Lediga jobb Emploid AB i Sollentuna

Se alla lediga jobb från Emploid AB i Sollentuna. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Sollentuna som finns inom det yrket.

Serviceinriktad orderadministratör

Ansök    Jan 30    Emploid AB    Orderadministratör
Om företaget Secor är Daloc-koncernens rikstäckande sälj- och installationskedja för dörrar i flerbostadshus. Dom har funnits i över 25 år och har installerat hundratusentals dörrar från Daloc, vilket är en trygghet för deras kunder. Daloc-koncernen har tillverkat och utvecklat dörrar sedan 1943 och är idag Skandinaviens ledande tillverkare av säkerhetsdörrar. Om rollen I tjänsten som orderadministratör kommer du att ta emot, hantera och kvalitetssäkra ord... Visa mer
Om företaget
Secor är Daloc-koncernens rikstäckande sälj- och installationskedja för dörrar i flerbostadshus. Dom har funnits i över 25 år och har installerat hundratusentals dörrar från Daloc, vilket är en trygghet för deras kunder. Daloc-koncernen har tillverkat och utvecklat dörrar sedan 1943 och är idag Skandinaviens ledande tillverkare av säkerhetsdörrar.
Om rollen
I tjänsten som orderadministratör kommer du att ta emot, hantera och kvalitetssäkra ordrar via kundportaler och mail. Du kommer ha ett ansvarsområde som sträcker sig från mottagning av order, orderregistrering och kontakt med installatörer och slutkund. Uppföljning och kommunikation med kunder sker via telefon och mejl och kan tidvis vara intensiv. Secor är ett välfungerande och familjärt team där du i denna roll kommer arbeta självständigt under eget ansvar i nära samarbete med andra interna funktioner. Mer konkret innebär tjänsten:
· Hantering av inkommande ordrar
· Säkerställning av information i ordrar
· Avrapportering av ordrar
· Löpande överseende av admin kopplat till installationsprocesser
· Tillsammans med arbetsledning planera för optimal beläggning
· Beställning av dörrar och leveransbevakning
Tjänsten är ett konsultuppdrag där du blir anställd hos oss på Emploid med goda chanser att bli överrekryterad.
Om dig
För att vara framgångsrik i rollen tror vi att du har en bakgrund inom administrativa roller samt att du har ett intresse av att utvecklas och lära dig nya saker. Du förstår att ditt arbete är ett steg i ledet för att installationer ska kunna ske smärtfritt och tar med självklarhet ägandeskap över dina arbetsuppgifter samtidigt som samarbete med kollegor faller sig naturligt. Ditt arbetssätt genomsyras av proaktivitet där du har förmågan att planera och strukturera ditt arbete på ett sätt som bidrar till effektivitet. Dessutom har du en stor vilja att utvecklas, tar initiativ till att lära dig nya saker och vågar ta för dig i arbetet. Mer konkret behövs:
· Erfarenhet av orderhantering/administration
· Goda kunskaper i svenska och engelska
· Erfarenhet av att jobba i ERP-system, Navision/Microsoft Dynamics är meriterande
· Erfarenhet av Office 365
Övrig information
Start: Omgående
Plats: Stockholm
Arbetstider: mån-fre 07-16
Lön: Enligt överenskommelse
Bakgrundskontroll kommer genomföras på de kandidater som går vidare i processen.
Om du har frågor om tjänsten ber vi dig att mejla ansvarig rekryterare Helena Lork på [email protected]. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!
Sökord: orderadministratör, orderkoordinator, administration, bygg, kundsupport, Stockholm, Sollentuna, Uppsala, rekrytering, konsult Visa mindre

Serviceinriktad orderadministratör

Ansök    Jan 2    Emploid AB    Orderadministratör
Om företaget Secor är Daloc-koncernens rikstäckande sälj- och installationskedja för dörrar i flerbostadshus. Dom har funnits i över 25 år och har installerat hundratusentals dörrar från Daloc, vilket är en trygghet för deras kunder. Daloc-koncernen har tillverkat och utvecklat dörrar sedan 1943 och är idag Skandinaviens ledande tillverkare av säkerhetsdörrar. Om rollen I tjänsten som orderadministratör kommer du att ta emot, hantera och kvalitetssäkra ord... Visa mer
Om företaget
Secor är Daloc-koncernens rikstäckande sälj- och installationskedja för dörrar i flerbostadshus. Dom har funnits i över 25 år och har installerat hundratusentals dörrar från Daloc, vilket är en trygghet för deras kunder. Daloc-koncernen har tillverkat och utvecklat dörrar sedan 1943 och är idag Skandinaviens ledande tillverkare av säkerhetsdörrar.
Om rollen
I tjänsten som orderadministratör kommer du att ta emot, hantera och kvalitetssäkra ordrar via kundportaler och mail. Du kommer ha ett ansvarsområde som sträcker sig från mottagning av order, orderregistrering och kontakt med installatörer och slutkund. Uppföljning och kommunikation med kunder sker via telefon och mejl och kan tidvis vara intensiv. Secor är ett välfungerande och familjärt team där du i denna roll kommer arbeta självständigt under eget ansvar i nära samarbete med andra interna funktioner. Mer konkret innebär tjänsten:
· Hantering av inkommande ordrar
· Säkerställning av information i ordrar
· Avrapportering av ordrar
· Löpande överseende av admin kopplat till installationsprocesser
· Tillsammans med arbetsledning planera för optimal beläggning
· Beställning av dörrar och leveransbevakning
Tjänsten är ett konsultuppdrag där du blir anställd hos oss på Emploid med goda chanser att bli överrekryterad.
Om dig
För att vara framgångsrik i rollen tror vi att du har en bakgrund inom administrativa roller samt att du har ett intresse av att utvecklas och lära dig nya saker. Du förstår att ditt arbete är ett steg i ledet för att installationer ska kunna ske smärtfritt och tar med självklarhet ägandeskap över dina arbetsuppgifter samtidigt som samarbete med kollegor faller sig naturligt. Ditt arbetssätt genomsyras av proaktivitet där du har förmågan att planera och strukturera ditt arbete på ett sätt som bidrar till effektivitet. Dessutom har du en stor vilja att utvecklas, tar initiativ till att lära dig nya saker och vågar ta för dig i arbetet. Mer konkret behövs:
· Erfarenhet av orderhantering/administration
· Goda kunskaper i svenska och engelska
· Erfarenhet av att jobba i ERP-system, Navision/Microsoft Dynamics är meriterande
· Erfarenhet av Office 365
Övrig information
Start: Omgående
Plats: Stockholm, Sollentuna
Arbetstider: mån-fre 07-16
Lön: Enligt överenskommelse
Bakgrundskontroll kommer genomföras på de kandidater som går vidare i processen.
Om du har frågor om tjänsten ber vi dig att mejla ansvarig rekryterare Helena Lork på [email protected]. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!
Sökord: orderadministratör, orderkoordinator, administration, bygg, kundsupport, Stockholm, Sollentuna, Uppsala, rekrytering, konsult Visa mindre