Lediga jobb som Ekonomichef i Sollentuna

Se lediga jobb som Ekonomichef i Sollentuna. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Sollentuna som finns hos arbetsgivaren.

Ekonomichef till Socialkontoret

Ansök    Jan 16    Sollentuna kommun    Ekonomichef
Vill du bli vår nya ekonomichef? Du får ett spännande och viktigt uppdrag med stora möjligheter att göra skillnad. Vi är en socialtjänst som ligger i framkant avseende utveckling och nytänkande. Vi arbetar för att utveckla en kunskapsbaserad socialtjänst, där uppföljning och kvalitetsfrågor är i fokus. Omvärldsbevakning, samverkan, brukarmedverkan och utveckling är prioriterade områden. På socialkontoret i Sollentuna arbetar ca 230 medarbetare. Verksam... Visa mer
Vill du bli vår nya ekonomichef? Du får ett spännande och viktigt uppdrag med stora möjligheter att göra skillnad.

Vi är en socialtjänst som ligger i framkant avseende utveckling och nytänkande. Vi arbetar för att utveckla en kunskapsbaserad socialtjänst, där uppföljning och kvalitetsfrågor är i fokus. Omvärldsbevakning, samverkan, brukarmedverkan och utveckling är prioriterade områden.

På socialkontoret i Sollentuna arbetar ca 230 medarbetare. Verksamheten är uppdelad i fyra avdelningar; avdelningen för vuxna, avdelningen för barn och unga, avdelningen stöd och utveckling samt FOU nordväst.

Vårt fokus är att göra Sollentuna lite bättre varje dag för våra invånare och för alla våra medarbetare. Vår vision är att bli Sveriges mest attraktiva kommun. Genom god verksamhets- och ekonomistyrning får vi rätt förutsättningar för att förvalta och utveckla vår verksamhet.

Arbetsuppgifter
Vi söker en erfaren och driven ekonomichef till socialkontoret. Det är en ny roll som i nära samarbete med chefer och kollegor ska ansvara för socialkontorets process och stöd inom ekonomistyrning. I uppdraget ingår att bygga upp en ny ekonomienhet.

I rollen som ekonomichef är du underställd socialchef och ingår i staben och socialkontorets ledningsgrupp. Staben består av socialchef, ekonomichef samt avtals- och verksamhets- controller.

Staben har en stödjande och styrande funktion. Som ekonomichef är du underställd socialchefen och ingår i socialkontorets ledningsgrupp och representerar socialkontoret i kommunens ekonomistyrningsnätverk.

Som ekonomichef kommer du att vara huvudansvarig för den ekonomiska rapporteringen, uppföljningen och analysen för socialkontoret. I uppdraget ingår rapportering till socialnämnden. Du har verksamhet- budget och personalansvar och kommer att arbeta nära den person som är ansvarig för verksamhetsstyrning.

En av de första uppgifterna blir att bygga upp en ny ekonomigrupp och vara ansvarig chef för medarbetarna i gruppen. I dagsläget kommer ekonomicontroller och redovisningsekonom ingå i gruppen, men i samarbete med administrativ chef ska en översyn av hela ekonomiprocessen genomföras.

Det ställer krav på att du som ekonomichef kan anpassa och strukturera våra ekonomiprocesser samt ha förmåga att snabbt kunna göra förflyttningar mellan strategiska och operativa frågor.

Exempel på arbetsuppgifter som ingår:

- Leda, planera samt operativt utföra socialkontorets budget- och bokslutsprocess
- Omvärldsbevakning
- En viktig del i uppdraget är att aktivt arbeta för att utveckla samarbetet inom kommunen gällande ekonomifrågorna.

I rollen som ekonomichef arbetar du för att säkerställa en god arbetsmiljö och en attraktiv arbetsplats för dina medarbetare.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning inom ekonomi. Du behöver flerårig erfarenhet av att ha arbetat med budget och boksslutsprocesser inom en politikerstyrd organisation. Du har även erfarenhet av verksamhetsstyrning, rapportering, uppföljning och analys.

Vidare behöver du kunskaper inom redovisning och verksamhetssystem. Du uttrycker dig väl i tal och skrift.

Du arbetar enligt vår ledarskapsmodell som innebär att du är en god förebild, skapar gemensamma visioner, stimulera till nytänkande och uppmuntrar dina medarbetare. Du når goda resultat och får lätt med dig andra i arbetet. Eftersom tjänsten innebär samarbete med många olika grupperingar behöver du ha en god samarbetsförmåga, vara serviceinriktad samt vara tydlig i din kommunikation. Du tänker strategiskt, har en god pedagogisk insikt och arbetar med helhetssyn inom ditt arbetsområde. Du är även strukturerad och har intresse för sociala frågor.

Övrigt
I denna rekrytering görs en bakgrundskontroll innan anställning erbjuds.

Vi erbjuder
För oss är det viktigt att våra medarbetare har ett hållbart arbetsliv och kan kombinera ett professionellt arbete med familj och fritid. Vi arbetar också för att alla medarbetare får utvecklas i sin roll och att kompetenser tas till vara. Vi tillämpar flextid, erbjuder kompetensutveckling, friskvårdsbidrag och semesterväxling.





 




Välkommen till Sollentuna – en kommun mitt i möjligheterna! Tillsammans gör vi Sollentuna bättre varje dag för våra invånare, företagare och organisationer. Vi har tydliga och ambitiösa mål för att skapa trygghet, välfärd och hållbar tillväxt.


Vi erbjuder dig ett meningsfullt och roligt jobb i en stabil miljö där ambitionsnivån är hög. Hos oss får du fantastiska kollegor som vill göra skillnad för andra. Nu söker vi dig som är nytänkande, ansvarstagande och välkomnande. Följ med oss på resan mot att skapa Sveriges mest attraktiva kommun! Visa mindre

Ekonomiansvarig till Rörgruppen i Sollentuna

Ansök    Maj 31    Avanzera AB    Ekonomichef
Vårt uppdrag: Rörgruppen som är en del av börsnoterade Instalco (ett av Nordens ledande installationsföretag) söker nu en efterträdare till Sofie som idag är ekonomiansvarig men som i höst kommer att gå vidare mot nya utmaningar. Vi söker därför dig med ett intresse för de små detaljerna i organisationens arbete och en förmåga att sätta dem i relation till helheten på ekonomiavdelningen. Är du intresserad av löpande bokföring och redovisning och vill h... Visa mer
Vårt uppdrag:
Rörgruppen som är en del av börsnoterade Instalco (ett av Nordens ledande installationsföretag) söker nu en efterträdare till Sofie som idag är ekonomiansvarig men som i höst kommer att gå vidare mot nya utmaningar.

Vi söker därför dig med ett intresse för de små detaljerna i organisationens arbete och en förmåga att sätta dem i relation till helheten på ekonomiavdelningen.

Är du intresserad av löpande bokföring och redovisning och vill ha ett varierande jobb på ett flexibelt företag? Trivs du i öppna och inkluderande miljöer där varje medarbetare är expert inom sitt område? Då kan tjänsten som ekonomiansvarig hos Rörgruppen verkligen vara något för dig!

Rörgruppen som har sitt kontor i Sollentuna, är ett familjärt företag med en härlig stämning mellan samtliga 48 anställda. Detta är en direktrekrytering, där vi på Avanzera håller i hela rekryteringsprocessen.

Tjänsten är på heltid men vi kommer även att beakta deltidsansökningar (80%). Vi ser gärna att personen som axlar den här rollen har möjlighet att påbörja sin anställning senast i mitten på augusti.


Arbetsuppgifter:
Du kommer huvudsakligen att självständigt sköta hela ekonomifunktionen inklusive löner och viss övrig administration. Den här rollen är såväl bred som omväxlande vilket innebär arbetsuppgifter som stäcker sig både högt och lågt.

Som ekonomiansvarig kommer du att ensamt ansvara för bokföring och redovisning, men din roll innebär också många kontaktytor internt samt externt.

I rollen kommer du bland annat hantera:
• Månads- och årsbokslut
• Leverantörs- och kundfakturor
• Koncernavstämningar
• Redovisning och rapportering till moderbolaget
• Stötta VD och projektledare vid olika ekonomiska projektrelaterade frågor/analyser
• Hantera löner och vara behjälplig vid eventuella frågor

Utöver det kommer du även att ansvara för skatter, moms och arbetsgivaravgifter samt ha kontakt med revisorerna. De flesta av arbetsuppgifterna sker i ekonomisystemet Briljant.






Din bakgrund:
Vi söker dig som är civilekonom alternativt har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi. För att trivas i rollen tror vi att du har cirka fem års erfarenhet av att självständigt ansvara för en ekonomifunktion, gärna inom en koncern. Du är van vid upprätta kvartal- och årsbokslut.

Har du erfarenhet av projektredovisning från byggbranschen ses detta som meriterande men ej ett krav.
Som person är du strukturerad, analytisk, prestigelös och kommunikativ. Vi tror även att du har lätt att anpassa dig till nya förutsättningar och har en lösningsorienterad attityd. Du bör trivas med att arbeta i en självständig roll mer har ändå lätt för att bygga relationer med din omgivning.

Sist, men inte minst, önskar vi att du är en god lagspelare som stöttar dina kollegor och arbetar mot gemensamma mål.

Du erbjuds en mångfacetterad tjänst på ett familjärt företag där det ständigt händer nya saker, och inte minst en organisation som är måna om sina medarbetare!

Läs gärna mer om rörgruppen på: https://rorgruppen.se/



Om oss:
Avanzera har funnits sedan 1998 och är ett auktoriserat bemanning - & rekryteringsföretag. Vi vet att varje person är unik och därför månar vi om att ditt nästa steg i karriären ska ge dig kunskap och erfarenhet som just du strävar efter. Vi lägger stor vikt vid personliga relationer och vill att du ska må bra och trivas i samarbetet med oss! Vi är din expert inom konsult- och rekryteringstjänster. Visa mindre

Ekonomiansvarig sökes till grossistbolag i TUMBA

Ansök    Jan 17    Soros Consulting AB    Ekonomichef
Åt Kund rekryterar vi en ekonomiansvarig enligt nedan kravspecifikation: Är du intresserad av ett omväxlande jobb med brett redovisningsansvar i ett spännande bolag med en familjär kultur där du får möjlighet att utvecklas i din roll? Letar du efter en arbetsplats där du kan utveckla din kompetens? Välkommen i så fall att söka tjänsten! Ditt uppdrag som ekonomiansvarig innebär att du har det övergripande ansvaret att vidareutveckla och fortsätta utforma ek... Visa mer
Åt Kund rekryterar vi en ekonomiansvarig enligt nedan kravspecifikation:
Är du intresserad av ett omväxlande jobb med brett redovisningsansvar i ett spännande bolag med en familjär kultur där du får möjlighet att utvecklas i din roll? Letar du efter en arbetsplats där du kan utveckla din kompetens?
Välkommen i så fall att söka tjänsten!
Ditt uppdrag som ekonomiansvarig innebär att du har det övergripande ansvaret att vidareutveckla och fortsätta utforma ekonomifunktionen med allt vad det innebär gällande det operativa men även se över rutiner, processer och även ha det viktiga strategiska tänket.


I arbetsuppgifterna ingår bland annat:
• Att vara del av Budget och finansiell planering.
• Rapportering (månads- och kvartalsrapportering).
• Fakturering samt in- och utbetalningar.
• Skattefrågor och bankkontakter.
• Förbereda bokslutsarbete
• Kundreskontra arbete och det löpande arbetet


Krav för tjänsten:
• Akademisk utbildning
• Arbetet med liknande arbetsuppgifter
• Goda datorkunskaper i Word och Excel
• Kunskaper i Visma, Pyramid eller liknande
• Kan arbeta både i grupp och självständigt
• Kan flytande svenska, i både tal och skrift
• Goda kunskaper i engelska, i både tal och skrift
Meriterande för tjänsten:
• Kunskaper från större affärssystem, Pyramid är ett plus.
Idag är ekonomifunktionen outsourcad men man avser ta in ekonomiavdelningen inhouse. Det finns en ekonomiadministratör på plats som jobbar med kundreskontra.
Vem du är:
För att lyckas i rollen som Ekonomiansvarig är du en kreativ och lösningsorienterad person, du ställer dig positiv till förändringar och har ett flexibelt synsätt. Din analytiska förmåga gör att du kan se möjligheter och lösningar och du vågar ifrågasätta för att bidra till effektivare processer och rutiner.
Fokus är på det operativa som du förväntas ansvara för.
Placeringsort: Tumba, Stockholm


Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Natasha Arnborg på:
telefonnummer: 073 244 20 75
e-post: [email protected]


Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt.
Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Ekonomichef till samhällsbyggnadsavdelningen

Ansök    Nov 11    Sollentuna kommun    Ekonomichef
I Sollentuna kommun har vi höga ambitioner inom samhällsbyggnad. Vårt fokus är att göra Sollentuna lite bättre varje dag för våra invånare och för alla våra medarbetare. Vår vision är att bli Sveriges mest attraktiva kommun. Genom god verksamhets- och ekonomistyrning får vi rätt förutsättningar för att förvalta och utveckla våra attraktiva livsmiljöer. Vi söker en erfaren och drivkraftig ekonomichef till stabsenheten på vår samhällsbyggnadsavdelning. D... Visa mer
I Sollentuna kommun har vi höga ambitioner inom samhällsbyggnad.

Vårt fokus är att göra Sollentuna lite bättre varje dag för våra invånare och för alla våra medarbetare. Vår vision är att bli Sveriges mest attraktiva kommun. Genom god verksamhets- och ekonomistyrning får vi rätt förutsättningar för att förvalta och utveckla våra attraktiva livsmiljöer.

Vi söker en erfaren och drivkraftig ekonomichef till stabsenheten på vår samhällsbyggnadsavdelning. Det är en ny roll som dels i nära samarbete med chefer och kollegor ska ansvara för samhällsbyggnadsavdelningens process och stöd inom verksamhets- och ekonomistyrning och dels ska bygga upp en ny ekonomigrupp inom staben.

Staben har en stödjande och styrande funktion där centrala funktioner och kompetenser finns samlade för samhällsbyggnadsavdelningen. Vi hanterar avdelningens ekonomi- och målstyrning, förbättringsledning, GIS- och kartuppdrag, registratur, kommunantikvariska frågor, gemensamma administration, IT-frågor samt dokument- och informationshantering.

Arbetsuppgifter
Som ekonomichef kommer du att vara huvudansvarig för den ekonomiska rapporteringen, uppföljningen och analysen för samhällsbyggnadsavdelningen. En annan viktig del av uppdraget är att fungera som chef och leda det dagliga arbetet för dina medarbetare. En av de första uppgifterna blir att bygga upp en ny ekonomigrupp, inledningsvis med funktionerna verksamhetskontroller, projektcontroller och redovisningsekonom.

Inom samhällsbyggnad är planeringshorisonten lång vilket särskiljer oss från andra verksamheter inom kommunen. Vi rapporterar till kommunstyrelsen och ytterligare nämnder. En annan förutsättning i uppdraget är att vi har både driftsekonomi och investerings- och projektekonomi. Det ställer krav på att du som ekonomichef kan anpassa och strukturera våra ekonomiprocesser inklusive systemstöd utefter dessa förutsättningar samt ha förmåga att snabbt kunna göra förflyttningar mellan strategiska och operativa frågor.

Du rapporterar till stabschefen och ingår i samhällsbyggnadsavdelningens ledningsgrupp, stabens enhetsledning samt andra relevanta styrgrupper i samhällsbyggnadsprojekt och anläggningsprojekt

Konkreta exempel på arbetsuppgifter som ingår:

- Leda, planera samt operativt utföra samhällsbyggnadsavdelningens budget- och bokslutsprocess
- Arbeta i armkrok med samhällsbyggnadsavdelningens enhetschefer och gruppchefer så att de kan utföra verksamheten och planera och rapportera med rätt ekonomistöd.
- Vidareutveckla ekonomiarbetet inom exploateringsportföljen och säkerställa uppföljning och en rättvisande ekonomisk bild av den samlade exploateringsportföljen.
- Säkerställa rätt systemstöd för ekonomiprocessen
- Omvärldsbevakning
- Samordna arbetet med internkontroll för avdelningen och dess nämnder

En viktig del i uppdraget är att aktivt arbeta för att utveckla samarbetet inom kommunkoncernen inom gruppens uppdrag och ansvarsområden. Som chef utvecklar du också våra externa relationer och dialogen med intressenter inom samhällsbyggnadsprocessen samt är en god representant för Sollentuna kommun. Du säkerställa kompetensförsörjning på kort och lång sikt. Arbeta för en attraktiv arbetsplats med en god arbetsmiljö i ekonomigruppen.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning inom ekonomi. Du behöver flerårig erfarenhet av att ha arbetat med controllerverksamhet, inom politikerstyrd organisation, verksamhetsutveckling och strukturarbete, inom ledande funktion samt erfarenhet av rapportering, uppföljning och analys. Vidare behöver du kunskaper inom projektekonomi och investeringsredovisning, budget- och bokslutsprocesser, verksamhetssystem liksom god svenska i tal och skrift. Intresse för samhällsbyggnad och klimatfrågor.

Ledarskap i Sollentuna är att nå resultat och få andra med sig i arbetet och vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Eftersom tjänsten innebär samarbete med många olika grupperingar behöver du ha god samarbetsförmåga, vara serviceinriktad samt vara tydlig i din kommunikation. Du tänker strategiskt, har god pedagogisk insikt och arbetar med helhetssyn inom ditt arbetsområde.

Övrigt
Bakgrundskontroll kommer att göras på slutkandidat. Tjänsten kan komma att säkerhetsklassas framöver.

Vi erbjuder
För oss är det viktigt att våra medarbetare har ett hållbart arbetsliv och kan kombinera ett professionellt arbete med familj och fritid. Vi arbetar också för att alla medarbetare får utvecklas i sin roll och att kompetenser tas till vara. Vi tillämpar flextid, erbjuder kompetensutveckling, friskvårdsbidrag och semesterväxling.

https://www.sollentuna.se/jobb--foretagande/jobb-och-praktik/sollentuna-kommun-som-arbetsgivare/personalformaner/

Med engagemang växer vi tillsammans – vi skapar värde och gör Sollentuna lite bättre varje dag. Vi vill ge dig möjligheten att kunna påverka, utvecklas, växa i din yrkesroll och trivas med kollegor. Vi söker dig som är nytänkande, ansvarstagande och välkomnande. Jämlikhet och mångfald är viktigt för oss och vi behöver olika kompetenser i våra verksamheter. Välkommen till oss! Visa mindre

Ekonomiansvarig till Svea Partners

Har du en bakgrund inom ekonomi där du har haft ett helhetsansvar? Hos Svea Partners erbjuds du varierande arbetsuppgifter där du får arbeta självgående och får utrymme att växa tillsammans med företaget. Arbetsuppgifter Som ekonomiansvarig har du tillsammans med företagets styrelse och ägare ett helhetsansvar över ekonomin, som du arbetar operativt med, för att kvalitetssäkra och följa upp företagets ekonomiska flöden. Dina arbetsuppgifter innefattar att... Visa mer
Har du en bakgrund inom ekonomi där du har haft ett helhetsansvar?
Hos Svea Partners erbjuds du varierande arbetsuppgifter där du får arbeta självgående och får utrymme att växa tillsammans med företaget.

Arbetsuppgifter
Som ekonomiansvarig har du tillsammans med företagets styrelse och ägare ett helhetsansvar över ekonomin, som du arbetar operativt med, för att kvalitetssäkra och följa upp företagets ekonomiska flöden. Dina arbetsuppgifter innefattar att ansvara för månadsrapportering, årsbokslut samt koncernsammanställningar och koncernbokslut, rapportering till banker och andra investerare/intressenter mm
Du arbetar nära styrelsen, ägare samt samarbetar med den externa byrån som stöttar inom ekonomi. Du förväntas både ha det övergripande ansvaret över verksamhetens ekonomi samt rikta dina insatser i detaljnivå i syfte att effektivisera och kvalitetssäkra verksamheten.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

• Avslutad högre utbildning med inriktning mot redovisning.
• Minst fem års erfarenhet där du har haft ett helhetsansvar för ekonomi, gärna från en redovisningsbyrå där du ansvarat för och arbetat med flera olika bolag. Erfarenhet av koncernredovisning är ett måste.
• Goda datakunskaper och erfarenhet av arbete i relevanta affärssystem
• Goda kunskaper i tal och skrift, både på svenska och engelska

Som person drivs du av att ta ett helhetsansvar över ditt arbete och bidra med din expertis och erfarenhet för att utveckla verksamheten. Eftersom arbetet bedrivs under eget ansvar krävs det att du är strukturerad, noggrann och kvalitetsmedveten. Då du i rollen har ansvar för att utveckla ekonomiarbetet krävs det även att du är nyfiken, tar initiativ och är lösningsorienterad. Därtill är du positiv, engagerad och kommunikativ, detta är viktigt eftersom du arbetar både med interna och externa parter. Visa mindre

Ekonomiansvarig till Etb El & Larm

Ansök    Maj 18    Etb El & Larm AB    Ekonomichef
Som Ekonomiansvarig på ETB El & Larm ansvarar du för hanteringen av företagets redovisning samt kontorsadministration. Du kommer vara drivande i att utveckla rutiner inom Ekonomi, HR och administration samt vara en nära rådgivare till VD och ledningsgrupp, för både ETB och moderbolagets räkning. För dig med kunskap och intresse inom HR-frågor finns även möjligheten att ta ett större ansvar inom personalområdet. ANSVARSOMRÅDEN Bland annat kommer du i rollen... Visa mer
Som Ekonomiansvarig på ETB El & Larm ansvarar du för hanteringen av företagets redovisning samt kontorsadministration. Du kommer vara drivande i att utveckla rutiner inom Ekonomi, HR och administration samt vara en nära rådgivare till VD och ledningsgrupp, för både ETB och moderbolagets räkning. För dig med kunskap och intresse inom HR-frågor finns även möjligheten att ta ett större ansvar inom personalområdet.
ANSVARSOMRÅDEN
Bland annat kommer du i rollen att:
Ekonomi
Redovisning, budgetfrågor, finansiering, skattefrågor och deklarationer
Ansvara för bolagets löpande bokföring
Ansvara för översyn och hantering av anställdas tidrapportering
Ansvar för hela löneprocessen inklusive redovisning till SKV och övriga myndigheter
Ansvarig för all fakturering
Hantering av leverantörsfakturor samt attestrutiner för detta
Inregistrering och hantering av betalningar till leverantörer samt från kund
Vid behov upprätta och se över avtal mot kund
Säkerställa rutiner för efterlevnad av lagar och förordningar inom ekonomi och löneprocess
Agera rådgivare till VD inom företagsekonomi, skatt och ägarfrågor

Administration
Ansvarig för inköp av kontorsmaterial
Uttag av journaler
Ansvara för servicen gentemot externa besökare, både vid besökande av kontor samt över telefon

HR
Anställnings-och avtalsfrågor
Bidra med kunskap inom kollektivavtalet
Stödja vid diverse personalärenden, så som rekrytering, rehabilitering eller prestationsutmaningar
Bistå ledning inom arbetsmiljöfrågor

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av redovisning (gärna från redovisningsbyrå)
Du har arbetat med redovisning mot entreprenadföretag och ansvarat för hela företagets administration inom ekonomi (inkl. lön) för ett fåmansbolag.
Du känner dig trygg i din ekonomiska kompetens och är bekväm i att ta en rådgivande roll
Du har god vana av att arbeta i affärssystem och extra meriterande om du arbetat i det branschspecifika systemet Entré sedan tidigare.

Utöver att du är noggrann och analytisk, så är du en person med ett starkt affärssinne. Du trivs i en roll med stort ansvar och frihet, både i val av arbetssätt och i att kunna påverka organisationen.
I rollen som Ekonomiansvarig på ETB El & Larm kommer du bli en viktig nyckelperson i bolagets fortsatta framgång. Du har förmågan att arbeta självständigt och gillar variation i dina arbetsuppgifter.
Vidare har du stark känsla för service och mån om att lämna ett gott avtryck både mot kollegor och i externa kontakter.
OMFATTNING
75%-100% (möjlighet till heltid om kunskap och/eller intresse att lära finns för HR-området).
RAPPORTERING
Ekonomiansvarig rapporterar till ETB El & Larms VD.
ANSÖKAN
Skicka din ansökan till [email protected]. Vi går igenom inkomna ansökningar löpande.
OM ETB El & Larm
På ETB El & Larm har vi högt i tak och ett engagerat ledarskap. Vi tror starkt på utveckling av våra medarbetare och vidareutbildar baserat på behov och intresse. Hos oss får du ett glatt gäng kollegor med en stor vidd både kompetensmässigt och åldersmässigt. Som grädde på moset erbjuder vi alla våra anställda friskvårdsbidrag och en förmånsportal med generösa rabatter samt gratis pensionsrådgivning via Benify Lifeplan.
Elektrotekniska grundades 1930. Då arbetade bolaget bland annat med att dra högspänningsledningar för att elektrifiera Stockholms kranskommuner och södra skärgården. Företaget har alltid varit privatägt. Idag heter vi ETB El & Larm AB med ett 20-tal anställda och är delägarägt. Vi har idag tre verksamhetsområden: Eltjänster till privatpersoner, Eltjänster till företag samt Säkerhetstjänster inom Brandlarm, inbrottslarm, passagesystem och Kameraövervakningslösningar.
Några projekt vi har medverkat i på senare tid har bl.a. varit ombyggnaden av Solliden scenen på Skansen, Konserthuset, Västberga Idrottshall samt Scandic Hotell. Visa mindre

Dibber söker Ekonomichef

Ansök    Dec 20    Dibber Sverige AB    Ekonomichef
Dibber är en del av en utbildningskoncern som driver förskolor och skolor på flera ställen i världen utan vinstintresse. Dibber arbetar för att utveckla och driva de bästa förskolorna och skolorna, där barn känner sig värdefulla, föräldrarna upplever trygghet och medarbetarna får alla förutsättningar för att göra ett bra jobb. Dibbers vision är att vi vill få "världens viktigaste värden att växa", alltså våra barn och elever. På sikt vill Dibber bli den ... Visa mer
Dibber är en del av en utbildningskoncern som driver förskolor och skolor på flera ställen i världen utan vinstintresse. Dibber arbetar för att utveckla och driva de bästa förskolorna och skolorna, där barn känner sig värdefulla, föräldrarna upplever trygghet och medarbetarna får alla förutsättningar för att göra ett bra jobb. Dibbers vision är att vi vill få "världens viktigaste värden att växa", alltså våra barn och elever.

På sikt vill Dibber bli den ledande aktören i Europa och pågående etablering i Sverige är en del av den visionen. I Sverige är Dibber en koncern som bedriver ca 80 förskolor och skolor i ca 20 bolag.



Dibber är en av Nordens största förskole- och skolaktörer med hög tillväxt i flera länder. Vi söker nu en erfaren och professionell ekonomichef att leda vår ekonomifunktion i Dibber Sverige. Denna position kommer att spela en nyckelroll i organisationens tillväxt och långsiktiga ekonomiska utveckling. Här får du chansen att arbeta som affärsnära ekonomichef i en organisation som brinner för att få världens viktigaste värden att växa. Ekonomichefen kommer att samarbeta med ledningsgruppen och controllers för att analysera verksamhetens finanser och utveckla ekonomistyrningen för att proaktivt hantera avvikelser och nå uppsatta mål. Rollen rapporterar till svenska VD och leder ett team med två controllers. Tjänsten är placerad på huvudkontoret i Helenelund, Sollentuna.

Arbetsuppgifter
.Övergripande ansvar för ekonomifunktionen och ekonomiprocesser
.Kontakter med redovisningsbyrå, bank, försäkringsbolag, revisorer och juridiska rådgivare
.Ansvar för ekonomirapportering, såsom budget, prognoser, månadsutfall och årsbokslut
.Upprättande av årsredovisningar och deklarationer för de legala enheterna i Sverige
.Ekonomistyrning genom analys, uppföljning och utveckling av verksamheten
.Analys av olika KPI:er
.Kalkylering samt framtagning av beslutsunderlag
.Arbeta med vidareutveckling, förbättring och effektivisering av processer och verktyg för rapportering och uppföljning
.Personalansvar
.Ledningsgruppsarbete
.Arbeta nära ledning i strategiska frågor, agera bollplank till VD

Kvalifikationer
Vi söker dig som är civilekonom eller motsvarande med gedigen redovisningsbakgrund. Du har minst 5 års erfarenhet inom finansiell ledning och är van vid ledningsgruppsarbete. Du kan med god kvalitet arbeta med flera projekt parallellt. Erfarenhet från att ha arbetat i personalintensiv bransch och genomfört företagsförvärv är meriterande för rollen.

Personliga egenskaper
För att vara framgångsrik i rollen som ekonomichef hos Dibber är du analytisk, noggrann och har ett strukturerat arbetssätt. Du är lösningsorienterad, engagerad och drivs och motiveras av att arbeta mot deadlines. Du har mod och tar ansvar för att såväl utveckla som att utmana både processer och verksamhetens chefer för att bidra till att förbättra arbetssätten. Som person är du självständig och ansvarstagande men också en prestigelös lagspelare som trivs att arbeta tillsammans med kompetenta och engagerade kollegor. Det är viktigt att kunna hantera högt som lågt och på ett positivt, lättsamt sätt hantera ad-hoc-uppgifter. 

Vi erbjuder
.En nyckelroll i ett expansivt bolag med stort hjärta för barn och pedagogisk verksamhet, där du nu får chansen att påverka med frihet under ansvar
.Ett bolag med starka ägare med ambitioner att växa, men alltid med fokus på respekt, engagemang och kreativitet
.En självständig roll med ett team med kompetenta ekonomikollegor i Sverige och internationellt
 

Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 16:e januari 2022.

För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig chef, Pontus Loswick, på [email protected]. Vi tar dock inte emot ansökningar via e-post.

Den som erbjuds tjänsten kommer att behöva uppvisa ett godtagbart utdrag ur belastningsregistret.

Kontaktinformation
Pontus Loswick, VD, [email protected]

Arbetsplats
Stupvägen 1

191 42 Sollentuna Visa mindre

Ekonomichef med redovisningsinriktning

Ansök    Dec 20    Svenska Kennelklubben    Ekonomichef
Du erbjuds att bli en central resurs inom vårt arbete för hundens bästa. SKK har en god ekonomi och omsätter ca 140 Mkr. Vi är ca 80 anställda, varav du kommer leda minst 4 personer. Vårt kansli är beläget vid Norrviken i Sollentuna. I rollen som ekonomichef rapporterar du direkt till VD och ingår i SKKs ledningsgrupp. Du arbetar aktivt med operativa såväl som strategiska frågor. Du bidrar aktivt i utveckling med analys av ekonomiska lägen och ger förslag... Visa mer
Du erbjuds att bli en central resurs inom vårt arbete för hundens bästa. SKK har en god ekonomi och omsätter ca 140 Mkr. Vi är ca 80 anställda, varav du kommer leda minst 4 personer. Vårt kansli är beläget vid Norrviken i Sollentuna.

I rollen som ekonomichef rapporterar du direkt till VD och ingår i SKKs ledningsgrupp. Du arbetar aktivt med operativa såväl som strategiska frågor. Du bidrar aktivt i utveckling med analys av ekonomiska lägen och ger förslag till förändringar och förbättringar. Du kommer arbeta nära IT-chefen för att digitalisera och effektivisera processerna inom ditt ansvarsområde.

I rollen ingår bland annat:


• Ansvar för och utveckla ekonomistyrning med årliga kvartals- och årsbokslut, bl.a. inkluderande ett budget- och prognosarbete i nära samarbete med VD och avdelningschefer.
• Bereda underlag till styrelse och LG för resultatrapportering samt ekonomiska beslut.
• Säkerställa och ansvara för den löpande redovisningen, reskontror samt likviditetshantering.
• Ansvara för att SKK och förvaltade stiftelser samt övriga intressebolags bokföring och fakturering följer gällande lagstiftning och SKK:s interna regelverk.
• Ansvara för kontakten med revisorerna.
• Ansvara för SKKs avtalshantering.
• Stöd och bollplank i alla ekonomirelaterade frågor i föreningen.
• Personaladministration. Särskild HR-resurs finns.

Dina kvalifikationer
Du är utbildad civilekonom eller motsvarande. Du har arbetat med utveckling av ekonomistyrning och ansvarat för att leda och sammanställa bokslut, nyckeltal och ekonomiska styrdokument. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att, genom ett coachande ledarskap, utveckla ekonomiorganisation. Vi ser även att du har goda kunskaper inom IT och affärssystem. Det är meriterande om du har erfarenhet från medlemsförening eller motsvarande.

Dina personliga egenskaper
Som person är du självständig men trivs samtidigt att arbeta i team och nå resultat som en del av ett team. Du har ett effektivt och strukturerat arbetssätt samt god samarbetsförmåga. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och har en helhetssyn på ekonomiflöden med fokus på digitalisering. Vidare har du ett helikopterperspektiv och har förmågan att se möjligheter till förbättringar samt är orädd . Väsentligt att du har ett servicefokus och ett pedagogiskt förhållningssätt. Vidare är du analytisk, noggrann och flexibel.

Meriterande är om du har:


• Kunskaper i G Suite, framförallt Google Sheets
• Ett allmänt IT- & systemintresse (beskriv gärna erfarenhet av olika system i ansökan)
• Erfarenhet av Visma.net, SKKs affärssystem
• Kunskap om våra frågor såsom Hundägarnas riksorganisation.

Ansök nedan senast den 15 januari 2022.

Vill du veta mer är du välkommen att kontakta VD, Kees de Jong på telefon: 070-2115373 eller e-post: [email protected]

Facklig kontaktperson Unionen, Lotta Bengtsson, e-post: [email protected]

 


Svenska Kennelklubben bildades 1889 och idag har vi närmare 300 000 medlemskap. Medlemmar hos oss är personer som har hund som sällskapsdjur, uppfödare, jägare och personer som arbetar med hundar på olika sätt (brukshundar). Basen i vår organisation är de länsklubbar, specialklubbar och rasklubbar som finns runt om i landet. De bedriver en bred verksamhet och arrangerar årligen tusentals olika utställningar, prov och tävlingar.

Vi sprider information, utbildar och väcker debatt – och visar på den stora glädjen och nyttan med hund! Läs mer på SKK.se. Visa mindre

Ekonomichef med redovisningserfarenhet

Ansök    Mar 30    Avanzera AB    Ekonomichef
Vårt uppdrag: Nu söker och hjälper vi vår kund att hitta deras nya ekonomichef. Du erbjuds att bli en central resurs inom en organisation där människan och en av våra mest uppskattade husdjur gör sig sedda. Medlemsorganisationen har en god ekonomi och har ca 80 anställda samt finns belägna i Sollentuna, i en fin närmiljö nära natur och vatten. I denna rekrytering önskar kund att all kommunikation sker via oss på Avanzera och undanber sig att bli kontakta... Visa mer
Vårt uppdrag:
Nu söker och hjälper vi vår kund att hitta deras nya ekonomichef. Du erbjuds att bli en central resurs inom en organisation där människan och en av våra mest uppskattade husdjur gör sig sedda. Medlemsorganisationen har en god ekonomi och har ca 80 anställda samt finns belägna i Sollentuna, i en fin närmiljö nära natur och vatten.

I denna rekrytering önskar kund att all kommunikation sker via oss på Avanzera och undanber sig att bli kontaktade direkt.


Arbetsuppgifter:
I rollen som ekonomichef rapporterar du direkt till VD och ingår i ledningsgruppen. Du arbetar aktivt med operativa såväl som strategiska frågor. Du bidrar aktivt i utveckling med analys av ekonomiska lägen och ger förslag till förändringar och förbättringar. Du kommer arbeta nära IT-chefen för att digitalisera och effektivisera processerna inom ditt ansvarsområde.

I rollen ingår bland annat:

- Ansvar för och utveckla ekonomistyrning med årliga kvartals- och årsbokslut, bl.a. inkluderande ett budget- och prognosarbete i nära samarbete med VD och avdelningschefer.

- Bereda underlag till styrelse och ledningsgrupp för resultatrapportering samt ekonomiska beslut.

- Säkerställa och ansvara för den löpande redovisningen, reskontror samt likviditetshantering.

- Ansvara för att organisationen och förvaltade stiftelser samt övriga intressebolags bokföring och fakturering följer gällande lagstiftning och organisationens interna regelverk.

- Ansvara för kontakten med revisorerna.

- Ansvara för organisationens avtalshantering.

- Stöd och bollplank i alla ekonomirelaterade frågor i föreningen.

- Personaladministration. Särskild HR-resurs finns.


Din bakgrund:
Du har en ekonomisk eftergymnasial utbildning, exempelvis civilekonom eller motsvarande. Du har arbetat med utveckling av ekonomistyrning och ansvarat för att leda och sammanställa bokslut, nyckeltal och ekonomiska styrdokument. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att, genom ett coachande ledarskap, utveckla ekonomiorganisation. Vi ser även att du har goda kunskaper inom IT och affärssystem. Det är meriterande om du har erfarenhet från medlemsförening eller motsvarande. Meriterande är om du har ett allmänt IT- & systemintresse, organisationen använder sig av Visma.net. Kunskaper i G Suite, framför allt Google Sheets ses även som meriterande.

Som person är du självständig men trivs samtidigt att arbeta i team och nå resultat som en del av ett team. Du har ett effektivt och strukturerat arbetssätt samt god samarbetsförmåga. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och har en helhetssyn på ekonomiflöden med fokus på digitalisering. Vidare har du ett helikopterperspektiv och har förmågan att se möjligheter till förbättringar samt är orädd. Väsentligt att du har ett servicefokus och ett pedagogiskt förhållningssätt. Vidare är du analytisk, noggrann och flexibel.


Om oss:
Avanzera har funnits sedan 1998 och är ett auktoriserat bemanning - & rekryteringsföretag. Vi vet att varje person är unik och därför månar vi om att ditt nästa steg i karriären ska ge dig kunskap och erfarenhet som just du strävar efter. Vi lägger stor vikt vid personliga relationer och vill att du ska må bra och trivas i samarbetet med oss! Vi är din expert inom konsult- och rekryteringstjänster. Visa mindre

Ekonomiansvarig rekryteras till ett VVS-företag i tillväxt, Norrort

Ansök    Jul 29    Avanzera AB    Ekonomichef
Vårt uppdrag: På uppdrag av en av våra kunder söker vi nu en ekonomiansvarig. Vår kund är ett företag under stark tillväxt och förutspår att växa de kommande åren. Tjänsten är på heltid och är idag placerad i Kista men inom kort så kommer man att flytta till Sollentuna. Tjänsten ska tillsättas så snart som möjligt. Arbetsuppgifter: Du kommer självständigt ansvara för ekonomin och dina arbetsuppgifter omfattar främst; - Kund- och leverantörsreskontra, han... Visa mer
Vårt uppdrag:
På uppdrag av en av våra kunder söker vi nu en ekonomiansvarig. Vår kund är ett företag under stark tillväxt och förutspår att växa de kommande åren. Tjänsten är på heltid och är idag placerad i Kista men inom kort så kommer man att flytta till Sollentuna. Tjänsten ska tillsättas så snart som möjligt.

Arbetsuppgifter:
Du kommer självständigt ansvara för ekonomin och dina arbetsuppgifter omfattar främst;

- Kund- och leverantörsreskontra, hantering av påminnelser, attestering och kontering
- Löpande redovisning inkl. månads och- årsbokslut
- In- och utbetalningar
- Ansvar för tidrapportering och lönehantering för 15 anställda
- Viss personaladministration

Du kommer att ha möjlighet att sätta upp rutiner, se förbättringsåtgärder och tillföra kunskaper för efterkalkylering och ökad lönsamhet. Du kommer ha ett tätt samarbete med ledningen och vara en nyckelperson i ekonomiska frågor.


Din bakgrund:
Vi söker dig som har minst fem års erfarenhet av självständigt ekonomiarbete och gärna som ekonomiansvarig. Du har hanterat löner samt har goda systemkunskaper. Har du erfarenhet av Fieldly, Visma eEkonomi samt Visma 600 är det meriterande. Förutom svenska så behärskar du engelska i tal och skrift.

Du är en prestigelös person som tycker om variation, högt och lågt i ditt arbete. Som person är du även självgående och engagerad i ditt arbete samt drivs av att få vara med att påverka med nya infallsvinklar. Du trivs bäst på en arbetsplats där man är involverad i företagets verksamhet och gemensamt ansvarar för helheten.


Om oss:
Avanzera har funnits sedan 1998 och är ett auktoriserat företag och har över 100 anställda. Vi vet att varje person är unik och därför månar vi om att ditt nästa steg i karriären ska ge dig kunskap och erfarenhet som just du strävar efter. Vi lägger stor vikt vid personliga relationer och vill att du ska må bra och trivas i samarbetet med oss! Vi är din expert inom konsult- och rekryteringstjänster. Läs mer om oss på www.avanzera.se Visa mindre

Ekonomiansvarig

Ansök    Okt 29    Rälsen AB    Ekonomichef
Rälsen AB söker en Ekonomiansvarig Rälsen AB söker en proaktiv och allround Ekonomiansvarig med controllerintresse. Rälsen AB är ett friskolebolag dom grundades 1992 med förskolor och skolor främst i Sollentuna kommun men även i Solna och Hägersten. I våra förskolor och skolor går varje dag cirka 830 barn och elever från åldrarna 1 till 16. Tillsammans är vi cirka 145 anställda. Tjänsten Du erbjuds en kvalificerad och självständig tjänst med bredd och va... Visa mer
Rälsen AB söker en Ekonomiansvarig
Rälsen AB söker en proaktiv och allround Ekonomiansvarig med controllerintresse.
Rälsen AB är ett friskolebolag dom grundades 1992 med förskolor och skolor främst i Sollentuna kommun men även i Solna och Hägersten. I våra förskolor och skolor går varje dag cirka 830 barn och elever från åldrarna 1 till 16. Tillsammans är vi cirka 145 anställda.
Tjänsten
Du erbjuds en kvalificerad och självständig tjänst med bredd och variation.
Som redovisningsansvarig kommer du att ha ansvar för bolagens ekonomi tillsammans med VD. Du kommer samarbeta med våra personaladministratörer samt vara ett administrativt stöd och bollplank åt ledningsgruppen
Din huvudsakliga placering blir på huvudkontoret som ligger i Norrviken, Sollentuna.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bli:
· Stöd till VD och ledningen i budgetering, prognoser och månatlig resultatuppföljning.
· Upprättande av månads-och årsbokslut inklusive deklaration.
· Löpande bokföring, inklusive kund-och leverantörsfakturor.
· Avstämningar, periodiseringar.
· Skatter/avgifter.
· Kontaktperson till revisorer.
· Rapportering statistik.
· Check och peng mot kommunerna
· Föräldrafakturor


Erfarenhet och kvalifikationer
Som person tror vi att du har följande egenskaper, analytisk, strukturerad, serviceinriktad, pedagogisk, initiativtagande och har god samarbetsförmåga. Arbetstempot är ofta högt, så det är viktigt att du har god förmåga att kunna organisera, strukturera och prioritera.
Vi söker dig som har goda kunskaper i redovisning, Officepaketet och ett allmänt IT-intresse. Erfarenhet från Fortnox, Capego och WK skatt är meriterande.
Du har troligen eftergymnasial utbildning inom ekonomi/redovisning eller annan adekvat utbildning.
Du är tillsammans med dina kolleger på administrationen spindel i nätet. Det är viktigt att du kan kommunicera och uttrycka dig i tal och skrift på ett tydligt och korrekt sätt på svenska.
På Rälsen är det viktigt att värna om den värdegrund som vi står för. Ett respektfullt och professionellt bemötande av barn, elever och personal är viktigt. Det är även viktigt att sätta barnen och elevens behov i centrum så att prioriteringar och beslut rimmar väl med verksamhetens kärnfråga – utbildning och omsorg.


Tjänstens omfattning: 100% med start december 2021/januari 2022 eller enligt överenskommelse
Tjänsten är en tillsvidareanställning, vi tillämpar 6 månaders provanställning,
Kollektivavtal finns.
Sista ansökningsdag 2021-11-25
För ytterligare information kontakta VD Christina Hodell, [email protected]
Ansökan sänds per e-post till: [email protected] Visa mindre

Ekonomiansvarig till MR Rör AB

Ansök    Jul 1    Avanzera AB    Ekonomichef
Vårt uppdrag: Vår kund MR Rör i Storstockholm AB ingår i Instalco-koncernen och finns beläget i Norrort. Deras nuvarande ekonomiansvarige har nu valt att gå vidare mot nya utmaningar och nu är det dags att hitta en ny medarbetare som vill tillhöra detta prestigelösa och trevliga gäng. Företaget består av 12 montörer och tre tjänstemän, alla med en lång arbetslivserfarenhet inom installation och service. Tjänsten som ekonomiansvarig är på heltid och är tän... Visa mer
Vårt uppdrag:
Vår kund MR Rör i Storstockholm AB ingår i Instalco-koncernen och finns beläget i Norrort. Deras nuvarande ekonomiansvarige har nu valt att gå vidare mot nya utmaningar och nu är det dags att hitta en ny medarbetare som vill tillhöra detta prestigelösa och trevliga gäng.

Företaget består av 12 montörer och tre tjänstemän, alla med en lång arbetslivserfarenhet inom installation och service. Tjänsten som ekonomiansvarig är på heltid och är tänkt att starta under augusti månad.

Detta är en direktrekrytering, där vi på Avanzera håller i hela rekryteringsprocessen. Du är välkommen att kontakta oss alternativt att titta in på vår hemsida www.avanzera.se


Arbetsuppgifter:
Att arbeta som ekonomiansvarig på ett mindre bolag innebär att det är en varierande tjänst med inslag av andra arbetsuppgifter än just bara ekonomi. Dina huvudsakliga och primära arbetsuppgifter kommer att vara:

Löpande bokföring
Leverantörs och kundreskontra
In/utbetalningar
Avstämningar
Kvittohantering
Rapportering till moderbolaget
Lönehantering samt personaladministration
Övriga administrativa arbetsuppgifter

MR Rör arbetar idag i systemen Fieldly som är deras orderhanteringsprogram där all fakturering sker, samt tidsregistrering från de anställda, detta stäms av och sköts av ekonomiansvarig. Löpande bokföring, leverantörs och kundreskontra, in/utbetalningar, kvittohantering, samt avstämningar sker från Visma eEkonomi och rapportering till moderbolaget sker via AARO och TLE. Löner görs i Visma 600.


Din bakgrund:
Känner du igen dig och har erfarenhet från dessa arbetsuppgifter och gillar att ha en varierande arbetsroll, då ska du söka denna tjänst. För att platsa in och känna dig som en i gänget så är det viktigt att du är driven och kommunikativ. Trots att det stundom kan vara lite ensamt som rollen som ekonomiansvarig så är det många kontaktytor både internt och externt via telefon och mail, vilket gör att det är viktigt att du besitter den sociala kompetensen och kan framföra information och fakta på ett kommunikativt och professionellt sätt för att bibehålla och upprätthålla en bra service.

Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor kring tjänsten, är du varmt välkommen att kontakta ansvarige för denna rekrytering; Malin Klingberg på tfn 08-54528307.


Om oss:
Avanzera har funnits sedan 1998 och är ett auktoriserat företag och har över 100 anställda. Vi vet att varje person är unik och därför månar vi om att ditt nästa steg i karriären ska ge dig kunskap och erfarenhet som just du strävar efter. Vi lägger stor vikt vid personliga relationer och vill att du ska må bra och trivas i samarbetet med oss! Vi är din expert inom konsult- och rekryteringstjänster. Läs mer om oss på www.avanzera.se Visa mindre

Ekonomichef

Ekonomichef till Utvecklingspedagogik i Sollentuna ”Med hjärta och klokhet skapar Utvecklingspedagogik hög kvalitet och individuellt utformade insatser som bidrar till utveckling, delaktighet och livskvalitet.” Är du en kunnig ekonom med intresse för utveckling och förändring som vill arbeta i en organisation som präglas av kvalitet, omtanke, respekt och kunskap? Vill du arbeta som ekonomichef i ett företag som driver skol- och omsorgsverksamhet? Vil... Visa mer
Ekonomichef till Utvecklingspedagogik i Sollentuna



”Med hjärta och klokhet skapar Utvecklingspedagogik hög kvalitet och individuellt utformade insatser som bidrar till utveckling, delaktighet och livskvalitet.”



Är du en kunnig ekonom med intresse för utveckling och förändring som vill arbeta i en organisation som präglas av kvalitet, omtanke, respekt och kunskap? Vill du arbeta som ekonomichef i ett företag som driver skol- och omsorgsverksamhet? Vill du vara med och bidra till Utvecklingspedagogiks fortsatta framgång? Vi söker dig som vill vara med och utveckla företagets affärsplanering och tillväxt, likväl som om att verka för att bibehålla den kvalitativa nivå vi har gällande det operativa arbetet. I rollen som ekonomichef har du tre direktrapporterande medarbetare.



Som Ekonomichef ansvarar du för att skapa struktur och tydlighet i hur företagets ekonomi bedrivs och utvecklas genom att fortsätta att utveckla och arbeta fram företagsgemensamma processer, policys, rutiner som rör ekonomiområdet. Ekonomichef ansvarar för att företaget följer de lagar och regler som finns inom ekonomi- och redovisningsområdet.



Ekonomichef ansvarar för att ekonomiavdelningen arbetar operativt med stöd och support i ett nära samarbete med samtliga chefer inom hela organisationen.



Ekonomichef sitter med i ledningsgruppen, är föredragande i styrelsen inom sina ansvarsområden och rapporterar till VD.



Bakgrund:



10 års erfarenhet av ekonomiarbete varav 5 år som chefErfarenhet av såväl operativt som strategiskt ekonomiarbeteMycket god erfarenhet av lagar och regler inom ekonomi- och redovisningsområdet, skattelagstiftning mm.Erfarenhet av arbete i ledningsgruppErfarenhet av förändringsarbete och digitaliseringErfarenhet av förvaltning och utveckling av upparbetade strukturer, så väl som tillväxt

Personliga egenskaper



För att trivas på Utvecklingspedagogik behöver du dela och arbeta utifrån våra värderingar Framåt, Tillsammans med Hjärta och Klokhet. Du är en prestigelös person som har respekt för andra och har lätt att samarbeta med både kollegor och andra du möter inom ramen för tjänsten. Du behöver vara en lugn och trygg person, som kan prioritera och vara tydlig när så behövs. Vidare behöver du vara noggrann och strukturerad samtidigt som du har ett smidigt sätt. Du trivs i en miljö där det pågår ett ständigt förbättringsarbete och du tycker om att driva på utvecklingen. Viktigt är också att du är strategisk, kan ta höjd för framtida utmaningar och har ett kreativt förhållningssätt. Vi ser gärna att du har ett genuint intresse för vår verksamhet och förstår verksamheternas samband.



Låter det intressant? Välkommen med din ansökan! Observera att sista ansökningsdatum är den 14/8 2021. Urval och intervjuer sker löpande. Ansöker gör du via www.searchandselection.se. Bifoga ditt CV och personliga brev. Notera att vi ej tar emot ansökningar via mail i och med GDPR. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Ebba Levin på [email protected], 0735-23 30 17 eller Ambjörn Ingvaldson på [email protected], 0761-62 36 89.


Med kompetenta och engagerade medarbetare bedriver Utvecklingspedagogik Sverige AB sedan 1994 utbildnings- och omsorgsverksamhet som ger ökad kunskap, livskvalitet och delaktighet i samhället för barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättning. Företaget driver förskola, grund- och grundsärskola med fritidshem, gymnasiesärskola och gymnasium. Våra omsorgsverksamheter omfattar korttidstillsyn, ungdomsboende, och daglig verksamhet. Samtliga verksamheter präglas av hög kvalitet, ständig utveckling och individfokus. Vi har ca 500 medarbetare och finns i Stockholms län. Visa mindre

Enhetschef ekonomi, utbildningskontoret

Ansök    Okt 27    Sollentuna kommun    Ekonomichef
Vår vision är att bli Sveriges bästa skolkommun. Framför oss ser vi en skola där undervisningen håller hög kvalitet och stimulerar alla elevers kreativitet och lärande. En skola där vi har höga och positiva förväntningar på oss själva och våra elever och där alla elever och personal trivs och känner sig trygga. I våra skolor ska eleverna uppnå utmärkta studieresultat och utveckla de kompetenser och förmågor som krävs för framtida studier och yrkesliv. V... Visa mer
Vår vision är att bli Sveriges bästa skolkommun.

Framför oss ser vi en skola där undervisningen håller hög kvalitet och stimulerar alla elevers kreativitet och lärande. En skola där vi har höga och positiva förväntningar på oss själva och våra elever och där alla elever och personal trivs och känner sig trygga. I våra skolor ska eleverna uppnå utmärkta studieresultat och utveckla de kompetenser och förmågor som krävs för framtida studier och yrkesliv. Vi ska ligga i framkant vad det gäller pedagogisk utveckling, genomförande och organisering av undervisningen. Att ta stöd i forskning är en självklarhet för oss. Vi söker nu en chef för ekonomienheten på utbildningskontoret som ska vara en ledare som stödjer det gemensamma arbetet med att nå vår vision.

Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som vill leda arbetet inom den nyinrättade ekonomienheten. I rollen ingår verksamhets-, budget- och personalansvar. Du rapporterar till den ekonomiadministrativa chefen.

I ekonomienheten kommer cirka 10 medarbetare att ingå. I enhetens ansvarsområden ingår budget- prognos- och uppföljningsarbete på huvudmannanivå, statsbidragshantering, utbetalning av ersättningar till alla skolformer, fakturahantering samt stöd i budgetering och uppföljning till kommunala skolverksamheter.

Du ansvarar för att leda och stödja medarbetare att utvecklas i sitt arbete så att kommunens utbildningsverksamheter får bästa möjliga stöd och förutsättningar i ekonomiarbetet.

Du samordnar enhetens tjänsteutlåtanden, remisser och nämndärenden. I arbetet ingår samverkan med andra aktörer som en självklar del.

Rollen är operativ, vilket innebär att du själv kommer att handlägga vissa typer av ärenden inom enheten.

Kompetenskrav
Du har erfarenhet av arbete med kvalificerat ekonomiarbete inom offentlig förvaltning, företrädesvis inom kommunal verksamhet och utbildningsområdet.

Du har akademisk examen inom ekonomi eller annan utbildning som arbetsgivaren finner likvärdig. Erfarenhet av arbete i ledningsfunktion eller chefsförberedande utbildning är också ett krav.  

Erfarenhet av arbete i en politiskt styrd verksamhet är meriterande.

Du är intresserad av att utveckla ekonomiprocesser i syfte att ge de kommunala skolverksamheterna bästa möjliga förutsättningar. Att använda digitala verktyg är naturligt för dig. Du är tydlig, strukturerad, drivande, har en god samarbetsförmåga och kan bygga ett starkt lag. Du har en god kommunikativ förmåga såväl muntligt som skriftligt.

Vi erbjuder
Som chef i Sollentuna kommun erbjuds du ett roligt, stimulerande och utmanande uppdrag. Vi vill att våra chefer ska utvecklas och vi satsar mycket på utbildning, stöd och nätverkande.

För oss är det viktigt att våra medarbetare har ett hållbart arbetsliv och kan kombinera ett professionellt arbete med familj och fritid. Vi arbetar också för att alla medarbetare får utvecklas i sin roll och att kompetenser tas till vara. Vi tillämpar flextid, erbjuder kompetensutveckling, friskvårdsbidrag och semesterväxling.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Vi tillämpar individuell lönesättning.

 

Välkommen med din ansökan!

 

Vi har tagit ställning till de kanaler vi vill marknadsföra denna platsannons i och undanber oss kontakt om det.

Sista ansökningsdatum: 10 november.

Med engagemang växer vi tillsammans – vi skapar värde och gör Sollentuna lite bättre varje dag. Vi vill ge dig möjligheten att kunna påverka, utvecklas, växa i din yrkesroll och trivas med kollegor. Vi söker dig som är nytänkande, ansvarstagande och välkomnande. Jämlikhet och mångfald är viktigt för oss och vi behöver olika kompetenser i våra verksamheter. Välkommen till oss! Visa mindre

Ekonomiansvarig till Rörgruppen, rekrytering

Ansök    Nov 27    Avanzera AB    Ekonomichef
Vårt uppdrag: Rörgruppen som är en del av Instalco (ett av Nordens ledande installationsföretag) söker nu en efterträdare till Ingela som är ekonomiansvarig idag och som är på väg att gå i pension. Rörgruppen som har sitt kontor i Sollentuna, är ett familjärt företag med en härlig stämning mellan samtliga 48 anställda. Vill du bli en del av ett företag som är inkluderande och visar öppenhet, då ska du fortsätta att läsa vidare vad denna tjänst kommer att i... Visa mer
Vårt uppdrag:
Rörgruppen som är en del av Instalco (ett av Nordens ledande installationsföretag) söker nu en efterträdare till Ingela som är ekonomiansvarig idag och som är på väg att gå i pension. Rörgruppen som har sitt kontor i Sollentuna, är ett familjärt företag med en härlig stämning mellan samtliga 48 anställda. Vill du bli en del av ett företag som är inkluderande och visar öppenhet, då ska du fortsätta att läsa vidare vad denna tjänst kommer att innebära för dig.

Detta är en direktrekrytering, där vi på Avanzera håller i hela rekryteringsprocessen. Tjänsten är på heltid men vi kommer även att beakta deltidsansökningar (80%).


Arbetsuppgifter:
Du kommer att självständigt sköta hela ekonomifunktionen inklusive löner och viss övrig administration. Detta är en bred tjänst som innebär att arbeta både högt och lågt med det som förekommer på ett mindre företag som är en del av en koncern.

Som ekonomiansvarig kommer du ensamt ansvara för bokföring och redovisning, men din roll innebär också många kontaktytor internt samt externt. Dina arbetsuppgifter omfattar månads- och årsbokslut, leverantörs- & kundfakturor, kassaflöde, koncernavstämningar samt redovisning och rapportering till moderbolaget. Du förvaltar även över tidrapporteringssystemet samt hanteringen av löner. Du kommer även att ansvar för skatter, moms och arbetsgivaravgifter samt att du har kontakt med revisorerna.


Din bakgrund:
Vi söker dig som är civilekonom alternativt har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi. Du har cirka fem års erfarenhet av att självständigt ansvara för en ekonomifunktion, gärna inom en koncern. Du är van vid projektredovisning samt att upprätta kvartal- och årsbokslut. Har du erfarenhet av byggbranschen samt hanteringen av montörslöner ses detta som meriterande.

Som person är du strukturerad, analytisk och kommunikativ. Vi tror även att du har lätt att anpassa dig till nya förutsättningar och har en lösningsorienterad attityd. Du bör också trivas med att arbeta i en självständig roll och ha lätt för att bygga relationer med din omgivning.

Varmt välkommen med din ansökan!


Om oss:
Avanzera har funnits sedan 1998 och är ett auktoriserat företag och har över 100 anställda. Vi vet att varje person är unik och därför månar vi om att ditt nästa steg i karriären ska ge dig kunskap och erfarenhet som just du strävar efter. Vi lägger stor vikt vid personliga relationer och vill att du ska må bra och trivas i samarbetet med oss! Vi är din expert inom konsult- och rekryteringstjänster. Läs mer om oss på www.avanzera.se Visa mindre

Ekonomiansvarig till Etb El & Larm

Ansök    Okt 1    Etb El & Larm AB    Ekonomichef
Som Ekonomiansvarig på ETB El & Larm ansvarar du för hanteringen av företagets redovisning samt kontorsadministration. Du kommer vara drivande i att utveckla rutiner inom Ekonomi, HR och administration samt vara en nära rådgivare till VD och ledningsgrupp, för både ETB och moderbolagets räkning. För dig med kunskap och intresse inom HR-frågor finns även möjligheten att ta ett större ansvar inom personalområdet. ANSVARSOMRÅDEN Bland annat kommer du i rollen... Visa mer
Som Ekonomiansvarig på ETB El & Larm ansvarar du för hanteringen av företagets redovisning samt kontorsadministration. Du kommer vara drivande i att utveckla rutiner inom Ekonomi, HR och administration samt vara en nära rådgivare till VD och ledningsgrupp, för både ETB och moderbolagets räkning. För dig med kunskap och intresse inom HR-frågor finns även möjligheten att ta ett större ansvar inom personalområdet.
ANSVARSOMRÅDEN
Bland annat kommer du i rollen att:
Ekonomi
Redovisning, budgetfrågor, finansiering, skattefrågor och deklarationer
Ansvara för bolagets löpande bokföring
Ansvara för översyn och hantering av anställdas tidrapportering
Ansvar för hela löneprocessen inklusive redovisning till SKV och övriga myndigheter
Ansvarig för all fakturering
Hantering av leverantörsfakturor samt attestrutiner för detta
Inregistrering och hantering av betalningar till leverantörer samt från kund
Vid behov upprätta och se över avtal mot kund
Säkerställa rutiner för efterlevnad av lagar och förordningar inom ekonomi och löneprocess
Agera rådgivare till VD inom företagsekonomi, skatt och ägarfrågor

Administration
Ansvarig för inköp av kontorsmaterial
Uttag av journaler
Ansvara för servicen gentemot externa besökare, både vid besökande av kontor samt över telefon

HR
Anställnings-och avtalsfrågor
Bidra med kunskap inom kollektivavtalet
Stödja vid diverse personalärenden, så som rekrytering, rehabilitering eller prestationsutmaningar
Bistå ledning inom arbetsmiljöfrågor

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av redovisning (gärna från redovisningsbyrå)
Du har arbetat med redovisning mot entreprenadföretag och ansvarat för hela företagets administration inom ekonomi (inkl. lön) för ett fåmansbolag.
Du känner dig trygg i din ekonomiska kompetens och är bekväm i att ta en rådgivande roll
Du har god vana av att arbeta i affärssystem och extra meriterande om du arbetat i det branschspecifika systemet Entré sedan tidigare.

Utöver att du är noggrann och analytisk, så är du en person med ett starkt affärssinne. Du trivs i en roll med stort ansvar och frihet, både i val av arbetssätt och i att kunna påverka organisationen.
I rollen som Ekonomiansvarig på ETB El & Larm kommer du bli en viktig nyckelperson i bolagets fortsatta framgång. Du har förmågan att arbeta självständigt och gillar variation i dina arbetsuppgifter.
Vidare har du stark känsla för service och mån om att lämna ett gott avtryck både mot kollegor och i externa kontakter.
OMFATTNING
75%-100% (möjlighet till heltid om kunskap och/eller intresse att lära finns för HR-området).
RAPPORTERING
Ekonomiansvarig rapporterar till ETB El & Larms VD.
ANSÖKAN
Skicka din ansökan till [email protected]. Vi går igenom inkomna ansökningar löpande.
OM ETB El & Larm
På ETB El & Larm har vi högt i tak och ett engagerat ledarskap. Vi tror starkt på utveckling av våra medarbetare och vidareutbildar baserat på behov och intresse. Hos oss får du ett glatt gäng kollegor med en stor vidd både kompetensmässigt och åldersmässigt. Som grädde på moset erbjuder vi alla våra anställda friskvårdsbidrag och en förmånsportal med generösa rabatter samt gratis pensionsrådgivning via Benify Lifeplan.
Elektrotekniska grundades 1930. Då arbetade bolaget bland annat med att dra högspänningsledningar för att elektrifiera Stockholms kranskommuner och södra skärgården. Företaget har alltid varit privatägt. Idag heter vi ETB El & Larm AB med ett 20-tal anställda och är delägarägt. Vi har idag tre verksamhetsområden: Eltjänster till privatpersoner, Eltjänster till företag samt Säkerhetstjänster inom Brandlarm, inbrottslarm, passagesystem och Kameraövervakningslösningar.
Några projekt vi har medverkat i på senare tid har bl.a. varit ombyggnaden av Solliden scenen på Skansen, Konserthuset, Västberga Idrottshall samt Scandic Hotell. Visa mindre

Head of Business Control till Envirotainer

Ansök    Feb 3    Mpya Finance    Ekonomichef
Söker du en roll där du får arbeta både strategiskt och verksamhetsnära i ett bolag med stark tillväxt? Då kan detta vara nästa utmaning för dig! Envirotainer söker nu en affärsorienterad, analytisk och driven Head o Business Control som vill vara med att utveckla verksamheten. Envirotainer är världsledande med att utveckla, tillverka och hyra ut temperaturkontrollerade containers, vilka används primärt av läkemedelsföretag för att frakta mediciner global... Visa mer
Söker du en roll där du får arbeta både strategiskt och verksamhetsnära i ett bolag med stark tillväxt? Då kan detta vara nästa utmaning för dig! Envirotainer söker nu en affärsorienterad, analytisk och driven Head o Business Control som vill vara med att utveckla verksamheten.

Envirotainer är världsledande med att utveckla, tillverka och hyra ut temperaturkontrollerade containers, vilka används primärt av läkemedelsföretag för att frakta mediciner globalt. Bolaget är i en stark tillväxtfas och söker nu en Head of Business Control till huvudkontoret i Rotebro, Stockholm. Dotterbolag finns runt om i världen.

Om rollen
I rollen som Head of Business Control har du det övergripande ansvaret för att leda och utveckla Controllerfunktionen. Du kommer att ha en nyckelroll inom Envirotainer och kommer, tillsammans med ditt team och CFO, arbeta med prognos, bokslut, rapportering och analys. Du förväntas självständigt driva och utveckla processer och arbetssätt och på så sätt bidra till att Envirotainer lyckas nå sina övergripande mål.

Gruppen består av fyra personer inom Business Control och du rapporterar till CFO. Du har fullt personalansvar för medarbetarna i teamet och arbetar aktivt med att utveckla och coacha dessa.

Din bakgrund
Vi söker dig som är analytisk med affärsmässig utgångspunkt och förmåga att se verksamheten ur helhetsperspektiv. Du har en magisterexamen i ekonomi eller industriell ekonomi, har arbetat i ett flertal år inom controlling och är van att arbeta såväl strategiskt som operativt. Vi lägger stor vikt vid dina ledaregenskaper och det är väsentligt att du har bevisad förmåga att leda och inspirera ett team. Du har mycket god förmåga att presentera i skrift och tal. Det är meriterande om du har erfarenhet från börsnoterade bolag och/eller revisionsbranschen.

Har vi väckt ditt intresse?
I denna rekrytering samarbetar Envirotainer med Mpya Finance. Vi ser fram emot att få din ansökan via mpyafinance.se så snart som möjligt. Har du frågor kring tjänsten kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Helene Werme på [email protected] eller Anna Lannerhjelm på [email protected]. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Varmt välkommen att söka!

Om Envirotainer
Envirotainer är världsledande inom aktiva temperaturkontrollerade flygtransporter av läkemedel. Vi utvecklar och producerar aktiva containrar som våra kunder leasar för att transportera läkemedel över hela världen. Vi har mer än 30 års erfarenhet och har under åren skeppat miljontals doser medicin till patienter över hela världen. Vi har global närvaro med medarbetare i 16 länder, kontor i Sverige, Tyskland, Singapore och USA samt ett 50-tal stationer på strategiska platser världen över för att serva och distribuera containrar till våra kunder. Läs mer på www.envirotainer.com Visa mindre

Ekonomiansvarig till byggföretag i Sollentuna

Ansök    Jan 17    Andara    Ekonomichef
Vi söker en noggrann och ansvarsfull ekonomiansvarig till en liten byggkoncern bestående av fem olika företag med olika inriktning inom byggsektorn. Ansvaret innefattar hela det ekonomiska och administrativa flödet, högt som lågt. Arbetsuppgifter Som ekonomiansvarig kommer du att arbeta i en bred roll som erbjuder stor variation med allt ifrån fakturering, reskontra och den löpande bokföring till avstämningar, bokslut och projektredovisning. Du ansvarar ... Visa mer
Vi söker en noggrann och ansvarsfull ekonomiansvarig till en liten byggkoncern bestående av fem olika företag med olika inriktning inom byggsektorn. Ansvaret innefattar hela det ekonomiska och administrativa flödet, högt som lågt.

Arbetsuppgifter

Som ekonomiansvarig kommer du att arbeta i en bred roll som erbjuder stor variation med allt ifrån fakturering, reskontra och den löpande bokföring till avstämningar, bokslut och projektredovisning. Du ansvarar också för löner. I rollen är du ensam på ekonomiavdelning.



I ansvarsområdet ingår bland annat följande arbetsuppgifter:

- leverantörsfakturor (stor mängd)
- in- och utbetalningar samt bevakning
- fakturering
- budget och prognoser
- rapportering och statistik
- moms, skatt och deklarationer
- månadsbokslut och årsbokslut
- löpande kontakt med bank, revisorer och Skatteverket
- löner, pensioner, rapportering Skatteverket


Kvalifikationer

Ett krav för att axla rollen som ekonomiansvarig är att du har ekonomiutbildning motsvarande gymnasieekonom och att du har minst 5 års erfarenhet av självständigt arbete som ekonomiansvarig. Det är ett krav att du har arbetat inom byggbranschen och med projektredovisning.

- Goda kunskaper i Office-paketet är ett krav, särskilt Excel
- Mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift är ett krav




Personliga egenskaper

Vi söker efter en flexibel och prestigelös person som också är noggrann och strukturerad. Du har förmåga att på egen hand organisera och planera ditt arbete. Du har starkt driv och initiativkraft. Du har pondus och vågar ifrågasätta. Du vill gärna lära nytt och tycker om att vara delaktig i verksamhetens utveckling. Som person är du kommunikativ, tydlig och pedagogisk.



Direktrekrytering

- Tillsättning: under februari
- Omfattning: heltid, 40 timmars arbetsvecka
- Placering: fina lokaler mitt i Sollentuna




Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Linda Gadd på [email protected]. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.



För att vi på bästa sätt ska kunna matcha din kompetens med våra uppdrag kan vi inte ta emot din ansökan på mejl. Vi ber dig därför registrera ditt CV i vår kandidatbank.

Varför jobba på Andara?

Våra kunder brukar beskriva Andara som ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag. Vi har lärt oss att en enkel rekryteringsprocess är den mest effektiva. Som de flesta andra bemanningsföretag har vi specialiserat oss. Vår nisch är potential. Vårt uppdrag är att föra samman kunden med individer med olika talanger med störst chans att lyckas. Målsättningen är att både kunden och kandidaten ska utvecklas under tiden tillsammans. Det kallar vi att uppenbara potentialen.



Andara Konsultuthyrning och Rekrytering arbetar som namnet antyder både med bemanning och rekrytering. Alltid på både kandidatens och kundens villkor. Andara är ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag med stor förmåga. Personliga, snabba och flexibla.



Andara är konsult- och rekryteringsföretag med uppdraget att föra samman individer med olika talanger, kunskaper och erfarenheter och erbjuda dem ett gemensamt mål att sikta in sig på och en plattform att ta sats utifrån.



Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

AB Solom söker ekonomichef

Kommunalt bolag SOLOM är Sollentuna kommuns största utförare inom vård och omsorg. Vi har ett brett utbud av tjänster och arbetar med såväl barn och ungdomar som vuxna. Vi är inte vinstdrivande utan hos oss används allt överskott för att utveckla och förbättra verksamheten. Vår strävan är att göra våra kunder mer än nöjda - en utmaning som kräver engagerade och professionella medarbetare. www.solom.se Arbetsbeskrivning Med ett övergripande ansv... Visa mer
Kommunalt bolag

SOLOM är Sollentuna kommuns största utförare inom vård och omsorg. Vi har ett brett utbud av tjänster och arbetar med såväl barn och ungdomar som vuxna. Vi är inte vinstdrivande utan hos oss används allt överskott för att utveckla och förbättra verksamheten. Vår strävan är att göra våra kunder mer än nöjda - en utmaning som kräver engagerade och professionella medarbetare. www.solom.se

Arbetsbeskrivning

Med ett övergripande ansvar för ekonomin inom AB SOLOM arbetar du strategiskt med planering, budgetering, prognosläggning samt uppföljning för hela bolaget. Ditt team består av en controller och två ekonomiassistenter vilka du leder med positiv energi. Du ingår i företagets ledningsgrupp och rapporterar direkt till VD.

Exempel på övriga arbetsuppgifter:

• Driva innovativ utveckling inom området, bland annat vad gäller digitalisering, effektivisering och hållbar utveckling.
• Rapportering och uppföljning till styrelsen, ledningen, ägare och myndigheter.
• Ansvarar för att initiera uppföljning av verksamheterna tillsammans med bolagets två affärsområdeschefer.
• Ansvarar för att ekonomiteamet utvecklas, engageras och trivs.

Vidare ser du att intranät och hemsida ger rätt information, deltar i facklig samverkan och omvärldsbevakar.

Vem är du?

Du är utbildad civilekonom eller har motsvarande utbildning inom ekonomi. Du har tidigare haft en arbetsledande roll i en ekonomifunktion samt har erfarenhet av arbete i ledningsgrupp. Vi ser det som meriterande om du har tidigare erfarenhet från vård- och omsorgsbranschen.

För att axla rollen som ekonomichef hos SOLOM, bör du vara en person med tydligt driv och initiativförmåga samt en vilja att bidra till bolagets ständiga och framtida utveckling. Då du kommer att vara den ekonomiska experten inom organisationen krävs såväl god analytisk som pedagogisk förmåga och en förståelse för affären och verksamheten. Du är noggrann och strukturerad samtidigt som du har förmågan att hantera både externa och interna kontaktytor på ett pedagogiskt och professionellt sätt.

För att passa i rollen hos oss på Solom är det också viktigt att du kan arbeta i enlighet med våra värderingar. Glädje, engagemang och respekt. Du trivs i en dynamisk miljö och är positiv, på SOLOM skrattar vi ofta.

Varmt välkommen med din ansökan!

Du erbjuds

ett omväxlande och utmanande arbete där du får möjlighet till bredd och stor påverkan.

I denna rekrytering samarbetar AB Solom med Jurek Rekrytering & Bemanning. För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Maria von Sterneck 073 70 771 70 eller [email protected]

Sista ansökningsdag

Du är välkommen med din ansökan redan idag, vi går igenom urvalet löpande och presenterar kandidater till AB Solom efter sista ansökningsdagen 2019-05-03. Visa mindre

Head of Business Control till Envirotainer

Ansök    Dec 4    Mpya Finance    Ekonomichef
Söker du en roll där du får arbeta både strategiskt och verksamhetsnära i ett bolag med stark tillväxt? Då kan detta vara nästa utmaning för dig! Envirotainer söker nu en affärsorienterad, analytisk och driven Head o Business Control som vill vara med att utveckla verksamheten. Envirotainer är världsledande med att utveckla, tillverka och hyra ut temperaturkontrollerade containers, vilka används primärt av läkemedelsföretag för att frakta mediciner global... Visa mer
Söker du en roll där du får arbeta både strategiskt och verksamhetsnära i ett bolag med stark tillväxt? Då kan detta vara nästa utmaning för dig! Envirotainer söker nu en affärsorienterad, analytisk och driven Head o Business Control som vill vara med att utveckla verksamheten.

Envirotainer är världsledande med att utveckla, tillverka och hyra ut temperaturkontrollerade containers, vilka används primärt av läkemedelsföretag för att frakta mediciner globalt. Bolaget är i en stark tillväxtfas och söker nu en Head of Business Control till huvudkontoret i Rotebro, Stockholm. Dotterbolag finns runt om i världen.

Om rollen
I rollen som Head of Business Control har du det övergripande ansvaret för att leda och utveckla Controllerfunktionen. Du kommer att ha en nyckelroll inom Envirotainer och kommer, tillsammans med ditt team och CFO, arbeta med prognos, bokslut, rapportering och analys. Du förväntas självständigt driva och utveckla processer och arbetssätt och på så sätt bidra till att Envirotainer lyckas nå sina övergripande mål.

Gruppen består av fyra personer inom Business Control och du rapporterar till CFO. Du har fullt personalansvar för medarbetarna i teamet och arbetar aktivt med att utveckla och coacha dessa.

Din bakgrund
Vi söker dig som är analytisk med affärsmässig utgångspunkt och förmåga att se verksamheten ur helhetsperspektiv. Du har en magisterexamen i ekonomi eller industriell ekonomi, har arbetat i ett flertal år inom controlling och är van att arbeta såväl strategiskt som med bokslut, prognos och rapportering. Vi lägger stor vikt vid dina ledaregenskaper och det är väsentligt att du har bevisad förmåga att leda och inspirera ett team. Du har mycket god förmåga att presentera i skrift och tal. Det är meriterande om du har erfarenhet från börsnoterade bolag och/eller revisionsbranschen.

Har vi väckt ditt intresse?
I denna rekrytering samarbetar Envirotainer med Mpya Finance. Vi ser fram emot att få din ansökan via mpyafinance.se så snart som möjligt. Har du frågor kring tjänsten kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Helene Werme på [email protected] eller Anna Lannerhjelm på [email protected]. Intervjuer kommer att ske löpande varför det är bäst att inte dröja med din ansökan! Varmt välkommen att söka!

Om Envirotainer
Envirotainer är världsledande inom aktiva temperaturkontrollerade flygtransporter av läkemedel. Vi utvecklar och producerar aktiva containrar som våra kunder leasar för att transportera läkemedel över hela världen. Vi har mer än 30 års erfarenhet och har under åren skeppat miljontals doser medicin till patienter över hela världen. Vi har global närvaro med medarbetare i 16 länder, kontor i Sverige, Tyskland, Singapore och USA samt ett 50-tal stationer på strategiska platser världen över för att serva och distribuera containrar till våra kunder. Läs mer på https://www.envirotainer.com/ Visa mindre

Ekonomiansvarig till Alarmtech I Rotebro

Ansök    Maj 29    serveOffice AB    Ekonomichef
Alarmtech Sweden AB är ett svenskt familjeägt företag med över 30 års erfarenhet av utveckling och tillverkning av produkter till säkerhetsmarknaden. Tillverkningen sker i vårt bolag i Polen och utvecklingen samt försäljning sker främst från Sverige. Vi växer och behöver utöka med fler resurser till vårt kontor i Sollentuna, Rotebro. Vi sitter i ljusa lokaler med goda kommunala kommunikationer och bilförbindelser. . Serveoffice har fått i uppdrag att... Visa mer
Alarmtech Sweden AB är ett svenskt familjeägt företag med över 30 års erfarenhet av utveckling och tillverkning av produkter till säkerhetsmarknaden. Tillverkningen sker i vårt bolag i Polen och utvecklingen samt försäljning sker främst från Sverige. Vi växer och behöver utöka med fler resurser till vårt kontor i Sollentuna, Rotebro. Vi sitter i ljusa lokaler med goda kommunala kommunikationer och bilförbindelser.

.

Serveoffice har fått i uppdrag att hitta en ekonomiansvarig till vår kund Alarmtech Sweden AB. Uppdraget är på heltid med placering i Rotebro. Start enligt överenskommelse och förväntas pågå i minst sex månader och med tanken att sedan bli anställd av Alarmtech.

Arbetsbeskrivning
I rollen som ekonomiansvarig hos Alarmtech har du ansvar för ekonomihanteringen men även för kontoret som helhet. Mer detaljerat innebär tjänsten:
* Kunder: upplägg och kontroll, orderhantering, fakturering, påminnelsehantering, telefonkontakt med kunder .
* Redovisning: analyser av resultat, kostnader, statistik, produkter, lager osv. Optimering av redovisningssystemet. Traktamentehantering. Kontakt med redovisningsbyrå, revisor och banker mfl.
* Leverantörer: leverantörsreskontrahantering inkl betalning, kontakt med leverantörer, vissa inköp.
* Kontoret: Inköp, strukturera och organisera material, kund- och leverantörsavtal, ta fram policys, korrekturläsa marknadsföringsmaterial.


Du kommer att rapportera direkt till vd.

Kvalifikationer
Vi tror att du har minst 5-10 års erfarenhet av ekonomihantering men även erfarenhet av att ansvara för ett mindre kontor. Erfarenhet av controlling är meriterande. Du är en van användare av Office-paketet och särskilt excel. Alarmtech använder sig idag av ekonomisystemet Visma men kommer eventuellt att byta till Pyramid. Så erfarenhet av något av de systemen ser vi som meriterande.
I och med flera kontakter med svenska och utländska kunder och med fabriken i Polen så är bra kunskaper i engelska ett krav, har du kunskaper i polska, tyska, franska eller spanska så är det meriterande.
För att passa in i denna roll så tror vi att du är social och utåtriktad och gillar att ha många olika kontaktytor. Du är en strukturerad person som gillar att hålla ordning och reda men samtidigt kunna vara flexibel och hugga i där det mest behövs. Du drivs av utmaningar, tar gärna initiativ och arbetar hela tiden för ett gott samarbete på kontoret.
 
Alarmtech erbjuder dig
Alarmtech är ett familjeföretag där det idag arbetar 8 personer på kontoret i Rotebro medan det är 80 st anställda i fabriken i Polen. Det är en varm och generös arbetsplats där det är lätt att påverka och beslutsvägarna är korta. Här trivs man om man vill utmanas och hela tiden utvecklas. Kommunikationerna är goda och det finns parkeringsmöjligheter precis utanför kontoret.
 
Som konsult hos Serveoffice erbjuder vi dig
Genom våra ledord #personligtengagerad, #skickligtproduktiv och #proffsigtkreativ skapar vi de bästa förutsättningarna för våra medarbetare. Hos Serveoffice får du engagerade kollegor och ledare som har insett att nyckeln till nöjda kunder är att vår egen personal trivs och mår bra.
Vi erbjuder därför generösa villkor i form av bland annat friskvårdsbidrag och ett brett förmånspaket. Dessutom anordnar vi kontinuerligt trevliga aktiviteter för att skapa en ”vi-känsla” bland alla våra medarbetare. Det ska vara kul att vara en del av Serveoffice!

Ansökan och kontakt
Skicka in din ansökan med personligt brev och uppdaterat CV snarast genom att ansöka nedan. Urvalet görs löpande. Vi tar endast emot ansökningar via hemsidan. Frågor kring tjänsten besvaras av Cissi Silvstam på 070-563 13 70 eller [email protected]. Visa mindre

Ekonomiansvarig till HiKOKI

Ansök    Mar 28    Andara    Ekonomichef
HiKOKI Power Tools söker en erfaren och rutinerad ekonomiansvarig med övergripande ansvar för företagets ekonomi, kontor och IT. HiKOKI Power Tools Sweden är en ledande leverantör av elverktyg, spikverktyg, klipp-/bockmaskiner, infästning och tillhörande kringprodukter till den svenska proffsmarknaden. Huvudsakliga distributionskanaler är återförsäljande fackhandel och kedjor inom bygg och industri. Produktportföljen innefattar i huvudsak varumärken som H... Visa mer
HiKOKI Power Tools söker en erfaren och rutinerad ekonomiansvarig med övergripande ansvar för företagets ekonomi, kontor och IT.

HiKOKI Power Tools Sweden är en ledande leverantör av elverktyg, spikverktyg, klipp-/bockmaskiner, infästning och tillhörande kringprodukter till den svenska proffsmarknaden. Huvudsakliga distributionskanaler är återförsäljande fackhandel och kedjor inom bygg och industri. Produktportföljen innefattar i huvudsak varumärken som HiKOKI, Bendof, Basso och MFT.




Arbetsuppgifter


Som ekonomiansvarig har du ett helhetsansvar som omfattar ekonomiavdelningens samtliga funktioner såsom kund- och leverantörsreskontra, löpande bokföring, bokslut och rapportering samt lön. Du ansvarar också för IT tjänster och kontorsutrustning samt kontakt med hyresvärd. I rollen som ekonomiansvarig ingår även att du är avtalsansvarig för en rad av företagets olika leverantörer (tex bank, försäkring, telefon, larm, brandskydd, städbolag och så vidare).



I uppdraget ingår också att du är behjälplig med personalfrågor från övriga avdelningar. Som ekonomiansvarig har du personalansvar för två ekonomiassistenter.



Rollen som ekonomiansvarig är bred och erbjuder stor variation. Du rapporterar direkt till VD för HiKOKI Power Tools i Sverige.




Kvalifikationer


Ett krav för att axla rollen är att du har gedigen erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du har god kunskap om ekonomiska flöden och flera års erfarenhet av ekonomiskt helhetsansvar inklusive lön. Du får också gärna ha erfarenhet av personalledning och du bör ha god kommunikativ och pedagogisk förmåga.

- Goda kunskaper i Office-paketet är ett måste
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift är ett krav
- Kunskap i flera nordiska språk är meriterande
- Kunskap om affärssystemet Axapta är meriterande




Personliga egenskaper


Vi söker efter en trygg och ansvarstagande person som gillar problemlösning. Du är självklart förändringsbenägen, med starkt driv och initiativkraft. Du gillar att utveckla och förbättra rutiner och arbetssätt. Du är modig och hittar ständigt nya sätt att lösa uppgifter på.



Som person har du god social kompetens och är flexibel, prestigelös och har hög integritet. Du har goda ledaregenskaper och pondus, är samtidigt en lyhörd och prestigelös lagspelare. Du gillar att vara delaktig i verksamheten och är hjälpsam och stöttar alltid dina kollegor.

Mer om HiKOKI


HiKOKI Power Tools Sweden AB ändrade namn den 1 oktober 2018, från Hitachi till HiKOKI och ingår numer i den internationella koncernen Koki Holdings Co Ltd i Japan med 14 mdkr i omsättning och med fler än 6500 anställda. Koki Holdings ägs av det amerikanska fondbolaget KKR - Kohl Kravis & Roberts & Co. Det nordiska moderbolaget, HiKOKI Power Tools Norway AS, har sitt huvudkontor samt nordiskt centrallager i Kjeller strax utanför Oslo med verksamma dotterbolag förutom i Sverige även i Finland, Danmark och Polen. HiKOKI Power Tools har mer än 70 års erfarenhet av att tillverka elverktyg och har under dessa år utvecklats till en känd leverantör av högteknologiska kvalitetsprodukter.




Mer om tjänsten


- Direktrekrytering
- Tillsättning: enligt överenskommelse
- Omfattning: Heltid, 38,5 timmars arbetsvecka
- Placering: Rotebro, Sollentuna




Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Linda Gadd på [email protected]. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.




För att vi på bästa sätt ska kunna matcha din kompetens med våra uppdrag kan vi inte ta emot din ansökan på mejl. Vi ber dig därför registrera ditt CV i vår kandidatbank.




Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre