Lediga jobb som Informatör/Kommunikatör i Sollentuna

Se lediga jobb som Informatör/Kommunikatör i Sollentuna. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Sollentuna som finns hos arbetsgivaren.

Pressansvarig till miljöföretaget Ragn-Sells

Vill du göra riktig skillnad varje dag? På Ragn-Sells är det exakt det vi gör, oavsett vilken position du har. Vi är ett familjeföretag i tredje generationen med erfarenheten i ryggen och blicken mot morgondagens innovationer. Hos oss får du vara med och forma en cirkulär framtid där vi minskar behovet av att bryta nya råvaror och istället använder det vi redan har – om och om igen.Är du en skicklig kommunikatör som brinner för att skapa kraftfull och stra... Visa mer
Vill du göra riktig skillnad varje dag? På Ragn-Sells är det exakt det vi gör, oavsett vilken position du har. Vi är ett familjeföretag i tredje generationen med erfarenheten i ryggen och blicken mot morgondagens innovationer. Hos oss får du vara med och forma en cirkulär framtid där vi minskar behovet av att bryta nya råvaror och istället använder det vi redan har – om och om igen.Är du en skicklig kommunikatör som brinner för att skapa kraftfull och strategisk kommunikation? Vill du vara en del av en organisation som aktivt arbetar för en hållbar framtid? Då är rollen som Pressansvarig hos oss på Ragn-Sells något för dig.

Om rollen
Som Pressansvarig får du en central roll i att utveckla Ragn-Sells varumärke, tonalitet och visuella identitet, både i medier och genom vår kommunikation. Du ansvarar för vår pressbearbetning och mediehantering och arbetar strategiskt för att säkerställa att vår kommunikation når rätt målgrupper med rätt budskap. Du kommer att rapportera till Kommunikationschefen och samverka med både interna team och externa partners.

Ansvar och arbetsuppgifter omfattas av:


• Aktivt delta i arbetet med att forma, utveckla och genomföra vår PA/PR-strategi.
• Ta fram budskap, artiklar och pressmeddelanden, hantera mediekontakter och bygga relationer med relevanta journalister och medier, samt arbeta proaktivt med omvärldsbevakning för att säkerställa varumärkets position.
• Utveckla och träna experter, chefer och utpekade talespersoner.
• Kvalitetssäkra redaktionellt innehåll som texter, bilder, filmer och design på våra kanaler, både digitala och analoga, och säkerställ att kommunikationen är målgruppsanpassad och engagerande.
• Planera och prioritera interna och externa projekt/produktioner, samt fungera som kontaktperson för samarbeten med externa leverantörer.
• Säkerställa att all kommunikation följer Ragn-Sells policy, processer och visuella profil för en enhetlig och stark kommunikationsprofil.
• Pressjour enligt roterande schema.

Vi söker dig som har:


• Relevant utbildning inom kommunikation, journalistik, PR eller liknande, samt är flytande i både tal och skrift på svenska och engelska.
• Minimum 5-10 års erfarenhet från arbete på en kommunikationsavdelning eller PR-byrå.
• Gedigen erfarenhet av att skapa tydlig och professionell kommunikation anpassad till specifika målgrupper.
• Goda kunskaper i publicering, distribution och analysverktyg.
• Erfarenhet från projektledning av framgångsrika kommunikationsprojekt, och vana att självständigt söka upp och sammanställa viktiga händelser för spridning i relevanta kanaler.

Du är en person som arbetar proaktivt och är trygg i att fatta egna beslut. Din förmåga att bygga relationer och samarbeta med kollegor på alla nivåer är stark, och du har förmåga att kunna balansera kostnadsmedvetenhet och resurseffektivitet. Ditt arbete präglas av företagets värderingar och hållbarhetsmål, och du uttrycker dig tydligt, korrekt och inspirerande, alltid med fokus på målgruppen.

Vad vi erbjuder:
Ragn-Sells är en dynamisk arbetsplats där du som Pressansvarig får möjlighet att påverka och utveckla vår kommunikation och bidra till vårt hållbarhetsarbete. Vi erbjuder en arbetsplats som sätter värde på innovation, samarbete och personlig utveckling.

Ansök nu och bli en del av vårt arbete för ett hållbart samhälle.

Ragn-Sells är ett av Sveriges främsta kompetensföretag inom återvinning och miljö. Vi samlar in, behandlar och återvinner avfall och restprodukter från näringsliv, organisationer och hushåll över hela Sverige. Våra erfarna och professionella medarbetare tror på enkla lösningar, ansvarstagande, helhetssyn och framåtanda. Vi är drygt 1600 medarbetare i Sverige. Ragn-Sells koncernen finns dessutom i Norge, Danmark och Estland. Totalt är vi ca 2500 personer i hela koncernen och 2023 omsatte koncernen ca 8,5 miljarder SEK. Visa mindre

Kommunikatör sökes till Sollentuna kommun

Har du ett par års erfarenhet som kommunikatör och söker en ny utmaning? Detta kan vara den perfekta möjligheten för dig! Om tjänstenKommunikationsavdelningen ansvarar för Sollentuna kommuns övergripande kommunikations- och varumärkesarbete, samt ger kommunikationsstöd till kommunens verksamhetskontor. Inom avdelningen jobbar vi tätt ihop för att ge professionellt stöd och utveckla kommunikationen över hela organisationen. Totalt är vi 15 medarbetare som g... Visa mer
Har du ett par års erfarenhet som kommunikatör och söker en ny utmaning? Detta kan vara den perfekta möjligheten för dig!
Om tjänstenKommunikationsavdelningen ansvarar för Sollentuna kommuns övergripande kommunikations- och varumärkesarbete, samt ger kommunikationsstöd till kommunens verksamhetskontor. Inom avdelningen jobbar vi tätt ihop för att ge professionellt stöd och utveckla kommunikationen över hela organisationen. Totalt är vi 15 medarbetare som ger kommunikationsrådgiving och stöd, arbetar med grafisk design, sociala medier, webb, foto/rörliga medier samt pressfrågor. Som kommunikatör arbetar du nära en av kommunens kommunikationsstrateger som genomför ett förändringsarbete och avlastar denne vad gäller operationell kommunikation.
Om kunden Välkommen till Sollentuna – en kommun mitt i möjligheterna! Tillsammans gör vi Sollentuna bättre varje dag för våra invånare, företagare och organisationer. Vi har tydliga och ambitiösa mål för att skapa trygghet, välfärd och hållbar tillväxt.
Vi erbjuder dig ett meningsfullt och roligt jobb i en stabil miljö där ambitionsnivån är hög. Hos oss får du fantastiska kollegor som vill göra skillnad för andra. Nu söker vi dig som är nytänkande, ansvarstagande och välkomnande. Följ med oss på resan mot att skapa Sveriges mest attraktiva kommun!
Vi söker dig som:-Är duktig på att skriva texter – nyhetstexter och sociala medier - snabbt på god svenska
-Kommer att sköta våra Facebookgrupper – lägga ut bilder och publicera
-Kan produktionsleda, dvs ta emot behov av grafisk produktion från kommunens kontor, redigera text, sköta korrvändor och skicka vidare till kollegor som gör formgivningen.
-Kan skriva digitala nyhetsbrev i Apsis
-Klarar enklare grafisk produktion i InDesign och Photoshop
-Är kunnig i Optimizely (för vår externwebb) samt gärna SiteVision (intranät)
ÖvrigtUppdraget är på heltid med start omgående och 6 månader framåt, med chans till förlängning.
Om Arena Personal Arena Personal är experter på rekrytering och bemanning och är en av de mest erfarna aktörerna på den svenska bemanningsmarknaden. Vi är verksamma över hela Sverige, och har kollektivavtal med Unionen och LO. Som konsult hos oss på Arena Personal kan du förvänta dig en stöttande och nära Konsultchef. Hos oss får du möjlighet att testa på nya spännande arbetsplatser, bredda ditt nätverk och utveckla din karriär.
Vi ser fram emot att hjälpa dig till ditt nästa arbete! Visa mindre

Kommunikatör med ansvar för filmstudio

Vårt fokus är att göra Sollentuna lite bättre varje dag för våra invånare och medarbetare. Vår vision är att bli Sveriges mest attraktiva kommun. Konsekvent kommunikation och ett starkt varumärke hjälper oss att uppnå den visionen. Vi söker nu en erfaren kommunikatör som kan leda arbetet i vår nya filmstudio och arbeta med grafisk produktion, men även med andra kommunikationsuppdrag. Du kommer att ha en viktig roll i att stärka både vår interna och ext... Visa mer
Vårt fokus är att göra Sollentuna lite bättre varje dag för våra invånare och medarbetare.

Vår vision är att bli Sveriges mest attraktiva kommun. Konsekvent kommunikation och ett starkt varumärke hjälper oss att uppnå den visionen.

Vi söker nu en erfaren kommunikatör som kan leda arbetet i vår nya filmstudio och arbeta med grafisk produktion, men även med andra kommunikationsuppdrag. Du kommer att ha en viktig roll i att stärka både vår interna och externa kommunikation!

Om oss

Kommunikationsavdelningen på Sollentuna kommun leder och samordnar kommunens övergripande kommunikations- och varumärkesarbete. Vi ansvarar för att kommunens alla delar kommunicerar på ett intresseväckande, målgruppsanpassat, sakligt och enhetligt sätt. Vi är ett stöd till alla förvaltningskontor och verksamheter så att de kan nå framgång och ge invånarna vad de vill ha och behöver. Vi arbetar även med övergripande kommunikationsprojekt, till exempel varumärke, omvärldsanalys och webb. Inom avdelningen samlas olika kommunikationskompetenser och vi har ett nära samarbete för att driva utveckling av hela kommunens kommunikation.

Rollen som kommunikatör med ansvar för filmstudio
I din roll som kommunikatör har du ansvar för vår nyinstallerade filmstudio. Du kommer att starta upp, organisera och driva arbetet med studion. Du kommer att ha stora möjlighet att forma och utveckla arbetssätt och stärka kollegors kommunikativa förmåga genom att dela med dig av din kompetens.

I uppdraget ingår även andra arbetsuppgifter. Du skapar både korta och längre filmer genom att filma och bearbeta material, och tar även foton. Du stöttar dina kollegor på kommunikationsavdelningen med grafiska lösningar och layout för tryckta och digitala kanaler. Du kommer även att ge kommunikationsstöd till kommunens verksamhet genom att ta fram kommunikationsplaner, genomföra kommunikationsinsatser och skriva texter för digitala och tryckta kanaler.

Du rapporterar till kommunikationschefen.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

- Ansvara för filmstudion och säkerställa att vi har ett smidigt och effektivt sätt att arbeta med den.
- Producera webbsändningar, film och foto. Redigera och efterbearbeta film och foto.
- Skriva texter till våra digitala och tryckta kanaler och manus för film.
- Arbeta med grafisk produktion.
- Ta fram kommunikationsplaner och genomföra kommunikationsinsatser, små som större.

Kvalifikationer
Högskoleutbildning inom kommunikation eller annan motsvarande utbildning relevant för tjänsten.

Erfarenhet av

- Strategiskt och operativt kommunikationsarbete.
- Att organisera webbsändningar med deltagare i studio och på länk och arbete i filmstudio.
- Foto- och filmproduktion, inklusive redigering, ljudbehandling och studioteknik.
- Grafisk formgivning och produktion.
- Publicera på webb och i sociala medier.

Du är en skicklig skribent som kommunicerar obehindrat på svenska i tal och skrift. 

Meriterande

Erfarenhet av att leda workshops och utbildningar.
Erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation.

Kompetenser

Vi söker dig som tar initiativ, planerar ditt arbete väl och självständigt prioriterar och genomför arbetsuppgifter. Du har en pedagogisk förmåga och tycker om att dela med dig av kunskaper. Att bygga relationer och samarbeta med andra är något som kommer naturligt för dig. Du har förståelse för både invånarnas och verksamheternas behov avseende kommunikation och du drivs av att skapa målgruppsanpassade budskap och aktiviteter. Du har förmåga att hantera att många olika arbetsuppgifter som löper parallellt.

Övrigt
I denna rekrytering kommer vi att använda tester och arbetsprover som en del av vår bedömning. Bakgrundskontroll kommer att göras på slutkandidat.

Vi erbjuder
Du är en viktig pusselbit i det strategiska och praktiska arbetet när Sollentuna utvecklar kommunikationen framåt. Arbetet ger dig stora möjligheter till professionell utveckling och stort ansvar. Hos oss råder en positiv stämning med god samverkan och professionellt utbyte mellan arbetskamraterna. På kommunikationsenheten väntar ett glatt och drivande gäng kollegor som brinner för att göra Sollentuna lite bättre varje dag.

Vi har en modern syn på våra medarbetare och du får ett stort eget ansvar för ditt arbete och din arbetstid. Vi vill att våra medarbetare ska kunna kombinera ett professionellt arbete med familj och fritid. Vi tillämpar flextid.

Med engagemang växer vi tillsammans – vi skapar värde och gör Sollentuna lite bättre varje dag. Vi vill ge dig möjligheten att kunna påverka, utvecklas, växa i din yrkesroll och trivas med kollegor. Vi söker dig som är nytänkande, ansvarstagande och välkomnande. Jämlikhet och mångfald är viktigt för oss och vi behöver olika kompetenser i våra verksamheter. Välkommen till oss! Visa mindre

Kommunikatör med grafisk inriktning

Vi söker en kommunikatör med grafisk inriktning som kommer att ansvara för att utveckla och hålla ihop Sollentuna kommuns visuella identitet i alla våra kommunikationskanaler. I rollen ger du stöd inom grafisk produktion till kommunens kontor och samarbetar nära med kollegor på kommunikationsavdelningen. Du har gedigen känsla för färg, form och layout och en stark övertygelse om hur viktig grafisk form är för att ett budskap ska nå fram. För att trivas... Visa mer
Vi söker en kommunikatör med grafisk inriktning som kommer att ansvara för att utveckla och hålla ihop Sollentuna kommuns visuella identitet i alla våra kommunikationskanaler.

I rollen ger du stöd inom grafisk produktion till kommunens kontor och samarbetar nära med kollegor på kommunikationsavdelningen. Du har gedigen känsla för färg, form och layout och en stark övertygelse om hur viktig grafisk form är för att ett budskap ska nå fram.

För att trivas i rollen är du är en person med samhällsintresse som ser både helhet och de små detaljerna. Du har en hög servicekänsla och motiveras av att skapa en sammanhållen grafisk profil i olika kanaler, från webb, trycksaker och mässmontrar, till digitala skyltar och profilprodukter.

Arbetsuppgifter
- Grafisk formgivning för digitala och fysiska kanaler
- Ansvar för, samt utveckling och implementering av vår visuella identitet
- Beställning av varumärkesstärkande foton och illustrationer
- Samarbete med upphandlad byrå och fotograf

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:

- Akademisk medie- och kommunikationsvetenskaplig utbildning med grafisk inriktning eller motsvarande
- Flerårig erfarenhet av arbete som kommunikatör med grafisk inriktning och ansvar för grafisk profil
- Mycket goda kunskaper inom layout och formgivning: erfarenhet i Adobe Creative Suite (främst InDesign, Illustrator, Photoshop och After Effects)
- Vana vid arbete med Office-mallar
- Mycket goda kunskaper i svenska och är en duktig skribent
- Erfarenhet av - produktion av rörlig media
- att arbeta med grafisk profil i webb och andra digitala kanaler
- att göra beställningar hos tryckerier



Färdigheter inom foto är meriterande. Vi ser även gärna att du varit med och implementerat ett mallsystem för användning av medarbetare i en organisation. Arbete i politiskt styrd verksamhet är även det meriterande.

Vi söker dig som är initiativrik och kreativ, driven och noggrann. Du är service- och utvecklingsinriktad och har förmågan att självständigt prioritera och genomföra arbetsuppgifter. Du trivs med att samarbeta nära med andra och är lyhörd för idéer och behov hos verksamheter. Du är strukturerad och har förmåga att hantera att flera olika arbetsuppgifter löper parallellt.

Vi erbjuder
Du blir en del av kommunikationsavdelningen som ansvarar för Sollentuna kommuns övergripande kommunikations- och varumärkesarbete och ger stöd till kommunens verksamheter inom kommunikation. Du kommer att ingå i ett mindre team som bland annat arbetar med grafisk produktion. Inom avdelningen finns även kollegor som ansvarar övergripande för kontakter med verksamhetskontoren och andra som arbetar med webb och intranät, kommunikationsprojekt, sociala medier, rörlig bild, samt pressfrågor. Hos oss väntar en positiv och drivande grupp kollegor som tillsammans gör Sollentuna lite bättre varje dag!

Vi har en modern syn på våra medarbetare och du får ett stort ansvar för ditt arbete och din arbetstid. Vi vill att våra medarbetare ska kunna ha ett hållbart arbetsliv, bland annat att kunna kombinera ett professionellt arbete med familj och fritid. Vi tillämpar flextid och erbjuder distansarbetsmöjligheter, kompetensutveckling, friskvårdsbidrag och semesterväxling. Tjänsten är placerad i nyrenoverade lokaler i Turebergshuset som ligger centralt i Sollentuna centrum. Hit är det är lätt att ta sig med allmänna kommunikationer. 

Välkommen till Sollentuna – en kommun mitt i möjligheterna! Tillsammans gör vi Sollentuna bättre varje dag för våra invånare, företagare och organisationer. Vi har tydliga och ambitiösa mål för att skapa trygghet, välfärd och hållbar tillväxt.


Vi erbjuder dig ett meningsfullt och roligt jobb i en stabil miljö där ambitionsnivån är hög. Hos oss får du fantastiska kollegor som vill göra skillnad för andra. Nu söker vi dig som är nytänkande, ansvarstagande och välkomnande. Följ med oss på resan mot att skapa Sveriges mest attraktiva kommun! Visa mindre

Kommunikatör

Sollentuna kommun söker erfaren kommunikatör. Vårt fokus är att göra Sollentuna lite bättre varje dag för våra invånare och medarbetare. Vår vision är att bli Sveriges mest attraktiva kommun. Konsekvent kommunikation och ett starkt varumärke hjälper oss att uppnå den visionen. Vi söker dig som vill vara med och göra skillnad genom dina kunskaper inom kommunikation! I din roll som kommunikatör har du ansvar för två av kommunens kontor, utbildning och k... Visa mer
Sollentuna kommun söker erfaren kommunikatör.

Vårt fokus är att göra Sollentuna lite bättre varje dag för våra invånare och medarbetare. Vår vision är att bli Sveriges mest attraktiva kommun. Konsekvent kommunikation och ett starkt varumärke hjälper oss att uppnå den visionen.

Vi söker dig som vill vara med och göra skillnad genom dina kunskaper inom kommunikation!

I din roll som kommunikatör har du ansvar för två av kommunens kontor, utbildning och kultur och fritid. Du ansvarar, leder och bidrar till att driva förändring och utveckling och skapa värde för våra målgrupper genom kvalificerat kommunikationsarbete. Tillsammans bygger vi varumärket Sollentuna.

Om oss

Kommunikationsavdelningen på Sollentuna kommun leder och samordnar kommunens övergripande kommunikations- och varumärkesarbete. Vi ansvarar för att kommunens alla delar kommunicerar på ett intresseväckande, målgruppsanpassat, sakligt och enhetligt sätt. Vi vill vara ett kvalificerat stöd till alla förvaltningskontor och verksamheter så att de kan nå framgång och ge invånarna vad de vill ha och behöver. Vi arbetar även med kommunövergripande kommunikationsprojekt, till exempel varumärke, omvärldsanalys och webb. Inom avdelningen samlas olika kommunikationskompetenser och vi har ett nära samarbete för att ge ett professionellt stöd till kommunens verksamheter och driva utveckling av hela kommunens kommunikation.

Rollen som kundansvarig kommunikatör
I din roll är du ansvarig kommunikatör, kundansvarig, för två av kommunens kontor: utbildningskontoret och kultur- och fritidskontoret. Du ansvarar för allt ifrån att utveckla strategier och ge råd till andra om hur de kan använda kommunikation, till att producera och publicera text och bild i olika kanaler och projektleda kommunikationsaktiviteter för evenemang. Du arbetar nära medarbetare på de två kontoren och kollegor inom kommunikationsavdelningen. Du rapporterar till kommunikationschefen.

På kommunikationsenheten finns 15 medarbetare, varav fyra är kundansvariga. Kundansvarig kommunikatör fungerar som huvudsaklig kontakt gentemot ett eller flera förvaltningskontor.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

- Arbeta konsultativt med förvaltningens ledning för att stärka kontorens kommunikativa förmåga.
- Strategisk kommunikationsplanering och operativt genomförande av kommunikationsinsatser.
- Producera målgruppsanpassad kommunikation i form av text och bild för främst digitala kanaler.
- Utveckla kontorens kommunikation och arbetssätt för att på bästa sätt nå målgrupper, i samverkan med kollegor med specialistkompetens på kommunikationsavdelningen och på kontoren.
- Leda och genomföra kommunikationsinsatser vid evenemang.
- Stötta kontoren inom kommunikation i krislägen.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom kommunikation eller annan motsvarande utbildning relevant för tjänsten. Du har lång erfarenhet av kommunikationsarbete och är en duktig projektledare inom kommunikation. Du har vana att ta fram kommunikationsstrategier och att omsätta dessa i praktiken. Du har framgångsrikt arbetat i roller där du gett kommunikationsstöd till verksamheter. Du har ett intresse för skol- och kultur och fritidsfrågor. Du har goda kunskaper i webbpublicering och redigeringsverktyg och erfarenhet av arbete i sociala medier. Du ser nyfiket på de stora möjligheterna som den digitala utvecklingen innebär för kommunikation framåt.

Du är en skicklig skribent och brinner för att formulera budskap. Du utvecklar och väljer kanaler som gör att vi kan nå mottagaren där den befinner sig. Du kommunicerar obehindrat på svenska i tal och skrift. Vi vill också att du ska ha erfarenhet av kriskommunikation.

Meriterande

Erfarenhet av att leda workshops och utbildningar.
Kunskap i att filma och redigera rörlig bild och/eller att hantera webbsändningar.
Erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation.
Kunskap och erfarenhet av utbildning och kultur- och fritidsfrågor.

Kompetenser

Vi söker dig som är proaktiv och prestigelös. Du är service- och utvecklingsinriktad och har förmågan att självständigt prioritera och genomföra arbetsuppgifter. Att bygga relationer och samarbeta med både chefer och kollegor är något som kommer naturligt för dig. Du har förståelse för både invånarnas och verksamheternas behov avseende kommunikation och du drivs av att skapa målgruppsanpassade budskap och aktiviteter. Du har förmåga att hantera att många olika arbetsuppgifter som löper parallellt.

Övrigt
Bakgrundskontroll kommer att göras på slutkandidat.

Vi erbjuder
Du är en viktig pusselbit i det strategiska och praktiska arbetet när Sollentuna utvecklar kommunikationen framåt. Arbetet ger dig stora möjligheter till professionell utveckling och stort ansvar. Hos oss råder en positiv stämning med god samverkan och professionellt utbyte mellan arbetskamraterna. På kommunikationsenheten väntar ett glatt och drivande gäng kollegor som brinner för att göra Sollentuna lite bättre varje dag.

Vi har en modern syn på våra medarbetare och du får ett stort eget ansvar för ditt arbete och din arbetstid. Vi vill att våra medarbetare ska kunna kombinera ett professionellt arbete med familj och fritid. Vi tillämpar flextid.

Med engagemang växer vi tillsammans – vi skapar värde och gör Sollentuna lite bättre varje dag. Vi vill ge dig möjligheten att kunna påverka, utvecklas, växa i din yrkesroll och trivas med kollegor. Vi söker dig som är nytänkande, ansvarstagande och välkomnande. Jämlikhet och mångfald är viktigt för oss och vi behöver olika kompetenser i våra verksamheter. Välkommen till oss! Visa mindre

Erfaren kommunikatör med kundansvar

Sollentuna kommun har en stark övertygelse att strategisk och kreativ kommunikation driver förändring och utveckling, och skapar samtidigt stora värde för alla målgrupper. Fokus är att göra Sollentuna lite bättre varje dag för våra invånare och för alla våra medarbetare och visionen är att bli Sveriges mest attraktiva kommun. Konsekvent kommunikation och ett starkt varumärke hjälper till att uppnå den visionen. Arena Personal söker på uppdrag av Sollentun... Visa mer
Sollentuna kommun har en stark övertygelse att strategisk och kreativ kommunikation driver förändring och utveckling, och skapar samtidigt stora värde för alla målgrupper. Fokus är att göra Sollentuna lite bättre varje dag för våra invånare och för alla våra medarbetare och visionen är att bli Sveriges mest attraktiva kommun. Konsekvent kommunikation och ett starkt varumärke hjälper till att uppnå den visionen.

Arena Personal söker på uppdrag av Sollentuna kommun en nytänkande och lagspelande erfaren kommunikatör som vill och kan hjälpa till i deras viktiga kommunikationsarbete. Rollen är på konsultbasis med start i början augusti och sträcker sig fram till årsskiftet.

Kommunikationsenheten är en del av avdelningen för samordning och kommunikation vid kommunledningskontoret. Kommunikationsenheten ansvarar för att kommunens kommunikation på ett korrekt och intresseväckande sätt förmedlas enhetligt av kommunens alla delar genom ett proaktivt kommunikationsarbete. De är ett kvalificerat stöd till alla förvaltningskontor och verksamheter så att de kan nå framgång och ge invånarna vad de vill ha och behöver. Samtidigt som de arbetar för kommunens olika förvaltningskontor, arbetar de även med kommunövergripande kommunikationsprojekt, till exempel varumärke, omvärldsanalys och webb.

Rollen som kundansvarig kommunikatör

På kommunikationsenheten finns 15 medarbetare, varav fyra är kundansvariga. Kundansvarig kommunikatör fungerar som huvudsaklig kontakt gentemot ett eller flera förvaltningskontor. Denna tjänst avser rollen som kundansvarig kommunikatör för socialkontoret och vård- och omsorgskontoret. I det löpande dagliga arbetet har du som kundansvarig kommunikatör ett nära samarbete med chefer och medarbetare på respektive kontor samt med kollegorna på kommunikationsenheten. Du rapporterar till enhetschefen på kommunikationsenheten.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

- Vara ansvarig kommunikatör och huvudsaklig kontakt gentemot socialkontoret och vård- och omsorgskontoret
- Identifiera behov och möjligheter hos respektive kontor och arbeta proaktivt för att hjälpa verksamheterna att uppnå sina mål
- Utifrån kontorens verksamhetsplaner upprätta kommunikationsplaner för respektive kontor och säkerställa att kommunikationsinsatserna genomförs inom ramen för dessa
- Bistå kontorens chefer och medarbetare med strategisk rådgivning
- Hantera löpande kommunikationsarbete inom respektive kontor med stöd av övriga kommunikationsfunktioner på enheten
- Delta i utvecklingen av kommunens övergripande kommunikationsarbete tillsammans med kollegor på kommunikationsenheten


Kvalifikationer

- Högskoleutbildning inom kommunikation eller annan motsvarande utbildning relevant för tjänsten
- Lång erfarenhet av att arbeta med kommunikationsarbete, både av strategisk och operativ art, gärna med koppling till sociala frågor och/eller vård- och omsorgsfrågor
- Dokumenterad erfarenhet av projektledning och/eller roll som ansvarig gentemot kund/uppdragsgivare, gärna med erfarenhet från byrå
- Skicklig skribent


Som person är du strukturerad, lösningsorienterad och prestigelös. För dig är det inga problem att sätta såväl komplexa som enklare frågor i rätt sammanhang och därmed få en bra och fungerande kommunikation. Du har förståelse för både invånarnas och verksamheternas olika behov avseende kommunikation och du drivs av att identifiera målgruppsanpassade budskap, kanaler och aktiviteter. Då rollen har stor tyngd vid att stärka och utveckla samarbetet med andra kontor är det viktigt att du värdesätter relationskapandet.

Du har god kunskap om de digitala kanalernas betydelse för kommunikation och följer utvecklingen nära.

Erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation är meriterande, men inget krav.

Är du den vi söker? Sänd in dina ansökningshandlingar nedan, urval sker löpande. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Arena Personal, Regionchef Norr Helene Aspensjö 072-6014093. Visa mindre

Digital koordinator/Administratör

Med kompetenta och engagerade medarbetare erbjuder Utvecklingspedagogik Sverige AB skola och omsorg som bidrar till utveckling, delaktighet och livskvalitet för barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättning. Företaget driver förskola, grund- och grundsärskola med fritidshem, gymnasiesärskola och gymnasium. Våra omsorgsverksamheter omfattar korttidstillsyn, ungdomsboende och daglig verksamhet. Samtliga verksamheter präglas av hög kvalitet och individuel... Visa mer
Med kompetenta och engagerade medarbetare erbjuder Utvecklingspedagogik Sverige AB skola och omsorg som bidrar till utveckling, delaktighet och livskvalitet för barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättning. Företaget driver förskola, grund- och grundsärskola med fritidshem, gymnasiesärskola och gymnasium. Våra omsorgsverksamheter omfattar korttidstillsyn, ungdomsboende och daglig verksamhet. Samtliga verksamheter präglas av hög kvalitet och individuellt utformade insatser. Vi har ca 500 medarbetare och finns i Stockholms län.

Har du vana av att hantera sociala medier och är en skicklig administratör? Vill du arbeta i en kommunikativ, projektorienterad och administrativ roll i en organisation som driver skol- och omsorgsverksamheter vilka präglas av kvalitet, omtanke, respekt och kunskap? Vill du vara med och bidra till Utvecklingspedagogiks fortsatta utveckling?

Arbetsuppgifter

Du ingår i ett nybildat team som består av medarbetare med specialistkunskaper inom kvalitet, kommunikation och etablering. Teamet leds av en chef med ansvar för projektledning och verksamhetsutveckling, där du ingår som en viktig länk i olika projekt, CSR-arbete och marknadsföring av Utvecklingspedagogiks olika tjänster.

Digitala kanaler

Du kommer att ha ett operativt ansvar för flera av våra digitala kanaler, samt samordning av hemsida och intranät. Du kommer att vara delaktig i arbetet med att ytterligare stärka vårt varumärke. Detta inkluderar bl.a. publicering av inlägg, omvärldsbevakning samt uppföljning och analys av våra sociala mediekanaler. Du kommer också att arbeta långsiktigt och kontinuerligt med att utveckla och implementera våra strategier för sociala medier och andra digitala processer. Arbete sker i nära samverkan med teamet och våra skol- och omsorgsverksamheter.

Administration

Du kommer att marknadsföra samt administrera de interna och externa utbildningar som företaget erbjuder. Det innefattar bl.a. inbjudningar, material, sammanställningar, utvärderingar och annat som behövs av administration innan, under och efter en utbildning.

Du kommer att vara systemadministratör för vår interna lärplattform där du bland annat ansvarar för uppdateringar och behörigheter.

Tjänsten omfattar också att administrera interna bokningar av lokaler, inköp, support och stöd vid produktion av grafiskt material till våra verksamheter m.m. Du jobbar nära resten av teamet och är beredd att stötta upp där behov uppstår.

Du rapporterar till teamets chef.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

Vi söker dig som har god digital och administrativ kompetens, med bred erfarenhet och kunskap kring att administrera digitala projekt. Du har erfarenhet av att arbeta med olika administrativa system. Vi ser gärna att du har kunskap och erfarenhet av skola och omsorg med tanke på vår målgrupp.

Du har förmodligen eftergymnasial utbildning gärna med inriktning mot media, marknadsföring eller administration. Du har dokumenterad erfarenhet av att ha arbetat med sociala medier och du drivs av att arbeta utvecklingsorienterat och systematiskt med administration och med digitala processer. Du är van att självständigt stödja förändrings- och förbättringsarbete.

Vi söker dig som:


• är prestigelös, serviceorienterad och har lätt för att samarbeta med kollegor, medarbetare och andra du möter inom ramen för tjänsten
• både drivs av att arbeta självständigt och teamorienterat
• är flexibel och trivs med att arbeta med många uppgifter parallellt i en föränderlig verksamhet
• är noggrann, strukturerad och van att prioritera
• är utåtriktad och lyhörd
• har en god kommunikativ förmåga och uttrycker dig mycket väl i både tal och skrift
• har en känsla för tonalitet som matchar plattform, målgrupp och den bransch vi verkar i
• är nyfiken och har en stark vilja att utvecklas och dela med dig av dina erfarenheter.

För att trivas på Utvecklingspedagogik behöver du dela och arbeta utifrån våra värderingar Framåt, Tillsammans med Hjärta och Klokhet.

Vi erbjuder:


• en attraktiv arbetsgivare som ser medarbetarens kompetens som viktig för fortsatt utveckling
• ett arbete där de vi är till för, det vill säga våra elever och brukare, alltid är i fokus
• ett företag med hög kvalitet som kännetecknas av ständig utveckling
• en arbetsplats med trygg och välkomnande atmosfär med aktiva och kompetenta kollegor
• en arbetsmiljö som är tillåtande, utmanade och kreativ.

Vi har friskvårdsbidrag samt andra förmåner via företagets förmånsportal. Vi har kollektivavtal.

Varaktighet: Tillsvidare med provanställning

Tillträde: Efter överenskommelse

Arbetstid: Heltid

Lön: Individuell månadslön

Kontakt: Kerstin Jakobsson Hallén, Vd - 076-496 44 85, Susanne T-son, HR-chef – 072-712 31 93

Sista ansökningsdag: 2022-11-20, urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före annonstiden löpt ut.


Före anställning kommer utdrag ur belastningsregistret att begäras in.


Vi väljer att hantera denna rekrytering internt och avböjer alla eventuella erbjudanden om hjälp med rekrytering från externa företag. Visa mindre

Digital Operations Manager to BMW Northern Europe

We are now looking for a Digital Operations Manager within Omnichannel Sales to the world´s leading manufacturer of premium cars and motorcycles – the BMW Group. Everyone who works within the BMW Group is proud to be able to deliver cars, financial services and customer experiences with the highest quality. Customers all over the world are proud to drive a BMW. Do you also want to be proud? Share your passion for BMW and Omnichannel Sales! What awaits you... Visa mer
We are now looking for a Digital Operations Manager within Omnichannel Sales to the world´s leading manufacturer of premium cars and motorcycles – the BMW Group. Everyone who works within the BMW Group is proud to be able to deliver cars, financial services and customer experiences with the highest quality. Customers all over the world are proud to drive a BMW. Do you also want to be proud? Share your passion for BMW and Omnichannel Sales!

What awaits you?
• Responsibility for planning, coordination, execution of projects, e.g manage a launch of a new online application from start to finish
• Cross-functional responsibility of the omnichannel sales journey across different legal entities, departments, and functions
• Steer the process in the different phases of the digital transformation from indirect sales; via dealers, to direct sales; direct to customers.
• Secure a full overview of the performance of the omnichannel sales process
• Support the new model launch process
• Manage regular contact with both internal and external stakeholders in the Nordic region, local markets, and BMW Headquarters
• Be part of the digital team and play an active role in BMW´s digital transformation

We are looking for an experienced Digital Operations Manager for online sales in BMWs digital channels in the Nordics. The BMW Group is undergoing a phase of change and planning to shift towards an agency distribution model throughout Europe and move to direct sales. As a Digital Operations Manager, you will work in close collaboration with both internal and external stakeholders across companies, business departments and other organizational structures. You will play a key role in the transformation from an indirect sales model where cars, accessories, hardware, and equipment have been sold via dealerships, to a direct sales model where everything will be sold online, in apps but also directly in the car.

This is a new role and you will have the opportunity to shape it.

What should you bring along?
• University degree within communications, marketing, sales, or other relevant education
• You have a couple of years of experience working in a similar role preferably in e-commerce and sales
• Experience of working in a large organization
• Experience from omnichannel sales (websites, e-commerce, apps, digital sales and retail) and daily contact with agencies and stakeholders
• Worked as a Project Manager or similar, with overall responsibility of launching new products
• Strong organizational skills with the ability to keep track of multiple tasks, deadlines, and priorities
• You have an agile mindset and can demonstrate flexibility in dealing with situations involving changing demands and requirements
• Experience collaborating with many different stakeholders in complex environments
• Be a good team player
• Strategic and business oriented
• High ability to prioritize your own time and to work independently
• Well-developed communication skills
• Fluent in both English and one of the Nordic languages (Swedish, Danish, Finnish or Norwegian).

What does it mean to work for BMW?
At BMW Group, everything starts with passion. It turns a profession into a vocation. It drives us to keep reinventing mobility and bring innovative ideas onto the roads. Enthusiasm for joint projects turns a team into a strong unit where every opinion is valued. It is only when expertise, highly professional processes and enjoyment of work unite that we can shape the future together. Whatever your heart´s desire – in the BMW Group, you will find a wide range of departments and disciplines across the world where you can share your professional passion with us.

Further information
This is a permanent position located at BMW´s Nordic head office in Sollentuna / Silverdal. The premises are modern and include a lunch restaurant as well as access to a gym and daily workouts. As a BMW employee, everyone gets the opportunity to drive their own BMW or MINI on favorable terms. The positon is full-time, starting immediately or by other agreement. 

Are you looking for an exciting challenge? Read more about BMW and your future career; https://www.bmwgroup.jobs/nordics/en.html?abc We look forward receiving your application at www.jurek.se in English. For any questions please reach out to the responsible Recruitment Consultant Cajsa Malm, [email protected] Visa mindre

Kommunikatör, inriktning internkommunikation

Vi i Sollentuna kommun har en stark övertygelse att strategisk och kreativ kommunikation driver förändring och utveckling, och skapar samtidigt stort värde för våra målgrupper. Vårt fokus är att göra Sollentuna lite bättre varje dag för våra invånare och för alla våra medarbetare. Vår vision är att bli Sveriges mest attraktiva kommun. Konsekvent kommunikation och ett starkt varumärke hjälper oss att uppnå den visionen. Vi söker nu en nytänkande och lags... Visa mer
Vi i Sollentuna kommun har en stark övertygelse att strategisk och kreativ kommunikation driver förändring och utveckling, och skapar samtidigt stort värde för våra målgrupper.

Vårt fokus är att göra Sollentuna lite bättre varje dag för våra invånare och för alla våra medarbetare. Vår vision är att bli Sveriges mest attraktiva kommun. Konsekvent kommunikation och ett starkt varumärke hjälper oss att uppnå den visionen. Vi söker nu en nytänkande och lagspelande erfaren kommunikatör som vill och kan hjälpa oss i vårt kommunikationsarbete med inriktning på internkommunikation.

Kommunikationsenheten är en del av avdelningen kommunikation och säkerhets- och trygghetsfrågor. Kommunikationsenheten ansvarar för att kommunens kommunikation på ett korrekt, målgruppsanpassat och intresseväckande sätt förmedlas enhetligt av kommunens alla delar genom ett proaktivt kommunikationsarbete. Vi vill vara ett kvalificerat stöd till alla förvaltningskontor och verksamheter så att de kan nå framgång och ge invånarna vad de vill ha och behöver. Samtidigt som vi arbetar för kommunens olika förvaltningskontor, arbetar vi även med kommunövergripande kommunikationsprojekt, till exempel varumärke, omvärldsanalys och webb.

Rollen som kommunikatör för internkommunikation
På kommunikationsenheten finns ett 15-tal medarbetare. Denna tjänst avser rollen att arbeta med kommunens internkommunikation. I det löpande dagliga arbetet arbetar du bland annat mot kommunledningskontorets stabsavdelningar; ekonomiavdelningen, personalavdelningen och administrativa avdelningen. Du kommer även att ansvara för utvecklingen av kommunens intranät utifrån användarnas behov, där du också leder och vägleder ett antal redaktörer. Du rapporterar till enhetschefen på kommunikationsenheten.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

- Arbeta med kommunens interna kommunikation, både strategiskt och operativt
- Driva och utveckla Sollentunas intranät Solsidan
- Vara ansvarig kommunikatör och huvudsaklig kontakt gentemot kommunledningskontorets stabsavdelningar
- Bistå stabsavdelningarnas chefer med strategisk rådgivning
- Tillsammans med HR-enheten arbeta aktivt med olika aktiviteter kopplat till Sollentunas  arbetsgivarvarumärke
- Delta i utvecklingen av kommunens övergripande kommunikationsarbete tillsammans med kollegor på kommunikationsenheten

Kvalifikationer
- Högskoleutbildning inom kommunikation eller annan motsvarande utbildning relevant för tjänsten
- Lång erfarenhet av att arbeta med kommunikationsarbete, både av strategisk och operativ art, med koppling till internkommunikation
- Erfarenhet av att arbeta med utveckling och drift av intranät
- Erfarenhet av att arbeta med arbetsgivarmärke
- Skicklig skribent

Som person är du strukturerad, lösningsorienterad och prestigelös. För dig är det inga problem att sätta såväl komplexa som enklare frågor i rätt sammanhang och därmed få en bra och fungerande kommunikation. Du har förståelse för både invånarnas och verksamheternas olika behov avseende kommunikation och du drivs av att identifiera målgruppsanpassade budskap, kanaler och aktiviteter.

Erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation är meriterande, men inget krav.

Vi erbjuder
Du är en viktig pusselbit i det strategiska och praktiska arbetet när Sollentuna ska utveckla kommunikationen. Arbetet ger dig stora möjligheter till professionell utveckling och stort ansvar. Hos oss råder en positiv stämning med god samverkan och professionellt utbyte mellan arbetskamraterna. På kommunikationsenheten väntar ett glatt och drivande gäng kollegor som brinner för att göra Sollentuna lite bättre varje dag.

Vi har en modern syn på våra medarbetare och du får ett stort eget ansvar för ditt arbete och din arbetstid. Vi vill att våra medarbetare ska kunna kombinera ett professionellt arbete med familj och fritid. Vi tillämpar flextid.

Med engagemang växer vi tillsammans – vi skapar värde och gör Sollentuna lite bättre varje dag. Vi vill ge dig möjligheten att kunna påverka, utvecklas, växa i din yrkesroll och trivas med kollegor. Vi söker dig som är nytänkande, ansvarstagande och välkomnande. Jämlikhet och mångfald är viktigt för oss och vi behöver olika kompetenser i våra verksamheter. Välkommen till oss! Visa mindre

Junior Project Coordinator

We are looking for a Junior Project Coordinator who will support the Logickon team with regards to planning, development processes, maintain good relationship with customers and to oversee the logistics. You will be part of a passionate team filled with the latest technology. This role will include driving communication in a diverse and multicultural team. This is a permanent position based in Stockholm, Sweden which requires international travel as well. ... Visa mer
We are looking for a Junior Project Coordinator who will support the Logickon team with regards to planning, development processes, maintain good relationship with customers and to oversee the logistics. You will be part of a passionate team filled with the latest technology. This role will include driving communication in a diverse and multicultural team.
This is a permanent position based in Stockholm, Sweden which requires international travel as well. You may need to work during off hours and weekend as well. Apply with your CV and cover letter in English.
Responsibilities


· Ensuring that various planning tools are implemented and kept up to date.
· Making sure that projects are being run smoothly.
· Ensuring that all the logistics are available for a timely project delivery.
· Taking ownership of certain aspects of ongoing projects and keeping the customers up to date.
· Ensure that a system support process is provided, regularly reviewed and followed.


You as a person
You are comfortable with taking initiative and finding creative solutions to complex problems. You enjoy working within a multidisciplinary and multicultural teams in an energizing environment, where you will be expected to - through collaboration - achieve the highest quality possible. You show integrity in everything that you do and you are familiar with handling people at all levels.
Besides the above we’re looking for someone with following:


· Excellent project coordination skills.
· Excellent communication skills in Urdu, Hindi and English.
· As a person, you are passionate, self-going and have a sense of urgency in everything you do.
· Willing to go the extra mile.
· 1/2 years professional experience in similar role Visa mindre

Eventpersonal till butiksevent i Sollentuna

Eventpersonal.se är en tjänst för rekrytering av personal till alla typer av events. Vi rekryterar informatörer, värdinnor, demonstratörer, samplare, säljare och produktionsledare. Vi söker nu mycket eventpersonal till olika butiksaktiveringar runtom i Sollentuna för vårens stora kampanjer. Våra kunders butiksdemos har nu äntligen ett startdatum, 25 april! Sedan löper detta på under våren. Det kan handla om att bjuda på något så enkelt som inslagen godis t... Visa mer
Eventpersonal.se är en tjänst för rekrytering av personal till alla typer av events. Vi rekryterar informatörer, värdinnor, demonstratörer, samplare, säljare och produktionsledare.
Vi söker nu mycket eventpersonal till olika butiksaktiveringar runtom i Sollentuna för vårens stora kampanjer.
Våra kunders butiksdemos har nu äntligen ett startdatum, 25 april! Sedan löper detta på under våren. Det kan handla om att bjuda på något så enkelt som inslagen godis till att tillreda en maträtt. (Självklart får man all utbildning som krävs) Är man en person som gillar att prata med folk och som kan ta instruktioner väl så är jobbet i sig inte svårt. Är man glad och trevlig kommer man väldigt långt i denna bransch!
Dagar och tider:
Vecka: 17-20 (25 april - 20 maj)
Vecka: 22-24 (30 maj - 19 juni)
Vi matchar ihop dig med de uppdrag som passar din tillgänglighet! Vanligtvis sker butiksdemos onsdag-lördag under butikens öppettider.
Lön: från 135kr/h och uppåt beroende på uppdrag, tid etc. (ink sem.ers och OB)


Om du kan och vill jobba så ansöker du på följande vis:
1. Gå in på www.eventpersonal.se och skapa en profil (gör den så utförlig som möjligt). Skriv " RH Sollentuna" som referensnummer i din profil. (Har du redan en profil hos oss så behöver du inte ansöka denna väg. Vi kontaktar dig för detta uppdrag om din profil passar jobbet)
2. Skriv i din profil vilka dagar du är tillgänglig under vecka 17-20 samt vecka 22-24. Skriv också vad du gjort tidigare inom butiksdemo, event, kundbemötande etc. eller om du har annan relevant erfarenhet.
3. Invänta sedan ett verifieringsmail, OBS detta kan hamna i din skräppost så titta där. Klicka på länken i verifieringsmailet för att slutföra din registrering av profil.
4. I nästa steg kommer vi kontakta dig som ansökt och gjort en profil på vår webbsida och boka in en kort Zoom-intervju.
?Sök nu, vi har massor av roliga event och demos på gång! Visa mindre