor för att skapa bästa möjliga kommunikation för våra målgrupper. Du är strukturerad och har förmåga att hantera att många olika arbetsuppgifter som löper parallellt.

Vi erbjuder 
Du blir en del av kommunikationsavdelningen som ansvarar för Sollentuna kommuns övergripande kommunikations- och varumärkesarbete, och som ger stöd till inom kommunikation till kommunens olika verksamheter. Totalt är vi 15 medarbetare, varav fyra är kundansvariga. Kundansvarig kommunikationsstrateg fungerar som huvudsaklig kontakt gentemot ett eller flera förvaltningskontor. Utöver det finns kollegor som arbetar särskilt med grafisk design, sociala medier, webb, foto och rörlig bild samt pressfrågor.

I rollen som kommunikationsstrateg blir du en viktig pusselbit i det strategiska och praktiska arbetet när Sollentuna utvecklar kommunikationen framåt. Arbetet ger dig stora möjligheter till professionell utveckling och stort ansvar. Hos oss väntar en positiv och drivande grupp kollegor som motiveras av att vara med och göra Sollentuna lite bättre varje dag!

Vi har en modern syn på våra medarbetare och du får ett stort ansvar för ditt arbete och din arbetstid. Vi vill att våra medarbetare ska kunna ha ett hållbart arbetsliv, bland annat att kunna kombinera ett professionellt arbete med familj och fritid. Vi tillämpar flextid och erbjuder distansarbetsmöjligheter, kompetensutveckling, friskvårdsbidrag och semesterväxling. Tjänsten är placerad i nyrenoverade lokaler i Turebergshuset som ligger centralt i Sollentuna centrum. Hit är det är lätt att ta sig med allmänna kommunikationer. 

Välkommen till Sollentuna – en kommun mitt i möjligheterna! Tillsammans gör vi Sollentuna bättre varje dag för våra invånare, företagare och organisationer. Vi har tydliga och ambitiösa mål för att skapa trygghet, välfärd och hållbar tillväxt.


Vi erbjuder dig ett meningsfullt och roligt jobb i en stabil miljö där ambitionsnivån är hög. Hos oss får du fantastiska kollegor som vill göra skillnad för andra. Nu söker vi dig som är nytänkande, ansvarstagande och välkomnande. Följ med oss på resan mot att skapa Sveriges mest attraktiva kommun! Visa mindre

Learning  assistent / Content writer

Ansök    Feb 23    Ragn-Sells Recycling AB    Mediakonsulent
Vill du kunna göra skillnad genom ditt dagliga arbete? Som medarbetare på Ragn-Sells gör du det, oavsett roll inom företaget. Vårt arbete bidrar nämligen till ett bättre samhälle och en bättre miljö. Dessutom verkar vi inom en spännande framtidsbransch där vår gedigna historia och stora kunnande är en enorm styrka. Som företag vill vi vara ett bevis på att omsorg om jorden och bra affärer går hand i hand.Nu har du möjlighet att få arbetslivserfarenhet från... Visa mer
Vill du kunna göra skillnad genom ditt dagliga arbete? Som medarbetare på Ragn-Sells gör du det, oavsett roll inom företaget. Vårt arbete bidrar nämligen till ett bättre samhälle och en bättre miljö. Dessutom verkar vi inom en spännande framtidsbransch där vår gedigna historia och stora kunnande är en enorm styrka. Som företag vill vi vara ett bevis på att omsorg om jorden och bra affärer går hand i hand.Nu har du möjlighet att få arbetslivserfarenhet från Learning-området och samtidigt bidra till en  bättre miljö genom att arbeta i ett stabilt familjeföretag som gör världen lite bättre, varje dag.

Välkommen att söka till Ragn-Sells som vår nya Learning assistent / Content writer på deltid.

Studerar du kommunikation, pedagogik eller liknande och vill samla erfarenheter från arbetslivet genom ett meriterande arbete på Ragn-Sells? Då är vi intresserade av att träffa dig. 

Vad rollen innebär

Du kommer att arbeta inom Ragn-Sells Akademin och hjälpa oss att underlätta vardagen för våra medarbetare genom att t.ex.


• Självständigt bygga lärresor i våra plattformar
• Ha kontakt med beställare av lärande för att säkra lärtillfällen
• Följa upp och utvärdera läranden
• Sammanställa och förbereda utskick av information
• Ha förmåga att målgruppsanpassa innehåll
• Ha löpande kontakt med den operativa organisationen samt i vissa fall leverantörer
• Löpande administrativt arbete

Vem är du?

Vi söker dig som studerar kommunikation, pedagogik eller liknande. Vi tror att:


• Har ett intresse för lärande på arbetsplatser.
• Har en naturlig nyfikenhet för andra människor vilket hjälper dig att sätta dig in i nya verksamheter och deras behov.
• Du är strukturerad, kommunikativ och har lätt för att samarbeta. 
• Det är även meriterande om du är intresserad av olika digitala lösningar och van att arbeta med digitala verktyg som t.ex. Office 365, utbildningsplattformar och författarverktyg.
• Du trivs i en roll med många samarbetsytor och är mån om att skapa goda relationer
• Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift

Vad vi erbjuder


• Arbete inom en av Sveriges viktigaste branscher
• Flexibel arbetsplats med stor möjlighet att arbeta hemifrån.
• En trevlig arbetsmiljö med kompetenta kollegor
• Goda anställningsvillkor med kollektivavtal, pension, friskvårdsbidrag m.m.
• Oberoende pensionsrådgivning genom Lifeplan
• Kompetensutvecklingsmöjligheter genom vår egen Akademi

En viktig del i vårt hållbarhetsarbete är att säkra en inkluderande arbetsplats där människor oavsett bakgrund kan växa, prestera bra och trivas.

Kontakt och ansökan

För att söka tjänsten klickar du på knappen Ansök där du registrerar ditt CV och personliga brev. Observera att urval sker löpande var vi gärna ser att du skickar in din ansökan snarast, dock senast den 2024-03-14. Vi tänker oss ett startdatum så snart som möjligt.

Vid frågor - kontakta Kristina Eklund Nielsen på [email protected].

Ragn-Sells är ett av Sveriges främsta kompetensföretag inom återvinning och miljö. Vi samlar in, behandlar och återvinner avfall och restprodukter från näringsliv, organisationer och hushåll över hela Sverige. Våra erfarna och professionella medarbetare tror på enkla lösningar, ansvarstagande, helhetssyn och framåtanda. Vi är drygt 1600 medarbetare i Sverige. Ragn-Sells koncernen finns dessutom i Norge, Danmark och Estland. Totalt är vi ca 2500 personer i hela koncernen och 2022 omsatte koncernen ca 8,7 miljarder SEK. Visa mindre

Kommunikatör med grafisk inriktning

Vi söker en kommunikatör med grafisk inriktning som kommer att ansvara för att utveckla och hålla ihop Sollentuna kommuns visuella identitet i alla våra kommunikationskanaler. I rollen ger du stöd inom grafisk produktion till kommunens kontor och samarbetar nära med kollegor på kommunikationsavdelningen. Du har gedigen känsla för färg, form och layout och en stark övertygelse om hur viktig grafisk form är för att ett budskap ska nå fram. För att trivas... Visa mer
Vi söker en kommunikatör med grafisk inriktning som kommer att ansvara för att utveckla och hålla ihop Sollentuna kommuns visuella identitet i alla våra kommunikationskanaler.

I rollen ger du stöd inom grafisk produktion till kommunens kontor och samarbetar nära med kollegor på kommunikationsavdelningen. Du har gedigen känsla för färg, form och layout och en stark övertygelse om hur viktig grafisk form är för att ett budskap ska nå fram.

För att trivas i rollen är du är en person med samhällsintresse som ser både helhet och de små detaljerna. Du har en hög servicekänsla och motiveras av att skapa en sammanhållen grafisk profil i olika kanaler, från webb, trycksaker och mässmontrar, till digitala skyltar och profilprodukter.

Arbetsuppgifter
- Grafisk formgivning för digitala och fysiska kanaler
- Ansvar för, samt utveckling och implementering av vår visuella identitet
- Beställning av varumärkesstärkande foton och illustrationer
- Samarbete med upphandlad byrå och fotograf

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:

- Akademisk medie- och kommunikationsvetenskaplig utbildning med grafisk inriktning eller motsvarande
- Flerårig erfarenhet av arbete som kommunikatör med grafisk inriktning och ansvar för grafisk profil
- Mycket goda kunskaper inom layout och formgivning: erfarenhet i Adobe Creative Suite (främst InDesign, Illustrator, Photoshop och After Effects)
- Vana vid arbete med Office-mallar
- Mycket goda kunskaper i svenska och är en duktig skribent
- Erfarenhet av - produktion av rörlig media
- att arbeta med grafisk profil i webb och andra digitala kanaler
- att göra beställningar hos tryckerier



Färdigheter inom foto är meriterande. Vi ser även gärna att du varit med och implementerat ett mallsystem för användning av medarbetare i en organisation. Arbete i politiskt styrd verksamhet är även det meriterande.

Vi söker dig som är initiativrik och kreativ, driven och noggrann. Du är service- och utvecklingsinriktad och har förmågan att självständigt prioritera och genomföra arbetsuppgifter. Du trivs med att samarbeta nära med andra och är lyhörd för idéer och behov hos verksamheter. Du är strukturerad och har förmåga att hantera att flera olika arbetsuppgifter löper parallellt.

Vi erbjuder
Du blir en del av kommunikationsavdelningen som ansvarar för Sollentuna kommuns övergripande kommunikations- och varumärkesarbete och ger stöd till kommunens verksamheter inom kommunikation. Du kommer att ingå i ett mindre team som bland annat arbetar med grafisk produktion. Inom avdelningen finns även kollegor som ansvarar övergripande för kontakter med verksamhetskontoren och andra som arbetar med webb och intranät, kommunikationsprojekt, sociala medier, rörlig bild, samt pressfrågor. Hos oss väntar en positiv och drivande grupp kollegor som tillsammans gör Sollentuna lite bättre varje dag!

Vi har en modern syn på våra medarbetare och du får ett stort ansvar för ditt arbete och din arbetstid. Vi vill att våra medarbetare ska kunna ha ett hållbart arbetsliv, bland annat att kunna kombinera ett professionellt arbete med familj och fritid. Vi tillämpar flextid och erbjuder distansarbetsmöjligheter, kompetensutveckling, friskvårdsbidrag och semesterväxling. Tjänsten är placerad i nyrenoverade lokaler i Turebergshuset som ligger centralt i Sollentuna centrum. Hit är det är lätt att ta sig med allmänna kommunikationer. 

Välkommen till Sollentuna – en kommun mitt i möjligheterna! Tillsammans gör vi Sollentuna bättre varje dag för våra invånare, företagare och organisationer. Vi har tydliga och ambitiösa mål för att skapa trygghet, välfärd och hållbar tillväxt.


Vi erbjuder dig ett meningsfullt och roligt jobb i en stabil miljö där ambitionsnivån är hög. Hos oss får du fantastiska kollegor som vill göra skillnad för andra. Nu söker vi dig som är nytänkande, ansvarstagande och välkomnande. Följ med oss på resan mot att skapa Sveriges mest attraktiva kommun! Visa mindre

Kultur- och fritidskontoret söker en informationskoordinator

Om jobbet Sollentuna är en växande kommun med siktet inställt på att bli Sveriges mest attraktiva kommun. Vi var Årets kvalitetskommun 2019 och vi har höga ambitioner i vårt arbete med trygghet och Agenda 2030 som är en integrerad del av vår vision och vårt ledningssystem. Kultur- och fritidskontoret i Sollentuna ansvarar för drift av olika idrottsanläggningar, konst och allmänkultur, tre bibliotek, en kulturskola, tre fritidsgårdar, ett ungdomshus, k... Visa mer
Om jobbet

Sollentuna är en växande kommun med siktet inställt på att bli Sveriges mest attraktiva kommun.

Vi var Årets kvalitetskommun 2019 och vi har höga ambitioner i vårt arbete med trygghet och Agenda 2030 som är en integrerad del av vår vision och vårt ledningssystem.

Kultur- och fritidskontoret i Sollentuna ansvarar för drift av olika idrottsanläggningar, konst och allmänkultur, tre bibliotek, en kulturskola, tre fritidsgårdar, ett ungdomshus, kultur- och idrottsföreningsutveckling samt turistfrågor. Sollentuna är en stor kommun med ett flertal olika besöksmål så som Edsbergs slott, konsthallen vid Stallbacken kultur, Sollentuna Grand Prix på Sollentunavallen, Norrvikens sjöis och en mängd spännande och intressanta kultur- och sportaktiviteter på olika offentliga platser i kommunen.

Tjänsten är placerad hos staben som har det strategiska och samordnande ansvaret för ekonomi, ekologisk och social hållbarhet, trygghet och säkerhet, digitalisering, kommunikation samt mål- och kvalitetsstyrning. Enheten består av snart 9 personer som arbetar strategiskt och utgör stöd till chefer och medarbetare samt driver på utvecklingsarbetet utifrån beslutade politiska styrdokument och lagar.

Nu söker vi en informationskoordinator med stort intresse för kultur- och fritidsfrågor och en hållbar utveckling, en person som gärna tänker ”out of the box” och vill vara med på vår utvecklingsresa.

 

Arbetsuppgifter

Som informationskoodinator hos oss kommer du vara vår lokala speakingpartner till kommunens kommunikationsavdelning gällande intern och extern kommunikation, du kommer sammanställa och koordinera information gällande utbud och offentliga evenemang i Sollentuna till berörda aktörer, exempelvis kommunikationsavdelningen, socialkontoret, vård och omsorgskontoret, säkerhetsenheten och polisen.

Du kommer även vara vår lokala webbredaktör och leda och hålla samman utvecklingen av våra kommunikationskanaler i samråd med kommunikationsavdelningen. Viss trycksaksproduktion kan förekomma, exempelvis att sammanställa fritidsvaneundersökningen i en läsvänlig rapport men också olika inbjudningar och flyers vid behov.

Uppgifterna kan även innebära övrig administration som att svara på olika remisser och att delta i olika utredningar.

 

Vi erbjuder

En utvecklingsresa och möjlighet att växa med ansvar. Vi bryter nya marker i en föränderlig värld där vi behöver tänka hållbart i det vi gör och kommunicera både strategiskt och till rätt målgrupper i rätt tid.

Arbetsplatsen ligger i centrala Sollentuna. Enligt senaste medarbetarundersökning 2023 har kultur-och fritidskontoret kommunens högsta resultat inom ledning och styrning. För oss är det viktigt att våra medarbetare har ett hållbart arbetsliv och kan kombinera ett professionellt arbete med familj och fritid. Vi arbetar för att alla medarbetare ska kunna utvecklas i sin roll, att kompetenser tas till vara och att vi trivs tillsammans på jobbet.

 

Kvalifikationer:

Krav: Vi söker dig som har högskoleutbildning inom information och kommunikation eller liknande. Du behöver ha erfarenhet av arbete med kommunikation eller marknadsföring. God svenska i tal och skrift är en förutsättning.

Meriterande: Det är meriterande med erfarenhet av kommunikationsarbete eller marknadsföring av kultur- och fritidsutbud.

Som person: I och med att tjänsten innebär kommunikation med flera olika aktörer och målgrupper, interna som externa, behöver du vara serviceinriktad samt tydlig och mjuk i din kommunikation. Arbetet kräver ett självgående och strukturerat arbetssätt. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Tjänsten är en tillsvidareanställning. Tillträde snarast eller efter överenskommelse. I denna rekrytering kommer vi att genomföra bakgrundskontroll på slutkandidat/er innan anställning erbjuds.

Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.

Varmt välkommen med din ansökan!

Välkommen till Sollentuna – en kommun mitt i möjligheterna! Tillsammans gör vi Sollentuna bättre varje dag för våra invånare, företagare och organisationer. Vi har tydliga och ambitiösa mål för att skapa trygghet, välfärd och hållbar tillväxt.


Vi erbjuder dig ett meningsfullt och roligt jobb i en stabil miljö där ambitionsnivån är hög. Hos oss får du fantastiska kollegor som vill göra skillnad för andra. Nu söker vi dig som är nytänkande, ansvarstagande och välkomnande. Följ med oss på resan mot att skapa Sveriges mest attraktiva kommun! Visa mindre

Kommunikatör

Sollentuna kommun söker erfaren kommunikatör. Vårt fokus är att göra Sollentuna lite bättre varje dag för våra invånare och medarbetare. Vår vision är att bli Sveriges mest attraktiva kommun. Konsekvent kommunikation och ett starkt varumärke hjälper oss att uppnå den visionen. Vi söker dig som vill vara med och göra skillnad genom dina kunskaper inom kommunikation! I din roll som kommunikatör har du ansvar för två av kommunens kontor, utbildning och k... Visa mer
Sollentuna kommun söker erfaren kommunikatör.

Vårt fokus är att göra Sollentuna lite bättre varje dag för våra invånare och medarbetare. Vår vision är att bli Sveriges mest attraktiva kommun. Konsekvent kommunikation och ett starkt varumärke hjälper oss att uppnå den visionen.

Vi söker dig som vill vara med och göra skillnad genom dina kunskaper inom kommunikation!

I din roll som kommunikatör har du ansvar för två av kommunens kontor, utbildning och kultur och fritid. Du ansvarar, leder och bidrar till att driva förändring och utveckling och skapa värde för våra målgrupper genom kvalificerat kommunikationsarbete. Tillsammans bygger vi varumärket Sollentuna.

Om oss

Kommunikationsavdelningen på Sollentuna kommun leder och samordnar kommunens övergripande kommunikations- och varumärkesarbete. Vi ansvarar för att kommunens alla delar kommunicerar på ett intresseväckande, målgruppsanpassat, sakligt och enhetligt sätt. Vi vill vara ett kvalificerat stöd till alla förvaltningskontor och verksamheter så att de kan nå framgång och ge invånarna vad de vill ha och behöver. Vi arbetar även med kommunövergripande kommunikationsprojekt, till exempel varumärke, omvärldsanalys och webb. Inom avdelningen samlas olika kommunikationskompetenser och vi har ett nära samarbete för att ge ett professionellt stöd till kommunens verksamheter och driva utveckling av hela kommunens kommunikation.

Rollen som kundansvarig kommunikatör
I din roll är du ansvarig kommunikatör, kundansvarig, för två av kommunens kontor: utbildningskontoret och kultur- och fritidskontoret. Du ansvarar för allt ifrån att utveckla strategier och ge råd till andra om hur de kan använda kommunikation, till att producera och publicera text och bild i olika kanaler och projektleda kommunikationsaktiviteter för evenemang. Du arbetar nära medarbetare på de två kontoren och kollegor inom kommunikationsavdelningen. Du rapporterar till kommunikationschefen.

På kommunikationsenheten finns 15 medarbetare, varav fyra är kundansvariga. Kundansvarig kommunikatör fungerar som huvudsaklig kontakt gentemot ett eller flera förvaltningskontor.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

- Arbeta konsultativt med förvaltningens ledning för att stärka kontorens kommunikativa förmåga.
- Strategisk kommunikationsplanering och operativt genomförande av kommunikationsinsatser.
- Producera målgruppsanpassad kommunikation i form av text och bild för främst digitala kanaler.
- Utveckla kontorens kommunikation och arbetssätt för att på bästa sätt nå målgrupper, i samverkan med kollegor med specialistkompetens på kommunikationsavdelningen och på kontoren.
- Leda och genomföra kommunikationsinsatser vid evenemang.
- Stötta kontoren inom kommunikation i krislägen.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom kommunikation eller annan motsvarande utbildning relevant för tjänsten. Du har lång erfarenhet av kommunikationsarbete och är en duktig projektledare inom kommunikation. Du har vana att ta fram kommunikationsstrategier och att omsätta dessa i praktiken. Du har framgångsrikt arbetat i roller där du gett kommunikationsstöd till verksamheter. Du har ett intresse för skol- och kultur och fritidsfrågor. Du har goda kunskaper i webbpublicering och redigeringsverktyg och erfarenhet av arbete i sociala medier. Du ser nyfiket på de stora möjligheterna som den digitala utvecklingen innebär för kommunikation framåt.

Du är en skicklig skribent och brinner för att formulera budskap. Du utvecklar och väljer kanaler som gör att vi kan nå mottagaren där den befinner sig. Du kommunicerar obehindrat på svenska i tal och skrift. Vi vill också att du ska ha erfarenhet av kriskommunikation.

Meriterande

Erfarenhet av att leda workshops och utbildningar.
Kunskap i att filma och redigera rörlig bild och/eller att hantera webbsändningar.
Erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation.
Kunskap och erfarenhet av utbildning och kultur- och fritidsfrågor.

Kompetenser

Vi söker dig som är proaktiv och prestigelös. Du är service- och utvecklingsinriktad och har förmågan att självständigt prioritera och genomföra arbetsuppgifter. Att bygga relationer och samarbeta med både chefer och kollegor är något som kommer naturligt för dig. Du har förståelse för både invånarnas och verksamheternas behov avseende kommunikation och du drivs av att skapa målgruppsanpassade budskap och aktiviteter. Du har förmåga att hantera att många olika arbetsuppgifter som löper parallellt.

Övrigt
Bakgrundskontroll kommer att göras på slutkandidat.

Vi erbjuder
Du är en viktig pusselbit i det strategiska och praktiska arbetet när Sollentuna utvecklar kommunikationen framåt. Arbetet ger dig stora möjligheter till professionell utveckling och stort ansvar. Hos oss råder en positiv stämning med god samverkan och professionellt utbyte mellan arbetskamraterna. På kommunikationsenheten väntar ett glatt och drivande gäng kollegor som brinner för att göra Sollentuna lite bättre varje dag.

Vi har en modern syn på våra medarbetare och du får ett stort eget ansvar för ditt arbete och din arbetstid. Vi vill att våra medarbetare ska kunna kombinera ett professionellt arbete med familj och fritid. Vi tillämpar flextid.

Med engagemang växer vi tillsammans – vi skapar värde och gör Sollentuna lite bättre varje dag. Vi vill ge dig möjligheten att kunna påverka, utvecklas, växa i din yrkesroll och trivas med kollegor. Vi söker dig som är nytänkande, ansvarstagande och välkomnande. Jämlikhet och mångfald är viktigt för oss och vi behöver olika kompetenser i våra verksamheter. Välkommen till oss! Visa mindre

Kommunikatör med ansvar för filmstudio

Vårt fokus är att göra Sollentuna lite bättre varje dag för våra invånare och medarbetare. Vår vision är att bli Sveriges mest attraktiva kommun. Konsekvent kommunikation och ett starkt varumärke hjälper oss att uppnå den visionen. Vi söker nu en erfaren kommunikatör som kan leda arbetet i vår nya filmstudio och arbeta med grafisk produktion, men även med andra kommunikationsuppdrag. Du kommer att ha en viktig roll i att stärka både vår interna och ext... Visa mer
Vårt fokus är att göra Sollentuna lite bättre varje dag för våra invånare och medarbetare.

Vår vision är att bli Sveriges mest attraktiva kommun. Konsekvent kommunikation och ett starkt varumärke hjälper oss att uppnå den visionen.

Vi söker nu en erfaren kommunikatör som kan leda arbetet i vår nya filmstudio och arbeta med grafisk produktion, men även med andra kommunikationsuppdrag. Du kommer att ha en viktig roll i att stärka både vår interna och externa kommunikation!

Om oss

Kommunikationsavdelningen på Sollentuna kommun leder och samordnar kommunens övergripande kommunikations- och varumärkesarbete. Vi ansvarar för att kommunens alla delar kommunicerar på ett intresseväckande, målgruppsanpassat, sakligt och enhetligt sätt. Vi är ett stöd till alla förvaltningskontor och verksamheter så att de kan nå framgång och ge invånarna vad de vill ha och behöver. Vi arbetar även med övergripande kommunikationsprojekt, till exempel varumärke, omvärldsanalys och webb. Inom avdelningen samlas olika kommunikationskompetenser och vi har ett nära samarbete för att driva utveckling av hela kommunens kommunikation.

Rollen som kommunikatör med ansvar för filmstudio
I din roll som kommunikatör har du ansvar för vår nyinstallerade filmstudio. Du kommer att starta upp, organisera och driva arbetet med studion. Du kommer att ha stora möjlighet att forma och utveckla arbetssätt och stärka kollegors kommunikativa förmåga genom att dela med dig av din kompetens.

I uppdraget ingår även andra arbetsuppgifter. Du skapar både korta och längre filmer genom att filma och bearbeta material, och tar även foton. Du stöttar dina kollegor på kommunikationsavdelningen med grafiska lösningar och layout för tryckta och digitala kanaler. Du kommer även att ge kommunikationsstöd till kommunens verksamhet genom att ta fram kommunikationsplaner, genomföra kommunikationsinsatser och skriva texter för digitala och tryckta kanaler.

Du rapporterar till kommunikationschefen.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

- Ansvara för filmstudion och säkerställa att vi har ett smidigt och effektivt sätt att arbeta med den.
- Producera webbsändningar, film och foto. Redigera och efterbearbeta film och foto.
- Skriva texter till våra digitala och tryckta kanaler och manus för film.
- Arbeta med grafisk produktion.
- Ta fram kommunikationsplaner och genomföra kommunikationsinsatser, små som större.

Kvalifikationer
Högskoleutbildning inom kommunikation eller annan motsvarande utbildning relevant för tjänsten.

Erfarenhet av

- Strategiskt och operativt kommunikationsarbete.
- Att organisera webbsändningar med deltagare i studio och på länk och arbete i filmstudio.
- Foto- och filmproduktion, inklusive redigering, ljudbehandling och studioteknik.
- Grafisk formgivning och produktion.
- Publicera på webb och i sociala medier.

Du är en skicklig skribent som kommunicerar obehindrat på svenska i tal och skrift. 

Meriterande

Erfarenhet av att leda workshops och utbildningar.
Erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation.

Kompetenser

Vi söker dig som tar initiativ, planerar ditt arbete väl och självständigt prioriterar och genomför arbetsuppgifter. Du har en pedagogisk förmåga och tycker om att dela med dig av kunskaper. Att bygga relationer och samarbeta med andra är något som kommer naturligt för dig. Du har förståelse för både invånarnas och verksamheternas behov avseende kommunikation och du drivs av att skapa målgruppsanpassade budskap och aktiviteter. Du har förmåga att hantera att många olika arbetsuppgifter som löper parallellt.

Övrigt
I denna rekrytering kommer vi att använda tester och arbetsprover som en del av vår bedömning. Bakgrundskontroll kommer att göras på slutkandidat.

Vi erbjuder
Du är en viktig pusselbit i det strategiska och praktiska arbetet när Sollentuna utvecklar kommunikationen framåt. Arbetet ger dig stora möjligheter till professionell utveckling och stort ansvar. Hos oss råder en positiv stämning med god samverkan och professionellt utbyte mellan arbetskamraterna. På kommunikationsenheten väntar ett glatt och drivande gäng kollegor som brinner för att göra Sollentuna lite bättre varje dag.

Vi har en modern syn på våra medarbetare och du får ett stort eget ansvar för ditt arbete och din arbetstid. Vi vill att våra medarbetare ska kunna kombinera ett professionellt arbete med familj och fritid. Vi tillämpar flextid.

Med engagemang växer vi tillsammans – vi skapar värde och gör Sollentuna lite bättre varje dag. Vi vill ge dig möjligheten att kunna påverka, utvecklas, växa i din yrkesroll och trivas med kollegor. Vi söker dig som är nytänkande, ansvarstagande och välkomnande. Jämlikhet och mångfald är viktigt för oss och vi behöver olika kompetenser i våra verksamheter. Välkommen till oss! Visa mindre

Content producer Samsung mobile

We are looking for a Content producer Samsung Mobile to setup and lead our content center for Samsung mobile and produce high quality and locally relevant product and brand content. This role requires planning, creation and design editing skills and as part of the Marketing Team, you will be responsible for the visual identity and visual content creation for the Samsung mobile division content creation. With a focus on photography and videography of produc... Visa mer
We are looking for a Content producer Samsung Mobile to setup and lead our content center for Samsung mobile and produce high quality and locally relevant product and brand content. This role requires planning, creation and design editing skills and as part of the Marketing Team, you will be responsible for the visual identity and visual content creation for the Samsung mobile division content creation. With a focus on photography and videography of product and brands assets, you will enhance the online experience on the website and social media channels for the wider portfolio within Samsung Mobile as smartphones, smartwatches, PCs, tables and hearable devices. You will work with both Samsung Nordic and local marketing departments and local Channel marketing and Sales functions to initiate creativity and drive content with key focus on our products. The content produced will be activated on within both Samsung’s own and Samsung’s partners’ platforms. The overall objective for the position is drive ideation, produce content and edit content that will contribute to drive sell out of and grow brand and product preference for Samsung Mobile in the Nordics, with the ultimate target of reaching a market leading position. Samsung’s overall mission is to become and be the # 1 brand in the minds, hearts, homes and lives of our consumers, and the Smartphone category is a key component in reaching that vision.

BENEFICIAL QUALIFICATIONS:

-
Photography and videography of experiential, social media and event videos
- Working alongside the marketing team to set up a content calendar and work on an overall brand video strategy
- Work on social media content and visuals
- Plan and organize external photography and videography resources where needed on projects
- Assist creatively in the layout of the locations being photographed
- Assist in 360 tour projects, photography and videography projects including styling
- Post production and editing of all photography and videography
- Uploading creative content onto the company's website and online drives
- Work collaboratively with other team members, designers to ensure a consistent, integrated brand perception and visual identity.
Assist in Graphic Design projects, (events) posters and temporary signage for all residences EXPERIENCE, SKILLS & ATTRIBUTES: We are looking for a “creative rockstar”, that want to help us establish our content center for Samsung Nordic. You have experience of/from:
- Able to deliver high quality video, photography and designs
- Post production and editing of video and photography
- Experience in designing brand content for web, desktop and mobile.
- Creative thinker, articulate and persuasive and able to communicate operational initiatives and outcomes to a broad range of stakeholder groups.
- Good, creative and confident writer, high attention to detail in correct spelling and punctuation
- Proficient in Adobe Photoshop, Illustrator, InDesign and Premier Pro
- Degree (or similar) in Videography, photography or equivalent experience in the creative or graphic design field.
Ability to multitask several creative projectsExcellent creative skills and a great eye for detail In order to thrive and succeed in the position you are used to take own initiatives and drive implementation. You have the ability to structure and prioritize your work in a high pace environment. We see that you have a mindset where you see opportunities rather than obstacles. In your daily job, you will navigate between strategic and operational challenges every day and needs to enjoy the ride between them.

Om oss

Bemanningsstyrkan är ett etablerat bemanningsföretag med mångårig erfarenhet och ett gediget kontaktnät i Stor-Stockholm som löser våra kunders personalbehov. Vi ingår i koncernen Veddestagruppen tillsammans med Veddesta Distribution, Veddesta Transport, Multi Logistik och Rekryteringsstyrkan.

Bemanningsstyrkan är främst fokuserad på personaluthyrning, hyrköp och rekrytering inom lager, logistik, administration och ekonomi.

Det som driver oss är att få rätt människa och kompetens att matchas med rätt företagsklimat och arbetsuppgift. För att lyckasmed våra åtaganden är vi mycket lyhörda för våra kunders behov. Vi vet att personal är deras främsta tillgång.

Som konsult är du mycket viktig för oss och har du ambitionen att alltid göra ditt bästa så är du en av oss.

Vi söker nu för vår uppdragsgivare Samsung Electronic Nordic AB:s räkning en Content Producer Samsung Mobile för omgående tillsättning, uppdraget är på två år med stor möjlighet till förlängning.

Placeringen är på Samsungs nordiska huvudkontor i Kista Science City.

Vad kan vi erbjuda?

Bemanningsstyrkan är ett personligt företag där vi alla är kollegor oavsett var vi har vår fysiska arbetsplats.
Vi kan erbjuda dig runt trettio kollegor som är placerade hos Samsung och i normala fall är din konsultchef är på plats minst 1 gång per vecka för att hjälpa dig med frågor och funderingar.

Vi erbjuder marknadsmässig månadslön, friskvårdsbidrag och allt som ingår i vårt kollektivavtal.
Utöver det så har vi regelbundet gemensamma sammankomster där alla från Bemanningsstyrkan träffas.

Känner du att ovanstående stämmer in på dig och att du vill bli en del av Bemanningsstyrkans team så tveka inte att skicka in din ansökan.

Platsen ska tillsättas omgående och intervjuer sker fortlöpande.

Varmt välkommen med din ansökan som ska innehålla:


- ett cv
- ett personligt brev
- ett startdatum/information om eventuell uppsägningstid
- ett löneanspråk



/ Anja Lowndes

Konsultchef Bemanningsstyrkan Visa mindre

Digital Operations Manager to BMW Northern Europe

We are now looking for a Digital Operations Manager within Omnichannel Sales to the world´s leading manufacturer of premium cars and motorcycles – the BMW Group. Everyone who works within the BMW Group is proud to be able to deliver cars, financial services and customer experiences with the highest quality. Customers all over the world are proud to drive a BMW. Do you also want to be proud? Share your passion for BMW and Omnichannel Sales! What awaits you... Visa mer
We are now looking for a Digital Operations Manager within Omnichannel Sales to the world´s leading manufacturer of premium cars and motorcycles – the BMW Group. Everyone who works within the BMW Group is proud to be able to deliver cars, financial services and customer experiences with the highest quality. Customers all over the world are proud to drive a BMW. Do you also want to be proud? Share your passion for BMW and Omnichannel Sales!

What awaits you?
• Responsibility for planning, coordination, execution of projects, e.g manage a launch of a new online application from start to finish
• Cross-functional responsibility of the omnichannel sales journey across different legal entities, departments, and functions
• Steer the process in the different phases of the digital transformation from indirect sales; via dealers, to direct sales; direct to customers.
• Secure a full overview of the performance of the omnichannel sales process
• Support the new model launch process
• Manage regular contact with both internal and external stakeholders in the Nordic region, local markets, and BMW Headquarters
• Be part of the digital team and play an active role in BMW´s digital transformation

We are looking for an experienced Digital Operations Manager for online sales in BMWs digital channels in the Nordics. The BMW Group is undergoing a phase of change and planning to shift towards an agency distribution model throughout Europe and move to direct sales. As a Digital Operations Manager, you will work in close collaboration with both internal and external stakeholders across companies, business departments and other organizational structures. You will play a key role in the transformation from an indirect sales model where cars, accessories, hardware, and equipment have been sold via dealerships, to a direct sales model where everything will be sold online, in apps but also directly in the car.

This is a new role and you will have the opportunity to shape it.

What should you bring along?
• University degree within communications, marketing, sales, or other relevant education
• You have a couple of years of experience working in a similar role preferably in e-commerce and sales
• Experience of working in a large organization
• Experience from omnichannel sales (websites, e-commerce, apps, digital sales and retail) and daily contact with agencies and stakeholders
• Worked as a Project Manager or similar, with overall responsibility of launching new products
• Strong organizational skills with the ability to keep track of multiple tasks, deadlines, and priorities
• You have an agile mindset and can demonstrate flexibility in dealing with situations involving changing demands and requirements
• Experience collaborating with many different stakeholders in complex environments
• Be a good team player
• Strategic and business oriented
• High ability to prioritize your own time and to work independently
• Well-developed communication skills
• Fluent in both English and one of the Nordic languages (Swedish, Danish, Finnish or Norwegian).

What does it mean to work for BMW?
At BMW Group, everything starts with passion. It turns a profession into a vocation. It drives us to keep reinventing mobility and bring innovative ideas onto the roads. Enthusiasm for joint projects turns a team into a strong unit where every opinion is valued. It is only when expertise, highly professional processes and enjoyment of work unite that we can shape the future together. Whatever your heart´s desire – in the BMW Group, you will find a wide range of departments and disciplines across the world where you can share your professional passion with us.

Further information
This is a permanent position located at BMW´s Nordic head office in Sollentuna / Silverdal. The premises are modern and include a lunch restaurant as well as access to a gym and daily workouts. As a BMW employee, everyone gets the opportunity to drive their own BMW or MINI on favorable terms. The positon is full-time, starting immediately or by other agreement. 

Are you looking for an exciting challenge? Read more about BMW and your future career; https://www.bmwgroup.jobs/nordics/en.html?abc We look forward receiving your application at www.jurek.se in English. For any questions please reach out to the responsible Recruitment Consultant Cajsa Malm, [email protected] Visa mindre

Digital koordinator/Administratör

Med kompetenta och engagerade medarbetare erbjuder Utvecklingspedagogik Sverige AB skola och omsorg som bidrar till utveckling, delaktighet och livskvalitet för barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättning. Företaget driver förskola, grund- och grundsärskola med fritidshem, gymnasiesärskola och gymnasium. Våra omsorgsverksamheter omfattar korttidstillsyn, ungdomsboende och daglig verksamhet. Samtliga verksamheter präglas av hög kvalitet och individuel... Visa mer
Med kompetenta och engagerade medarbetare erbjuder Utvecklingspedagogik Sverige AB skola och omsorg som bidrar till utveckling, delaktighet och livskvalitet för barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättning. Företaget driver förskola, grund- och grundsärskola med fritidshem, gymnasiesärskola och gymnasium. Våra omsorgsverksamheter omfattar korttidstillsyn, ungdomsboende och daglig verksamhet. Samtliga verksamheter präglas av hög kvalitet och individuellt utformade insatser. Vi har ca 500 medarbetare och finns i Stockholms län.

Har du vana av att hantera sociala medier och är en skicklig administratör? Vill du arbeta i en kommunikativ, projektorienterad och administrativ roll i en organisation som driver skol- och omsorgsverksamheter vilka präglas av kvalitet, omtanke, respekt och kunskap? Vill du vara med och bidra till Utvecklingspedagogiks fortsatta utveckling?

Arbetsuppgifter

Du ingår i ett nybildat team som består av medarbetare med specialistkunskaper inom kvalitet, kommunikation och etablering. Teamet leds av en chef med ansvar för projektledning och verksamhetsutveckling, där du ingår som en viktig länk i olika projekt, CSR-arbete och marknadsföring av Utvecklingspedagogiks olika tjänster.

Digitala kanaler

Du kommer att ha ett operativt ansvar för flera av våra digitala kanaler, samt samordning av hemsida och intranät. Du kommer att vara delaktig i arbetet med att ytterligare stärka vårt varumärke. Detta inkluderar bl.a. publicering av inlägg, omvärldsbevakning samt uppföljning och analys av våra sociala mediekanaler. Du kommer också att arbeta långsiktigt och kontinuerligt med att utveckla och implementera våra strategier för sociala medier och andra digitala processer. Arbete sker i nära samverkan med teamet och våra skol- och omsorgsverksamheter.

Administration

Du kommer att marknadsföra samt administrera de interna och externa utbildningar som företaget erbjuder. Det innefattar bl.a. inbjudningar, material, sammanställningar, utvärderingar och annat som behövs av administration innan, under och efter en utbildning.

Du kommer att vara systemadministratör för vår interna lärplattform där du bland annat ansvarar för uppdateringar och behörigheter.

Tjänsten omfattar också att administrera interna bokningar av lokaler, inköp, support och stöd vid produktion av grafiskt material till våra verksamheter m.m. Du jobbar nära resten av teamet och är beredd att stötta upp där behov uppstår.

Du rapporterar till teamets chef.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

Vi söker dig som har god digital och administrativ kompetens, med bred erfarenhet och kunskap kring att administrera digitala projekt. Du har erfarenhet av att arbeta med olika administrativa system. Vi ser gärna att du har kunskap och erfarenhet av skola och omsorg med tanke på vår målgrupp.

Du har förmodligen eftergymnasial utbildning gärna med inriktning mot media, marknadsföring eller administration. Du har dokumenterad erfarenhet av att ha arbetat med sociala medier och du drivs av att arbeta utvecklingsorienterat och systematiskt med administration och med digitala processer. Du är van att självständigt stödja förändrings- och förbättringsarbete.

Vi söker dig som:


• är prestigelös, serviceorienterad och har lätt för att samarbeta med kollegor, medarbetare och andra du möter inom ramen för tjänsten
• både drivs av att arbeta självständigt och teamorienterat
• är flexibel och trivs med att arbeta med många uppgifter parallellt i en föränderlig verksamhet
• är noggrann, strukturerad och van att prioritera
• är utåtriktad och lyhörd
• har en god kommunikativ förmåga och uttrycker dig mycket väl i både tal och skrift
• har en känsla för tonalitet som matchar plattform, målgrupp och den bransch vi verkar i
• är nyfiken och har en stark vilja att utvecklas och dela med dig av dina erfarenheter.

För att trivas på Utvecklingspedagogik behöver du dela och arbeta utifrån våra värderingar Framåt, Tillsammans med Hjärta och Klokhet.

Vi erbjuder:


• en attraktiv arbetsgivare som ser medarbetarens kompetens som viktig för fortsatt utveckling
• ett arbete där de vi är till för, det vill säga våra elever och brukare, alltid är i fokus
• ett företag med hög kvalitet som kännetecknas av ständig utveckling
• en arbetsplats med trygg och välkomnande atmosfär med aktiva och kompetenta kollegor
• en arbetsmiljö som är tillåtande, utmanade och kreativ.

Vi har friskvårdsbidrag samt andra förmåner via företagets förmånsportal. Vi har kollektivavtal.

Varaktighet: Tillsvidare med provanställning

Tillträde: Efter överenskommelse

Arbetstid: Heltid

Lön: Individuell månadslön

Kontakt: Kerstin Jakobsson Hallén, Vd - 076-496 44 85, Susanne T-son, HR-chef – 072-712 31 93

Sista ansökningsdag: 2022-11-20, urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före annonstiden löpt ut.


Före anställning kommer utdrag ur belastningsregistret att begäras in.


Vi väljer att hantera denna rekrytering internt och avböjer alla eventuella erbjudanden om hjälp med rekrytering från externa företag. Visa mindre

Eventpersonal till butiksevent i Sollentuna

Eventpersonal.se är en tjänst för rekrytering av personal till alla typer av events. Vi rekryterar informatörer, värdinnor, demonstratörer, samplare, säljare och produktionsledare. Vi söker nu mycket eventpersonal till olika butiksaktiveringar runtom i Sollentuna för vårens stora kampanjer. Våra kunders butiksdemos har nu äntligen ett startdatum, 25 april! Sedan löper detta på under våren. Det kan handla om att bjuda på något så enkelt som inslagen godis t... Visa mer
Eventpersonal.se är en tjänst för rekrytering av personal till alla typer av events. Vi rekryterar informatörer, värdinnor, demonstratörer, samplare, säljare och produktionsledare.
Vi söker nu mycket eventpersonal till olika butiksaktiveringar runtom i Sollentuna för vårens stora kampanjer.
Våra kunders butiksdemos har nu äntligen ett startdatum, 25 april! Sedan löper detta på under våren. Det kan handla om att bjuda på något så enkelt som inslagen godis till att tillreda en maträtt. (Självklart får man all utbildning som krävs) Är man en person som gillar att prata med folk och som kan ta instruktioner väl så är jobbet i sig inte svårt. Är man glad och trevlig kommer man väldigt långt i denna bransch!
Dagar och tider:
Vecka: 17-20 (25 april - 20 maj)
Vecka: 22-24 (30 maj - 19 juni)
Vi matchar ihop dig med de uppdrag som passar din tillgänglighet! Vanligtvis sker butiksdemos onsdag-lördag under butikens öppettider.
Lön: från 135kr/h och uppåt beroende på uppdrag, tid etc. (ink sem.ers och OB)


Om du kan och vill jobba så ansöker du på följande vis:
1. Gå in på www.eventpersonal.se och skapa en profil (gör den så utförlig som möjligt). Skriv " RH Sollentuna" som referensnummer i din profil. (Har du redan en profil hos oss så behöver du inte ansöka denna väg. Vi kontaktar dig för detta uppdrag om din profil passar jobbet)
2. Skriv i din profil vilka dagar du är tillgänglig under vecka 17-20 samt vecka 22-24. Skriv också vad du gjort tidigare inom butiksdemo, event, kundbemötande etc. eller om du har annan relevant erfarenhet.
3. Invänta sedan ett verifieringsmail, OBS detta kan hamna i din skräppost så titta där. Klicka på länken i verifieringsmailet för att slutföra din registrering av profil.
4. I nästa steg kommer vi kontakta dig som ansökt och gjort en profil på vår webbsida och boka in en kort Zoom-intervju.
?Sök nu, vi har massor av roliga event och demos på gång! Visa mindre

Kommunikatör, inriktning internkommunikation

Vi i Sollentuna kommun har en stark övertygelse att strategisk och kreativ kommunikation driver förändring och utveckling, och skapar samtidigt stort värde för våra målgrupper. Vårt fokus är att göra Sollentuna lite bättre varje dag för våra invånare och för alla våra medarbetare. Vår vision är att bli Sveriges mest attraktiva kommun. Konsekvent kommunikation och ett starkt varumärke hjälper oss att uppnå den visionen. Vi söker nu en nytänkande och lags... Visa mer
Vi i Sollentuna kommun har en stark övertygelse att strategisk och kreativ kommunikation driver förändring och utveckling, och skapar samtidigt stort värde för våra målgrupper.

Vårt fokus är att göra Sollentuna lite bättre varje dag för våra invånare och för alla våra medarbetare. Vår vision är att bli Sveriges mest attraktiva kommun. Konsekvent kommunikation och ett starkt varumärke hjälper oss att uppnå den visionen. Vi söker nu en nytänkande och lagspelande erfaren kommunikatör som vill och kan hjälpa oss i vårt kommunikationsarbete med inriktning på internkommunikation.

Kommunikationsenheten är en del av avdelningen kommunikation och säkerhets- och trygghetsfrågor. Kommunikationsenheten ansvarar för att kommunens kommunikation på ett korrekt, målgruppsanpassat och intresseväckande sätt förmedlas enhetligt av kommunens alla delar genom ett proaktivt kommunikationsarbete. Vi vill vara ett kvalificerat stöd till alla förvaltningskontor och verksamheter så att de kan nå framgång och ge invånarna vad de vill ha och behöver. Samtidigt som vi arbetar för kommunens olika förvaltningskontor, arbetar vi även med kommunövergripande kommunikationsprojekt, till exempel varumärke, omvärldsanalys och webb.

Rollen som kommunikatör för internkommunikation
På kommunikationsenheten finns ett 15-tal medarbetare. Denna tjänst avser rollen att arbeta med kommunens internkommunikation. I det löpande dagliga arbetet arbetar du bland annat mot kommunledningskontorets stabsavdelningar; ekonomiavdelningen, personalavdelningen och administrativa avdelningen. Du kommer även att ansvara för utvecklingen av kommunens intranät utifrån användarnas behov, där du också leder och vägleder ett antal redaktörer. Du rapporterar till enhetschefen på kommunikationsenheten.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

- Arbeta med kommunens interna kommunikation, både strategiskt och operativt
- Driva och utveckla Sollentunas intranät Solsidan
- Vara ansvarig kommunikatör och huvudsaklig kontakt gentemot kommunledningskontorets stabsavdelningar
- Bistå stabsavdelningarnas chefer med strategisk rådgivning
- Tillsammans med HR-enheten arbeta aktivt med olika aktiviteter kopplat till Sollentunas  arbetsgivarvarumärke
- Delta i utvecklingen av kommunens övergripande kommunikationsarbete tillsammans med kollegor på kommunikationsenheten

Kvalifikationer
- Högskoleutbildning inom kommunikation eller annan motsvarande utbildning relevant för tjänsten
- Lång erfarenhet av att arbeta med kommunikationsarbete, både av strategisk och operativ art, med koppling till internkommunikation
- Erfarenhet av att arbeta med utveckling och drift av intranät
- Erfarenhet av att arbeta med arbetsgivarmärke
- Skicklig skribent

Som person är du strukturerad, lösningsorienterad och prestigelös. För dig är det inga problem att sätta såväl komplexa som enklare frågor i rätt sammanhang och därmed få en bra och fungerande kommunikation. Du har förståelse för både invånarnas och verksamheternas olika behov avseende kommunikation och du drivs av att identifiera målgruppsanpassade budskap, kanaler och aktiviteter.

Erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation är meriterande, men inget krav.

Vi erbjuder
Du är en viktig pusselbit i det strategiska och praktiska arbetet när Sollentuna ska utveckla kommunikationen. Arbetet ger dig stora möjligheter till professionell utveckling och stort ansvar. Hos oss råder en positiv stämning med god samverkan och professionellt utbyte mellan arbetskamraterna. På kommunikationsenheten väntar ett glatt och drivande gäng kollegor som brinner för att göra Sollentuna lite bättre varje dag.

Vi har en modern syn på våra medarbetare och du får ett stort eget ansvar för ditt arbete och din arbetstid. Vi vill att våra medarbetare ska kunna kombinera ett professionellt arbete med familj och fritid. Vi tillämpar flextid.

Med engagemang växer vi tillsammans – vi skapar värde och gör Sollentuna lite bättre varje dag. Vi vill ge dig möjligheten att kunna påverka, utvecklas, växa i din yrkesroll och trivas med kollegor. Vi söker dig som är nytänkande, ansvarstagande och välkomnande. Jämlikhet och mångfald är viktigt för oss och vi behöver olika kompetenser i våra verksamheter. Välkommen till oss! Visa mindre

Erfaren kommunikatör med kundansvar

Sollentuna kommun har en stark övertygelse att strategisk och kreativ kommunikation driver förändring och utveckling, och skapar samtidigt stora värde för alla målgrupper. Fokus är att göra Sollentuna lite bättre varje dag för våra invånare och för alla våra medarbetare och visionen är att bli Sveriges mest attraktiva kommun. Konsekvent kommunikation och ett starkt varumärke hjälper till att uppnå den visionen. Arena Personal söker på uppdrag av Sollentun... Visa mer
Sollentuna kommun har en stark övertygelse att strategisk och kreativ kommunikation driver förändring och utveckling, och skapar samtidigt stora värde för alla målgrupper. Fokus är att göra Sollentuna lite bättre varje dag för våra invånare och för alla våra medarbetare och visionen är att bli Sveriges mest attraktiva kommun. Konsekvent kommunikation och ett starkt varumärke hjälper till att uppnå den visionen.

Arena Personal söker på uppdrag av Sollentuna kommun en nytänkande och lagspelande erfaren kommunikatör som vill och kan hjälpa till i deras viktiga kommunikationsarbete. Rollen är på konsultbasis med start i början augusti och sträcker sig fram till årsskiftet.

Kommunikationsenheten är en del av avdelningen för samordning och kommunikation vid kommunledningskontoret. Kommunikationsenheten ansvarar för att kommunens kommunikation på ett korrekt och intresseväckande sätt förmedlas enhetligt av kommunens alla delar genom ett proaktivt kommunikationsarbete. De är ett kvalificerat stöd till alla förvaltningskontor och verksamheter så att de kan nå framgång och ge invånarna vad de vill ha och behöver. Samtidigt som de arbetar för kommunens olika förvaltningskontor, arbetar de även med kommunövergripande kommunikationsprojekt, till exempel varumärke, omvärldsanalys och webb.

Rollen som kundansvarig kommunikatör

På kommunikationsenheten finns 15 medarbetare, varav fyra är kundansvariga. Kundansvarig kommunikatör fungerar som huvudsaklig kontakt gentemot ett eller flera förvaltningskontor. Denna tjänst avser rollen som kundansvarig kommunikatör för socialkontoret och vård- och omsorgskontoret. I det löpande dagliga arbetet har du som kundansvarig kommunikatör ett nära samarbete med chefer och medarbetare på respektive kontor samt med kollegorna på kommunikationsenheten. Du rapporterar till enhetschefen på kommunikationsenheten.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

- Vara ansvarig kommunikatör och huvudsaklig kontakt gentemot socialkontoret och vård- och omsorgskontoret
- Identifiera behov och möjligheter hos respektive kontor och arbeta proaktivt för att hjälpa verksamheterna att uppnå sina mål
- Utifrån kontorens verksamhetsplaner upprätta kommunikationsplaner för respektive kontor och säkerställa att kommunikationsinsatserna genomförs inom ramen för dessa
- Bistå kontorens chefer och medarbetare med strategisk rådgivning
- Hantera löpande kommunikationsarbete inom respektive kontor med stöd av övriga kommunikationsfunktioner på enheten
- Delta i utvecklingen av kommunens övergripande kommunikationsarbete tillsammans med kollegor på kommunikationsenheten


Kvalifikationer

- Högskoleutbildning inom kommunikation eller annan motsvarande utbildning relevant för tjänsten
- Lång erfarenhet av att arbeta med kommunikationsarbete, både av strategisk och operativ art, gärna med koppling till sociala frågor och/eller vård- och omsorgsfrågor
- Dokumenterad erfarenhet av projektledning och/eller roll som ansvarig gentemot kund/uppdragsgivare, gärna med erfarenhet från byrå
- Skicklig skribent


Som person är du strukturerad, lösningsorienterad och prestigelös. För dig är det inga problem att sätta såväl komplexa som enklare frågor i rätt sammanhang och därmed få en bra och fungerande kommunikation. Du har förståelse för både invånarnas och verksamheternas olika behov avseende kommunikation och du drivs av att identifiera målgruppsanpassade budskap, kanaler och aktiviteter. Då rollen har stor tyngd vid att stärka och utveckla samarbetet med andra kontor är det viktigt att du värdesätter relationskapandet.

Du har god kunskap om de digitala kanalernas betydelse för kommunikation och följer utvecklingen nära.

Erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation är meriterande, men inget krav.

Är du den vi söker? Sänd in dina ansökningshandlingar nedan, urval sker löpande. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Arena Personal, Regionchef Norr Helene Aspensjö 072-6014093. Visa mindre

Chanell Marketing Lead B2B

Chanell Marketing Lead B2B Bemanningsstyrkan är ett etablerat bemanningsföretag med mångårig erfarenhet och ett gediget kontaktnät i Stor-Stockholm som löser våra kunders personalbehov. Vi ingår i koncernen Veddestagruppen tillsammansmed Veddesta Distribution, Veddesta Transport, Multi Logistik och Rekryteringsstyrkan. Bemanningsstyrkan är främst fokuserad på personaluthyrning, hyrköp och rekrytering inom lager, logistik, administration och ekonomi. D... Visa mer
Chanell Marketing Lead B2B

Bemanningsstyrkan är ett etablerat bemanningsföretag med mångårig erfarenhet och ett gediget kontaktnät i Stor-Stockholm som löser våra kunders personalbehov. Vi ingår i koncernen Veddestagruppen tillsammansmed Veddesta Distribution, Veddesta Transport, Multi Logistik och Rekryteringsstyrkan.

Bemanningsstyrkan är främst fokuserad på personaluthyrning, hyrköp och rekrytering inom lager, logistik, administration och ekonomi.

Det som driver oss är att få rätt människa och kompetens att matchas med rätt företagsklimat och arbetsuppgift. För att lyckasmed våra åtaganden är vi mycket lyhörda för våra kunders behov. Vi vet att personal är deras främsta tillgång.

Som konsult är du mycket viktig för oss och har du ambitionen att alltid göra ditt bästa så är du en av oss.

Vi söker nu för vår uppdragsgivare Samsung Electronic Nordic AB:s räkning en Chanell Marketing Lead B2B för omgående tillsättning, uppdraget är på två år med stor möjlighet till förlängning.

Placeringen är på Samsungs nordiska huvudkontor i Kista Science City men underpandemitider så utförs arbetet hemifrån efter en upplärningsperiod.

Om tjänsten

Teamet
Channel Marketing Lead B2B sitter i IT Marketing-divisionen men arbetar dagligen med kollegor inom alla våra divisioner Consumer Electronic. Visionen är att leverera förstklassiga marknadsföringsaktiviteter och planer tillsammans med externa parter som hjälper till att positionera oss som det främsta varumärket inom B2B-segmentet, för att stödja försäljningen både idag och i framtiden. Det dagliga arbetet kommer att innebära saker som att bygga marknadsföringsplaner med våra B2B-kunder, etablera samarbeten med externa partners och leverera kampanjer. Om närheten till försäljning och vinnande driver dig, så är detta företaget för dig!

Vad kommer denna roll att leda till?Det övergripande målet är att öka varumärkespreferensen, skapa lust och omtanke om våra IT B2B-produkter för att hjälpa Samsung att förbli nordens mest innovativa och konsumentfokuserade varumärke. Du är en mycket viktig del av det bredare marknadsföringsteamet och arbetar med ett 360 graders tänkesätt och ett stort digitalt fokus. Du är den viktigaste huvudrollen i att driva samarbetet tillsammans med våra KAM-s för att leverera utförsäljningsplaner. Ditt viktigaste jobb är att ta vår marknadsföringsstrategi och lämna in den till möjligheter och aktiviteter med både nya kanaler och kunder. Du drivs av en önskan att maximera effekten av alla våra kampanjer, vilket säkerställer att vi leder synligheten och räckvidden på marknaden. Digital är ditt mellannamn, du trivs med att vända strategi till handling, maximera digital närvaro och synlighet i alla beröringspunkter. Med dig i spetsen kommer alla produkter inom Samsung IT B2B-sortimentet säkert att ses av det engagemang du skapar med våra kunder.
Vilka blir dina viktigaste leveranser?
- Ansvarig för utvecklingen av den årliga digitala första marknadsfärdplanen för IT B2B-produkter
- I linje med den övergripande marknadsföringsriktningen, ställ in strategin för dina konton för att maximera effekten av livsstil och korserbjudanden / produkter
- Hantera utveckling och kommunikation av en verktygslåda för kommunikation för alla korsengagemang
- Implementera och driva marknadsföringsplanen tillsammans med säljteam och produktchefer
- Skapa och leverera digitalt engagemang, kampanjer och närvaro tillsammans med externa partners och kanaler
- Leverera förstklassig digital upplevelse på partnerwebbplatser – maximera Samsungs synlighet
- Ansvarig för att fastställa mål- och KPI:er, genomförande och uppföljning av den verksamhet som bedrivs
- Analysera kampanjresultat och driva lärandet att växa ytterligare med våra externa partners
- Maximera Samsungs röstandel i partnerannonsering
- Briefing och projektledning av kreativa, media- och åtgärdsmarknadsföringsbyråer inom Samsungs nätverk och uppföljning av aktiviteter och investeringar regelbundet

Krav och färdigheter

Vad behöver vi för denna roll?

- Minst 4 års relevant erfarenhet av marknadsföring
- Dokumenterad erfarenhet av att fastställa planer baserat på övergripande marknadsföringsstrategi och genomföra planerna på framgångsrika sätt
- Stark erfarenhet av och förståelse för att utveckla integrerade digitala marknadsföringsplaner och aktiviteter
- Dokumenterad erfarenhet av att identifiera och tillämpa konsumentinsikter framgångsrikt
- Gedigen erfarenhet av kundkanalintegration och försäljningsmaximering (omnikanalperspektiv, webbplatser, ATL, aktiveringar)
- Erfarenhet av att arbeta med kunder eller externa partners (handelsmarknadsföring eller kanal/kundmarknadsföringsroller)
- Självsäker och skicklig på att marknadsföra projektledning eller lead
- Erfarenhet av att arbeta med kampanjanalys
- Stark affärsmannaskap och erfarenhet av att arbeta nära säljteam för att växa marknadspositionen och driva försäljningen
- Kreativ problemlösare med en naturlig drivkraft att se lösningar istället för problem, som kommer att leva vår varumärkesetos av Gör vad du inte kan
- En djärv och ambitiös men ödmjuk marknadsförare som trivs i en snabb och mycket föränderlig miljö utan att tappa motivationen eller fokusera på slutmålet

Vad kan vi erbjuda?

Bemanningsstyrkan är ett personligt företag där vi alla är kollegor oavsett var vi har vår fysiska arbetsplats.
Vi kan erbjuda dig runt trettio kollegor som är placerade hos Samsung och i normala fall är din konsultchef är på plats minst två gånger per vecka för att hjälpa dig medfrågor och funderingar.
Just nu under pandemi-tider så arbetar alla på Samsung hemifrån efter upplärning och dina möten med din konsultchef sker digitalt.

Vi erbjuder marknadsmässig månadslön, friskvårdsbidrag och allt som ingår ivårt kollektivavtal.
Utöver det så har vi regelbundet gemensamma sammankomster där alla från Bemanningsstyrkan träffas.

Känner du att ovanstående stämmer in på dig och att du vill bli en del av Bemanningsstyrkans team så tveka inte att skicka in din ansökan.

Platsen ska tillsättas omgående och intervjuer sker fortlöpande.

Varmt välkommen med din ansökan som ska innehålla:


- ett cv på engelska
- ett personligt brev på engelska
- ett startdatum/information om eventuell uppsägningstid
- ett löneanspråk






//Evalena Rask
Konsultchef Bemanningsstyrkan Visa mindre

Car Enricher till CarNext.com i Upplands Väsby

Arbetsbeskrivning Är du en riktig bilentusiast som spenderar fritiden med att jämföra olika bilar och dess utrustning? Då kan det här vara rätt jobb för dig! Som Car Enricher producerar du beskrivande och säljande texter om de bilar som kommer in till CarNext för försäljning. Med hjälp av olika källor benchmarkar du bilen mot liknande objekt som finns ute till försäljning, för att därefter beskriva bilen i en säljande och informativ text. Det kan exempelv... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Är du en riktig bilentusiast som spenderar fritiden med att jämföra olika bilar och dess utrustning? Då kan det här vara rätt jobb för dig!

Som Car Enricher producerar du beskrivande och säljande texter om de bilar som kommer in till CarNext för försäljning. Med hjälp av olika källor benchmarkar du bilen mot liknande objekt som finns ute till försäljning, för att därefter beskriva bilen i en säljande och informativ text. Det kan exempelvis handla om vilken utrustning eller vilka USP:ar just denna bil har. I rollen assisterar du även vår prisansvarige med att prissätta av bilarna ”rätt” i marknaden.

Arbetet är proaktivt och tanken är att allt förarbete inför försäljning ska vara färdigt när bilen anländer till CarNexts anläggning i Upplands Väsby.

Din Profil
För att lyckas i rollen bör du ha kunskap och intresse för olika bilmodeller och dess utrustning. Kanske köper och säljer du bilar privat och spenderar mycket tid på att jämföra bilar på exempelvis Blocket? Genom ditt intresse har du fått bra koll på begagnatpriser för olika bilmodeller beroende på utrustning och andra faktorer. Vi ser även att du är en do:er som får mycket gjort utan att tumma på kvalitéten. Jobbet kräver förmåga att prioritera och du är van att jobba under tidspress mot en deadline. Vidare har du goda datorkunskaper och mycket goda kunskaper i svenska språket.

Vi erbjuder ett roligt och lärorikt arbete för dig som har ett brinnande fordonsintresse!

Om företaget
LeasePlan är ett av världens ledande företag inom operationell billeasing och fleet management med 1,7 miljoner fordon som hanteras i över 30 länder. Vår kärnverksamhet handlar om att hantera fordon genom hela livscykeln för våra kunder. Detta innebär att vi tar hand om allt från inköp, försäkring, service och slutligen försäljning av brukade fordon. Med över 50 års erfarenhet är vi en pålitlig partner för våra privata-, företags- och mobility servicekunder. Vårt uppdrag är att tillhandahålla innovativa och långsiktigt hållbara fordonsleasinglösningar var du än befinner dig och var du än behöver befinna dig – så att du kan fokusera på What’s Next!

Sommaren 2019 etablerade LeasePlan Sverige en toppmodern bilanläggning - "CarNext.com Store" - i Upplands Väsby, med plats för hela 300 bilar inomhus! Målbilden är att sälja cirka 2 500 bilar till slutkonsument och samtidigt bjuda på en kundupplevelse utöver det vanliga. Inom LeasePlan Europa finns fler än 50 så kallade CarNext.com retail stores etablerade vilket innebär att vi delar med oss av erfarenheter med målet att ständigt bli bättre!

Kontaktuppgifter
I denna rekrytering samarbetar vi med Autorekrytering och frågor kring tjänsten besvaras av rekryteringskonsult June Pärnänen på 070 622 60 19. Urval sker löpande så skicka in din ansökan redan idag! Visa mindre

Car Enricher till CarNext.com i Upplands Väsby

Arbetsbeskrivning Är du en riktig bilentusiast som spenderar fritiden med att jämföra olika bilar och dess utrustning? Då kan det här vara rätt jobb för dig! Som Car Enricher producerar du beskrivande och säljande texter om de bilar som kommer in till CarNext för försäljning. Med hjälp av olika källor benchmarkar du bilen mot liknande objekt som finns ute till försäljning, för att därefter beskriva bilen i en säljande och informativ text. Det kan exempelv... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Är du en riktig bilentusiast som spenderar fritiden med att jämföra olika bilar och dess utrustning? Då kan det här vara rätt jobb för dig!

Som Car Enricher producerar du beskrivande och säljande texter om de bilar som kommer in till CarNext för försäljning. Med hjälp av olika källor benchmarkar du bilen mot liknande objekt som finns ute till försäljning, för att därefter beskriva bilen i en säljande och informativ text. Det kan exempelvis handla om vilken utrustning eller vilka USP:ar just denna bil har. I rollen assisterar du även vår prisansvarige med att prissätta av bilarna ”rätt” i marknaden.

Arbetet är proaktivt och tanken är att allt förarbete inför försäljning ska vara färdigt när bilen anländer till CarNexts anläggning i Upplands Väsby.

Din Profil
För att lyckas i rollen bör du ha kunskap och intresse för olika bilmodeller och dess utrustning. Kanske köper och säljer du bilar privat och spenderar mycket tid på att jämföra bilar på exempelvis Blocket? Genom ditt intresse har du fått bra koll på begagnatpriser för olika bilmodeller beroende på utrustning och andra faktorer. Vi ser även att du är en do:er som får mycket gjort utan att tumma på kvalitéten. Jobbet kräver förmåga att prioritera och du är van att jobba under tidspress mot en deadline. Vidare har du goda datorkunskaper och mycket goda kunskaper i svenska språket.

Vi erbjuder ett roligt och lärorikt arbete för dig som har ett brinnande fordonsintresse!

Om företaget
LeasePlan är ett av världens ledande företag inom operationell billeasing och fleet management med 1,7 miljoner fordon som hanteras i över 30 länder. Vår kärnverksamhet handlar om att hantera fordon genom hela livscykeln för våra kunder. Detta innebär att vi tar hand om allt från inköp, försäkring, service och slutligen försäljning av brukade fordon. Med över 50 års erfarenhet är vi en pålitlig partner för våra privata-, företags- och mobility servicekunder. Vårt uppdrag är att tillhandahålla innovativa och långsiktigt hållbara fordonsleasinglösningar var du än befinner dig och var du än behöver befinna dig – så att du kan fokusera på What’s Next!

Sommaren 2019 etablerade LeasePlan Sverige en toppmodern bilanläggning - "CarNext.com Store" - i Upplands Väsby, med plats för hela 300 bilar inomhus! Målbilden är att sälja cirka 2 500 bilar till slutkonsument och samtidigt bjuda på en kundupplevelse utöver det vanliga. Inom LeasePlan Europa finns fler än 50 så kallade CarNext.com retail stores etablerade vilket innebär att vi delar med oss av erfarenheter med målet att ständigt bli bättre!

Kontaktuppgifter
I denna rekrytering samarbetar vi med Autorekrytering och frågor kring tjänsten besvaras av rekryteringskonsult June Pärnänen på 070 622 60 19. Urval sker löpande så skicka in din ansökan redan idag! Visa mindre

Politisk sekreterare för Socialdemokraterna i Sollentuna

Socialdemokraterna i Sollentuna gick i förra kommunvalet fram mest av alla Socialdemokratiska lokalorganisationer i Stockholmsregionen. Valframgångarna höll i sig i EU-valet, där vi gick från det fjärde största till det näst största partiet i Sollentuna. Nu fortsätter vi framåt och söker en politisk sekreterare på 100%. Passa på att söka till ett av roligaste och häftigaste arbetena i politiken. Du kommer att jobba tillsammans med våra kommunpolitiker och ... Visa mer
Socialdemokraterna i Sollentuna gick i förra kommunvalet fram mest av alla Socialdemokratiska lokalorganisationer i Stockholmsregionen. Valframgångarna höll i sig i EU-valet, där vi gick från det fjärde största till det näst största partiet i Sollentuna. Nu fortsätter vi framåt och söker en politisk sekreterare på 100%. Passa på att söka till ett av roligaste och häftigaste arbetena i politiken. Du kommer att jobba tillsammans med våra kommunpolitiker och vårt kommunalråd i opposition. Du kommer att ansvara för medierelationer och vara med om planering av kommunala politiska frågor och utvecklingen av våra arbetsmetoder och organisation.

Arbetsuppgifter
Du arbetar nära våra politiker och i synnerhet gruppledaren. Din placering är i Sollentunas kommunhus. Inför valet år 2022 har du en nyckelroll i det strategiska val- och opinionsarbetet med tyngdpunkt på kommunikation.
Din uppgift som politisk sekreterare är att bevaka politiska ärenden i kommunala organisationen och underlätta det politiska arbetet för de förtroendevalda. I samråd med ansvarigt kommunalråd författar du politiska förslag till ansvariga nämnder, kommunstyrelsen och kommunfullmäktige. Då politisk framgång kräver samtal, förhandlingar och emellanåt kompromisser har du en viktig uppgift att samverka med förtroendevalda och tjänstemän på olika nivåer och i olika partier om aktuella frågor. Vidare har du att förse de förtroendevalda med relevant fakta och underlag inför bland annat debatter och medieframträdanden. Du stödjer opinionsbildningen genom att författa debattartiklar och budskapstexter.
Arbetsuppgifterna är skiftande med fokus på det politiska arbetet internt och ansvarar bland annat för följande
? Stöd och hjälp till förtroendevalda med underlag, fakta och skrivelser
? Intern och extern kommunikation
? Produktion och distribution av kampanjmaterial och politiska budskap
? Kontakt med förvaltningar och tjänstemän
? Politisk kommunikation
? Ledning av kampanjinsatser
? Organisering och valplanering
? Medlemsvärvning och föreningsadministration
Kvalifikationer
Den vi söker har god kunskap om partiets ideologi, organisation och inre arbete. Vi förutsätter också att du delar socialdemokratins värderingar. Du ska ha ledaregenskaper och förmåga att samarbeta med och entusiasmera andra med ett pedagogiskt och konsultativt förhållningssätt. Du kommer att behöva agera såväl praktiskt som strategiskt. Erfarenhet av digital kommunikation i sociala medier är önskvärd. Det är också en styrka om du har erfarenhet från att leda projekt och arbete i idéburna organisationer. Du bör också ha en universitets- eller högskoleutbildning inom statsvetenskap, offentlig förvaltning, juridik eller liknande. Alternativt har du erfarenheter/kvalifikationer som bedöms likvärdiga.
Du ska ha kännedom om formerna för offentligt beslutsfattande och har gärna erfarenhet från arbete i politiskt styrda organisationer. Du är en driven skribent som förmår att anpassa språket efter uppgiften, syftet och läsaren. Du är drivande och van vid att både arbeta självständigt och tillsammans med kollegor i olika roller och ansvarsområden. Du är engagerad, resultatorienterad, noggrann och initiativrik och inte främmande för att ta dig an nya utmaningar och uppgifter.
Det är meriterande om du har B-körkort.
Placeringsort, tillträde, anställningsform
Du kommer att arbeta i Sollentunas kommunhus med den politiska staben i centrala Sollentuna. Tjänsten är ett förordnande som politisk sekreterare enligt kommunallagen, vilket berättigar till tjänstledighet från ditt nuvarande arbete. Förordnandet, som är på heltid, inleds snarast och sträcker sig som längst till 2022-12-31. Vi tillämpar tre månaders provanställning.

Ansökan och kontaktpersoner
Ansökan, med personligt brev och CV, mejlas till [email protected]. Skriv gärna "Ansökan politisk sekreterare" i mejlets rubrik. Skicka gärna din ansökan omgående då vi tillämpar löpande urval, men senast 16 september 2019.

Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Joakim Jonsson, Kommunalråd i Opposition, 073-915 10 22
Anne-Marie Leijon, Ordförande i Socialdemokraterna i Sollentuna, 070-720 88 92 Visa mindre

Erfaren kommunikatör

Sollentuna är en kommun som växer och utvecklas. Vi blir cirka 1000 personer fler varje år och är nu över 72 000 invånare. Sollentuna kommun har cirka 2 700 kompetenta och engagerade medarbetare. Vi strävar alltid efter att ge våra invånare och företagare bästa möjliga service. Jämlikhet och mångfald är viktigt för oss och vi behöver olika kompetenser i våra verksamheter. Vi erbjuder intressanta och omväxlande jobb som ger dig stora möjligheter att utveckl... Visa mer
Sollentuna är en kommun som växer och utvecklas. Vi blir cirka 1000 personer fler varje år och är nu över 72 000 invånare. Sollentuna kommun har cirka 2 700 kompetenta och engagerade medarbetare. Vi strävar alltid efter att ge våra invånare och företagare bästa möjliga service. Jämlikhet och mångfald är viktigt för oss och vi behöver olika kompetenser i våra verksamheter. Vi erbjuder intressanta och omväxlande jobb som ger dig stora möjligheter att utvecklas. Välkommen till oss!

Vi i Sollentuna kommun har en stark övertygelse att strategisk och kreativ kommunikation driver förändring och utveckling, och samtidigt skapar stort värde för våra målgrupper. Vårt fokus är att göra Sollentuna lite bättre varje dag för våra invånare och för alla våra medarbetare. Vår vision är att bli Sveriges mest attraktiva kommun. Konsekvent kommunikation och ett starkt varumärke hjälper oss att uppnå den visionen. Vi söker nu en nytänkande, lagspelande och erfaren kommunikatör som vill och kan hjälpa oss i vårt kommunikationsarbete.

Kommunikationsenheten är en del av avdelningen för samordning och kommunikation vid kommunledningskontoret. Kommunikationsenheten ansvarar för att kommunens kommunikation på ett korrekt och intresseväckande sätt förmedlas enhetligt av alla våra olika verksamheter. Vi arbetar proaktivt och vi vill vara ett kvalificerat stöd till alla förvaltningskontor och verksamheter i deras arbete att ge invånarna vad de vill ha och behöver. Vi arbetar också med kommunövergripande kommunikationsprojekt, till exempel varumärke, omvärldsanalys och webb.

Rollen som kundansvarig kommunikatör På kommunikationsenheten finns 16 medarbetare, varav fyra är kundansvariga. Kundansvarig kommunikatör fungerar som huvudsaklig kontakt gentemot ett eller flera förvaltningskontor. Vi behöver nu en kundansvarig kommunikatör för socialkontoret och vård- och omsorgskontoret. I det löpande dagliga arbetet har du som kundansvarig kommunikatör ett nära samarbete med chefer och medarbetare på respektive kontor samt med kollegorna på kommunikationsenheten. Ditt ansvarsområde omfattar både intern och extern kommunikation och du rapporterar till enhetschefen på kommunikationsenheten.

Huvudsakliga arbetsuppgifter Vara ansvarig kommunikatör och huvudsaklig kontakt gentemot socialkontoret och vård- och omsorgskontoret
Identifiera behov och möjligheter hos respektive kontor och arbeta proaktivt för att hjälpa verksamheterna att uppnå sina mål
Utifrån kontorens verksamhetsplaner upprätta kommunikationsplaner för respektive kontor och säkerställa att kommunikationsinsatserna genomförs inom ramen för dessa 
Bistå kontorens chefer och medarbetare med strategisk rådgivning
Hantera löpande kommunikationsarbete (internt och externt) inom respektive kontor med stöd av övriga kommunikationsfunktioner på enheten
Delta i utvecklingen av kommunens övergripande kommunikationsarbete tillsammans med kollegor på kommunikationsenheten
Kvalifikationer Högskoleutbildning inom kommunikation eller annan motsvarande utbildning relevant för tjänsten
Lång erfarenhet av att arbeta med kommunikationsarbete, både av strategisk och operativ art, gärna med koppling till sociala frågor och/eller vård- och omsorgsfrågor  
Erfarenhet av projektledning och/eller roll som ansvarig gentemot kund/uppdragsgivare, gärna med erfarenhet från byrå
Skicklig skribent  
Som person är du strukturerad, lösningsorienterad och prestigelös. För dig är det inga problem att sätta såväl komplexa som enklare frågor i rätt sammanhang och därmed få en bra och fungerande kommunikation. Du har förståelse för både invånarnas och verksamheternas olika behov avseende kommunikation och du drivs av att identifiera målgruppsanpassade budskap, kanaler och aktiviteter. Då rollen har stor tyngd vid att stärka och utveckla samarbetet med andra kontor är det viktigt att du värdesätter relationskapandet.  

Du har god kunskap om de digitala kanalernas betydelse för kommunikation och följer utvecklingen nära.

Erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation är meriterande, men inget krav.

Vi erbjuder Du är en viktig pusselbit i det strategiska och praktiska arbetet när Sollentuna ska utveckla kommunikationen. Arbetet ger dig stora möjligheter till professionell utveckling och stort ansvar. Hos oss råder en positiv stämning med god samverkan och professionellt utbyte mellan kollegor. På kommunikationsenheten väntar ett glatt och drivande gäng kollegor som brinner för att göra Sollentuna lite bättre varje dag.

Vi har en modern syn på våra medarbetare och du får ett stort eget ansvar för ditt arbete och din arbetstid. Vi vill att våra medarbetare ska kunna kombinera ett professionellt arbete med familj och fritid. Vi tillämpar flextid.

Tjänsten är en tillsvidareanställning. Vi tillämpar individuell lönesättning.

Välkommen med din ansökan!

Urval sker löpande. Visa mindre

Junior Project Coordinator

We are looking for a Junior Project Coordinator who will support the Logickon team with regards to planning, development processes, maintain good relationship with customers and to oversee the logistics. You will be part of a passionate team filled with the latest technology. This role will include driving communication in a diverse and multicultural team. This is a permanent position based in Stockholm, Sweden which requires international travel as well. ... Visa mer
We are looking for a Junior Project Coordinator who will support the Logickon team with regards to planning, development processes, maintain good relationship with customers and to oversee the logistics. You will be part of a passionate team filled with the latest technology. This role will include driving communication in a diverse and multicultural team.
This is a permanent position based in Stockholm, Sweden which requires international travel as well. You may need to work during off hours and weekend as well. Apply with your CV and cover letter in English.
Responsibilities


· Ensuring that various planning tools are implemented and kept up to date.
· Making sure that projects are being run smoothly.
· Ensuring that all the logistics are available for a timely project delivery.
· Taking ownership of certain aspects of ongoing projects and keeping the customers up to date.
· Ensure that a system support process is provided, regularly reviewed and followed.


You as a person
You are comfortable with taking initiative and finding creative solutions to complex problems. You enjoy working within a multidisciplinary and multicultural teams in an energizing environment, where you will be expected to - through collaboration - achieve the highest quality possible. You show integrity in everything that you do and you are familiar with handling people at all levels.
Besides the above we’re looking for someone with following:


· Excellent project coordination skills.
· Excellent communication skills in Urdu, Hindi and English.
· As a person, you are passionate, self-going and have a sense of urgency in everything you do.
· Willing to go the extra mile.
· 1/2 years professional experience in similar role Visa mindre