Lediga jobb som Kanslist i Sollentuna

Se lediga jobb som Kanslist i Sollentuna. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Sollentuna som finns hos arbetsgivaren.

Kansliadministratör till Häktet Sollentuna

Ansök    Feb 9    Kriminalvården    Kanslist
Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu nya medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter. Vill du veta mer? Hör vad våra medarbetare tycker om att arbeta inom Kriminalvården: https://www.kriminalvarden.se/jobba-hos-oss/ ... Visa mer
Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu nya medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter.

Vill du veta mer? Hör vad våra medarbetare tycker om att arbeta inom Kriminalvården: https://www.kriminalvarden.se/jobba-hos-oss/

Läs mer om häktet Sollentunas verksamhet på vår hemsida: https://www.kriminalvarden.se/hitta-och-kontakta/verksamhet/hakte/sollentuna/#om

Verksamhetsområde Sollentuna omfattar häktet Sollentuna och häktesfilialen Jakobsberg.
Ca 200 medarbetare och 15 chefer förvaltar, leder och utvecklar en verksamhet som tar emot ca 280 häktade. Den största yrkesgruppen är kriminalvårdare men här arbetar även administrativ personal, sjuksköterskor och vakthavande befäl m fl. För de intagna finns möjlighet till sysselsättning i praktisk arbetsträning, studier och annan strukturerad verksamhet. Häktet Sollentuna är en arbetsplats i händelsernas centrum. Inte för att vi finns endast 15 minuters tågresa från Stockholm utan därför att som ett av landets större säkerhetshäkten är den ena dagen aldrig den andra lik.

ARBETSUPPGIFTER
Administrationen är en servicefunktion där du kommer att vara en i arbetsgruppen som arbetar med klientärenden genom registrering och expediering av klienthandlingar såsom, beslut, domar med mera. Administrationen ansvarar för arkiv, transportbeställningar, bokningar av videolänksförhandlingar, samt hantering av myndighetens inkommande mail. I arbetsuppgifterna ingår även i övrigt vanligt förekommande administrativa uppgifter. Denna roll kommer utöver ovan nämnt även till stor del innefatta domshantering och strafftidsberäkning.
I rollen som administratör innebär det externa kontakter, där du representerar Kriminalvården gentemot samarbetspartners och allmänhet. Arbetsuppgifterna förutsätter att du har kännedom om offentlighetsprincipen samtidigt som du kan säkerställa att sekretesskyddet upprätthålls.
Kontoret är placerat inom häktet där du kommer att möta kollegor och intagna. Du omfattas av det säkerhetsarbete som gäller för arbetsplatsen.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är självgående och serviceinriktad. Handläggningen i arbetet är en del av rättsprocessen därför krävs det att du är noggrann, strukturerad och stresstålig. Du har ett gott omdöme, är kvalitetsmedveten och kan göra rätt prioriteringar samt är van att tidvis arbeta i ett högt tempo.
Arbetet som administratör är en servicefunktion och kräver att du har förmåga att arbeta både självständigt och i nära samarbete med övriga anställda på häktet samt även andra aktörer inom som utanför myndigheten.

För oss är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen samt tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi söker dig som har:
• Fullständig gymnasieutbildning alternativt annan utbildning i kombination med arbetslivserfarenhet som Kriminalvården bedömer relevant.
• Erfarenhet av strafftidsberäkning och/ eller juridisk bakgrund.
• Erfarenhet av kansli/administrativt arbete inom Kriminalvården eller annan myndighet inom rättsväsendet.
• Kunskap inom verkställighetskontroll och strafftidsberäkning.
• Goda kunskaper i KVR.
• God kännedom om klientprocessen/domsprocess.
• Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska.


Det är meriterande om du har:
• Högskoleutbildning inom juridik, kriminologi eller sociologi.

ÖVRIGT
Intervjuer kommer att genomföras den 13 och 14 mars.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande.
Säkerhetskontroll kommer att föregå beslut om anställning. Vissa befattningar är placerade i säkerhetsklass och då kommer en säkerhetsprövning med registerkontroll att genomföras innan beslut om anställning fattas. För tjänster med högre säkerhetsklass behöver du vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.

Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal. Visa mindre

Rotebro IS Fotboll söker nu en Kanslist (50-100%)

Ansök    Jan 3    ROTEBRO IS FOTBOLLSFÖREN    Kanslist
Om Rotebro IS FF Rotebro IS FF grundandes 1918 och är idag en idrottsförening med ca 18 lag i fotboll och även knatteverksamhet. Våra representationslag för både dam samt herr ligger bpda i Div 5. Föreningen växer och har idag ca 600 medlemmar varav ca 300 är aktiva i våra lag. På vårt kansli som är beläget på Skinnaråsens IP i Rotebro och dit söker vi nu en kanslist. Vi är en ideell förening som tränar och spelar match på vår fina anläggning Skinnaråsens... Visa mer
Om Rotebro IS FF
Rotebro IS FF grundandes 1918 och är idag en idrottsförening med ca 18 lag i fotboll och även knatteverksamhet. Våra representationslag för både dam samt herr ligger bpda i Div 5. Föreningen växer och har idag ca 600 medlemmar varav ca 300 är aktiva i våra lag. På vårt kansli som är beläget på Skinnaråsens IP i Rotebro och dit söker vi nu en kanslist.
Vi är en ideell förening som tränar och spelar match på vår fina anläggning Skinnaråsens IP, ledorden är utveckling, glädje och sammanhållning. Vår vision är att engagera merparten av upptagningsområdets ungdomar och föräldrar i ett livslångt fotbollsintresse inom Rotebro IS FF.

Du erbjuds:
- Kontinuerligt och nära samarbete med styrelsen
- En förening som ger dig en stor möjlighet att göra skillnad och utvecklas

Arbetsuppgifter:
Som kanslist jobbar du med många och varierande uppgifter. Det finns goda möjligheter att anpassa rollen utifrån det just du brinner för!
De huvudsakliga områden som kansliet ansvarar för är att:
- Administrera senior- respektive ungdomsverksamheten i fotboll i bla. Sportsadmin samt Fogis
-Ha kontakt med ledare och tränare i såväl senior- som ungdomsverksamhet.
-Vara ett sportsligt stöd till våra ledare framförallt på ungdomssidan.
-Stötta vid uppstart vid nya lag inom fotbollen.
-Sköta medlemsregistret, anmälningsavgifter, etc.
-Medverka till att utveckla våra ledare.
-Delta i styrelsemöten för att ge information kring verksamheten.
-Administrera och delta i genomförandet av cuper (Sollentuna 5:an vår/höst) och arrangemang (Knatteskolan sommar/vinter) samt avslutningar (Fotbollens Dag, Ledaravslutningen).
-Ha kontakt med andra föreningar, förbund, kommunen m fl.
-Skriva och hantera information på hemsidan.
-Extern och intern kontaktperson
-Administration bl.a. i samband med matcher, utbildningar och förbundets FOGIS system
-Skapa, utveckla och följa upp verksamhetsplaner, utbildningsplaner och riktlinjer

Vår målsättning är att ca 1/5 av tiden läggs på att stötta i lagen med praktiska pass och resten omfattar kontorsarbete.

I rollen ingår kansligöra på dagtid samt att vara ute i verksamheten på fotbollsplanerna under minst en kväll i veckan och även två-tre helger per termin i samband med evenemang.

Vi söker dig med följande bakgrund:
Då vår kanslist nu kommer att avsluta sin anställning söker vi ersättare på vårt kansli med en engagerad, kompetent och driven person. Har du tidigare erfarenhet från liknande jobb är det en merit. Det viktigaste är dock att du brinner för föreningsverksamhet, spännande sportaktiviteter och vill jobba i det nav som kansliet ska vara i en idrottsförening som Rotebro FF. Det gäller att kunna hantera många bollar i luften, att kunna organisera och administrera är kunskaper som är ett måste i detta arbete.

I jobbet som kanslist förväntar vi oss att du trivs med och kan arbeta inom framför allt fyra områden:
-Att utveckla fotbollen inom Rotebro IS FF.
-Att bygga relationer som leder till utvecklande och positiva samarbeten.
-Att ha ordning och reda när det är många bollar i luften.
-Att få saker gjorda - vi strävar hela tiden framåt.

Vi lägger stor vikt vid din personlighet. För att trivas och fungera i rollen som kanslist tror vi att du har minst gymnasiekompetens, gärna med fokus på idrott samt att du har utövat fotboll som ungdom och senior. Körkort är ett måste.

Det är en fördel om du har:
· God kännedom om ideella föreningar och Idrottssverige.
· Grundläggande ekonomikunskaper.
· God datorvana generellt och Office-programmet i synnerhet.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper då du som kanslist är ansiktet
utåt för föreningen. Du bör vara stresstålig och kunna hantera flera arbetsuppgifter parallellt.
Självgående och kunna ta egna initiativ över vad som behöver göras är ett krav då du arbetar som ensam föreningskonsulent/Kanslist.

Placeringsort: Rotebro, Sollentuna

Start: Omgående eller vid överenskommelse.

Omfattning: 100-50% tjänst (kan diskuteras)

Arbetstid: Dagtid, 1-2 kvällar och ett fåtal antal helger

Ansökan: Skicka din ansökan till [email protected] med ditt CV, information om vem du är samt löneanspråk.
Intervjuer och tillsättning sker löpande. Visa mindre

Rotebro IS Fotboll söker nu en Kanslist (50-100%)

Ansök    Mar 25    ROTEBRO IS FOTBOLLSFÖREN    Kanslist
Om Rotebro IS FF Rotebro IS FF grundandes 1918 och är idag en idrottsförening med ca 18 lag i fotboll och även knatteverksamhet. Våra representationslag för både dam samt herr ligger bpda i Div 5. Föreningen växer och har idag ca 600 medlemmar varav ca 300 är aktiva i våra lag. På vårt kansli som är beläget på Skinnaråsens IP i Rotebro och dit söker vi nu en kanslist. Vi är en ideell förening som tränar och spelar match på vår fina anläggning Skinnaråsens... Visa mer
Om Rotebro IS FF
Rotebro IS FF grundandes 1918 och är idag en idrottsförening med ca 18 lag i fotboll och även knatteverksamhet. Våra representationslag för både dam samt herr ligger bpda i Div 5. Föreningen växer och har idag ca 600 medlemmar varav ca 300 är aktiva i våra lag. På vårt kansli som är beläget på Skinnaråsens IP i Rotebro och dit söker vi nu en kanslist.
Vi är en ideell förening som tränar och spelar match på vår fina anläggning Skinnaråsens IP, ledorden är utveckling, glädje och sammanhållning. Vår vision är att engagera merparten av upptagningsområdets ungdomar och föräldrar i ett livslångt fotbollsintresse inom Rotebro IS FF.

Du erbjuds:
- Kontinuerligt och nära samarbete med styrelsen
- En förening som ger dig en stor möjlighet att göra skillnad och utvecklas

Arbetsuppgifter:
Som kanslist jobbar du med många och varierande uppgifter. Det finns goda möjligheter att anpassa rollen utifrån det just du brinner för!
De huvudsakliga områden som kansliet ansvarar för är att:
- Administrera senior- respektive ungdomsverksamheten i fotboll i bla. Sportsadmin samt Fogis
-Ha kontakt med ledare och tränare i såväl senior- som ungdomsverksamhet.
-Vara ett sportsligt stöd till våra ledare framförallt på ungdomssidan.
-Stötta vid uppstart vid nya lag inom fotbollen.
-Sköta medlemsregistret, anmälningsavgifter, etc.
-Medverka till att utveckla våra ledare.
-Delta i styrelsemöten för att ge information kring verksamheten.
-Administrera och delta i genomförandet av cuper (Sollentuna 5:an vår/höst) och arrangemang (Knatteskolan sommar/vinter) samt avslutningar (Fotbollens Dag, Ledaravslutningen).
-Ha kontakt med andra föreningar, förbund, kommunen m fl.
-Skriva och hantera information på hemsidan.
-Extern och intern kontaktperson
-Administration bl.a. i samband med matcher, utbildningar och förbundets FOGIS system
-Skapa, utveckla och följa upp verksamhetsplaner, utbildningsplaner och riktlinjer

Vår målsättning är att ca 1/5 av tiden läggs på att stötta i lagen med praktiska pass och resten omfattar kontorsarbete.

I rollen ingår kansligöra på dagtid samt att vara ute i verksamheten på fotbollsplanerna under minst en kväll i veckan och även två-tre helger per termin i samband med evenemang.

Vi söker dig med följande bakgrund:
Då vår kanslist nu kommer att avsluta sin anställning söker vi ersättare på vårt kansli med en engagerad, kompetent och driven person. Har du tidigare erfarenhet från liknande jobb är det en merit. Det viktigaste är dock att du brinner för föreningsverksamhet, spännande sportaktiviteter och vill jobba i det nav som kansliet ska vara i en idrottsförening som Rotebro FF. Det gäller att kunna hantera många bollar i luften, att kunna organisera och administrera är kunskaper som är ett måste i detta arbete.

I jobbet som kanslist förväntar vi oss att du trivs med och kan arbeta inom framför allt fyra områden:
-Att utveckla fotbollen inom Rotebro IS FF.
-Att bygga relationer som leder till utvecklande och positiva samarbeten.
-Att ha ordning och reda när det är många bollar i luften.
-Att få saker gjorda - vi strävar hela tiden framåt.

Vi lägger stor vikt vid din personlighet. För att trivas och fungera i rollen som kanslist tror vi att du har minst gymnasiekompetens, gärna med fokus på idrott samt att du har utövat fotboll som ungdom och senior. Körkort är ett måste.

Det är en fördel om du har:
· God kännedom om ideella föreningar och Idrottssverige.
· Grundläggande ekonomikunskaper.
· God datorvana generellt och Office-programmet i synnerhet.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper då du som kanslist är ansiktet
utåt för föreningen. Du bör vara stresstålig och kunna hantera flera arbetsuppgifter parallellt.
Självgående och kunna ta egna initiativ över vad som behöver göras är ett krav då du arbetar som ensam föreningskonsulent/Kanslist.

Placeringsort: Rotebro, Sollentuna

Start: Omgående eller vid överenskommelse.

Omfattning: 100-50% tjänst (kan diskuteras)

Arbetstid: Dagtid, 1-2 kvällar och ett fåtal antal helger

Ansökan: Skicka din ansökan till [email protected] med ditt CV, information om vem du är samt löneanspråk.
Intervjuer och tillsättning sker löpande. Visa mindre

Älskar du fotboll och att utveckla barn och ungdomars fotbollsintresse?

Ansök    Maj 24    Rotebro Idrottssällskap    Kanslist
Älskar du fotboll och att utveckla barn och ungdomars fotbollsintresse? Vi söker en Kanslist till vår förening i Rotebro! Om Rotebro IS FF Vi är en idrottsförening med 14 lag i fotboll och även knatteverksamhet. Föreningen har ca 500 medlemmar varav ca 250 är aktiva i våra lag. På vårt kansli som är beläget på Skinnaråsens IP i Rotebro och dit söker vi nu en kanslist. Rotebro fotboll är en ideell förening som tränar och spelar match på vår fina anlägg... Visa mer
Älskar du fotboll och att utveckla barn och ungdomars fotbollsintresse?
Vi söker en Kanslist till vår förening i Rotebro!


Om Rotebro IS FF
Vi är en idrottsförening med 14 lag i fotboll och även knatteverksamhet. Föreningen har ca 500 medlemmar varav ca 250 är aktiva i våra lag. På vårt kansli som är beläget på Skinnaråsens IP i Rotebro och dit söker vi nu en kanslist.
Rotebro fotboll är en ideell förening som tränar och spelar match på vår fina anläggning Skinnaråsens IP, ledorden är utveckling, glädje och sammanhållning. Vår vision är att engagera merparten av upptagningsområdets ungdomar och föräldrar i ett livslångt fotbollsintresse inom Rotebro IS FF.
Du erbjuds:
- Kontinuerligt och nära samarbete med styrelsen
- En förening som ger dig en stor möjlighet att göra skillnad och utvecklas

Arbetsuppgifter:
Som kanslist jobbar du med många och varierande uppgifter. Det finns goda möjligheter att anpassa rollen utifrån det just du brinner för!

De huvudsakliga områden som kansliet ansvarar för är att:

-Administrera senior- respektive ungdomsverksamheten i fotboll.
-Ha kontakt med ledare och tränare i såväl senior- som ungdomsverksamhet.
-Vara ett sportsligt stöd till våra ledare framförallt på ungdomssidan.
-Stötta vid uppstart vid nya lag inom fotbollen.
-Sköta medlemsregister.
-Medverka till att utveckla ledare.
-Grovstäda omklädningsrum och plocka skräp runt anläggningen ca en gång i veckan
-Delta i styrelsemöten för att ge information kring verksamheten för att ta rätt beslut.
-Administrera och delta i genomförandet av cuper och arrangemang samt avslutningar.
-Ha kontakt med andra föreningar, förbund, kommunen m fl.
-Skriva och hantera information på hemsidan.
-Extern och intern kontaktperson
-Administration bl.a. i samband med matcher, utbildningar och förbundets FOGIS system
-Skapa, utveckla och följa upp verksamhetsplaner, utbildningsplaner och riktlinjer
Vår målsättning är att ca 1/5 av tiden läggs på att stötta i lagen med praktiska pass och resten omfattar kontorsarbete.
I rollen ingår kansligöra på dagtid samt att vara ute i verksamheten på fotbollsplanerna under minst en kväll i veckan och även en till två helger per termin i samband med cuper.
Vi söker dig med följande bakgrund:
Då vår kanslist nu kommer att avsluta sin anställning söker vi ersättare på vårt kansli med en engagerad, kompetent och driven person. Har du tidigare erfarenhet från liknande jobb är det en merit. Det viktigaste är dock att du brinner för föreningsverksamhet, spännande sportaktiviteter och vill jobba i det nav som kansliet ska vara i en idrottsförening som RIS.
I jobbet som kanslist förväntar vi oss att du trivs med och kan arbeta inom framför allt fyra områden:
-Att utveckla fotbollen inom Rotebro IS.
-Att bygga relationer som leder till utvecklande och positiva samarbeten.
-Att ha ordning och reda när det är många bollar i luften.
-Att få saker gjorda - vi strävar hela tiden framåt.
Vi lägger stor vikt vid din personlighet. För att trivas och fungera i rollen som kanslist tror vi att du har minst gymnasiekompetens, gärna med fokus på idrott samt att du har utövat fotboll som ungdom och senior. Körkort är önskvärt.
Det är en fördel om du har:
· God kännedom om ideella föreningar och Idrottssverige.
· Grundläggande ekonomikunskaper.
· God datorvana generellt och Office-programmet i synnerhet.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper då du som kanslist är ansiktet utåt för föreningen. Du bör vara stresstålig och kunna hantera flera arbetsuppgifter parallellt. Självgående och kunna ta egna initiativ över vad som behöver göras är ett krav då du arbetar som ensam föreningskonsulent/Kanslist.
Vi ser gärna att vi utvecklar denna tjänst tillsammans med dig och är intresserad av att veta vad som driver dig och vad du anser att vi bör bygga vidare på för att fortsätta vara en stark förening.
Placeringsort: Skinnaråsens IP, Rotebro
Start: Omgående eller vid överenskommelse.
Omfattning: ca 40% tjänst (utarbeta detta tillsammans med dig)
Arbetstid: Dagtid, vissa kvällar och helger
Skicka din ansökan till [email protected] med ditt CV, information om vem du är samt löneanspråk.
Intervjuer och tillsättning sker löpande.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov. Visa mindre